Přejít na obsah

Felicie 1.6 netopí


Boab

Doporučené příspěvky

Zdravim všechny. Mám následující, téměř neuvěřitelný problém s netopící felicií, motor 1.6. Už asi 3 roky nám jedna ze služebních felicií netopí resp. topí málo. Projevuje se to tak, že topí jakžtak pouze když je motor vytočenej nad 3500 otáček a to ještě určitě ne na 100%. Jakmile jde motor v otáčkách pod 3000, tak už se o nějakym topení nedá mluvit, spíš to jen vlaží. V mírných mrazech jsme to nějak přežili, beztak to auto jezdí spíš kolem komína, ale když sem si ho půjčil loni na hory, myslel sem že zdechnu. No a letos, co byli mrazy, tak už sme to prostě museli začít řešit. Máme na firmě ještě jednu úplně stejnou feldu, tak mám s čím srovnávat a ta druhá je pravej opak, neznám jiný auto, který by topilo líp.

Dále musím podotknout, že motor nemá žádné problémy s přehříváním a má po zahřátí běžnou provozní teplotu (měřeno bezkontaktním teploměrem).

Nyní, co všechno už sme zkusili:

1. obligátní termostat jsme taky zkusili, ale vzhledem k normální provozní teplotě motoru to byla spíš pro jistotu, ale nepomohlo to

2. výměna výměníku topení - v první chvíli jsme se zaradovali, páč ve starym bylo rozlámaných pár těch plastových vrtulek uvnitř, ale ouva, nepomohlo to

3. výměna vodního čerpadla - taktéž v první chvíli radost, páč původní originální pumpa měla na konečcích listů drobná poškození, ale ani to nepomohlo.

4. kontrola klapek v topení - žádný problém

5. kontrola průchodnosti skříně termostatu a zapojení hadic k radiátoru - nula

Po mnoha pokusech je vidět, že v nízkých otáčkách necirkuluje voda radiátorem topení. Je tu ještě možnost, že je vadný těsnění pod hlavou a radiátor se při malých otáčkách zavzdušňuje. Nasvědčovalo by tomu i to, že výstupní teplota vzduchu z topení klesne téměř okamžitě, jakmile otáčky motoru klesnou. Motor ale nemá typické projevy vadnýho těsnění pod hlavou (netlakuje se přepadovka, voda neubývá, nebublá, nepřehřejvá se, obstojně jede).Navíc prý tyhle motory mají nějaký ocelový těsnění pod hlavou(ještě sem to neviděl), který prej neodchází. Vzhledem k tomu, že sundavat hlavu se mi opravdu chce až na úplný konec, zajímá mě, jestli se s timhle už někdo nesetkal a nedokázal by mě navést správným směrem.

Za případné názory předem děkuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim všechny. Mám následující, téměř neuvěřitelný problém s netopící felicií, motor 1.6. Už asi 3 roky nám jedna ze služebních felicií netopí resp. topí málo. Projevuje se to tak, že topí jakžtak pouze když je motor vytočenej nad 3500 otáček a to ještě určitě ne na 100%. Jakmile jde motor v otáčkách pod 3000, tak už se o nějakym topení nedá mluvit, spíš to jen vlaží. V mírných mrazech jsme to nějak přežili, beztak to auto jezdí spíš kolem komína, ale když sem si ho půjčil loni na hory, myslel sem že zdechnu. No a letos, co byli mrazy, tak už sme to prostě museli začít řešit. Máme na firmě ještě jednu úplně stejnou feldu, tak mám s čím srovnávat a ta druhá je pravej opak, neznám jiný auto, který by topilo líp.

Dále musím podotknout, že motor nemá žádné problémy s přehříváním a má po zahřátí běžnou provozní teplotu (měřeno bezkontaktním teploměrem).

