Přejít na obsah

10 000kc za zapsani auta?


ziza

Doporučené příspěvky

Musim se přiznat, že Marios není daleko od mýho náhledu, tzn., že zastávám variantu necpat se do všeho najednou a nadoraz a pak se x let dusit na hraně...

K těm >10let starým autům, stačilo by "jen" hlídat ty STK aby nepouštěly to, co pouštět nemají a 1. registraci do CZ registru zpoplatnit podle stupně emisí, kterou daný auto splňuje - čím starší splněná norma, tím větší by byl poplatek...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Každej by chtěl jezdit v super autě novým a měnit klidně každý dva roky... je snad někdo kdo jezdí starým autem jen tak, že ho to baví? najdou se takový třeba, že tvrdí, že je to kus šrotu a nebudou do toho cpát prachy, když je to akorát předražený, jejich názor jejich věc.

Ale na druhou stranu by se pak mohli zavést i poplatky za nové auta třeba 20 000. Máš na nové auto a chceš jezdit zaplať. Je to když se to veme úplně stejné a nebo je pak ještě možnost, že čím dražší, tím větší poplatek...

Řekl bych, že obojí je kravina na ntou si nemohu pomoct. Jak tu zaznělo STK musí vědět co pouští a jestli zaplatíš a pak můžeš jezdit tak to neřeší nic, ten vrak bude stejně na tej cestě a tu nehodu jak to někdo tvrdí způsobí stejně. Takže asi tak nějak

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

P2M: ale ono to není o tom se "dusit" jak si psal.. prostě nechce bydlet v bytě, tak si koupil barák a přestavuje ho.. auto má na ježdění do práce, cca 5km, jinak po městě ho nepotřebuje.. Když jeli do Chorvatska, tak sem mu půjčoval Fabinu, a i teď když potřebuje jet někam dál, tak není problém.. ale prostě nový auto nepotřebuje, myslím že i kdyby ty prachy měl, tak jezdí dál Formanem a ty prachy radši nacpe do dětí :palec2: Marios to nenapsal ostře, on bohužel tak blbě přemýšlí, tak to je potom těžký..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak už tu někdo psal,opravdu zajímavé téma.A aby to nebylo tak jednoduché dovolím si připomenout,že se netýká jenom mladých,ale taky starých.Nebo všichni z vašich rodičů a prarodičů mají fungl nový káry a netýká se jich ten nesmyslný poplatek?Já myslím,že ne,že jenom ve svých starostech zapomínáte,situace ostatních a zřejmě potřebnějších,než jste nebo jsme my.Co jim poradíte?Aby si odložili nemoce a nebo potřebu si nakoupit na dobu až si našetří na nový auto.Každý nemá možnost si vše potřebné k životu obstarat bez auta.A poplatek,který je 1/12 a více ročního příjmu důchodce je opravdu velmi rozumný.

Určitě se shodneme jak vidno na bezúplatných STK,které nás zbaví vraků,ale tomu se zatím můžeme jenom smát,že?

Poplatek za auto,které splnilo homologace a majitel ho udržuje v technickém stavu je okrádání občanů a plno lidí tomu tleská,jenom proto,že se jim nelíbí starý auta na silnici. ;) A ve statistikách DN asi ani není tech.stav první.Řekl bych že chlast a prasáckej způsob jízdy bezpečně vede. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

bojler: bohužel ne každá rodina má přijem převyšující 30 tisíc měsíčně... to cos napsal je fakt ubohý! přál bych ti se potkat s těmi problémy, že stavíš barák a máš rodinu, manželka na mateřský a ty bys měl příjem 18... Tady se pozná ta správná arogance... Ty woe, mě jebne!

Tak si musis ujasnit potreby... s poplatkem souhlasim rozhodne u aut stari dejme tomu vic jak 12 let. Do tech osmi se necham prekecat a reknu si, ze ona ta Felicia neni zas takovej srot. Vono mimochodem i tu fabku dokaze spousta hruvinku zmrvit matadorama na discich, takze tady uz je to relativni.

Ze zkusenosti vim, ze velmi casto rvou ti, kteri neumi hospodarit a nebo si uvedomit, ze na bohatstvi nema clovek automaticky pravo... nevim jestli je ten pripad u tebe, snad ne. Socialismus se lidem do kuze vpil vic nez se zdalo...

