Přejít na obsah

Motor 1.9 TDI PD 77 kW


milano205

Doporučené příspěvky

nečetl jsem celý, ale OII 77kW mam 3roky a žádný drnčení z palubovky nepozoruju. ano, motor je hlučnější a línější, ale zvyknul jsem si, navíc dneska mě holka docela překvapila, když jsem 530km ujel za 4,7l/100km a dokud jsem nevjel na dalnici, tak za 4.4. dokonce i spotřeba oleje si ted dost sedla

tak jsem se svezl s OII 1,9 od kolegy a rambajs nedělá, je úplně v klidu. Tak to podle mně maj nějakou divnou sérii či co. Myslím, že to není normální, to co jsem slyšel na kámošově OII.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdravim,

mel jsem predtim sluzebni Oktavku 2, 1,9 TDI Elegance z roku 2004 (objednavana v kvetnu 2004), tedy jedna z prvnich. Ted mam vlastni 1,9 TDI Ambiente s nejakou vybavou navic z roku 2006 (objednavana v cervnu 2006). Jediny vyznamny rozdil je, ze ta predtim mela 16" elektrony a ted to mam na 15" plechacich (predse jenom se to konfigurovalo lepe kdyz to clovek neplatil primo :-)).

A ted k tomu co mne trapi. Kdyz ty auta subjektivne porovnavam, prijde mi, ze to nynejsi ma jakoby nizsi vykon. S tou predchozi jsem se temer nepohnul na krizovatce bez toho aby se protocili kola, ted to jde samozrejme taky, ale uz do toho musi clovek slapnout. Predtim to bylo neco jako default :-) Tipuji ze motory se by se mezi rokem 2004 a 2006 zmenit nemeli, co se tyce tech pneu tak selsky rozum mi rika, ze 15" by se meli protocit snaz.

Neni to ale jenom o tom protoceni kol, proste i ten celkovy pocit z toho auta, z vykonu a tak je jiny, jakoby se mu nechtelo tahnout od nizsich otacek a bylo jakoby linejsi.

Dalsi vec je spotreba. Na tom starem jsem bezne jezdil 5 - 5,1 dle palubniho pocitace, ted je to tak kolem 5,8 (tu starou jsem vracel kdyz mela najeto 34 tis. ted mam 23 tis.).

Samozrejme kdyz se na to podivaji v servisu (nactenim zavad a pod.) tak je vsechno v poradku, nejsou hlaseny zadne zavady.

Nevim tedy jestli se neco v motoru zmenilo (jine nastaveni, nejake utazeni z duvodu emisnich limitu a pod.), nebo jsem mel predtim stesti a ted smulu na konkretni kus nebo je to jenom muj subjektivni pocit? Mate nekdo podobne zkusenosti nebo vite poradit co s tim?

Znate nekdo nejakou brzdu v Praze nebo v blizkem okoli kde by sel ten vykon motoru zmerit za rozumne penize?

Dik za jakoukoliv radu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Těch Oct.II 1.9TDI 77kw mám 5ks (2005,2006,2007) a můžu to potvrdit,je tam i rozdíl v hlučnosti a to všechny moje auta jezděj k Shellu takže v naftě rozdíl neni.Mě osobně připadá že nejlépe výkonově jsou na tom ty z 2005 ( a to že je na nich najeto už skoro 350.000km a na druhé už taky ke 300.000km) a jsou pořád znatelně živější než třeba ty poslední z 2007,ty mi mimochodem přijdou i nejhlučnější,nejtižší jsou ty 2005 a ta první z 2006.

Je vidět že né každý TDI 77ke je stejné.

To samé jsem měl i dříve u VW,měl jsem Passaty TDI 96kw a taky byl mezi nimi znatelný rozdíl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dneska jsem s tou jeho octou jel asi 130km, protože si cestou přes pardubice koupil auto na stavbu a potřeboval ho dopravit k brnu. má najeto aktuálně 10kkm a musím říct, že už není tolik hlučná, ale stejně je to pořád dost hlasité. A subjektivně mám pocit, že moje 66ka jede líp, ale to může být jen zdání. Jel jsem celou cestu za ním(jel s fel-pick up) a spotřeba za tu trasu 5,1. Drnčení v palubovce se ozývá jen občas.

