matomoto Vloženo 18. Listopad 2009 Sdílet Vloženo 18. Listopad 2009 Asi takhle mame dva auta v rodine OII diesel 4x4 a o druhou starsi feldu ktera bezne stoji pred panelakem jako popojizdedlo a fackovaci panak. Po meste jezdime feldou, Octa jen mimomesto. Nicmene byly v zime dva tydny kdy ve meste napadlo asi 40 cm snehu a silnicari nestihali. A asi jeste dva tydny pote byla vetsina parkovist a krajnic nepuzitelnych pro predohraba. Ctyrkolka prisla na radu a nemela nejmensi problem nikde zaparkovat ani odnikud vyjet. Jeden priklad za vsechny - vezu kluka na fotbal pred halou hromady snehu neni kde stat, suverenne najizdim k chodniku kde auto se bori az po prahy do snehu, za mnou borec s citroenem C4 taky suverenne najizdi. Po par minutach ja v klidu vyjizdim a on tam zustava a hleda pomoc - bohuzel mu nemuzu pomoci protoze haldex neni vhodny na vytahovani mohl by se pritom znicit. Jiny priklad, kdyz jsme jeli po dalnici ktera znenadani zapadala snehem, vetsina predohrabu se vlekla 20 km v hodine, ja jsem uhanel 90 (mozna by to slo i vice) a auto sedelo stabilne i v situacich stridani melciho a hlubsiho snehu, obcas jsem akorat videl vodotrysky snehu od zadnich kol jak haldex a ESP vyrovnavaly. Jinak hlavni duvod pro 4x4 byl ze v zime jezdime kazdy vikend na hory a nekdy i v tydnu odskocime na vecerni lyzovani. A reknu Vam ta pohoda kdyz nemusite resit retezy - tj. lezt po ctyrech kolem kol a zmrzlymi prsty casto potme nasasovat ci sundavat neposlusne a vzdy jak na potvoru zapletene retezy. V zime je to proste jina dimenze rizeni. A ze zima v podbeskydi zacina nekdy koncem rijna a konci koncem dubna, tak mne se to vyplati. Jinak pro lidi co zijou na placatem terenu kde moc nesnezi tak 4x4 je podle mne zbytecna. Suhlasim, akurat nemyslím že by sa pri ťahaní mohol haldex poškodiť . Určite je trochu viac namahaný, o tom by moja okta vedela rozprávať - za všetko spomeniem jazdu hore zjazdovkou. Ešte by to chcelo zdvíhateľný podvozok a bolo by to úplne super. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jir-ka Vloženo 20. Listopad 2009 Sdílet Vloženo 20. Listopad 2009 Pokiaľ ide o aquaplaning. nepovedal by som že je to uplny nezmysel - aspon nie ak sa jedná o sit, keď ti predne kola hupnú do kaluže a ideš napr. do zatáčky - tam by to 4x4 malo pomôcť. A to že sa dostaneš snáď všade, je (aspoň pre mna) hodne dôležitá výhoda. Neveril by si, kam sa s tým autom vyškrabeš... Je vidieť, že nemaš 4x4, to by si vravel inak. Nech už je to čokoľvek - okta, audi allroad, či passat, tak jedine 4x4. Pre človeka, čo nemá v oblube jazdenie po "kopcoch", by som spomenul vyššiu bezpečnosť jazdy za zhoršených jazdných podmienok, a napr. fakt, že kde sa ty musíš babrať so snehovými reťazami, ja vyjdem uplne v klídku a ešte môžem ťahať jedného bez reťazí (ako sa mi to už stalo) ... "aspon nie ak sa jedná o sit, keď ti predne kola hupnú do kaluže a ideš napr. do zatáčky - tam by to 4x4 malo pomôcť." Zkus se nad tím zamyslet, co se v té chvíli děje. Auto jde čumákem ven a ty mu tím, že se připojí zadek ještě pomůžeš? Nejsem odpůrce čtyřkolek, ať si každý za své peníze pořídí co uzná za vhodné. Výhody jsou zřejmé, ale naopak i nevýhody. Ale i když jsem z Krkonoš a najedu za každého počasí cca 40tis. ročně, necítím potřebu ji pořizovat. Pro mne je to zbytečná investice jak počáteční, tak i v provozu. Ale jenom zírám nad tou snůškou nesmyslů, když se někteří ješitní majitelé těchto vozů snaží pomocí nelogických argumentů pořízení tohoto pohonu obhajovat. Třeba i to jak cítí, jak jim zadek pomáhá v zatáčce. To platí pouze v jednom případě. Otázkou je, jestli oni ví ve kterém. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
