Přejít na obsah

17ti palcová (litá) kola


sathack

Doporučené příspěvky

Chlapi možná by stálo za to zvážit i možnost kombinace ET.V minulosti v této sekci je vlákno o podložkách pod koly a jeden z výsledků byl, že jako dobrý pokus se zdálo nedávat podložky pod přední kola ale jen pod zadní.Napadlo mě, že by něco podobného možná šlo udělat přímo s AL disky.Mnohé disky mají na stejné velikosti a designu ET 35,40,48. Možná, že by bylo dobré osadit předek ET 48 aby kola tolik nevystoupila z blatníků a dozadu osadit ET 35 nebo 40, zde je mnohem větší vzdálenost od kola k okraji blatníku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak nakolko som dnes uz prehodil zimne za letne, tak som podla slubu a aj mojej zvedavosti odvazil tie moje a jedno komplet kolo vazilo na digi.osobnej vahe 21,2kg... neni to dajako vela?? inak citelne tazsie oproti zimnym plechacom - musim este aj tie odvazit ;)

nezabudnite teda podla moznosti odvazit aj ostatni pre zaujimavost :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak kedze to je iba 2kg oproti mojim tak to je OK, lebo som si myslel, ze ci tie moje su neni dajako extrem tazke ;)

uz som zvedavy na tie ZENITHy - tie som chcel alternativne...

bezal som zvazit funglace 17"zenithy s pneu Brig Potenza RE050 225 45 R17

vaha kolesa nic moc ...21.9 kg ale ked pozriete do katalogu prislusenstva skoda tak samotny disk ma 12.56 kg ,oproti pegasus 12.25 kg, napr sirius ma 9.6 kg.Sputnik 17" ma iba 12 kg pricom podla dizajnu by som ho tipoval ze ma viac ako zenith.Takze zenith nepatri k najlachsim diskom...

Editováno: , autor: jarkov
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ten člověk je uplnej magor.. podle mě je první kravina jezdit s DSG do terénu, se nevyhrabeš odnikud..

pak s Pegasama do bláta.. kup si rovnou kola ze Scoutu a nějaký pořádný péra..

A NEBO SI KUP TRAKTOR a podvál a ž sjedeš ze silnice, můžeš přepřáhnout a naložit si tu svojí sekačku na valník za traktor.. lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hadr sem,hadr tam,ale je to jeden zo spôsobov,ako sa zorientovať a ako vyberať kolesá.A taktiež jeden z rozhodujúcich faktorov,ktoré majú vplyv na spotrebu paliva a pružnosť vozidla a som rád,že sa našli ľudia,ktorí to boli ochotní odvážiť a vlastne takto podať dôležitú informáciu pri kúpe kôl.

A taktiež by sa hodili info,čo sa týka valivého odporu(nie len z testov),spotreby paliva jednotlivych pneumatík(výrobca a typ).Niekomu ide trebars viacmenej o efekt a nejazdí ostro,tak by si dal síce 17" kolá,ale nevyžadoval by až také jazdné vlastnosti a chcel by skôr aby mal malú spotrebu a vydržali čo najviac km a taktiež opačne

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

eště že nemám ty Siriusy zatím obuté, protože říct, že du do sklepa zvážit kola, přistál by mi na čele studenej hadr.. lol