Když to srovnám s mým Mondeem, tak ta OII jede výrazně hůř, ale zase s o něco nižší spotřebou. OII má mnohem lepší řazení než Mondeo. Podvozek je o dost lepší u Mondea. Mondeo má pohoidlnější sedáky, ale zase loketní opěrky mi vyhovují víc v OII. Mondeo výrazně lépe svítí. OII zase mnohem lépe bere nízké otáčky, kde by by už Mondeo asi hodně protestovalo. To je jen pár takových porovnání.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dneska jsem s tou jeho octou jel asi 130km, protože si cestou přes pardubice koupil auto na stavbu a potřeboval ho dopravit k brnu. má najeto aktuálně 10kkm a musím říct, že už není tolik hlučná, ale stejně je to pořád dost hlasité. A subjektivně mám pocit, že moje 66ka jede líp, ale to může být jen zdání. Jel jsem celou cestu za ním(jel s fel-pick up) a spotřeba za tu trasu 5,1. Drnčení v palubovce se ozývá jen občas.

Když to srovnám s mým Mondeem, tak ta OII jede výrazně hůř, ale zase s o něco nižší spotřebou. OII má mnohem lepší řazení než Mondeo. Podvozek je o dost lepší u Mondea. Mondeo má pohoidlnější sedáky, ale zase loketní opěrky mi vyhovují víc v OII. Mondeo výrazně lépe svítí. OII zase mnohem lépe bere nízké otáčky, kde by by už Mondeo asi hodně protestovalo. To je jen pár takových porovnání.

Mondeo má jednu z nejlepších platforem ve své třídě, proto ji také převzaly i další automobilky vč. Volva v tomto směru se Okina nemůže rovnat ale její podvozek také není špatný.To, že máš pocit u své Okinki, že jede líp je dáno hlavně faktem, že je tišší a tedy jízda s ní je mnohem komfortnější-a to bych řekl je důležitější než papírové výkony motoru. Karlos má pracdu, že i stejný typ motoru má různý hlasový projev-ty naše Okiny II 1.9 každá prdlá trochu jinak.Ta moje je bohužel jedna z nejhlučnějších- v akceleraci má hlasový projev Multikáry- ale zase dobře jede.Jak si Luk stěřuje, že má mrchu línou to já říci nemohu -dynamika mi připadá být dobrá ale hlučnost je dost únavná.Včera jsem hodně jezdil po Praze a večer jsem byl dost unavenej především od hluku motoru na druhou stranu jsem měl spotřebu 5,2 což mi v Praze připadá jako dobrá spotřeba.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechapem prečo tie starsie su tichsie a vykonnejsie ako tie nove. Musim skusit nejaku z 05, 06 a porovnat s mojou 07. Normalne ma to stve kua. Furt musim mat smolu.

Nic si z toho nedělej ta moje složební OII 1.9 je z ledna 2006 a po stránce hlučnosti je to taky "povedený kousek" akorát opravdu dobře jede.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Těch Oct.II 1.9TDI 77kw mám 5ks (2005,2006,2007) a můžu to potvrdit,je tam i rozdíl v hlučnosti a to všechny moje auta jezděj k Shellu takže v naftě rozdíl neni.Mě osobně připadá že nejlépe výkonově jsou na tom ty z 2005 ( a to že je na nich najeto už skoro 350.000km a na druhé už taky ke 300.000km) a jsou pořád znatelně živější než třeba ty poslední z 2007,ty mi mimochodem přijdou i nejhlučnější,nejtižší jsou ty 2005 a ta první z 2006.

Je vidět že né každý TDI 77ke je stejné.

To samé jsem měl i dříve u VW,měl jsem Passaty TDI 96kw a taky byl mezi nimi znatelný rozdíl.

Takze rikas ze mas podobny pocit, tj. ze ty starsi byli vykonnejsi nez jsou ty nove? A co spotreba,taky mi prijde ze ty starsi byli na tom o dost lepe.

