bigboban Vloženo 28. Červen 2009 Sdílet Vloženo 28. Červen 2009 Mám OII 1.6 FSI s originál tempomatem. Jednou si takhle jedu po městě, naskočilo EPC a přestal jít plyn. Po zastavení a znovu nahození motoru už to jelo jen svítilo to EPC. Při další jízdě už ani EPC nesvítilo a od té doby nesvítilo. Problém s plynem se naopakoval. V servisu mi za litr udělali diagnostiku aby zjistili že nezjistili vůůbec nic. Od té doby (tak 14 dnů) už jsem za jízdy dvakrát pozoroval nefunkční tempomat. Tlačítko prostě nereagovalo. Po vypnutí a zapnutí motoru tempomat opět OK. Kde může být problém? Nechci zase výmáznout litr a dozvědět se že závada nikde není. V servisu mi akorát řekli ať přijedu až bude svítit EPC, jenže to nesvítí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DJ_Dee Vloženo 28. Červen 2009 Sdílet Vloženo 28. Červen 2009 Samozrejme z toho čo píšeš sa dá len hádať, ale s najväčšou pravdepodobnosťou tieto závady spolu nesúvisia. Tipoval by som to tak, že asi ti začína blbnúť páčka tempomatu, čo je u OII celkom bežná závada. Vyhľadaj na fóre, je tu toho o tomto probléme kopec. A chyba EPC (electronic pedal check) je závada súvisiaca s poruchou plynového pedálu. EPC tie ale vyskočí aj pri poruche spínačov spojkového a brzdového pedálu a ktovie čo ešte. Súvislosť si viem predstaviť len takú, že by ti zblbol niektorý zo spínačov a vtedy by nešiel zapnúť tempomat, lebo keby si mal nastavený tempomat a zošlapol spojku a spínač by nevypol tempomat tak by si mohol pretočiť motor. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bigboban Vloženo 29. Červen 2009 Autor Sdílet Vloženo 29. Červen 2009 Samozrejme z toho čo píšeš sa dá len hádať, ale s najväčšou pravdepodobnosťou tieto závady spolu nesúvisia. Tipoval by som to tak, že asi ti začína blbnúť páčka tempomatu, čo je u OII celkom bežná závada. Vyhľadaj na fóre, je tu toho o tomto probléme kopec. A chyba EPC (electronic pedal check) je závada súvisiaca s poruchou plynového pedálu. EPC tie ale vyskočí aj pri poruche spínačov spojkového a brzdového pedálu a ktovie čo ešte. Súvislosť si viem predstaviť len takú, že by ti zblbol niektorý zo spínačov a vtedy by nešiel zapnúť tempomat, lebo keby si mal nastavený tempomat a zošlapol spojku a spínač by nevypol tempomat tak by si mohol pretočiť motor. Jen si dovolím nesouhlasit s tím, že by šlo jen o páčku.. Za jízdy jsem to zkoušel s páčkou aspoň 10x-15x. Zapnout a vypnout tempomat (to překlápítko nahoře) plus mačkat SET i RES. A nic. Na semaforu jsem vypnul motor, nahodil a tempomat hned šel. Podle mě se to kdesi špatně vyhodnotí a pak to prostě tempomat "vypne". Jenže v tom případě bych právě čekal že bude něco svítit.. Prostě záhada, zkusím to dál pozorovat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DJ_Dee Vloženo 29. Červen 2009 Sdílet Vloženo 29. Červen 2009 Pokial ti počas jazdy zblbne páčka tak naozaj treba vypnúť a zapnúť motor aby si riadiaca jednotka otestovala ten spínač a ak je v pohode, tak to funguje. Ak to zblbne počas jazdy tak, už sama od seba nenaskočí. Mimochodom problém v tej páčke je práve s týme vypínačom tempomatu. Ak s ním nebudeš hýbať tak ti to skoro na 100 percent bude fungovať ďalej. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bigboban Vloženo 31. Srpen 2009 Autor Sdílet Vloženo 31. Srpen 2009 Dále jsem se věnoval zkoumání mého šíleného tempomatu. V současně době už přestává fungovat většinou krátce po vyjetí. Vypozoroval jsem zajímavou souvislost nefunkčnosti a páčky. 1) Vyjedu 2) Jedu po dálnici a zapnu tempomat. 3) Chci přejet z pruhu, tedy vemu za levou páčkou a hodím blinkr. 