dyt ja taky dělal všechno proto, aby mě nikdo neviděl lol

Nikita: mno, tak aby pro mě při výběru kol hrála roli změna spotřeby, to teda opravdu ne, co se týče jízdních vlastností, tak citelně pozorovatelnej rozdíl jsem viděl až po přesednutí z mýho auta do auta s 15kama. na druhou stranu, 17 a 18 obouvají širší pneumatiky než 15 a 16, navíc nízkoprofilový, takže chování v zatáčkách je o třídu jinde než na 15 a 16, což je pro mě o mnoho podstatnější faktor než o minimum pomalejší zrychlení než pružnost. píšeš, že někdo chce jen efekt a ne jezdit na ostro a tak nevyžaduje takové jízdní vlastnosti a chtěl by radši menší spotřebu. tomu moc nerozumim, tyhle dvě vlastnosti se u velkých kol nějak vylučujou. já sice nejezdím nijak pomalu, ale zase nejsem hovado abych v provozu jezdil tak ostře, že bych využil rozdíl mezi velikostma kol. tohle si nech radši na okruh. poslední věc která mě napadá, i přes to všechno věř, že v zatáčkách auto na nižších a širších pneumatikách autu s užšíma a vyššíma pneu ujede.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale ja som nepísal o sebe a ak má niekto veľký nájazd km,ako napr jeden známy 80000/rok,tak ver tomu,že mu na spotrebe záleží,nakoľko rozdiel a hlavne pri vyššej rýchlosti a chladnejšom počasí vôbec nie je zanedbateľný a ide aj do dvoch litrov/100km a pri vyšších rýchlostiach je strata na výkone už citeľná.

A 18" kolesá sú na 1,9TDI vyslovene na efekt a na chrbticu

A 15 a 16 by som do jedneho vreca nedával,nakoľko je medzi nimi podstatne väčší rozdiel ako medzi 16 a 17

Editováno: , autor: Nikita1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

aha. mam pocit, že jsi další z těch, co někde něco vyčetl, ale osobní zkušenost nemá. rozdíl 2l ve spotřebě ti neudělá ani přechod z 15tek na 19tky, o tom jestli jsou 18ky na TDI jenom na efekt můžeme podiskutovat, stojím si za tím, že zatáčku protáhnu svižnějc na 18kách než někdo na 16kách a věřím, že bude rozdíl díky profilu i v 17 a 18, protože nižší profil se míň deformuje(samozřejmě je určitá hranice a "áčkaři" už jsou v tomhle trochu mimo) a co se týče sportovní jízdy, tak jo, auta na menších kolech se stejným motorem mi na rovince ujede, nicméně chování auto v přímce pro mě není pro sportovní jízdu směrodatný...

problém je, že pro mě není auto jen spotřební věc pro přepravu z bodu A do bodu B...ale chci, aby mě auto bavilo

Editováno: , autor: Luke288
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak samozrejme zákrutu prejdeš rýchlejšie,je tam predsa väčšia styčná plocha,ale ak je cesta na povrchu nerovná,tak to môže byť aj opačne.Môj osobný názor je,že nie je potrebné prechádzať zákrutu rýchlejšie ako na 15",ale stačí tou istou rýchlostou,len bezpečnejšie.Už aj pri tej rýchlosti sa prípadný spolujazdec musí držať oboma rukami a zapretý aj nohami.

A ten rozdiel,ja osobne som mal na 16" hraničnú hodnotu 1,3l rozdielu.Netvrdím,že taký rozdiel je bežný,ale ako krajná hodnota môže byť a neber to doslovne,či je to 1,5,alebo 2l furt to je veľa.Aký rozdiel je bežný,to som už pred tým písal.

Jednoducho 18 alebo 19" kolo je na OII viac na efekt,ako účel a o komforte jazdy sa už vôbec hovoriť nedá,tam je hranica 16",potom je to už kostitras,ono OII je už aj na 15" dosť tvrdá.

Editováno: , autor: Nikita1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ok, je zbytečný se dohadovat

komfort- ano, v tom máš pravdu

rozbité silnice- ano, to taky

zatáčky- psal jsi o ostrý jízdě, na to jsem víceméně reagoval

ten rozdíl- tomu prostě nevěřim, jezdil jsem 2 zimy na 15kách, léto na 17kách a rozdíl jsem skoro nepozoroval. uvidim ted až přezuju na letní jakej bude rozdíl mezi 17 a 18

