Přejít na obsah

Ztráta chladící kapaliny 1.9 TDI PD 77 kW


pavelhappy

Doporučené příspěvky

Jestli se ti strácí chladící kapalina opakovaně, pak je něco špatně. U stoprocentně těsné chladící soustavy se může objevit úbytek jen při varu. Nejlépe je dolévat kapalinu u teplého motoru na max, když ji doleješ na max u studeného, po ohřátí ti vyteče přebytek ven přes přepad, což je trochu škoda.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Může maličko propouštět vod.pumpa.....taky se mi trošku ztrácela voda u SI 1.9TDI-PD 85kw....začalo to kolem 60.000km,kdy jsem u toho měnil olej a prostě dělal údržbu a všimnul jsem si že je v nádržce pod min.,tak jsem to prolezl ze všech stran a žádnej únik jsem nenašel,tak jsem to dolil do max.a jezdilo se..pak o 3.měsíce déle při 90.000km kdy jsem dělal opět údržbu koukám a v nádržce opět pod min.(divim se že to nehlásil maxík)....to už jsem nenechal jen tak a druhý den to vzal na Jarov ke známýmu,tam to prolezl,natlakoval a taktéž nic nenašel.....až při 120.000km kdy jsem u toho známého na Jarově nechal udělat prohlídku z výměnou rozvodů se přišlo na vod.pumpu.....když to odkrytoval,tak viděl oschnutej čůrek od ní.....za tepla to bylo o.k.,ale jak motor začal chladnout,tak to od ní sem tam ukáplo,ale bylo toho opravdu málo protože to neproniklo ani přes ty kryty někam ven....

Nyní od výměny těch rozvodů s vod.pumpou se nestratilo už ani Ň....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli jí nevyměnily,tak to je jasná věc.....mrkni do faktury a jestli jí tam nemáš,tak oddekluj rozvoďák a mrkni na to...Většinou ty pumpy začnou téct v zimě(a za studena,za tepla nikdy),ty velký teplot.výkyvy jim nedělaj dobře a obzvláště u starších pump na který ještě tlačí nově napnutej rozvodák.......Takových případů znám opravdu strašně moc že při rozvodech dotyčnej nevyměnil pumpu a do 160.000km to dělal znova...ano u starých TDI,v pohodě,tam na ně nebyla taková zátěž,ale na TDI-PD by to dle mě měli dát normál.do předpisu k výměně rozvodů....Ta stará pumpa ten tlak toho nově napnut.řemene nikdy dalších 120.000km nevydrží,to je mnoha lidmi ověřená věc.......viz.jeden z mojich řidičů(u Golfa V 1.9TDI-PD 77kw)..neudělal pumpu při rozvodech a pár tisíc km od výměny se doslova vylomila řemenice na pumpě,rozvodák přeskočil a motor K.O.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U nejbližší benzínky měli FRIDEX G PLUS a ten jsem použil. Ředění je tam popsané, takže jsem zvolil poměr 1:1.

FRIDEX® G PLUS se používá ředěný destilovanou vodou nebo kvalitní pitnou vodou na požadovaný bod tuhnutí.

FRIDEX® G PLUS : voda = bod tuhnutí ve °C = bod varu

1 : 2 = -18°C = 105°C

1 : 1,5 = -27°C = 108°C

1 : 1 = -38°C = 110°C

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

G12 se normál ředí i ve fabrice....kdyby byla v motoru pouze a jen neředěná G12,tak to rozežere všechny gum.těsnění a hadice na který ta kapalina narazí......orig.se ředí v poměru 1:1 jak píše Prochaine.......

Luke:Určitě bych kontrolu nechal udělat co nejdřív,kór ted v zimě kdy dostává prdy od těch teplot.výkyvů....jestli ta pumpa jen sem tam ukápne,tak se hovno stane,ale jestli se rozteče pořádně,tak pak se to nasaje do rozvoďáku a můžeš ho pak vyměnit znova....Člověk řekne blbá vod.pumpa,ale tady je bohužel poháněná rozvodama a když začne téct tak to může mít totál.škody.......V žádnym případě nestrašim nebo tu nechci nějak machrovat..jen už jsem těch totál.škod na motoru díky vadné vod.pumpě viděl a slyšel o nich až příliš moc......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Ještě k tomu úniku, kdyby to byl 16ti ventil, řeknu "vítej do klubu prasklých hlav", ale tohle může být jakákoliv netěsnost chladicí soustavy. Velmi dobrej indikátor netěsnosti je zápach. Ta kapalina, když se opařuje, tak hrozně nepříjemně nahořkle smrdí. Já na to mám speciálně vycvičenej nos a už když k autu přicházím, tak to cítím na značnou vzdálenost. Ale půl litru na 40 t. km je houby. Počkej dalších 40, co se bude dít.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...

