Přejít na obsah

Denne svietenie


xman

Doporučené příspěvky

FRANIK: Spínač světel hledat nemusím, vím, kde je. :D

Ne ale vážně, jediný Váš argument, se kterým jsem ochotný souhlasit, je ten, že každý má jinou hranici toho, co považuje za sníženou viditelnost. Jinak opakujete stále to samé dokola a nic nového čímž byste mě o své pravdě přesvědčili tato diskuse nepřinesla. No nicméně mi to asi moc platné nebude, protože nehodlám za nesvícení od července sbírat pokuty a ztrácet drahocenné bodíky, takže samozřejmě svítit budu, ale svůj názor si s Vaším dovolením a nebo i bez něj ponechám. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Necetl jsem to cele pozorne... Ale nemluvil bych o snizene viditelnosti ale o efektu rozsviceneho auta. At uz je ruzove, bile nebo cerne. Auto kdyz vyjede z horizontu, ze zatacky, nebo ja nevim odkud, tak se zapnutymi svetly ho clovek spozoruje drive, i vice zpozorni. Jasne, ze nekdo si tuhle vetu muze vysvetlit, ze auto bez svetel nemuze nevidet jenom slepej... Ale je to o zvyrazneni, pozornosti ostatnich, atd. O chodcich a cyklistech... tam je to jasny... Jinak ja svitim celorocne uz asi 5 let.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V autě rozhodují sekundy takže každá sekunda o kterou auto uvidíš dřív je dobrá.

Fugasi: My do tebe budem hučet dokud tě nepřesvědčíme :smich:

Celoroční svícení i za dne přináší motoristovi řadu výhod. Především je protijedoucí vozidlo lépe vidět – to znamená, že řidiči dřív a včas zaznamenají vůz v protisměru. Řidič rovněž mnohem přesněji a rychleji odhadne vzdálenost a rychlost blížícího se vozu , snáz rozliší parkující a jedoucí vozidlo. Svícení za dne je velice důležité zejména v některých denních dobách, kdy výrazně zlepšuje rozpoznatelnost automobilů za dobré viditelnosti. Platí to například za letních podvečerů, kdy zapadající slunce velice ztěžuje identifikaci protijedoucích vozů, velký význam má pro brzké zaregistrování automobilů v protisměru například v alejích, kde se střídají světlo a stín. -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V autě rozhodují sekundy takže každá sekunda o kterou auto uvidíš dřív je dobrá.

Fugasi: My do tebe budem hučet dokud tě nepřesvědčíme :smich:

Celoroční svícení i za dne přináší motoristovi řadu výhod. Především je protijedoucí vozidlo lépe vidět – to znamená, že řidiči dřív a včas zaznamenají vůz v protisměru. Řidič rovněž mnohem přesněji a rychleji odhadne vzdálenost a rychlost blížícího se vozu , snáz rozliší parkující a jedoucí vozidlo. Svícení za dne je velice důležité zejména v některých denních dobách, kdy výrazně zlepšuje rozpoznatelnost automobilů za dobré viditelnosti. Platí to například za letních podvečerů, kdy zapadající slunce velice ztěžuje identifikaci protijedoucích vozů, velký význam má pro brzké zaregistrování automobilů v protisměru například v alejích, kde se střídají světlo a stín. -_-

Však ono se mu (to) od června rozsvítí :p:p:p

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak uvediem jeden priklad priamo z praxe zo vcera. Isiel som po dialnici, krasny slnecny den a za sebou asi tri kamiony. Vsetky svietili a jeden ktory bol medzi nimi nesvietil. Boli este relativne daleko. V prvom momente sa to cloveku javi ako medzera medzi kamionmi (hovorim naozaj o zlomku sekundy). Mozno v tom momente clovek nepotrebuje vediet pocet kamionov, ale je fakt, ze sa rychlejsie zorientuje. To iste plati aj v hustej premavke. Vcera som presiel za cely den asi 450km, bol som na sluzobke a vyslovene som sa zameral na tuto problematiku. V hustej premavke je to to iste. Ked vacsina aut svieti a zopar nesvieti tak su tie nesvietiace auta hned menej viditelnejsie (hlavne v tom prvom momente). Samozrejme stretol som aj hmlovkarov ktory ich maju zapnute aj ked je slnecno a to je druhy extrem. Tych by som strielal. Zaver je taky, ze pre orientaciu je jednoznacne lepsie ked auto svieti aj cez den. Kto si to nechce priznat tak to robi len z vlastnej jesitnosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak uvediem jeden priklad priamo z praxe zo vcera. Isiel som po dialnici, krasny slnecny den a za sebou asi tri kamiony. Vsetky svietili a jeden ktory bol medzi nimi nesvietil. Boli este relativne daleko. V prvom momente sa to cloveku javi ako medzera medzi kamionmi (hovorim naozaj o zlomku sekundy). Mozno v tom momente clovek nepotrebuje vediet pocet kamionov, ale je fakt, ze sa rychlejsie zorientuje. To iste plati aj v hustej premavke. Vcera som presiel za cely den asi 450km, bol som na sluzobke a vyslovene som sa zameral na tuto problematiku. V hustej premavke je to to iste. Ked vacsina aut svieti a zopar nesvieti tak su tie nesvietiace auta hned menej viditelnejsie (hlavne v tom prvom momente). Samozrejme stretol som aj hmlovkarov ktory ich maju zapnute aj ked je slnecno a to je druhy extrem. Tych by som strielal. Zaver je taky, ze pre orientaciu je jednoznacne lepsie ked auto svieti aj cez den. Kto si to nechce priznat tak to robi len z vlastnej jesitnosti.

Přesně tak -_-

Evropští odborníci se kloní ke stálému svícení. V české situaci prakticky již nebylo možné rozhodnout jinak, vždyť předchozí pravidlo o zimním svícení rozšířilo počet motoristů, kteří pochopili význam celoročního svícení jako bezpečnostního opatření. Rozdílný postup motoristů od jara do podzimu ovšem vedl k vytvoření mnoha velice nebezpečných situací, neboť mezi svítícími automobily byly vozy se zhasnutými reflektory méně viditelné a byly často přehlédnuty. Celodenní svícení zavedlo v Evropě kromě severských zemí (Švédsko, Norsko, Dánsko, Island) také Slovinsko, v Maďarsku a Finsku tuto povinnost mají celoročně jen mimo obec.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Najlepsie je, ze na slovenskych strankach Molpiru ponukaju vysoko sofistikovane rele denneho svietenia. Princip pozostava v tom, ze ked sa otoci klucikom tak auto vydava nepretrizity akusticky signal az pokial sa manualne nezapnu svetla :). Vyhodou je cena 177,-Sk s DPH. No nekupte to :smich:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já osobně považuju celodenní svícení ve městě za zbytečné, na ostatních silnicích za diskutabilní, někdy svícení pomůže, někdy ne, to samé je to s otázkou koukání na vozidla proti, která svítí, kdy se dříve oči unaví? Na dálnicích jsem pro stoprocentně, ale jinde jsem na rozpacích.

Mě spíš vadí buzerace nás řidičů stylem Vy musíte, proč není ve stejném paragrafu dána povinost cyklistům a chodcům mít za jízdy-chůze třeba jen mimo obec reflexní vestu.

My když vystoupíme z auta a jdeme měnit pneu ji mít musíme.

Proč nemusí být chodec za tmy osvětlen? Kdykoli za jízdy můžeme chodce potkat, jenže správně bychom měli jezdit ta max 70km/h, protože při vyšší rychlosti už máme co dělat, abychom ho nesrazili, obzvlášť na uzčích cestách a při obsazeném protisměru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...