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Maro inac ked sa tak pozeram na ten zoznam zavad co si uz s tym autom mal, tak to je sila. Nemyslis ze to bude tak trochu aj stylom tvojej jazdy(cros vs. okruh)? :) Lebo ja mam tiez OII 2.0 TDI- sice bez DSG, ale mam na nej uz 70tkm a motor absolutne bez problemov- bez jedinej poruchy...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

taky záleží na palcích- šíře disku. 7,5 nebo 8,5 je velkej rozdíl. myslím že mám ET 35 a disk 7,5 ale snesl bych i 8 palců, ale AEZ EXCITE DARK je nedělají.Tohle ET se standard dává na audi A4. Vzadu by to ještě chtělo podložky, vepředu je to ok.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

taky záleží na palcích- šíře disku. 7,5 nebo 8,5 je velkej rozdíl. myslím že mám ET 35 a disk 7,5 ale snesl bych i 8 palců, ale AEZ EXCITE DARK je nedělají.Tohle ET se standard dává na audi A4. Vzadu by to ještě chtělo podložky, vepředu je to ok.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Máme pravdepodobne iné merítko na komfot,nakoľko mne sa už aj 16" kolá občas zdajú tvrde a nie to ešte 17"

Poznám viac ľudí,čo mali 17",prešli na 16"

Rozdiel v spotrebe,záleží od toho ako človek s autom ide,napr. pri 130km rýchlosti som mal spotrebu na 15" cca 5l/100km na 16" je to 6l a viac,taktiež keď prší (mokrá cesta)je rozdiel značný,ale pri pomalšej jazde je rozdiel do cca 2-4dcl.

Rozdiel v jazdných vlastnostiach je priepastný už medzi 15" a 16"

Rozdiel v hlučnosti 15 a 17 je evidentný

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máme pravdepodobne iné merítko na komfot,nakoľko mne sa už aj 16" kolá občas zdajú tvrde a nie to ešte 17"

Poznám viac ľudí,čo mali 17",prešli na 16"

Rozdiel v spotrebe,záleží od toho ako človek s autom ide,napr. pri 130km rýchlosti som mal spotrebu na 15" cca 5l/100km na 16" je to 6l a viac,taktiež keď prší (mokrá cesta)je rozdiel značný,ale pri pomalšej jazde je rozdiel do cca 2-4dcl.

Rozdiel v jazdných vlastnostiach je priepastný už medzi 15" a 16"

Rozdiel v hlučnosti 15 a 17 je evidentný

Rozdíl v hlučnosti jsem nezaznamenal taky. (z 15"zimních na 17" letní)

Mám pneu Bridgestone potenza RE050 225/45/17, zimní teď nevím, ale myslím, že to jsou Firestone winterhawk 195/65/15.

Asi jsem nějaký otupělý nebo co ;)

Každému ale vyhovuje něco jiného.

A vvv v vv vo tom to je. lol

Editováno: , autor: j0ska
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale základná chyba je porovnávanie zimných 15 a letnych 17 a spotrebu v zime na zimnych15 a v lete na letnych 17

a ak je rozdiel v spotrebe v zime na zimnych 15 a v lete na letnych 17 0,5l,tak v lete na letnych 15 a v lete na letnych 17 to bude takmer liter ,nakoľko v zime vzdy auto bere viac a je to nespravne porovnávanie,pretože sú 15" znevýhodnené jak počasím,tak aj zimným dezénom,ktorý je všeobecne hlučnejší a je tam aj vyššia spotreba paliva.

V lete na letnych 15 a letných 17=rozdiel v hlucnosti evidentny je to veľmi jednoduché si odskúšať aj na bicykli a to jak hlučnosť tak aj spotrebu.O koľko sa človek viac naťahá na širokých plášťoch,to nie je vôbec zanedbateľné,musíte vynaložiť oveľa viac energie,aby ste nekomu na galuskách stačili a je ich hodne viac počuť a to platí aj u vozidla.

Ale nepopieram,že auto na 17" kolach sedí veľmi dobre a že to vyzerá lepšie,ale každopádne je 17" viacmenej na efekt,nakoľko už na 16" O2 sedí vynikajúco(viď. video) a aj skúsenosti a nie je pre dobré jazdné vlastnosti potrebné ísť ešte ďalej,nakoľko už rapídne klesá komfot cestovania.Je to docela veľká daň za ten výzor.Ale samozrejme máme každý svoje priority a je to vec každého,čo uprednostní.Ja iba píšem svoje skúsenosti.

Editováno: , autor: Nikita1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...