Přejít na obsah

Felda 1,6 MPI nestartuje


honza72

Doporučené příspěvky

Mam mensi problem. Felicia 1,6 MPI 55kw r.v. 1995- s rozdelovacem.

Nedava jiskru a tudiz nejede.

Modul zapalovani i kabely a svicky jsou v poradku, rozdelovac taky. Pokud nasupluju + pol a privedu ho na zapalovaci civku na pozici 2, jiskra preskakuje)..Jenze z RI Motoru (24/45) ten plus proste nejde...

Nevim, jak zmerit halluv snimac a jak r.j. motoru monomotronic (Magneti Marelli 032 906 030 C)

Taky mi napada immo a alarm.. Ale nevim, jestli nektery z nich odpojuje zapalovani. Mam za to, ze immo odpojuje palivove cerpadlo... Alarm nevim. Alarm je tam original montovany s dalkou- nevim, jak se jmenuje, ale asi nejaky Jablotron s cernou obdelnikovou dalkou a jednim tlacitkem.

Nemel nekdo z Vas podobny problem?

Diky za jakoukoliv radu.

H.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sundej paticu z vysokonapěťového trafa.....tuším u felicie 1,6mpi sou 3 dráty, dva z nich budou pravděpodobně stejně tlouškově silné a sou na napětí +12V a kostra. Takže si udělej žárovkovou zkoušečku např žárovku 12V 21W, jeden drát z žárovky dáš na jeden tlustý na patici a druhý drát z té žárovky dáš na druhý tlustý na patici. V tomto momentě je jště dobré měřit aktuální napětí na žárovce. Zapneš zapalování a musí se ti žárovka rozsvítit. Pokud nerozsvítí hledej chybu v přívodu buď napájení +12V a nebo v kostře. Pak pokud to funguje tak si vem diodovou zkoušečku, jeden konec zkoušečky dej na baterii na +pól. Druhý konec zkoušečky vpichni do tenkého drátu na patici od trafa. Popros někoho aby startoval - točil motorem. Pokud dioda bude problikávat, tak je vadné trafo. Pokud nebude problikávat může být ŘJ motoru blokována(IMOBILIZÉR) nebo vadný snímač otáček nebo vada v ŘJ motoru, případně poškozený drát z ŘJ motoru k trafu zapalování.

Pokud se na to necítíš, dej to nějakému známému nebo do servisu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to jak pises.

Pozice 1 u trafa je +, pozice 3 je -. Pozice 2 je spinany +

Trafo vadne neni. Kdyz privedu +pol na pozici 2 , vzdy preskoci jiskra.. Ten spinanej + tam jde z RJ motoru pin 24... Drat mezi RJ motoru pin 24 a civkou pin 2 je v poradku. Halluv snimac myslim taky- nevim, jak ho zmerit..

RJ motoru dostava signal z hallova snimace (v rozdelovaci) , kdy pustit ten + do pinu 2 civky...A ten + tam nejde...

Citim se na cokoliv, jen Felicii moc neznam..

Editováno: , autor: honza72
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám pocit že by to taky mělo jít jednoduše. Pomocí diodové zkoušečky. Podle mě by na tom halovém snímaču měli být 3 dráty. Jeden bude podle mě plus, druhý mínus a třetí signál pro ŘJ. Když napichneš ten signálový diodovou zkoušečkou a druhý konec zkus jak na plus baterky tak na mínus (oba póly zkus), tak by podle měl při startování problikávat. Zitra se ti podívám do el. schématu na 1,6MPi. A nebo jestli ho chceš el schéma na feliciu není problém dej vědět. Dám to na net.

Ještě možnost se podívat do ŘJ motoru na paměť závad a jestli to náhodou nepíše chybu "ŘJ motoru blokována" a nebo se podiv na paměť závad adresa 25 rozjezdová pojistka (je to starý imobilizér).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

takže halův snímač ...

červený drát + na ŘJ motoru na 45pinové patici pin č 8

hnědobílý drát - (kostra motoru)

černožlutý drát impuls do ŘJ motoru pin č 13

zkus ten černožlutý jestli ti po startu bude diodovou zkoušečkou problikávat (vůči kostře i vůči plusku)..... když bude, je problém v ŘJ motoru - vadná a nebo zablokovaná kvuli imobilizéru

když problikávat nebude je důležité změřit jestli do toho halového snímače jekvalitní kostra a dostatečné plusko (pozor plusko je dle schématu taženo z ŘJ motoru takže ho zbytečně nezatěžuj)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam dotaz, kde najdu a jak vypada immobilizer... Taky mne napada, ze muze byt chyba v ctecce klicu..

Kdyz vymenim motorovou jednotku, funguje hned, nebo se musi prizpusobit, jako u novejsich aut??

Jak zapojim diodovou zkousecku? Mam multimetr, ktery meri proud, napeti, odpor a asi i dalsi veci...Da se to i timhle??

H.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak tady jsou zavady v motorovce...

Středa,16,Září,2009,18:35:23:05069

VCDS verze: SVO 805.4

Adresa 01: Motor

Objednací číslo řídící jednoky: 032 906 030 C

Systém a/nebo verze: MARELLI 1AV F002

Kódování:

Číslo dílny:

5 závad nalezeno.

