Přejít na obsah

záhadné blokování jednoho kola,geometrie


zorro

Doporučené příspěvky

Ahoj všichni,

poslední 3/4 roku mám takový problém, že když zabrzdím až na mez adheze(nemám ABS) dojde vždy k zablokování pravého předního kola(z pohledu řidiče), přičemž ostatní kola se dále točí(brzdí méně než to zablokované). Zkoušel jsem různé povrchy i vlhko, ale pořád stejný výsledek. Zajímavé je, že po výměně na zimní pneu to bylo lepší. Auto při zablokování opustí stopu a stáčí se lehce vpravo. Dokud se kolo nezablokuje, brzdí vše souměrně a auto nikam nevybočuje.

Kolo je sjeté na vnitřní hraně. Brzdová destička byla více sjetá než na opačné straně. Nechal jsem tedy opravit brzdy. Vše očistili, srazili rezavé hrany na discích a dali nové destičky. Problém s blokováním ale nezmizel. Když jsem tam trochu naštvaně volal, nabídli mi že zajedeme na STK na brzdu. Zde k mému úžasu brzdila obě kola téměř stejně-odchylka do 2%(povoleno je prý až 30%). Vůbec to nechápu.

Ještě jsem nechal seřídit geometrii která byla rozhozená pravděpodobně po sednutí silenbloků měněných před cca půl rokem. Tenkrát geometrii také seřizovali. Po seřízení se blokování také nezlepšilo.

Může mi někdo poradit? Blíží se zima, a tohle je dost nebezpečná vlastnost brzd. Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ak toto testujes ked si v aute sam, tak vysvetlenie moze byt ze prava strana je menej zatazena ako lava a prave koleso sa teda zablokuje skor, niekde som to tu uz na fore cital. Skus posadit na miesto spolujazdza niekoho podobnej hmotnosti ako ty a otestovat ich tak.

To ze mas koleso zjazdene na vnutornej strane je urcite chyba zlej geometrie.

Ahoj všichni,

poslední 3/4 roku mám takový problém, že když zabrzdím až na mez adheze(nemám ABS) dojde vždy k zablokování pravého předního kola(z pohledu řidiče), přičemž ostatní kola se dále točí(brzdí méně než to zablokované). Zkoušel jsem různé povrchy i vlhko, ale pořád stejný výsledek. Zajímavé je, že po výměně na zimní pneu to bylo lepší. Auto při zablokování opustí stopu a stáčí se lehce vpravo. Dokud se kolo nezablokuje, brzdí vše souměrně a auto nikam nevybočuje.

Kolo je sjeté na vnitřní hraně. Brzdová destička byla více sjetá než na opačné straně. Nechal jsem tedy opravit brzdy. Vše očistili, srazili rezavé hrany na discích a dali nové destičky. Problém s blokováním ale nezmizel. Když jsem tam trochu naštvaně volal, nabídli mi že zajedeme na STK na brzdu. Zde k mému úžasu brzdila obě kola téměř stejně-odchylka do 2%(povoleno je prý až 30%). Vůbec to nechápu.

Ještě jsem nechal seřídit geometrii která byla rozhozená pravděpodobně po sednutí silenbloků měněných před cca půl rokem. Tenkrát geometrii také seřizovali. Po seřízení se blokování také nezlepšilo.

Může mi někdo poradit? Blíží se zima, a tohle je dost nebezpečná vlastnost brzd. Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...