Publikováno Listopad 10, 200816 r Ahoj. Prosím Vás potřeboval bych poradit. Mám Feldu 1.3 1995. A dnes se mi začalo ukazovat během, že na palubovce svítí kontrolka baterky. Když běží motor na volnoběch, tak svítí lehce, když přidám plyn, tak začne svítit výrazně. Alternátor dává proud, řemen je též dostatečně napnutý. Ještě něco, nejdřív tomu předcházelo to, že po vypnutí motoru, nadále svítila kontrolka baterky(i po vyjmutí klíče ze zapalování) a během jízdy nesvítili. Pak ale začla kontrolka svítit během jízdy a po vypnutí motoru přestala svítit. Mohl by někdo poradit co by to mohlo být? Předem díky
Listopad 16, 200816 r Nech si vyměnit (popř. dotáhnout)diodový půlměsíc v alternátoru, který způsobuje,že ti prosvicuje kontrolka na palubovce! . Mně to dělalo též.
Listopad 17, 200816 r može sa niečo stať ked mi bude svietit ta kontrolka? može sa niečo pokazit? može miniečo spalit? bude mi dobijat alternator tak jak ma? Upraveno Listopad 17, 200816 r od Tomess2
Listopad 17, 200816 r Též jsem měl tento problém, nejdříve se vyměnil regulátor, to nepomohlo, za nějaký čas diodový můstek a to také ne, tak alternátor šel ven. A nyní je nový. Když svítí, tak alternátor nedobíjí.
Listopad 21, 200816 r Dělalo my to taky. Poprvé pomohlo vyměnit regulátor napětí, ale pak po měsíci znovu a měnil se celý diodový oblouk, teď to zatím nedělá, ale ještě jednou to bude svítit a alternáto poletí hodně daleko.
Listopad 30, 200816 r Pokud to dobíjí mezi 13,8-14,2V i v otáčkách, a svítí kontrolka i po vypnutí zapalování zkusil bych se podívat do pojistkové desky jestli tam není voda.Někdy se stává že zatéká voda přes čelní sklo. Pokud je napité odhlučnění nad pojistkovou skřiňkou tak je to jasné.
Prosinec 16, 200816 r viděl bych to na proražený diody . bo něco podobnýho . určitě bude chyba v diodovém usměrňovači. prostě altík dává víc než má >14V Tady chlapík řešil něco podobnéhé.. jestli to pomůže http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/2005-April/029451.html
Listopad 14, 200915 r mal som presne to co opisujes, a bola to prerazena jedna dioda v mostiku (v alternatore)
Listopad 14, 200915 r taktéž potvrzuji, to samé mě potkalo minulý týden. Nejprve svítila při vytažení klíčku ze zapalování a pak došlo zřejmě k proražení další, protože pak nesvítila při vyplém klíčku ale naopak při jízdě a se zvyšujícími se otáčkami jen zářila. Vyřešila to výměna za jiný repasovaný altík od známého (vypadá jak nový, new ložiska atd) to vše za 500,- Kč. Měl jsem i nabídku na altík z vrakáče za 700,- ale bůhví v jakém stavu. Takže toto jsem odstranil a po týdnu mě trápí zase něco jiného http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=78683
Listopad 22, 200915 r Vymontoval bych altik a rozebral a zmeril diody neni to nic narocnyho. přešně tak, je víc než jisté že je to diodovým můstkem. Jde o to, že kontrolka je napojena přes dva můstky, a pokud je jeden proražený tak vlivem elektrických veličin prostě dodává nižší napětí, a způsobený rozdíl potenciálů právě rozsvěcuje kontrolku. Většinou je proražená celá polovina můstku. Nový se dá koupit (polský) za 300kč. Už jsem sám měnil tři takové, a žádný zatím neodešel (jeden je v provozu už rok)
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.