Přejít na obsah

1.8T 2002 200tkm


Tibor a

Doporučené příspěvky

Zdar,

mam uvedeny motor zda sa ze zacina pomaly odchadzat. Mometalne je problem so spotrebou oleja a riadiacou jednotkou. Ake dalsie problemy mam ocakavat? Rad by som mal spolahlive auto s minimom starosti, ked aj za cenu vyssej jednorazovej investicie (oproti novemu hadam stale usetrim). Dat si urobit poriadnu generalku alebo je realne zohnat cely motor s malo km? Co poviete?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

cau

ten motor bez oprav obvykle vydrzi cca 350000 km. To mas od novyho nebo z druhe ruky ?

Po cca 7 letech stari nebo hoodne km a nevhodny olej zacinaji tvrdnout gufera na ventilech. Tam ubyva olej , kruhy byvaji v poradku. Taky pokud mas 200.000 km muze uz zacit brat turbo, kdyz se to po zatezi nedochladi reba na volnobehu nebo pomalou jizdou. Ja mam rv99. 130000 km uz 8 let a akorat jsem mel tvrdy gufera na ventilech jinak vse ok.

Co mas za problem s RJ ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Z druhej ruky takze moze mat samozrejme nabehane ovela viac. Ale z dobrej kultury chodu motora, spotreby benzinu a celkoveho stavu podvozku a karoserie by som usudil ze ovela viac ako 200tkm tam nie je (ja som najazdil z toho 100tkm). Spotreba oleja skocila z 0.1/1000 na 0.4/1000km. Co je vraj v toleranciach ale namiesto 1x ma to nuti dolievat 3x-4x medzi servisnymi intervalmi. To dochladzovanie mozem vyskusat, finale domov mam dvojprudovku do riadneho kopca takze mu sem tam vypalim a vzapati vypnem.

RJ - sem-tam sa stane ze mi za jazdy z nicoho nic znizi vykon motora a rozsvieti sa indikator problemu (chodte na diagnostiku.) Po vypnuti a zapnuti zapalovania (2x) potom bezi normalne, niekedy aj tyzdne bez problemu. V poslednom case tiez po nastartovani ma namiesto volnobehu mam skoky otacok az k 2000 a nerovnomerny chod, slaby vykon. To som ho minule ani netrapil a isiel busom. Vyskusal som nastartovat o dva dni a bezal uplne bez problemu.

Samotna diagnostika vraj hadze "v pamati desiatky roznych chybovych kodov a RJ strati zakladne nastavenia" - to mi povedali v mojom osvedcenom garazovom servise.

Idem na tu RJ zalozit novu temu, mam dalsie spravy.

Editováno: , autor: olisoft
citovanie predchadzajuceho prispevku je ZAKAZANE
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, já mám AGN motor, tedy bez turba 1,8 20V, r.v. 97 najeto poctivých cca 220tis , auto z rodiny,a pravidelně servisovaný ve Škodovce (tedy až do minulého roku, kdy jsem auto získal já a na ty pálky za v podstatě jen pohledové kontroly na serviskách se jim vyprdnul) Sice bez turba tedy o starost méně v dvou stech táckách, ale jinak budeme mít asi problémy podobné:

-teď mi "hoří spojka, no ale vzhledem k tomu že je tam původní, není divu (kamarád s Peugetom 307 SW musí měnit po 40-50tis, a to má benál bez dvouhmoty a nijak spojku nerve)

-s drnčením od celého podvozku jsem běhal asi půl roku po všech čertech, došlo na výměnu kde čeho včetně středního dílu výfuku, až při dovolené v Karlových Varech tamní rychloservis zjistil, že to drnčí úchytky tepelného štítu kata resp. výfuku. Jsou to korunové položky a byly úplně prohnilý. V Porsche Brno mi navrhovali výměnu celé výfukové soustavy, jinak se prý toho drnčení nezbavím!!! Zkrátka, vyměnili ve Varech takový jakoby deštníčky úchytu za dvacet korun, nechal jsem jim tam sedmičku dobrýho pití a je po pazvucích.

- pak mám podezření na zapalovací cívku, na volnoběh to občas "kope", ale 1,8 na to prý trpí všechny

- občas zlobí přesnost řazení lichých stupňů, zatím to není tragický, nicméně otravný určo, když kvedláš na světlech s pákou jako v autoškole. Nicméně stačí zařadit rychle sudý, pak požadovaný lichý a vše zaskočí.

- karoserie už nemá původní tuhost, takže občasné pazvuky v kastli kdečeho, jezdím hlavně po městě.

- no ale zpět k motoru, vzhledem k tomu, že znám kompletní historii i způsoby jízdy uživatelů mého konkrétního vozítka, musím říct, že se nebudu divit, pokud vydrží dalších 150 tis. km. Dokonce rozvody byly měněny až ve 205.000, jak jsem psal o důvěře příbuzenstva v autorizovaný servis (auto tam jen nechali a řekli udělejte co je potřeba, no tak na ty rozvody jsem přišel až já, že je nedělaly v předepsaných 180tis. Zaplať pánbů vydržely, ale neměnily vodní pumpu, prevíti...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

po 200km bezne tvrdnou gufera na veltilech. po 300km se uz casto objevuji vule na sacich ventilech. = spotreba oleje. Kruhy byvaji obvykle ok.

Pokud tomu das a vypnes motor, zkracujes zivotnost turba. Mozna uz to bere pres hridel. Nejlip to poznas , kdyz rozdelas intercooler a podivas se kolik je v nem oleje a zejmena ve spodni privodni hadici oleje.

Pokud ti RJ hazi 100 a jednu chybu je to jednoznacne ve svazku elektroinstalace. Je potreba jej kompletne projit, pripadne premerit a opravit. Nekde zrejme neco uhnilo (asi zem) Mozna , ze nateklo do RJ motoru, protoze odchazi i tesneni u panelu pro ram celniho skla. (zejmena pokud nejakej umelec meni kabinovej filtr a neumi to spravne rozdelat)

Ten motor s klidem vydrzi 500.000km, ale chce to menit olej po 10.000 km, delat vse jak se ma a hlavne je to o kvalite prace daneho mechanika. Jakmile to moc jezdi do autorizovanych servisu , moc dlouho to nevydrzi :)

Pokud ti to zere olej, doporujuci pouzit 10W-40 , ale pokud mozno stale plnou syntetiku. po 200t km se doporucuje kvuli vetsim vulim pouzivat hustci olej.

Jak casto menis olej a jezdis hodne po meste ?

ad. motor AGN. Prevodovku je treba vyndat, samozrejme zrovna vymenit spojku. U nekterych prevodovek praskaji nyty. Pak jde hur radit a v nejhorsim pripade se znici obal prevodovky :(((( coz je dost ranec.

Zkontrolovat nebo jeste lepe vymenit za srouby.

Ja jezdim po meste tak 80% a kastle mi nijak nedrnci :) (rv99) tuhost karoserie se ani po 10 letech nijak vyrazne nezmeni. Obvykle tam nic moc nehnije.

Auta nejsou spatny, vse je o servisu :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...