A co ta brzda? Nemate nekdo nejaky tip?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som s OII velmi spokojný vo vsetkych smeroch okrem motora. Jazdim v praci na vsetkom moznom Audi A6 TDI 2,7 quatro, Mercedes E220-280, Mondeo, Focus, Avensis 2,2 DCAT. Ale v OII oproti Mondeu sa mi sedi ovela pohodlnejsie. Mondeo je zivsie a svieti fakt ovela ovela lepsie. Pre mna je OII pohodlnejsia aj oproti E220 a Avensisu. Ale hovorim moj nazor. Ale ten moj motor je fakt lenoch. On sa ako tak rozbehne az pri 2200 otackach. Mozno je to tým, ze som pred 1. servisnou prehliadkou a ten olej a filtre su dost zadzubkane. A hlučnosť je tiez dost vysoka by som povedal. Spotrebu mam dlhodobu 5,9 a to jazdim vsetko. No fakt neviem. Ked som to kupoval, tak som mal stanoveny limit ale teraz by som isiel vyssie s kubaturou. Lenze ako mi hovori manzelka, ja nikdy nebudem spokojný aj keby som mal Ferrari. Ale teraz by som isiel bud do Scoutika alebo do RS alebo do full 2,0 TDI.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som s OII velmi spokojný vo vsetkych smeroch okrem motora. Jazdim v praci na vsetkom moznom Audi A6 TDI 2,7 quatro, Mercedes E220-280, Mondeo, Focus, Avensis 2,2 DCAT. Ale v OII oproti Mondeu sa mi sedi ovela pohodlnejsie. Mondeo je zivsie a svieti fakt ovela ovela lepsie. Pre mna je OII pohodlnejsia aj oproti E220 a Avensisu. Ale hovorim moj nazor. Ale ten moj motor je fakt lenoch. On sa ako tak rozbehne az pri 2200 otackach. Mozno je to tým, ze som pred 1. servisnou prehliadkou a ten olej a filtre su dost zadzubkane. A hlučnosť je tiez dost vysoka by som povedal. Spotrebu mam dlhodobu 5,9 a to jazdim vsetko. No fakt neviem. Ked som to kupoval, tak som mal stanoveny limit ale teraz by som isiel vyssie s kubaturou. Lenze ako mi hovori manzelka, ja nikdy nebudem spokojný aj keby som mal Ferrari. Ale teraz by som isiel bud do Scoutika alebo do RS alebo do full 2,0 TDI.

A jaká ti příjde převodovka(řazení) v tom Mondeu? Mě to příjde, že jde dost z tuha. A za studena to je tragédie, je docela problém tam při studeným motoru dát dvojku. Musí se tam narvat silou. Chce to určité otáčky a natvrdo narvat. Jak jsou otáčky moc nízko nebo naopak vysoko, tak tam svině nechce. Dělá mi to tak od 0km. Dneska už má 46kkm. Jak se motor trošičku zahřeje, tak to jde. Jak je prohřátej, tak není problém. Když byl DOD pro členy Mondea clubu ve Fordu v Pardubicích, tak jsem se tam bavil s šéfem a prej je to typická bolest Mondeí, blbé řazení, obzvlášť za studena. To mně sere fakt důkladně. Taktéž mi příjde debilně odladěná spojka. V tomto je Mondeo za Okinama(ať starejma, či novejma) zaostalej neandrtálec. Mondeo je 2,0TDCI 96kW 6-g

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takze rikas ze mas podobny pocit, tj. ze ty starsi byli vykonnejsi nez jsou ty nove? A co spotreba,taky mi prijde ze ty starsi byli na tom o dost lepe.

A co ta brzda? Nemate nekdo nejaky tip?

Výborná brzda je v AutoJarov,Praha 3...tam zkoušej i při testech motor.magazíny.

Jinak i ta spotřeba je rozdílná na to jsem zapoměl....ty 2005 jezděj kolem 5L a ty od 2006 jsou tak lehce pod 6L při kombinaci 6,5 a to 2005 jezděj víc Prahu než venky a zkutečná kombinace vychází 5,3...to 2006 jezděj naopak víc venky a ty pod 6L skoro nejdou.

Já bych řekl že to je emis.limitama.........od kodu BXE jsou ty motory trochu jiné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

My mame este tie predchadzajuce Mondea. A mas pravdu to riadenie je otras. Ja by som Ford nebra aj ked to nove Mondeo je pekne. Ako hovori moj polsky kolega: Nekupuj auta na F - Fordy, Fiaty a francúzske. Heh.

Ja mam motor BXE. Uvidim čo este vymyslim. Ale budem dovtedy mysliet kym daco nevymyslim. Btw. pred Vianocami som mohol mat krasnu full vybavu nemecku RS. Ale som nemal som dosť času tam isť lebo som šiel na Slovensko. Neviem či este bude taka prilezitosť.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Výborná brzda je v AutoJarov,Praha 3...tam zkoušej i při testech motor.magazíny.

