Vysko Vloženo 6. leden 2009 Sdílet Vloženo 6. leden 2009 (editace) Zdravim všechny chystam se koupit lakovací pistol a pustit se do lakování několika dílů své Fabky,jelikož mám malé,respektive žádné,zkušenosti s touhle činností tak bych chtěl trošku poradit.Rady by se měly týkat hlavně povrchové úpravy před samotným lakováním.Některé díly budou nové (netuším jestli už sou povrchově ošetřeny z výroby), a některé budou vyklepany a zakitovany.Předem všem děkuji Vysko... PS:Lakovat budu blatník,nárazník,přední kapotu,sloupek Editováno: 6. leden 2009, autor: Vysko Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cartmanko Vloženo 6. leden 2009 Sdílet Vloženo 6. leden 2009 obavam sa ze doma a bez skusenosti bez vybavenia bude vysledok nevalny napriek vsetkym radam. su to velke plochy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pitrs78 Vloženo 7. leden 2009 Sdílet Vloženo 7. leden 2009 svěř to raději odborníkům do lakovny, doma tam budeš mít nachytanej bordel atd. a výsledek určitě nebude nic moc Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
colins Vloženo 7. leden 2009 Sdílet Vloženo 7. leden 2009 nieco lakovani plastovych dielcov je tu : http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=7793 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 7. leden 2009 Sdílet Vloženo 7. leden 2009 Pokud to nezkusíš, tak se to nikdy nenaučíš, ale nepočítej s tím, že výsledek bude napoprvé dobrý. Velmi pravděpodobně bude úděsný. Nastříkání větší jednolité plochy bez "pomeranče" a stečenců vyžaduje notnou dávku cviku. Nové díly bývají zpravidla ošetřeny kataforézou - hedvábně lesklý černý povrch - s tím nic nedělej. Může být ošetřeno i černou transportní základovkou (neznačkové, podezřele levné plechy) - ta musí dolu, jinak se to oloupe. Pak nastříkáš základovku, plnidlo, jemně přebrousíš a vrchní lak. Pokud máš nějaký díl kitovaný, tak počítej s tím, že až uděláš první nástřik, tak z toho vyleze spousta vad - ty je potřeba dokitovat, obrousit a znova stíknout. Pak pravděpodobně zase něco vyleze, takže postup opakovat. Nejlépe se ty díly stíkají, když nejsou na voze. Pokud si nikdy před tím nepracoval se stíkací pistolí, tak si to nejdříve někde vyzkoušej, jinak to zaručeně zmrvíš. Nevím kolik chceč investovat do pistole, ale s těmi co se prodávají za pár stovek v hobymarketech příliš štěstí nepořídíš, zvláště pokud jsi začátečník Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Krtek6 Vloženo 7. leden 2009 Sdílet Vloženo 7. leden 2009 tak jak říká kolega...někde zkusit prvně....muj první výtvor byly mračitka na fačku tam jsem dal jenom zaklad a barvu...jinak co jsem pochytil tak tu finální vrstvu stříkat svisle z hora důle... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 7. leden 2009 Sdílet Vloženo 7. leden 2009 Základem je tlačit ten "mrak" barvy před sebou a ne ho táhnout. Jinak ta mlha barvy dopadá už na nastříkaný povrch a ten je potom hnusný. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vysko Vloženo 7. leden 2009 Autor Sdílet Vloženo 7. leden 2009 Pokud to nezkusíš, tak se to nikdy nenaučíš, ale nepočítej s tím, že výsledek bude napoprvé dobrý. Velmi pravděpodobně bude úděsný. Nastříkání větší jednolité plochy bez "pomeranče" a stečenců vyžaduje notnou dávku cviku. Nové díly bývají zpravidla ošetřeny kataforézou - hedvábně lesklý černý povrch - s tím nic nedělej. Může být ošetřeno i černou transportní základovkou (neznačkové, podezřele levné plechy) - ta musí dolu, jinak se to oloupe. Pak nastříkáš základovku, plnidlo, jemně přebrousíš a vrchní lak. Pokud máš nějaký díl kitovaný, tak počítej s tím, že až uděláš první nástřik, tak z toho vyleze spousta vad - ty je potřeba dokitovat, obrousit a znova stíknout. Pak pravděpodobně zase něco vyleze, takže postup opakovat. Nejlépe se ty díly stíkají, když nejsou na voze. Pokud si nikdy před tím nepracoval se stíkací pistolí, tak si to nejdříve někde vyzkoušej, jinak to zaručeně zmrvíš. Nevím kolik chceč investovat do pistole, ale s těmi co se prodávají za pár stovek v hobymarketech příliš štěstí nepořídíš, zvláště pokud jsi začátečník Zdravím dik moc za rady mám v plánu koupit pistol od firmy SATA, konkrétně SataJET 3000 HVLP pohybuje se nějak kolem 15000 Kč, ale už sem ji viděl na netu i za 10000Kč v akci.Určitě bych se do toho nepustil dřiv než bych to na něčem vyzkoušel je mě naprosto jasny že to neni jen tak.Ale jak řikáš pokud to nezkusim...Ještě bych byl rád kdybys me doporučil nějaké osvědčené značky laků, základovek atd, ať nekoupim nějaky špatny a nezprasim to třeba jen kvuli tomu.Dik moc Vysko Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vysko Vloženo 7. leden 2009 Autor Sdílet Vloženo 7. leden 2009 Samozřejmě děkuju i všem ostatnim co přidali nějaké ty postřehy.Vysko Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 9. leden 2009 Sdílet Vloženo 9. leden 2009 Zdravím dik moc za rady mám v plánu koupit pistol od firmy SATA, konkrétně SataJET 3000 HVLP pohybuje se nějak kolem 15000 Kč, ale už sem ji viděl na netu i za 10000Kč v akci.Určitě bych se do toho nepustil dřiv než bych to na něčem vyzkoušel je mě naprosto jasny že to neni jen tak.Ale jak řikáš pokud to nezkusim...Ještě bych byl rád kdybys me doporučil nějaké osvědčené značky laků, základovek atd, ať nekoupim nějaky špatny a nezprasim to třeba jen kvuli tomu.Dik moc Vysko Výběr barvy bych nechal na doporučení toho, kdo ti bude míchat odstín. Myslím, že jako vrchní laky se teď používají už jen akryláty. Kdysi jsem měl dobrou zkušenost s vypalovací syntetikou, do které se dalo přidat tvrdidlo, aby se to nemuselo vypalovat lampou - ale to už se snad ani nevyrábí. Jinak na to cvičení je úplně nejlepší nastříkat nějaký vrak. Nebo si alespoň někde sežeň starý blatník či haupnu. Když to budeš zkoušet na rovné ploše, tak to není úplně ono. Pro hledání informací tohoto typu se ale spíš zaregistruj na nějakém foru, kde se řeší opravy starých stodvacítek, či jiných aut, u kterých si jejich majitel nemůže dovolit dát 30 tisíc za nový lak. Tady se tím moc lidí nezabývá a nechává to odborníků. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.