Přejít na obsah

Fabie 1,4 16V VS Ford Focus 1.gen 1,6 16V


Ondraaa

Doporučené příspěvky

Když bych to vzal mimo třídy,tak fabie lepší podvozek,lepší řazení. Focus I jsem řídil 1.6 Combi Ghia a s fabiií se to nedá srovnat,ani s krátkou,natož s combi.Máme 7 letou fabii a žádný rez.

Tak to bych chtěl vidět, "fabie lepší podvozek". Stačí focuse vytáhnout někam, kde se to projeví, tedy nejlépe zatáčky, horizonty někde na okreskách, klidně horší silnice. Na prověření stačí svižná, jistá jízda, není nutné jet jako hovado. Focus jede jako po kolejích, mám Focuse 2.0/16V, jel jsem i x-krát s kamarádem s jeho firemním FF I 1.6/74kW, firemní tolik nešetří a kvality podvozku i auta jsou vidět i po najetých 230t km. Chtěl bych vidět fábii ve stejných podmínkách, stejný styl jízdy - porovnávejte, prosím, objektivně.

Fakt že řazení je u fábie trochu lepší, prostě většina aut VW koncernu je tím známá. Mám zkušenost s Okt I, Okt II, nějakej starší Passat, Fabie I - s Fabií II jsem neměl tu čest(naštěstí).

Koroze - fabie by měly mít výbornou antikorozní úpravu-jak pozink, tak nástřiky(taky bylo na čase po generacích žalostně hnijících škodovek). Focusy měly s korozí problémy(lemy dveří) první ročníky z první generace.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak podvozek má Fábka o něco lepší, než i Octa první generace, to ti řekne spousta lidí. Tudíž nevidím důvod, pryč by měla být podvozkově i horší, jako Focus I, kterej už zrovna taky není mladík. Nevím, jak je natom fábka po 230 000km, ještě k tomu firemní a věřím, že asi hodně mizerně, ale já mám najeto cca 20 000km a podvozek je dobrej, tužší, auto se dá pěkně ovládat. Když si na vagu necháš nastavit servo ze stavu pro "invaliditi,nebo jak to je", kterej mají většinou nastavený všechny seriový obyč fábky, na eleganc, či sport (to má RS) řízení je ještě lepší a v kombinaci s 15" nebo 16" kolama (já mám 16) si můžeš do zatáček dovolit velice hodně. Fábka právě zatáčky snáší hodně dobře.

Editováno: , autor: Tangerín
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Focus má víceprvkovou zadní nápravu oproti vlečným ramenům u Fabie. Zřejmě to bude v jistých situacích lepší řešení, když Škodovka u OII přešla taky na víceprvkovou z vlečných ramen u OI. Ve focusu jsem jel jednou a to ještě jako pasažér na zadní lavici, takže nemůžu posoudit.

Jinak se mi focus I moc nelíbí, hlavně vnitřek ;)

jinak koroze u focuse se týká hlavně dveří, kdy ti po odpadnutí housenky začnou reznout. Dost často jsem viděl i rez na pátých dveřích u lišty nad SPZ (RZ)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No na Focus fóre je zakázaná akákoľvek kritika, preto tam nechodím lol

Ideálne miesto na kontrolu korózie Focusu je predná hrana kapoty v mieste, kde sa odklápa znak. Na každom druhom Focuse pri odklápaní znaku tento šúcha o hranu kapoty a stačí pár mesiacov a pekne kapota začne hrdzavieť v tomto mieste. Na našom je to OK, ale pozri si námatkovo nejaké auto dovezené zvonka vystavené v bazári alebo aj v servise...

Tak tady nejsi na focus fóru přece :);)

