Přejít na obsah

O II 4x4 - ano ci nie


kokxo

Doporučené příspěvky

Asi takhle mame dva auta v rodine OII diesel 4x4 a o druhou starsi feldu ktera bezne stoji pred panelakem jako popojizdedlo a fackovaci panak. Po meste jezdime feldou, Octa jen mimomesto. Nicmene byly v zime dva tydny kdy ve meste napadlo asi 40 cm snehu a silnicari nestihali. A asi jeste dva tydny pote byla vetsina parkovist a krajnic nepuzitelnych pro predohraba. Ctyrkolka prisla na radu a nemela nejmensi problem nikde zaparkovat ani odnikud vyjet. Jeden priklad za vsechny - vezu kluka na fotbal pred halou hromady snehu neni kde stat, suverenne najizdim k chodniku kde auto se bori az po prahy do snehu, za mnou borec s citroenem C4 taky suverenne najizdi. Po par minutach ja v klidu vyjizdim a on tam zustava a hleda pomoc - bohuzel mu nemuzu pomoci protoze haldex neni vhodny na vytahovani mohl by se pritom znicit. Jiny priklad, kdyz jsme jeli po dalnici ktera znenadani zapadala snehem, vetsina predohrabu se vlekla 20 km v hodine, ja jsem uhanel 90 (mozna by to slo i vice) a auto sedelo stabilne i v situacich stridani melciho a hlubsiho snehu, obcas jsem akorat videl vodotrysky snehu od zadnich kol jak haldex a ESP vyrovnavaly. Jinak hlavni duvod pro 4x4 byl ze v zime jezdime kazdy vikend na hory a nekdy i v tydnu odskocime na vecerni lyzovani. A reknu Vam ta pohoda kdyz nemusite resit retezy - tj. lezt po ctyrech kolem kol a zmrzlymi prsty casto potme nasasovat ci sundavat neposlusne a vzdy jak na potvoru zapletene retezy. V zime je to proste jina dimenze rizeni. A ze zima v podbeskydi zacina nekdy koncem rijna a konci koncem dubna, tak mne se to vyplati. Jinak pro lidi co zijou na placatem terenu kde moc nesnezi tak 4x4 je podle mne zbytecna.

Suhlasim, akurat nemyslím že by sa pri ťahaní mohol haldex poškodiť . Určite je trochu viac namahaný, o tom by moja okta vedela rozprávať - za všetko spomeniem jazdu hore zjazdovkou. Ešte by to chcelo zdvíhateľný podvozok a bolo by to úplne super.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokiaľ ide o aquaplaning. nepovedal by som že je to uplny nezmysel - aspon nie ak sa jedná o sit, keď ti predne kola hupnú do kaluže a ideš napr. do zatáčky - tam by to 4x4 malo pomôcť. A to že sa dostaneš snáď všade, je (aspoň pre mna) hodne dôležitá výhoda. Neveril by si, kam sa s tým autom vyškrabeš... Je vidieť, že nemaš 4x4, to by si vravel inak. Nech už je to čokoľvek - okta, audi allroad, či passat, tak jedine 4x4. Pre človeka, čo nemá v oblube jazdenie po "kopcoch", by som spomenul vyššiu bezpečnosť jazdy za zhoršených jazdných podmienok, a napr. fakt, že kde sa ty musíš babrať so snehovými reťazami, ja vyjdem uplne v klídku a ešte môžem ťahať jedného bez reťazí (ako sa mi to už stalo) ...

"aspon nie ak sa jedná o sit, keď ti predne kola hupnú do kaluže a ideš napr. do zatáčky - tam by to 4x4 malo pomôcť." Zkus se nad tím zamyslet, co se v té chvíli děje. Auto jde čumákem ven a ty mu tím, že se připojí zadek ještě pomůžeš?

Nejsem odpůrce čtyřkolek, ať si každý za své peníze pořídí co uzná za vhodné. Výhody jsou zřejmé, ale naopak i nevýhody. Ale i když jsem z Krkonoš a najedu za každého počasí cca 40tis. ročně, necítím potřebu ji pořizovat. Pro mne je to zbytečná investice jak počáteční, tak i v provozu. Ale jenom zírám nad tou snůškou nesmyslů, když se někteří ješitní majitelé těchto vozů snaží pomocí nelogických argumentů pořízení tohoto pohonu obhajovat. Třeba i to jak cítí, jak jim zadek pomáhá v zatáčce. To platí pouze v jednom případě. Otázkou je, jestli oni ví ve kterém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechcem tu riešiť fyziku a vektory síl, ktoré na auto pri prejazde zákrutou pôsobia, ale uznávam že som to nenapísal úplne presne - mozog je občas rýchlejší ako ruky, takže sorry. Podľa mojich skúseností ti ale v zatáčke oveľa ťažšie ustrelí zadok, a to samé platí, pokiaľ chytíš nedotáčavý šmyk (nakoľko haldex by mal podľa teórie napomáhať k vzniku pretáčavosti). A ver či nie, v prípade že sa to stane, dostaneš sa z toho oveľa ľahšie, ako len z predokolkou. Navyše sú všetky 4kolky (aspoň okty po facelifte) vybavené ESP, a z vlastnej skúsenosti môžem potvrdiť, že so zapnutým ESP sa mi nepodarilo do šmyku auto dostať ani na snehu, nakoľko ESP okamžite koriguje smer jazdy pribrzdievaním jednotlivých kolies za súčasného uberania plynu, čím vznik šmyku väčšinou úplne eliminuje. Pravda skúšal som to len do rýchl. 60km, na viac som si vzhľadom na nedostatok miesta netrúfol. Takže sorry za nepresnosti, no hoci nie som zarytým zástancom okty (aj keď osobne som s ňou bol spokojný), na pohon 4x4 nedám dopustiť (či už ide o torsen alebo haldex, aj keď ich chovanie a konštrukcia sú úplne odlišné).