Kdyz tady mluvite kvuli mojemu nazoru o aroganci, podivejte se na to taky z druhe stranky - neni taky trosku arogantni vyminovat si nejaky ulevy kvuli svojemu blahu? Je to tema na zvazeni a uz vubec se to neda diskutovat...

Editováno: , autor: bojler
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenže nikdo nechce žádný úlevy. Tenhle návrh předkládá poplatek pouze pro ty se staršíma autama. Tím pádem by svým způsobem získali úlevu ti s novýma autama. Co je v tom za spravedlnost??? Souhlasím s tím, že každý nemůže být bohatý, nebo si na to vyhrazovat právo, jenže tenhle návrh je prostě nesmyslnej, protože na něj doplatěj zase ti nejchudší. S tím nesouhlasím. Buď stejný podmínky pro všechny, nebo nic.

Mimochodem, tenhle poplatek je stejně jen blbej nápad, jak z lidí dostat prachy... Souhlasím s tím, že silnice by měli být bezpečnější, ale takhle fakt ne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ja si nemyslim, ze by u nas byli "nejchudsi". Chudoba je relativni pojem a napriklad v USA jsou mezi chudobne zahrnuti lidi s bytem mensim nez 68 metru ctverecnich, v nekterych mistech bez klimatizace...

Uleva to je, protoze lidi se starym kouricim favoritem jsou jaksi usetreni placeni nakladu treba zrovna na motory splnujici EU4 atd.. ale tahle diskuse k nicemu nevede. Jde asi o nazor na to, jestli se ma tem malo schopnym (rozumej generovat penize) porad uhybat, davat slevy na dani pod rouskou nejake solidarity, nechavat je provozovat stary sroty, dotovat mliko pro skolaky a nebo lidi nechat, aby se snazili a pomahala jim pred tim, nez zacnou chtit penize po ostatnich zejmena RODINA. Tenhle pristup se jmenuje trzne-socialni a je to kupodivu nemeckej smer. Realita v nemecku a skoro vsude jinde bohuzel jina...sice furt naky odbory a davky, ale pak ty lidi ojebat na eletrice a plynu zvysenim cen behem par let na dvojnasobek...

Editováno: , autor: bojler
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak si musis ujasnit potreby... s poplatkem souhlasim rozhodne u aut stari dejme tomu vic jak 12 let. Do tech osmi se necham prekecat

osm let starý auto je r.v. 2000, tedy už doba OI a vůbec si nemyslím, že by to byly šroty, mimochodem první tdi 81kW v OI je r.v. 97, tedy skoro hranice 12-ti let, když na ně tak koukám, nevidím na nich nic špatného,

o tom v jakém stavu je auto by měla rozhodovat STK a ne letopočet !!!!!!!

a pokud někdo chce řešit otázku dnes moderní - emise - tak by se měly provádět kontroly jejich úrovně v terénu při běžných kontrolách policií, kolikrát jedu za autem, které čudí jak kamna a má hrdě zelenou nálepku

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nekde sem cetl, ze normalni clovek nepise vic jak dva vykricniky a nebo otazniky... :-)

Ten priklad byl samozrejme obrazny a myslel sem tim auta te urovne. Asi se tady musim mnohem presneji vyjadrovat. Ja za sebe musim rict, ze otcova OI SLX 1.9TDI mne i pres pravidelnej servis jako srot trochu pripada...ale spada to zrovna do pasma, kde bych povazoval za rozumny primhourit oko. Ostatne v zahranici takovy auta taky jezdijou a neni s tim problem.

Ja s Vama nejsu v rozporu, ze by se mel posuzovat stav na technicky, jenom se obavam, ze je to rise snu a nic se na tom nezmeni. Uz jenom kvuli ceskymu svejkovstvi - viz. treba protektory/cinsky barumy/matadory na novym aute apod.

Princip se mne taky nelibi, navic neni ucinny pokud nedojde ke zmene vlastnika. Na druhou stranku je ale treba zbavit se hruz v podobe S120, dvacetiletych pezotu apod.