Jj, tam by se to mohlo dít, ale pokud máš k autu vztah, tak si tohle ohlídáš - aspoň já teda jo - pár mm tam na FFII je, chce myslet na to. :) Jestli to je ale jediný místo, tak to zas tak zlý není. :) U Fabule bys takhle mohl zase označit místo vepředu v podbězích, resp jejich zadní části, kde se pod plastovým krytem hromadí nečistoty, asi všude bude něco...z vlastní zkušenosti vím, že i Mercedes má mušky, který za tvými zády v servisu v rámci prohlídky odstraní ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak podvozek má Fábka o něco lepší, než i Octa první generace, to ti řekne spousta lidí. Tudíž nevidím důvod, pryč by měla být podvozkově i horší, jako Focus I, kterej už zrovna taky není mladík. Nevím, jak je natom fábka po 230 000km, ještě k tomu firemní a věřím, že asi hodně mizerně, ale já mám najeto cca 20 000km a podvozek je dobrej, tužší, auto se dá pěkně ovládat. Když si na vagu necháš nastavit servo ze stavu pro "invaliditi,nebo jak to je", kterej mají většinou nastavený všechny seriový obyč fábky, na eleganc, či sport (to má RS) řízení je ještě lepší a v kombinaci s 15" nebo 16" kolama (já mám 16) si můžeš do zatáček dovolit velice hodně. Fábka právě zatáčky snáší hodně dobře.

Hele Tangeríne nech těch teorií radši :)

EDIT: ...a radši koukni na něco - OI = G IV. Zajímat by tě mohlo tohle, kde je G V (tedy OII) vs Focus 1.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Focus má víceprvkovou zadní nápravu oproti vlečným ramenům u Fabie. Zřejmě to bude v jistých situacích lepší řešení, když Škodovka u OII přešla taky na víceprvkovou z vlečných ramen u OI. Ve focusu jsem jel jednou a to ještě jako pasažér na zadní lavici, takže nemůžu posoudit.

Jinak se mi focus I moc nelíbí, hlavně vnitřek ;)

jinak koroze u focuse se týká hlavně dveří, kdy ti po odpadnutí housenky začnou reznout. Dost často jsem viděl i rez na pátých dveřích u lišty nad SPZ (RZ)

Ještě je to o naladění tý nápravy, nejen o řešení.

To reznutí je na focus fóru u Focusu 1 nejvíc zmiňovaný právě jak píšeš :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vlastnim fabku1 1.2 HTP 47kW elegance (4 roky) aj fofo2 1.6 ti-vct 85kW ghia (2 roky).

obidva auta som kupoval nove.

mozem objektivne porovnat vsetky vlastnosti (a velakrat som to uz urobil) a uplne cestne a s kludnym svedomim prehlasit, ze fofo2 je uplne ina liga ;)

a ja teda radim priplatit si a kupit fofo aj keby bolo o 2 roky starsie ako fabka. to nebude hrat ulohu ak sa bavime o autach starych tak do 4-5 rokov.

ak bude kupovane fofo v dobrom technickom stave, fabia nema voci focusu co ponuknut aj keby bola o 2 roky novsia !!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

okej, to plati aj pri porovnani fabka1 vs fofo1.

nevidim u fofo1 ziadnu primarnu slabinu, ktora by ho degradovala voci fabke1 (fofo2 z neho priamo vychadza napr. podvozkom a technikou)

mozem to rozmenit na drobne:

najprv subjektivne:

exterier dizajn: fofo1 - velmi pekne auto, f1 - klasicka krabica nakupna taska, ziadne emocie ;-)

interier dizajn a materialy: fofo1 - nevyjadrujem sa k dizajnu, material bol casto kritizovany, f1 - dizajn koncernovy velmi nudny, materialy boli na danu triedu kvalitativne dobre

ale podme k objetivnym veciam, teda ku technike:

rozmery: fofo1 je vo vyssej triede, je vo vsetkych rozmeroch vacsie ako f1 zvnutra aj z vonku, kufor neviem, nepozeral som ;-)

podvozok a napravy: fofo1 je na mile vzdialene lepsou kvalitou od f1 (naladenie, sirka, velkost, zavesenie naprav, brzdy), fofo1 je tu jasny vitaz o triedu, tu je ten hlavny rozdiel v jazdnych vlastnostiach v prospech fofo1

motory: f1 - je male auto aj ponuka na vyber male relativne usporne motory, fofo1 - vacsi vyber (tdci), silnejsi zakladny motor 1,.4

riadenie: fofo1 - vynikajuca spatna vazba, viackrat chvalena v recenziach, f1 - klasika ako kazde male auto do mesta, t.j. preposilovane a bez dostatocnej spatnej vazby

prevodovka: fofo1 - vynikajuca, presna a kratka, f1 - v kategorii malych aut taktiez vyborna

tie dalsie veci co sa tu pisali, su uz vlastnosti zavisle kus od kusu v akom su stave, napr. korozia. koroduju focusy aj fabky. na mojej fabke1 napr. zacinaju korodovat spodne listy pod dverami.