4) V tu chvíli tempomat vypne a už znovu nejde nahodit. Je tu někdo kdo řešil podobný problém případně někdo kdo opravdu rozumí počítači proč tohle dělá? K jaké chybě tam může dojít, že se počítač rozhodne tempomat odpojit? Je zjevné že chyba není v kontaktech tempomatu na konci páčky ale kdesi uvnitř páčky. Má smysl se snažit nějak čistit nějaké kontaky/konektory? Nebo mám nechat dát rovnou novou páčku? Nejvíc mě štve, že je docela fuška tu páčku vyměnit a okamžitou kontrolu udělat nelze. Někdy to chcípne hne po vyjetí, někdy ujedu 100km a je to OK. Fakt už si s tím nevím rady. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bigboban Vloženo 30. Září 2009 Autor Sdílet Vloženo 30. Září 2009 Takže se mi znovu opakovala vada EPC. Měl jsem čas to sledovat takže znovu popíšu co se stalo: 1) Nastartuju, vyjedu, žádná kontrolka nesvítí, vše OK 2) Během jízdy chci přidat a zjistím že plyn nereaguje, koukám na přístrojovku a vidím že svítí EPC. 3) Opakovaně zkouším prošlápnout plyn a nic, motor sice běží ale na plyn nereaguje. 4) Zastavuju, vypínám motor. Nedokážu si představit kdyby se mi tohle stalo uprostřed předjíždění do kopce!! 5) Nastartuju, EPC svítí. Na neutrál zkouším plyn, motor normálně točí dle plynu, vyjedu. 6) Dojedu domu, zastavím, vypnu motor. 7) Nastartuju, EPC nesvítí, vše funguje naprosto OK. Scénář viz výše se mi stal už jednou. Tedy nešel plyn svítilo EPC, po prvním nastartování svítí EPC ale jede to, po druhém nastartování EPC nesvítí a vše OK. Smůla je že v servisu u škodovky mi za litr udělali komplet diagnostiku a nenašli vůbec nic! Řekli ať přijedu až bude EPC svítit. Jenže jak toho dosáhnout když po druhém nastartování už je vše OK a kontrolka nesvítí?! Poraďte někdo co s tím, nebo jestli už jste to potkali. Nechci vyhodit další litr za zbytečnou diagnostiku a už vůbec se nechci dočkat že se mi to posere někde na dovolený v cizině nebo to přestane jít během předjíždění např. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milhausek Vloženo 30. Září 2009 Sdílet Vloženo 30. Září 2009 odkud jsi? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bigboban Vloženo 30. Září 2009 Autor Sdílet Vloženo 30. Září 2009 odkud jsi? Praha Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hunterkyjov Vloženo 19. Červen 2010 Sdílet Vloženo 19. Červen 2010 zdravím jak jste vyřešily tu chybu EPC mam podobnej problem Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PaOII Vloženo 23. Červen 2010 Sdílet Vloženo 23. Červen 2010 Také jsem se s tímto problémem potkal. Úplně stejnej postup jak popisuje bigboban.No ale nemyslím,že to EPC je (electronic pedal check) jak píše DJ_Dee. Kontrolní světlo EPC (Electronic Power control)jak píšou v návodě na obsluhu. Dokonce jsem slyšel ,že by mohl být problém ve spínači brzdovych světel.No prostě elektřina to je prevít. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hunterkyjov Vloženo 23. Červen 2010 Sdílet Vloženo 23. Červen 2010 po ujetych 300km zatím vše vpořádku Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Flagus Vloženo 23. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 23. Říjen 2013 Zdrawím vyrešil niekto tento problém dnes sa mi stalo presne to isté na tom istom aute OII 1,6 FSI ??? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kocuna Vloženo 27. Květen 2014 Sdílet Vloženo 27. Květen 2014 Ahoj, neznáte už někdo řešení? Mám úplně stejný problém, jaký popisoval bigboban a na diagnostice nezjistili nic... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Flagus Vloženo 27. Květen 2014 Sdílet Vloženo 27. Květen 2014 mne sa to od tej doby nestalo, ale čo som sa rozpraval s mechanikmi povedali mi ze to moze byt vadna vaha vzduchu, alebo palivo..... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.