matomoto Vloženo 21. Listopad 2009 Sdílet Vloženo 21. Listopad 2009 (editace) Nechcem tu riešiť fyziku a vektory síl, ktoré na auto pri prejazde zákrutou pôsobia, ale uznávam že som to nenapísal úplne presne - mozog je občas rýchlejší ako ruky, takže sorry. Podľa mojich skúseností ti ale v zatáčke oveľa ťažšie ustrelí zadok, a to samé platí, pokiaľ chytíš nedotáčavý šmyk (nakoľko haldex by mal podľa teórie napomáhať k vzniku pretáčavosti). A ver či nie, v prípade že sa to stane, dostaneš sa z toho oveľa ľahšie, ako len z predokolkou. Navyše sú všetky 4kolky (aspoň okty po facelifte) vybavené ESP, a z vlastnej skúsenosti môžem potvrdiť, že so zapnutým ESP sa mi nepodarilo do šmyku auto dostať ani na snehu, nakoľko ESP okamžite koriguje smer jazdy pribrzdievaním jednotlivých kolies za súčasného uberania plynu, čím vznik šmyku väčšinou úplne eliminuje. Pravda skúšal som to len do rýchl. 60km, na viac som si vzhľadom na nedostatok miesta netrúfol. Takže sorry za nepresnosti, no hoci nie som zarytým zástancom okty (aj keď osobne som s ňou bol spokojný), na pohon 4x4 nedám dopustiť (či už ide o torsen alebo haldex, aj keď ich chovanie a konštrukcia sú úplne odlišné). Editováno: 3. leden 2010, autor: Jirik.DC Bez citace bezprostředně předchozího příspěvku..díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vladimír1977 Vloženo 30. Listopad 2009 Sdílet Vloženo 30. Listopad 2009 jednoznacne 4x4 dnes ako som ostal zablokovany na parkovacom mieste za zadnou napravou som mal paradne vysoky obrubnik az po zadne lapace dovolim si tvrdit ze obycajna O2 by ostala na bruchu a este ten benefit ze na vlhkom listi sa celkom pekne sa vyskrabala na spatecke :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vorlajz Vloženo 3. leden 2010 Sdílet Vloženo 3. leden 2010 myslim,ze je vzdycky a za kazde situace lepsi mit nahon na vsechny 4 kola! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dodo-Kolín Vloženo 13. leden 2010 Sdílet Vloženo 13. leden 2010 Trošku popisu o Haldexu: http://www.autorevue.cz/default.aspx?secti...p;chapter=25524 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
plech Vloženo 14. leden 2010 Sdílet Vloženo 14. leden 2010 Zdravím, pánové mám otázku? do budoucna uvažuji o koupi Oct 2 4X4 1,9 Tdi 77 Kw. Nikde jsem nenašel, kolik má rychlost třeba na 6, stupeň při 3000 ot,/m. Majitelé oct 2 nevíte? Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dodo-Kolín Vloženo 14. leden 2010 Sdílet Vloženo 14. leden 2010 (editace) plechu, plechu... stačí to napsat jen jednou, ne? A propos... Proč chceš zrovna 4x4 a t 1,9 TDI PD? Editováno: 14. leden 2010, autor: Dodo-Kolín Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vorlajz Vloženo 14. leden 2010 Sdílet Vloženo 14. leden 2010 no to je hezkej článek, ten jsem četl... navíc v hlavní roli s FSI muhahaha.... Plechu a plánuješ koupit novou nebo jetou??? kažodpádně ta 77 kW nevím nevím... asi to nebude žádná hitparáda... ale jestli ti jde o úsporu na PH, tak je to krok správným směrem! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dodo-Kolín Vloženo 15. leden 2010 Sdílet Vloženo 15. leden 2010 Hele ty hitparádo! Každej nemusí trhat asfalt a gumy jako ty!!! Jako rodiný vozítko super! Ale jestli se plechu chystáš 77kW chipovat apod. tak to není krok správným směrem. To si rovnou sežeň něco silnějšího. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vorlajz Vloženo 15. leden 2010 Sdílet Vloženo 15. leden 2010 (editace) Dodo, kdybych věděl, že máš 77 kW... tak bych to vážně nenapsal! ne mě si normálně 1.9 TDI dávaj jako bez problému, takže zas tak špatný to není, fakt! (lepší?) Editováno: 15. leden 2010, autor: vorlajz Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dodo-Kolín Vloženo 15. leden 2010 Sdílet Vloženo 15. leden 2010 Oukej oubej Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Woodbine Vloženo 15. leden 2010 Sdílet Vloženo 15. leden 2010 1.9 TDI je lemra i v 4x2, natož pak ve čtyřkolce... Ne, sorry, musel jsem si rejpnout. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dodo-Kolín Vloženo 15. leden 2010 Sdílet Vloženo 15. leden 2010 No toto?!!! Člověk mu chválí auto a pán je rypák... Asi si taky rejpnu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Woodbine Vloženo 16. leden 2010 Sdílet Vloženo 16. leden 2010 Tak to se omlouvám, nemyslel jsem to zle. Ty máš taky pěkný auto a hlavně poháněný ty správný nápravy (tzn. obě). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dodo-Kolín Vloženo 16. leden 2010 Sdílet Vloženo 16. leden 2010 Oukej Chtělo by to nějakej srázek jen všehrabek někde na sjezdovce Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Woodbine Vloženo 16. leden 2010 Sdílet Vloženo 16. leden 2010 Já jsem pro. Ale musí někdo dodat tu sjezdovku... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vladimír1977 Vloženo 28. leden 2010 Sdílet Vloženo 28. leden 2010 Kto si este mysli ze 4x4 je v tychto dnoch zbytocnost aj na rovine a kto si mysli ze spotreba o 1 liter naviac ako u predokoliek je zbytocnost tak dnes som si to vyskusal v situacii ked som isiel do firmy obycajna O2 pri pomalej jazde asi 30km (isiel som za nou) tak vybehla v miernej zakrute v meste nachodnik ze som pocul ako mu na hrane obrubnika praskla pneumatika (mozno to bol zvuk naraznika) dostal nedotacavy smyk ako vysity neviem ci mal stabilizaciu to je fakt mne len zablikalo ESP a ani neviem ze snezi az pokial nezacnem brzdit :-) ale to je asi v tomto pocasi u kazdeho auta. Myslim ze kto ma moznost absolvovat testovaciu jazdu na O2-4x4 alebo O-SCOUT a neveri schopnostiam pohonu 4x4 alebo si to vysvetluje zvysenymi nakladmi na spotrebu asi v tychto podmienkach by priplatil velmi rad :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Woodbine Vloženo 28. leden 2010 Sdílet Vloženo 28. leden 2010 Souhlas. Ono ale v našich zeměpisných šířkách tyhle podmínky panujou poměrně krátkou část roku (i když teda jak kterej rok, letos se např. docela urodilo), takže lidem to přijde zbytečný vyhazovat navíc 60t Kč. Málokdo natrefí s testovací jízdou na období, kdy pohon 4x4 dokáže ocenit a rozhodnout se pro něj. Neříkám, že s dvoukolkou se v zimě nedá jezdit, se čtyřkolkou má ale člověk mnohem větší jistotu a když je na to prostor, užije si i trochu tý zábavy. Pokud bych měl hodnotit, která z příplatkových věcí pro mě znamená dobře investovaný peníze, pak pohon 4x4 bude na jednom z prvních míst (ne-li na 1.). A druhá by asi byla DSG, ale tuhle kombinaci bohužel okta nemá... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dodo-Kolín Vloženo 28. leden 2010 Sdílet Vloženo 28. leden 2010 to 'Woodbine': Copak? Nerad řadíš? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Woodbine Vloženo 29. leden 2010 Sdílet Vloženo 29. leden 2010 Asi dědkovatim nebo co, ale kvrdlat tam 6 kvaltů už mě nebaví... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dodo-Kolín Vloženo 29. leden 2010 Sdílet Vloženo 29. leden 2010 To mě naopak. Je to zábava Aspoň za volantem neusneš Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Peta01j Vloženo 8. Březen 2010 Sdílet Vloženo 8. Březen 2010 O II 4x4 mám od května a konečně mohu popsat své zkušenosti. Nikdy jsem s 4x4 nejezdil. Jezdil jsem se Š105, málo se Žigulíkem, pak Felicia, Peugeot 306, 206, Ford Mondeo, Fabia. Z těch předchozích vozů byla na sněhu nejlepší Š105, i když ani u ostatních jsem neměl větší problémy a když jsem někde zůstal viset bylo to vlastní blbostí. Na sněhu je 4x4 naprosto nesrovnatelné s předo i zadohrabem, řetězy sice mám, ale nepoužil je ani jednou, s předohrabem vždy párkrát za zimu. Když jsem si to zkoušel na parkovišti, tak s ESP je to mírně nedotáčivé, s vypnutým ESP se mi podařilo zatočit na menším poloměru (zadek se přetáčí). Jinak na suchém asfaltu se mi nepodařilo nikdy hrábnout (77kW TDI na to asi nemá ) oproti Fabii 1,2HTP, ta trhá asfalt takřka vždy. Té 4x4 by slušel více silnější motor, kvalty jsou dost krátké v kombinaci 6st. 77kW. Ale to už je pak zase o dost dražší. Jinak naprostá spokojenost, byl jsem překvapen, jak velký rozdíl to je. Závěr: já osobně budu preferovat při příštích koupích 4x4, nicméně není to žádné dogma. Takže pokud někdo uvažuje o 4x4 a je smířen s vyšší cenou, pak neváhejte. Na druhou stranu netvrdím, že jedině 4x4, to v žádném případě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miki 4x4 Vloženo 28. Březen 2010 Sdílet Vloženo 28. Březen 2010 ahoj no to ze je auto tazsie no to ma nieco di seba a ja mam 1.6 mpi ,a 1.9 tdi 4x4 no a to su dve rozne auta no a ta stvorkolka ma tolko do seba .a nad inym auto ani nebudem v buducnosti rozmyslat.odporucam Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dodo-Kolín Vloženo 6. Duben 2010 Sdílet Vloženo 6. Duben 2010 No je to těžší cca o 100kg. Takže sebou vozíme stále neviditelného chlapa v kufru Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.