Jinak i ta spotřeba je rozdílná na to jsem zapoměl....ty 2005 jezděj kolem 5L a ty od 2006 jsou tak lehce pod 6L při kombinaci 6,5 a to 2005 jezděj víc Prahu než venky a zkutečná kombinace vychází 5,3...to 2006 jezděj naopak víc venky a ty pod 6L skoro nejdou.

Já bych řekl že to je emis.limitama.........od kodu BXE jsou ty motory trochu jiné.

Trochu jine (motory od kodu BXE), jde to necim podlozit (nejaka sprava z MB, nebo servisni buletin)? Je to nejaka fyzicka zmena, nebo jenom softverova? S tou predchozi Oktavkou jsem byl spokojen na 100%, vykon, spotreba a pod. s touhle tak na 90%.

Dik za tip na AutoJarov, uz jsem to nasel i na jejich webu (...přičemž za zmínku stojí zejména válcová zkušebna Maha LPS 200 na měření výkonu motoru...) ale nevidim tam nikde ani zminku o cene za mereni. Mas i tyhle informace?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A jaká ti příjde převodovka(řazení) v tom Mondeu? Mě to příjde, že jde dost z tuha. A za studena to je tragédie, je docela problém tam při studeným motoru dát dvojku. Musí se tam narvat silou. Chce to určité otáčky a natvrdo narvat. Jak jsou otáčky moc nízko nebo naopak vysoko, tak tam svině nechce. Dělá mi to tak od 0km. Dneska už má 46kkm. Jak se motor trošičku zahřeje, tak to jde. Jak je prohřátej, tak není problém. Když byl DOD pro členy Mondea clubu ve Fordu v Pardubicích, tak jsem se tam bavil s šéfem a prej je to typická bolest Mondeí, blbé řazení, obzvlášť za studena. To mně sere fakt důkladně. Taktéž mi příjde debilně odladěná spojka. V tomto je Mondeo za Okinama(ať starejma, či novejma) zaostalej neandrtálec. Mondeo je 2,0TDCI 96kW 6-g

to ale není novej model, ne ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Trochu jine (motory od kodu BXE), jde to necim podlozit (nejaka sprava z MB, nebo servisni buletin)? Je to nejaka fyzicka zmena, nebo jenom softverova? S tou predchozi Oktavkou jsem byl spokojen na 100%, vykon, spotreba a pod. s touhle tak na 90%.

Dik za tip na AutoJarov, uz jsem to nasel i na jejich webu (...přičemž za zmínku stojí zejména válcová zkušebna Maha LPS 200 na měření výkonu motoru...) ale nevidim tam nikde ani zminku o cene za mereni. Mas i tyhle informace?

Cenu nevim.

Vim zrovna od lidí odtamtud že kódy motoru BJB,BKC(počátek výroby Oct.II z 2004 až 02/2006) maj jiný soft.a zpětné vedení výfuk.plynů než BXE (od 03/2006.....)a současné BLS a maj to i vyzkoušené na té brzdě.....když tam testovali tovární Oct.II s kódem BJB nebo BKC tak jim to nikdy neukázalo pod 84kw a dokonce tam byl i kus co jim ukázal 92kw a od BXE to prej horko těžko přeleze 80kw a hodně BXE a BLS jsou přesné 77 a 78kw.

Bavil jsem se tam z klukem co dělá jen diagnostiku a ten mi řekl že za vše může to zpětné vedení výfuk.plynů....že to ten motor prej hodně dusí......že to zkusil u BXE odpojit(upravit soft.) u jednoho služebáku se kterym jezdí jeden z mistrů a prej se okamžitě dostavila změna.....o dost se zlepšil tah,skoro to přestalo hulit,spotřeba o 0,7L šla dolu,motor se projevoval kultivovaněji při akceleraci a maximálka vylezla z vymodlených 195km/h na skoro 220km/h.

Prý to ale u nich mělo i mínus....tou úpravou jim stále svítila kontrolka na emise a v paměti závad pořád dokola naskakovali sporadické chyby......Řikal že oni maj jen diagnostiku schválenou VW tak i kdyby to stokrát víc uměli a chtěli tak víc nedokážou..ale prej borci co maj ty naštouchlý laptopy(chip-tuningáři)to prý musej umět udělat tak aby se to tvářilo že je vše o.k bez naskakování nějakých chyb.

Editováno: , autor: karlos3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...