Nyní, co všechno už sme zkusili:

1. obligátní termostat jsme taky zkusili, ale vzhledem k normální provozní teplotě motoru to byla spíš pro jistotu, ale nepomohlo to

2. výměna výměníku topení - v první chvíli jsme se zaradovali, páč ve starym bylo rozlámaných pár těch plastových vrtulek uvnitř, ale ouva, nepomohlo to

3. výměna vodního čerpadla - taktéž v první chvíli radost, páč původní originální pumpa měla na konečcích listů drobná poškození, ale ani to nepomohlo.

4. kontrola klapek v topení - žádný problém

5. kontrola průchodnosti skříně termostatu a zapojení hadic k radiátoru - nula

Po mnoha pokusech je vidět, že v nízkých otáčkách necirkuluje voda radiátorem topení. Je tu ještě možnost, že je vadný těsnění pod hlavou a radiátor se při malých otáčkách zavzdušňuje. Nasvědčovalo by tomu i to, že výstupní teplota vzduchu z topení klesne téměř okamžitě, jakmile otáčky motoru klesnou. Motor ale nemá typické projevy vadnýho těsnění pod hlavou (netlakuje se přepadovka, voda neubývá, nebublá, nepřehřejvá se, obstojně jede).Navíc prý tyhle motory mají nějaký ocelový těsnění pod hlavou(ještě sem to neviděl), který prej neodchází. Vzhledem k tomu, že sundavat hlavu se mi opravdu chce až na úplný konec, zajímá mě, jestli se s timhle už někdo nesetkal a nedokázal by mě navést správným směrem.

Za případné názory předem děkuji

nieje zaneseny radiator topenia???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2. výměna výměníku topení - v první chvíli jsme se zaradovali, páč ve starym bylo rozlámaných pár těch plastových vrtulek uvnitř, ale ouva, nepomohlo to

??? výměna větráčku ?? no vyměnil bych ten RADIÁTOR v topení. je zarostlej.

Editováno: , autor: victory
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokial je naozaj vymeneny vymennik tepla (radiator) , vodna pumpa a priechodnost je OK tak......... Mozno by som skusil odpojit hadice od radiatora ,prepojil by som ich kusom priesvitnej hadice a po nastartovani vizualne sledoval rychlost prudenia vody a aj jej pripadne zavzdusnovanie na nizke otacky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokial je naozaj vymeneny vymennik tepla (radiator) , vodna pumpa a priechodnost je OK tak......... Mozno by som skusil odpojit hadice od radiatora ,prepojil by som ich kusom priesvitnej hadice a po nastartovani vizualne sledoval rychlost prudenia vody a aj jej pripadne zavzdusnovanie na nizke otacky.

Dobrej nápad, určitě zkusim.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten výměník byl úplně nový?

Já si myslím, že je v něm prasklá dělící přepážka a voda jde "nakrátko"

Vlastní zkušenost. Od té doby pohoda.

Dobrá myšlenka, ale byl fungl nový. Dovnitř bohužel neni vidět, to bych ho musel zničit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten výměník byl úplně nový?

Já si myslím, že je v něm prasklá dělící přepážka a voda jde "nakrátko"

Vlastní zkušenost. Od té doby pohoda.

Díky za radu, už sem na to asi kápnul. Když sem po serii pokusů měl jistou, že voda radiátorem skutečně proudí, tak sem se nakrk a vyndal ho. Podotýkám, že radiátor už byl loni měněnej kvůli tomu ža auto netopilo, tudíž sem celou dobu nevěřil, že by závada byla na něm. Prošahal sem ho teda přes vstup a výstup drátkem, ale přepážka se zdála na svym místě. Nastoupil šroubovák s kleštěma a milej radiátor sem rozpertloval a ejhle. Milá přepážka sice byla celá, ale nedosedala do protikusu a po celý délce byla zhruba 0,5 až 1 mm štěrbina. Takže voda si při menšim průtoku hledala nejkratší cestu a jen při opravdu vysokých točkách si část vody vydala i přes výměník. Takže nejspíš provedu domácí opravu, protože se mi nějak už nechce riskovat, že vyhodim prašule za další zmetkovej radiátor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...