Přejít na obsah

Olej motorový Long Live


alll

Doporučené příspěvky

Zdravím, já mám v Octavii TDI Castrol longlife II. Až 50000 km u TDI uvádí výrobce. Musel by jsi ale jezdit v ideálních podmínkách (dlouhé trasy, min. počet studených startů, nehonit to atd.) a možná to těch 50k udělá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě se ozval "servis " u LONGLIFE po cca 46000 km. Hodně dlouhých tras. Pak jsem kupoval ten nejnovější SHELL Helix ultra VX 5W30 (Longlife 3) z Německa za

cca 9 EUR/litr + 20 EUR doprava.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Obecně platí, že výrobcem uvedená hranice km (u tebe těch dotazovaných 50 tisíc :-)))) je nejvyšší počet možných km, ale jak už zde bylo uvedeno - za ideálních podmínek. Pokud jezdíš i ve městě, což určitě jezdíš, odečti si z těch kilometrů 1/3 a vyjde ti, kolik na ten olej najezdíš. Nezapomeň ale, že máš nastavenu na motoru i servisní prohlídku s časovou hranicí výměny oleje. Takže si to musíš vždy dobře spočítat, na jaký olej a s jakými intervaly se ti vyplatí jezdit. Počítejme, že tam máš nějaký olej s horní hranicí 50 tisíc km (já se tomu tedy směju, dost jsem si o olejích přečetl). Odečti 1/3 a jsi zhruba na 34 tisících. Pokud k tomu vezmeš případné 2 roky od výměny do výměny, musíš najezdit za rok aspoň 17 tisíc km, aby se ti to nějak vyplatilo (jak víme všichni, long life není zrovna levný). Pokud bys měl od výměny do výměny 1 rok, musel bys denně nalítat skoro 100 km. To všechno si nech projít hlavou. Já najedu za rok tak 20 až 25 tisíc. Do auta liju plnou syntetiku a měním vždy po 10 tisích + - , jak to vyjde, 2x do roka. Já prostě nevěřím tomu, že ty oleje jsou schopny tolik vydržet. Možná se mýlím. Nedávno jsem četl několik článků od jednoho profesova z nějaké vysoké školy, který se oleji dost zabývá. Pochopil jsem z toho, že olej je lepší měnit dřív, než později nebo přesně ve stanovenou dobu po ujetí km (je to tak, jak to dělám už dávno - měním po 10 i když bych prý mohl po 15 tisících km). Důležité je, aby olej splňoval normu požadovanou výrobcem - to je to označení VW 505.00 a pod. Další značení týkající se vizkozity a jiného nemá cenu rozebírat. Snaž se držet toho, co jsem říkal a pak už je jedno, jestli budeš jezdit na plnou nebo polosyntetiku - i když, pokud jezdíš hodně v zimě, já bych doporučil jen plnou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě jednu věc bych sem chtěl na tohle téma pověsit. Z těch článků, co jsem četl od toho profesora, jsem se dověděl, že v žádném případě nedoporučeje do oleje cokoliv přimíchávat. Měl tím na mysli všechny ty inzerované přísady, které jsou tak dobré, že se sníží hlučnost motoru, motor ujede stovky kilometrů i bez oleje atd. Testem sice vyšlo, že krátkodobě lze docílit toho, že motor se lépe maže. ALE !!! a na toto bylo zejména upozorněno. Tyto přísady způsobují korozi v motoru. Takže pokud si někdo chce do budoucna " vydělat ", má možnost. Když jsem četl závěry k těmto testům, do konce života mě přešla myšlenka, nějak motoru tzv. přilepšit. Platí pořád jen to jedno a pořád to samé. Olej musí splňovat normu požadovanou výrobcem a včas měnit, nepřejíždět kilometry.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...