00519 - snimac tlaku v sacim potrubi(G71)

28-00 - zkrat na plus

00518 - potenciometr skrtici klapky (G69)

30-00 - preruseni nebo zkrat na plus

00530 - potenciometr ovladace skrtici klapky (G88)

30-00 - preruseni nebo zkrat na plus

00522 - cidlo teploty chladici kapaliny (G62)

30-00 - preruseni nebo zkrat na plus

00523 - cidlo teploty nasavaneho vzduchu (G42)

30-00 - preruseni nebo zkrat na plus

Readiness: N/A

Prece nemohlo odejit vsechno najednou...??

Zkousel jsem ukostrit motor a motorovku, ale porad stejne chyby.

Po pusteni klicku se vse rozbzuci (cerpadlo...)Ale jiskru neda a neda.

Immo chybu nepise zadnou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To číslo asi nemá cenu ti dávat, protože se diagnostikou motorů nezabývám. Pouze se snažím poradit ti co by pravděpodobně mohlo byt.

Jinak zkus vymazat paměť závad motoru. Potom vypnout a zapnout zapalování. Možná zkusit pokus o start a podiv se znova, jestli se ti tam naházela nějaká chyba. Jinak ty chyby značí, jak kdyby jsi je měl odpojené ty vyjmenované díly. Jinak pokud ty chyby se stále opakují, zkus vyměnit ŘJ motoru - mohlo se něco v ní přivodit, ale je to vyjmečně.

Kde a jak vypadá imobilizér? Nevím...pravděpodobně nějaká krabička, teoreticky pod přístrojovkou, respektive za přístrojovkou nebo pod palubovkou. Nicméně tam snad problém nevidím, to by psalo ŘJ motoru zablokována.

Kdyz vymenim motorovou jednotku, funguje hned, nebo se musi prizpusobit, jako u novejsich aut??// musíš přizpůsobit ale postup jednoduchý...

vyměníš ŘJ motoru za druhou a zapneš zapalování

adresa 25 - rozjezdová pojistka neboli imobilizér

funkce číslo 10-přizpůsobení

zadat kanál přizpůsobení - 00

mělo by se tě to zeptat jestli to má vymazat adaptační hodnoty.

potvrdíš OK a mělo by to být

doporučuju před vypnutím zapalování řádně ukončit komunikaci s řídící jednotkou funkcí 06 - ukončení výstupu

Multimetr diodovou zkoušečku nenahradí, jedině osciloskop. Multimetr má totiž velkou elektrickou setrvačnost oproti diodě, osciloskop je ještě lepší. Dioda může rychne problikávat. Multimetrem nezjistíš nic....takřka v impulsní technice. Samozřejmě diodovou zkoušečku taky nelze na všechno použít.

Editováno: , autor: PauLofWoCC
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

MOOOC VAM DEKUJI ZA POMOC !!!

Zavada odstranena!! Vlastne dve najednou.... A to byl ten problem..

1. spatny Halluv snimac.

2. spatna kostra na motoru a tim i na hallove snimaci... V namontovane pozici byl brat prerusen, kdyz jsem vytahl patici a meril ho vuci kostre, bylo vse o.k. Pod zatezi (proudem) ale odpor rostl...

Natahl jsem novou kostru a vymenil rozdelovac. :) Nadherny pocit, po tom trapeni... Jeste jednou moc dekuji vsem prispivajicim.

Bez Vas bych to asi nezvladl.

Honza

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...

Vice o problemu: Po demontáži a vyčištění škrt.klapky(neprav.otáčky volnoběhu) jsem jel "zahřát" Feldu,pro dosažení teploty(kolem 83st.),připojil na VAG,smazal chyby,dal přizpůsobení a základní nastavení. Na 2min vypl zapalování. Poté jsem chtel nastartovat ale bohužel, startér točí a nic,prostě nenastartuji???? 'Prosim o radu,co může být špatně...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vice o problemu: Po demontáži a vyčištění škrt.klapky(neprav.otáčky volnoběhu) jsem jel "zahřát" Feldu,pro dosažení teploty(kolem 83st.),připojil na VAG,smazal chyby,dal přizpůsobení a základní nastavení. Na 2min vypl zapalování. Poté jsem chtel nastartovat ale bohužel, startér točí a nic,prostě nenastartuji???? 'Prosim o radu,co může být špatně...

No zakladni nastaveni bych pochopil,ale proc jsi dal prizpusobeni? to se dela jen pri vymene RJ pokud se nepletu.....hadam ze sis rozsteloval imobilizer :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No zakladni nastaveni bych pochopil,ale proc jsi dal prizpusobeni? to se dela jen pri vymene RJ pokud se nepletu.....hadam ze sis rozsteloval imobilizer :D

Kdyz se podivas na Vag Info System tak nejprve zadas PRIZPUSOBENI(vymazes adaptacni hodnoty,novou hodnotu 000 a ulozis) a potom ZAKLADNI NASTAVENI atd.

Takze se to tam musi zadat. Imobilizer nemam, rok vyroby 96.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdyz se podivas na Vag Info System tak nejprve zadas PRIZPUSOBENI(vymazes adaptacni hodnoty,novou hodnotu 000 a ulozis) a potom ZAKLADNI NASTAVENI atd.

Takze se to tam musi zadat. Imobilizer nemam, rok vyroby 96.

Dnes jsem objevil tohle: post-51800-076774300 1280076151_thumb.jp

Ma to nejakou souvislost s tim zakladnim nastavenim?

Po vymene jsem nastartoval,ale otacky byly jen neco kolem 200-400 ,furt to lita ??? A podle zvuku klapky pred nastarovanim jakoby se porad nastavovala?? (piskani a klapani) .Nevedel by nekdo, co se deje?

Editováno: , autor: tovzdas
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...
  • o 5 let později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...