Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Srdečne zdravím !

Vlastním Felíciu combi s systémom Lovato. Rád by som sa informoval o možnej úprave vypínania čerpadla benzínu.

Pri prechode na LPG ide počas chodu motora čerpadlo benzínu na prázdno úplne zbytočne ( teda si myslím ...)

Je teda opotrebovávané čo samozrejme skracuje jeho životnosť , a pri znalosti jeho ceny pokladám za vhodné ho dokázať pri prevádzke na LPG vypínať. Som tu nový, a preto sa chem spýtať, či už niekto niečo také riešil , aby som ,,nemútil vodu " dávno vyriešenou záležitosťou...

Vopred Vďaka !

Čerpadlo bych raději nevypínal, již se me několikrát stalo, že např. při plném výkonu

motoru (předjiždění) system lpg přepnul zpět na benzin (málo plynu v nádrži) a kdybych

měl řešit v tomto okamžiku zapnutí čerpadla resp. i kdyby to bylo nějak řešeno systémem

došlo by minimálně ke zpoždění náběhu, bylo by to myslím docela i o pusu.

To už radši koupím nové čerpadlo :scooter:

Přesně tak, nevymýšlej blbosti, dovedeš si představit, že třeba při 150 km/h na dálnici ti dojde např. plyn, nebo se ŘJ plynu z důvodu poruchy vstřiku přepne, nebo přetočíš motor a zas to přepne na benzín, prostě to tak musí být, jezdi v klidu na plyn a nech čerpadlo na pokoji...........

odpajanie benzinoveho cerpadla neriesim.

vzdy mam v nadrzi aspon tolko benzinu, aby nesvietilo

"hladne" oko. ked zacne svietit, kupim raz za 3 mesiace 10 litrov benzinu a pohoda.

cerpadlu najviacej skodia dve veci, ked je benzinu v nadrzi malo. a tiez mu skodi zostarnuty benzin.

staci nerobit zaciatocnicku chybu, ked clovek zacne jazdit na plyn, vykasle sa uplne na benzin.

;)

  • Autor

Ďakujem za informácie , nechám to radšej tak . Bol to nápad , a ked som videl cenu čerpadla, tak ma napadlo toto. Jeden kamarát jazdí výhradne na plyn, a ten mu došiel, a že šak máme aj benzín a ejhle ...vono to nechtelo jet ...vetdy som tú cenu zbadal...

Ešte raz Vďaka !

Mne to čerpadlo po prepnuti na plyn automaticky vypne. Stačilo tam jedno relatko. To čerpadlo sa ozaj zbytočne toči ked auto ide na plyn.

Nevím jak je to s cenou pal. čerpadla na feldu u vás na Slovensku, tady se dá sehnat orig. asi za 600kč.

To si myslím,že nestojí tolik,aby když bude potřeba nechalo člověka ve štychu.Hlavně to chce mít nějaký

benzín v nádrži a auto na něj taky občas prohnat.

To maš pravdu ale ked sa mi to automaticky vypne pri plyne tat načo by zbytočne bežalo čerpadlo. Stale tam mam okolo 10L benzinu a každy druhy mesiac to vyjazdim.

  • 1 rok později...

čerpadlo benzínu--- já tedy nevím jestli je to pravda , ale vzhledem k tomu že se s čerpadlem nedá vypumpovat nádrž a musíš intervalově zapínat klíček, tak čerpadlo trvale neběží

teď dávám pryč naše favo , kde je podtl. Lovato, a bylo mi vysvětleno , že čerpadlo udržuje přetlak , který doplňuje - je tam jakési čidlo a to ho spouští -taky sedneš do fava ,otočíš klíček slabounce zaševelí čerpadlo a ťuk , zastaví , pak teprve má cenu startovat...

jinak moje to startovala rovnou na plyn a problém po asi 9. letech ,že čerpadlo odešlo nečinností -vrakáč,za kilo jiné a bylo

nyní zoufale -asi dva jsem rozdal-scháním elmag. ventil lovato ,odešla mi civka (přerušená) ,mám v bedně ještě směšovač ,kdyby někdo chtěl...

kde jsi přišel na takové blbosti.....při sepnutí klíčku /u novějších aut při otevření dveří řidiče/, se na 1.6 s aktivuje čerpadlo, aby udělalo správný tlak benzinu na liště vstřikovačů,pak ho ŘJ odpojí...když nastartuješ,čerpadlo běží i když pojedeš z kopce a vstřikovače nedávkují, takže se otevře přetlak. ventil, takže se prakticky nic nemůže stát odpojovat řerpadlo je blbost,nic se mu nestane.....