Nastesti pocet odregistrovanych aut prudce stoupa, zjistil sem to nedavno a mne osobne to dost tesi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jinak, těhle 10.000 je v podstatě předplatný za to, že to auto bude svýma zplodinama, který rozhodně nejsou na dnešních limitech, škodit našemu ovzduší, způsobovat nemoce atd... Máte s tím problém i nadále? K dokonalosti chybí to, co tu podotkl JaKr, že by to chtělo kontrolovat emise in tzv. on road....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a kolik těch zplodin bude? u každého auta jinak, myslím tím např. benzín 1,0l vs. 3,0, to samé u nafty, pochopil bych nějakou ekologickou daň, ale jen v souvislosti s normou EURO a jejím plněním, podobně jako je to u placení silniční daně, tedy jasné placení za něco - konkrétně a ne jakýsi správní poplatek, který navíc zmizí v jámě lvové, kam vybrané peníze půjdou a na co?

mimochodem bývá pravidlem, že starší auta mají vyšší spotřebu benzínu, tedy i vyšší odvod spotřební daně z benzínu či nafty - adresné - víc projedu, víc zaplatím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jo, přesně, proč pořád něco musíme vymýšlet a nejlíp věci, které už jsou funkční a stačí je převzít

někde jsem viděl, ale nemůžu to najít, kolik procent ročního znečištění ovzduší na světě má na svědomí automobilismus, bylo to velmi malé procento proti průmyslu v Číně, USA apod., bohužel provoz aut lze lehce legislativně postihnout

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, je pravda, že nejchudší v celosvětovým měřítku u nás nejsou. Mám spíš na mysli právě ty rodiny, o kterých mluvil Dakie a který si prostě nevyberou. Pravdou je, že platit někomu, že znečišťuju vzduch by mělo smysl, kdyby se ty peníze z těch poplatků použili na jeho čištění či ochranu, ale nemá to smysl, když se ty peníze protočej systémem a objeví při nejbližším hlasování o navýšení platu poslanců... Chjo.

Pokud by šlo rozdělit auta do několika kategorii podle jejich technického stavu a odvodit případné poplatky od těchto kategorii, mělo by to smysl, za předpokladu, že by se ty poplatky použili například na zlepšení dopravní infrastruktury. Jenže na to každej hodí bobek...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud by stát zavedl, že budeš platit za znečíštění vzduchu, protože člověk má starý auto a nesplňuje emise, tak pak budu stát v první řadě při demonstraci zato, že mám x hektarů lesa a jinejch dřevin, kterej vzduch čistí a že chci zato peníze od státu lol Pořád jen ždímat z lidí peníze...tak ať solej taky ;)

Tohle je taková vtipná úvaha, neberte to vážně ;) Souhlasím s mole.first...ale prvně bych chtěl od vlády vidět přesný řešení, naco ty peníze půjdou...aby si tam zase nějakej hajzl nenahrabal a zdarec.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

No tak ja taky neco malinko napisu - ja mam starou octavii 98 rok a tam plati emise EU 2 - takze si pristi majitel priplati asi 2000 - coz jde ne?

Horsi to pak je na tech starsich autech. To se snad ani nevyplati koupit treba vyvareneho favorita - to by musel stat tak maximalne ticku mozna dve - protoze zaplatim za prepis 10 klacku. Mimochodem ted jsem nedavno sveho likvidoval a jsem rad ze slo z domu - uz projel i zadni tlumic karoserii :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky musím reagovat. Osobně zastávám názor, že by měl stát došlápnout na STK, to se ovšem možná "jakštakš" dařilo v situaci, kdy bylo menší počet STK-áček, které byly snadno kontrolovatelné a ne jak dneska, kdy jich vyrostlo jako houby po dešti. Samozřejmě prostor pro korupci tu byl a bude. Jak psal někdo z Vás je to i mentalitě národa. Kdo z nás nepřišel někdy za servisním technikem z STK a neřekl mu, tady máte dvě stovky a tohle přehlídněte, ať se to týká xenů bez origo nivelace nebo zhnilého Favorita, tady jde o princip. Taky bych dal možnost Polici ČR odebírat OTP jak tomu dříve bylo. Třeba by někoho zajímalo, proč autu, které má čerstvou technickou za dva dny odebrala Policie OTP pro nezpůsobilost provozu. Osobně bych zatížil dovozy aut starších 10 let ekologickou dani (10-20 tKč). Vždyť se chlapi podívejte na ty autobazary, co v nich stojí za auta a jak dlouho a nikdo to nekupuje, naš kupní síla je jinde než před pěti lety. Spousta lidí si taky koupí auta dokazuje určitej pocit svobody, která dřív mít nemohli a to já respektuji. Uznám, že jsou lidé, kteří na to nemůžou mít, ale pro novější auto hovoří i bezpečnost. Nikdy jsem nebyl nadšenej, že moje Romanka jezdí ikdyž v krásným zachovalým favoritu, který by měl letos 18 let a natož s dítětem. V podstatě to byl jeden z impulsů pro nové auto. Samo, vím že Fabie není bůh ví co, ale bezpečnost oproti Fáčku bude jistě o něco lepší.