taketo veci sa na kazdom aute najdu.

dufam, ze som pri rozhodovani trochu pomohol ;-)

Editováno: , autor: killerhammer
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

P2M: jaký teorie? jsem si tam nic nevymejšlel, ale je to tvoje právo se mnou nesouhlasit. Ale vím co psal třeba Máca a bobik, když přešli z Fábky do Octy, že prostoru sice víc, motory silnější, ale zatáčky líp polikala fábka. Sám jsem s Oktou I taky jel a na těch zklikovatělejch okrskách mi Fábka víc sedí.

Upřímě mi stejně tyto dotazy, at už to je jestli je lepší Fabie nebo Focus, nebo už tu bylo Fabie vs. Astra G atd. přijdou dost nešťastný, pokud dotyčnej přímo neuvede několik koknkrténích modelů a chce vědět, jak by se rozhodli ostatní. Ale takhle obecně....vzhled a interiér je silně individuální, srovnání 1,4 vs 1,6 dvou rozdílnech značek aut je taky konfliktní....a hlavně se zde srovnávají auta různejch tříd. Když už, tak Focus vs. Octa....pač Focus by byl taky v nevýhodě oproti Supovi, stejně jak teď v nevýhodě Fábka oproti Focusu, co se týče místa atd....

Editováno: , autor: Tangerín
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle je těžká teorie Tak podvozek má Fábka o něco lepší, než i Octa první generace, to ti řekne spousta lidí. Tudíž nevidím důvod, pryč by měla být podvozkově i horší, jako Focus I, kterej už zrovna taky není mladík. Ono není tak těžký udělat lepší podvozek než má OI (tím ale Fabuli nijak nechci snižovat), ale fakt rozdílný koncepce srovnat nejdou - viz Civic 7G vs 8G a test Top Gear Type-R 7vs8G, kde 7G s multilinkem tomu novýmu s tuhou zadní ujelo.

A k tomuhle nastavit servo ze stavu pro "invaliditi,nebo jak to je", kterej mají většinou nastavený všechny seriový obyč fábky, na eleganc, či sport (to má RS) řízení po mě raději nechtěj komentář. ;)

Nic ve zlým každopádně -_- a to nemyslím ironicky!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

OK,dík za vysvětlení, jo tak máš asi pravdu, dá se to pojat jako teorie. Já tím nechci taky nic hanit nebo naopak chválit a s tím nastavením serva jsem to spíš myslel tak, že v tom módu RS, když to řízení jde o něco tíž, tak má člověk takovej lepší pocit, že auto víc ovládá, nebo jak to nazvat....chápeš :) Jízdni vlastnosti to samo nezmění, to by mě ani nepadalo zde napat lol Ono celý tohle porovnávání různejch aut, jak jsem psal výš, je velká teorie taky ;)-_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

houmr: pokud porovnáme motory, tak tam to podle mě hovoří více pro focus hlavně v benzínu, řekl bych i celkově nabídka lepší, žádný parodie na motory v podání Škody(nic ve zlým). Pro Focus I je asi ideální 1.6/16V/74kW, povedenej a bezproblémovej motor, je jich hodně(=výběr aut, zkušenosti), umí jezdit úsporně, ale žádnej lenoch po šlápnutí na plyn, nechá se točit. Pak jsou 1.8/16V/85kW, ale není jich tolik jako 1.6 a údajně jsou "rozežranější", výhoda je ručení v kategorii do 1850. Pak 2.0/16V/96kW(ten mám), jenže ty se v ČR neprodávaly, tedy jedině z dovozu, ale to je motor spíš na svezení(táhne pěkně) ne na spotřebu, sice umí i úsporněji, protože má krouťák a nemusí se točit, jenže sám motor vybízí ke sportovní jízdě.

Naftových motorů od TDCi(common rail, 74 a 85kW verze) bych se taky nebál, motory šly s parametry a kvalitou dost nahoru, přiznejme si starší TDDi(55 a 66kW) nebyly nic moc-musí se víc vybírat a záleží na štěstí na kus, jak se o něj kdo staral, co tankoval. V podstatě TDDi vyšly z 1.8TD doby Escortů, což žádnej zázrak nebyl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...