V podstatě tato varianta nemá dořešeno asi ano ani ne.

Pokud se čerpadlo nevypne, je faktem že stále točí po dobu jízdy vozidla a tímpádem se opotřebovává, jak jinak... . Variant, proč odejde čerpadlo je několik. Spočítejte si za dobu 10ti let, kolik hodin má to čerpadlo odpracováno, když má auto najeto 200tis KM. Druhou variantou je stárnoucí benzín, který má rád určité části čerpadla. Třetí varianta je jízda čerpadla bez paliva...ale toto se podle mě nestává uplně tak často. Poslední věc je ta, co vlastně ono čerpadlo pokazilo....zadřený motor čerpadla, špatný protitlakový ventil, atd atd. Ve neposlední věci nesmíme zapomenout na to, že to čerpadlo cyrkulac í okruhem, jemně filrtuje stále benzín v pal. filtru a výří (míchá) benzín v nádrži, tímpádem s ním aspoň trochu chýbe.

Pokud čerpadlo vypneme...ušetříme za elektrickou zátěž vozidla, neb čerpadlo je přeci elektrické. Druhá věc, dochází k menšímu opotřebení určitých částí čerpadla, vlivem neprovozu. Bohužel, benzín se nehýbe-nevýří, není průběžně filtrován. Instalace vypínání zrovna u Fel1,3 není zase až taký problém.

Pokud se jedná o auto se směšováním, nevidím větší problém s funkčností vozidla, hold si zákazník musí uvědomět, kterou vlastně variantu chce a kterou preferuje.

Pokud se jedná o seq. vstřikování nedoporučuju odpínat čerpadlo z důvodu funkčnosti motoru ve fázi přepínání, nedostatečném krmení motoru, případně použití funkce dokrmování motoru. Navíc některá auta při odpojení čerpadla (některá citlivá auta) nechcou nadále pokračovat v jízdě v momentě odepnutí čerpadla.

Paule, čerpadlo se nesmí odpojovat....už jsi viděl např feldu, když ji dojde plyn a co udělá, než naběhne tlak benzínu např na náledí...najeď si na stránky BRC, tradiční schéma a tam najdeš, u kterých aut se vypíná čerpadlo...z 1000 schemat tak 5 aut se odpojuje, čerpadlo se zničí pouze špatným palivem Když má někdo v nádrži 10-15 litrů, tak aby je max do 2 měsíců vyjel na rezervu a pak zas doplnil,nemá problém, kdo ho tam má rok, problém bude mít,kdysi nám italové na školení...cca rok 96 vysvětlovali, že je nejlepší mít v nádrži max 1/4 nádrže, udělá to nejvíc par a nedostává se dovnitř vlhkost zvenčí....

Já vím, ale lidi sou různí. Já sem ho teda ještě za svou dobu ani jednou neodpojoval, spíš naopak...jednou připojoval...

Nicméně člověk, inženýr je špatný člověk a člověk inženýr a ještě k tomu, který čte (byť internet) tak je duplovaně špatný zákazník.

A pro toho pána co se ptal:

Řešil sem tady nedávno Fabia 1,4 MPi, špatné starty.

Došel sem k tomu, že bylo špatné čerpadlo. Při demontáži čerpadla(normálně to neděláme, ale bylo to firemní auto), když sem to čerpadlo vydělal z nádrže, tak okolní těsnící guma mezi nádrží a čerpadlem se uplně rozcuckovala, rozpadla jak nešikovná plastelína.

Auto najeto 120tis KM, plyn od nového auta. Čerpadlo po repasi a znovu špatné. On totiž opravář si myslel, že je motor čerpadla zadřítý, což nebyl a standartně vyměnil jen motorek čerpadla (býv. motor čerpadla byl dobrý), nicméně zpětný ventil nedržel tlak, a to byla celá chyba čerpadla.

ahoj, problém rozleptaných gum u nádrží je ten, že ro rozežírá benzí, vůbec dneska s těma biosložkama, já osobně je po dvou letech provozu měnil, chce to tankovat malé dávky, každému doporučuji, aby si natankoval jen za 300-400Kč, od rozsvícené kontrolky rezervy,tím se benzín rychleji vyjede a nezůstává starý v nádrži, kdo ho tam má půl roku a déle samozřejmě má problém...guma se rozpouští a pak když se dostane k benzínové liště a vstřikům je na problém zaděláno....

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.