V mém okolí je dost lidí, kteří si nové auto z principu nekoupí, ale uznávají že kdyby mohli tak to udělají. Zároveň to jde i ruku v ruce z cenovou politikou výrobců aut resp. importérů, kteří z nás dřou kůži. Mám známého, který moc nevydělává a je to důchodce a rozhodl se koupit nové auto. Kolega z práce jezdil s 13 let starým Fordem a chtěl ojetinu, ale když jsem mu ukázal, že seženu o 50 tKč nový auto z klimou a 6-bagama oproti tomu ojetému holátku, kde neznal jeho minulost, šel do nového. Musel si vypůjčit, slevit z dovolené ale šel do toho. Tím chci jen říct, že se přece jen máme pořád líp a naše ekonomická úroveň stoupá.

Co se týče různých úlev, v zásadě jsem proti nim. Nejvice mě osobně uráží, jakým způsobem se v dnešní době podporují podnikatelé. Chápal jsem to v době, kdy se podnikání u nás rozvijelo, ale 19 let po revoluci, bych to výrazně omezil. Zajímá mě proč já člověk, kterej jako zaměstnanec platí "kravský" daně a to nepočítám to co za mě platí zaměstnavatel si taky nemůže odečitat ze svých daní např. nový auto, telefonování, peníze na osobní prezentaci nebo večeri v restauraci. To štve zase docela dost mě. Různé sociální dávky bych opravdu dával jen potřebným.

Informce pro moderátory: ZMĚNA PRAVOPISU VYHRAZENA :kol-48:

Editováno: , autor: pentadius
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja bych ten zakone jeste zprisnil a dal aspon 20k za zapsani auta do registru starsiho 8 let a auta se starim od 12 víc bych dal jeste vetsi castku nez 20 000kc!! Proste kdo nema na slusne auto, tak at chodi pěšky, je to sice sobecké ale je to tak nejlepsi!! Ubyde mrtvych, kvuli kvalitnejsim a bezpecnejsim vozum, navic ten kdo nebude mit na auto tak si ho neporidi a snizi se tim provoz na silnicich, omezi se ty slavne bursikovske emise a bude to fajn!

hele ty chytrej, až budeš jednou důchodce, tak budeš rád že máš starší auto a budeš o něj pečovat....tak tyhle pitomé poznámky psát nebudeš, spíš mě vadějí mladý blbečci, který mají nové silné auto a nezvládnou ho a ještě zabijou někoho cizího...takže to není o stáří aut.... :aggressive:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak už tu někdo psal,opravdu zajímavé téma.A aby to nebylo tak jednoduché dovolím si připomenout,že se netýká jenom mladých,ale taky starých.Nebo všichni z vašich rodičů a prarodičů mají fungl nový káry a netýká se jich ten nesmyslný poplatek?Já myslím,že ne,že jenom ve svých starostech zapomínáte,situace ostatních a zřejmě potřebnějších,než jste nebo jsme my.Co jim poradíte?Aby si odložili nemoce a nebo potřebu si nakoupit na dobu až si našetří na nový auto.Každý nemá možnost si vše potřebné k životu obstarat bez auta.A poplatek,který je 1/12 a více ročního příjmu důchodce je opravdu velmi rozumný.

Určitě se shodneme jak vidno na bezúplatných STK,které nás zbaví vraků,ale tomu se zatím můžeme jenom smát,že?

Poplatek za auto,které splnilo homologace a majitel ho udržuje v technickém stavu je okrádání občanů a plno lidí tomu tleská,jenom proto,že se jim nelíbí starý auta na silnici. ;) A ve statistikách DN asi ani není tech.stav první.Řekl bych že chlast a prasáckej způsob jízdy bezpečně vede. :palec2:

:palec2::palec2::palec2::palec2::palec2::palec2: - jednoznačně souhlasím.....velice dobře napsáno !!!!!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...