Přejít na obsah

Lakování dílů karoserie


Vysko

Doporučené příspěvky

Zdravim všechny chystam se koupit lakovací pistol a pustit se do lakování několika dílů své Fabky,jelikož mám malé,respektive žádné,zkušenosti s touhle činností tak bych chtěl trošku poradit.Rady by se měly týkat hlavně povrchové úpravy před samotným lakováním.Některé díly budou nové (netuším jestli už sou povrchově ošetřeny z výroby), a některé budou vyklepany a zakitovany.Předem všem děkuji Vysko...

PS:Lakovat budu blatník,nárazník,přední kapotu,sloupek :feve::help:

Editováno: , autor: Vysko
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud to nezkusíš, tak se to nikdy nenaučíš, ale nepočítej s tím, že výsledek bude napoprvé dobrý. Velmi pravděpodobně bude úděsný. Nastříkání větší jednolité plochy bez "pomeranče" a stečenců vyžaduje notnou dávku cviku. Nové díly bývají zpravidla ošetřeny kataforézou - hedvábně lesklý černý povrch - s tím nic nedělej. Může být ošetřeno i černou transportní základovkou (neznačkové, podezřele levné plechy) - ta musí dolu, jinak se to oloupe. Pak nastříkáš základovku, plnidlo, jemně přebrousíš a vrchní lak. Pokud máš nějaký díl kitovaný, tak počítej s tím, že až uděláš první nástřik, tak z toho vyleze spousta vad - ty je potřeba dokitovat, obrousit a znova stíknout. Pak pravděpodobně zase něco vyleze, takže postup opakovat. Nejlépe se ty díly stíkají, když nejsou na voze. Pokud si nikdy před tím nepracoval se stíkací pistolí, tak si to nejdříve někde vyzkoušej, jinak to zaručeně zmrvíš. Nevím kolik chceč investovat do pistole, ale s těmi co se prodávají za pár stovek v hobymarketech příliš štěstí nepořídíš, zvláště pokud jsi začátečník

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud to nezkusíš, tak se to nikdy nenaučíš, ale nepočítej s tím, že výsledek bude napoprvé dobrý. Velmi pravděpodobně bude úděsný. Nastříkání větší jednolité plochy bez "pomeranče" a stečenců vyžaduje notnou dávku cviku. Nové díly bývají zpravidla ošetřeny kataforézou - hedvábně lesklý černý povrch - s tím nic nedělej. Může být ošetřeno i černou transportní základovkou (neznačkové, podezřele levné plechy) - ta musí dolu, jinak se to oloupe. Pak nastříkáš základovku, plnidlo, jemně přebrousíš a vrchní lak. Pokud máš nějaký díl kitovaný, tak počítej s tím, že až uděláš první nástřik, tak z toho vyleze spousta vad - ty je potřeba dokitovat, obrousit a znova stíknout. Pak pravděpodobně zase něco vyleze, takže postup opakovat. Nejlépe se ty díly stíkají, když nejsou na voze. Pokud si nikdy před tím nepracoval se stíkací pistolí, tak si to nejdříve někde vyzkoušej, jinak to zaručeně zmrvíš. Nevím kolik chceč investovat do pistole, ale s těmi co se prodávají za pár stovek v hobymarketech příliš štěstí nepořídíš, zvláště pokud jsi začátečník

Zdravím dik moc za rady mám v plánu koupit pistol od firmy SATA, konkrétně SataJET 3000 HVLP pohybuje se nějak kolem 15000 Kč, ale už sem ji viděl na netu i za 10000Kč v akci.Určitě bych se do toho nepustil dřiv než bych to na něčem vyzkoušel je mě naprosto jasny že to neni jen tak.Ale jak řikáš pokud to nezkusim...Ještě bych byl rád kdybys me doporučil nějaké osvědčené značky laků, základovek atd, ať nekoupim nějaky špatny a nezprasim to třeba jen kvuli tomu.Dik moc Vysko

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím dik moc za rady mám v plánu koupit pistol od firmy SATA, konkrétně SataJET 3000 HVLP pohybuje se nějak kolem 15000 Kč, ale už sem ji viděl na netu i za 10000Kč v akci.Určitě bych se do toho nepustil dřiv než bych to na něčem vyzkoušel je mě naprosto jasny že to neni jen tak.Ale jak řikáš pokud to nezkusim...Ještě bych byl rád kdybys me doporučil nějaké osvědčené značky laků, základovek atd, ať nekoupim nějaky špatny a nezprasim to třeba jen kvuli tomu.Dik moc Vysko

Výběr barvy bych nechal na doporučení toho, kdo ti bude míchat odstín. Myslím, že jako vrchní laky se teď používají už jen akryláty. Kdysi jsem měl dobrou zkušenost s vypalovací syntetikou, do které se dalo přidat tvrdidlo, aby se to nemuselo vypalovat lampou - ale to už se snad ani nevyrábí. Jinak na to cvičení je úplně nejlepší nastříkat nějaký vrak. Nebo si alespoň někde sežeň starý blatník či haupnu. Když to budeš zkoušet na rovné ploše, tak to není úplně ono. Pro hledání informací tohoto typu se ale spíš zaregistruj na nějakém foru, kde se řeší opravy starých stodvacítek, či jiných aut, u kterých si jejich majitel nemůže dovolit dát 30 tisíc za nový lak. Tady se tím moc lidí nezabývá a nechává to odborníků.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...