dobrý den mam dotaz mam skodu octavii ll 2.0tdi-pd motor bmm ztraci se mi kapalina nikde nic netece vse je tesné dolívam asi 0,4l na 6000km když je motor teplý je v nadržce max a když auto vychladne zmizí kapalina hodně pod rysku min ,ale po povolení zatky nadobky to zasyčí ahladina se zvedne mezi max-min takhle to probíha asi 6000km pak se rozsvítí kontrolka stop chladící kapalina a musím dolit kapalinu naliju ji za studena na max nevite nekdo co to muže byt... doufam ze ne prasknuta hlava diky martas

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim...měl jsem podobný problém ....nechal jsem ve škodovce natlakovat chladící soustavu a nic nenašli ...

Potom mi jeden mechanik, co má taky ten samý motor poradil, že se mu taky ztrácela voda, tak tam nalil utěsňovák a byl klid...

Koupil jsem tedy také utěsňovák asi za 70 Kč a od té doby je voda na rysce jako přilepená :palec2:

A to jsem od té doby najel už kolem 5 000 km ....

Za zkoušku to stojí ....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dobrý den mam dotaz mam skodu octavii ll 2.0tdi-pd motor bmm ztraci se mi kapalina nikde nic netece vse je tesné dolívam asi 0,4l na 6000km když je motor teplý je v nadržce max a když auto vychladne zmizí kapalina hodně pod rysku min ,ale po povolení zatky nadobky to zasyčí ahladina se zvedne mezi max-min takhle to probíha asi 6000km pak se rozsvítí kontrolka stop chladící kapalina a musím dolit kapalinu naliju ji za studena na max nevite nekdo co to muže byt... doufam ze ne prasknuta hlava diky martas

no kdyz to tak ctu, tak nevim jestli to tomu motoru neskodi ze tam lijes na max za studena, nejsem si jist jestli to rozmezi min-max nema byt za tepla, kdyz to das za studena na max a pak se to ohreje, muze tam bejt velikej tlak a pak to tlaci nekde cez tesneni nebo pres prirubu...skus to nalit za studena tak 1-2 mm nad min, pak to projed at se to zehreje a pak to zas nech vychladnout a uvidis jestli se ti to bude stale stracet, ono sice by se nemelo nic stat kdyz je to za tepla kousek nad max (tlak by se mel stratit pres vrchnak) ale nikdy nevis jestli mu to nevadi ze to lijes za studena na max a pak po zahrati se to ohreje a je tam toho nad max....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim...měl jsem podobný problém ....nechal jsem ve škodovce natlakovat chladící soustavu a nic nenašli ...

Potom mi jeden mechanik, co má taky ten samý motor poradil, že se mu taky ztrácela voda, tak tam nalil utěsňovák a byl klid...

Koupil jsem tedy také utěsňovák asi za 70 Kč a od té doby je voda na rysce jako přilepená :palec2:

A to jsem od té doby najel už kolem 5 000 km ....

Za zkoušku to stojí ....

zdar dík za radu mužeš mě dat tip na ten utesnovak popř znacku a kde se da koupit...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

zdravím tak mám novou zkušenost s ubytkem chladící kapaliny dnes se mi stalo že se mi za jizdy rozsvítila kontrolka chladící kapaliny ,zastavil jsem otevřel kapotu a zjistil jsem že v nadržce je hodně pod minimem ,je skoro prazdná tak jsem vypnul motor .k autu jsem se vratil asi za pul hodiny ,nastartoval jsem žadna porucha ,otevřu kapotu a v nadržce je kapaliny mezi min a max vse je v pořadku ,vyrazil jsem na cestu totež se zopakpvalo po asi 100 km co stím ,,,,,,,,,,, jsem stoho blazen poradte zdravím...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...