Editováno: , autor: Jirik.DC
Bez citace bezprostředně předchozího příspěvku..díky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 1 měsíc později...
  • o 2 týdny později...

no to je hezkej článek, ten jsem četl... navíc v hlavní roli s FSI ;) muhahaha....

Plechu a plánuješ koupit novou nebo jetou??? kažodpádně ta 77 kW nevím nevím... asi to nebude žádná hitparáda... ale jestli ti jde o úsporu na PH, tak je to krok správným směrem! ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Kto si este mysli ze 4x4 je v tychto dnoch zbytocnost aj na rovine a kto si mysli ze spotreba o 1 liter naviac ako u predokoliek je zbytocnost tak dnes som si to vyskusal v situacii ked som isiel do firmy obycajna O2 pri pomalej jazde asi 30km (isiel som za nou) tak vybehla v miernej zakrute v meste nachodnik ze som pocul ako mu na hrane obrubnika praskla pneumatika (mozno to bol zvuk naraznika) dostal nedotacavy smyk ako vysity neviem ci mal stabilizaciu to je fakt mne len zablikalo ESP a ani neviem ze snezi az pokial nezacnem brzdit :-) ale to je asi v tomto pocasi u kazdeho auta.

Myslim ze kto ma moznost absolvovat testovaciu jazdu na O2-4x4 alebo O-SCOUT a neveri schopnostiam pohonu 4x4 alebo si to vysvetluje zvysenymi nakladmi na spotrebu asi v tychto podmienkach by priplatil velmi rad :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlas. Ono ale v našich zeměpisných šířkách tyhle podmínky panujou poměrně krátkou část roku (i když teda jak kterej rok, letos se např. docela urodilo), takže lidem to přijde zbytečný vyhazovat navíc 60t Kč. Málokdo natrefí s testovací jízdou na období, kdy pohon 4x4 dokáže ocenit a rozhodnout se pro něj. Neříkám, že s dvoukolkou se v zimě nedá jezdit, se čtyřkolkou má ale člověk mnohem větší jistotu a když je na to prostor, užije si i trochu tý zábavy.

Pokud bych měl hodnotit, která z příplatkových věcí pro mě znamená dobře investovaný peníze, pak pohon 4x4 bude na jednom z prvních míst (ne-li na 1.). A druhá by asi byla DSG, ale tuhle kombinaci bohužel okta nemá...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

O II 4x4 mám od května a konečně mohu popsat své zkušenosti. Nikdy jsem s 4x4 nejezdil. Jezdil jsem se Š105, málo se Žigulíkem, pak Felicia, Peugeot 306, 206, Ford Mondeo, Fabia. Z těch předchozích vozů byla na sněhu nejlepší Š105, i když ani u ostatních jsem neměl větší problémy a když jsem někde zůstal viset bylo to vlastní blbostí. Na sněhu je 4x4 naprosto nesrovnatelné s předo i zadohrabem, řetězy sice mám, ale nepoužil je ani jednou, s předohrabem vždy párkrát za zimu. Když jsem si to zkoušel na parkovišti, tak s ESP je to mírně nedotáčivé, s vypnutým ESP se mi podařilo zatočit na menším poloměru (zadek se přetáčí). Jinak na suchém asfaltu se mi nepodařilo nikdy hrábnout (77kW TDI na to asi nemá :) ) oproti Fabii 1,2HTP, ta trhá asfalt takřka vždy.

Té 4x4 by slušel více silnější motor, kvalty jsou dost krátké v kombinaci 6st. 77kW. Ale to už je pak zase o dost dražší. Jinak naprostá spokojenost, byl jsem překvapen, jak velký rozdíl to je.

Závěr: já osobně budu preferovat při příštích koupích 4x4, nicméně není to žádné dogma. Takže pokud někdo uvažuje o 4x4 a je smířen s vyšší cenou, pak neváhejte. ;) Na druhou stranu netvrdím, že jedině 4x4, to v žádném případě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...