Přejít na obsah

Reklamace vrzání spojkového pedálu Octavia 1.6 Mpi


Trucker

Doporučené příspěvky

Takže vážení lol

Cca po 1 roce používání mého vytouženého vozu Škody Octavia II 1,6 Mpi 75kW a cca 12 000 najetých km nastalo to čeho jsem se celý rok obával a to REKLAMACE, tedy problém je následující:

Vrzající spojkový pedál po ohřátí vozidla nam provozní teplotu.

Již se to tady řešilo, vím o tom, ale problém je v tom, že nikdo vlastně nenapsal, který servis byl ochoten tento problém vyřešit jaksi bezbolestně.

Poté co jsem se dostavil do servisu na Mělníku ( nedporučuji, jedině pokud se vozidla chcete zbavit :feve: ), tak se dotyčný přijímací technik vysmál do tváře a aniž by byl ochoten se zvednout a jít se alespoň podívat, tak mi suše od stolu oznámil, že je to provozní zvuk po zahřátí a že reklamace není možná. Když jsem se ho optal jak je možné, že do cca 8000km to nedělalo, tak mi oznámil: klasické opotřebení. Poté jsem to již nevydržel a slušně ho poslal někam a odešel jsem, tady to nemělo cenu.

V Roudnici nad Labem to již byl jiný přijímací technik, který byl velice ochotný, zvuk si šel poslechnout a objednal mě na servis, ale háček je v tom, že chce onen váleček rozebrat, přesněji řečeno oba dva, jak u pedálu, tak nad spojkou a poté zjistit, který vrže a objednat nový, to znamená, že auto tam bude 2 dny stát a to rozhoně nedovolím.

Proto prosím kohokoliv :help: , kdo tento broblém řešil u motorizace 1,6 Mpi 75kW či jí podobné, nechť mi zašle kontakt na patřičný servis a číslo dílu.

Jsem i ochoten onen váleček zaplatit, ale nebudu auto nechávat bez dohledu 2 dny v servisu, aby zmršili vše co jim přijde pod ruku.

Hlavně prosím Mariose, který již tento problém vyřešil a otázka pro něho, kolik jsi již najel na nový spojkový váleček a zatím nevrže?

Budu Vás informovat jak probíhá oprava a poté doručím či zavrhnu servis .

Není možné, aby ŠKODA měla ve slovníku: vrzání, skřípání = provozní zvuk.

Předem děkuji za odpovědi, Martin Trucker :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já ti k tomu taky něco řeknu, mám tu samou motorizaci a dělalo mi to samé. Vyměnil jsem spojkový váleček u pedálu a dělá to po zahřatí stále.V práci jsem dostal nového citroena jumpy a opět po zahřátí vrže tak, jak u moji octy. I kdyby to nakrásně opravili, tak je velké riziko, že to začne znovu a to za rozebrání auta nestojí/převodovka ven atd./Kolik věcí při tom ulomí ani nepočítám. :palec2:

Editováno: , autor: Luďa
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já ti k tomu taky něco řeknu, mám tu samou motorizaci a dělalo mi to samé. Vyměnil jsem spojkový váleček u pedálu a dělá to po zahřatí stále.V práci jsem dostal nového citroena jumpy a opět po zahřátí vrže tak, jak u moji octy. I kdyby to nakrásně opravili, tak je velké riziko, že to začne znovu a to za rozebrání auta nestojí/převodovka ven atd./Kolik věcí při tom ulomí ani nepočítám. :palec2:

Děkuji za odpověď, ale budu muset odporovat, vyměnil jsi právě ten druhý váleček, všichni co tu mají tento problém, tak mění váleček nad spojkou a hlavně se nedemontuje celá převodovka, ale pouze kryt baterie, aby dalo dostat k onomu válečku, váleček se dá pryč, namontuje nový a šup ze servisu, práce na

1 hodinu.

Mě jde jen o to, jak mám donutit servis, aby nic netestoval, jen tento váleček vyměnil.

Ach jo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle vrzání spojky mi v minulosti dělalo u dvou OII 1.9TDI (ale až když ty auta měli najeto od cca 30.000km a u té druhé to začalo ještě později)....jelikož jsem velký pedant co se auta týče, tak nějaké vyjádření servisu, že to nejde nebo že to je běžné prostě neberu a ani jsem to nechtěl slyšet.Přes tehdy mého známého v Praze u AutoJarov mi u jedné z nich vyměnily spojk.váleček(dole u pedálu)...zpočátku byl od vrzání klid, ale po dalších 10.000km se vrzání vrátilo....to už jsem se na servis vykašlal a ze zoufalosti jsem vzal vazelínu ve spreji 3-IN-ONE (tuhé mazivo)...rukou jsem stlačil pedál a vazelínu nastříkal do pístku toho válečku a světe div se..od té doby to ani nepíplo a to to auto najelo přes 300.000km !!!!....

U té druhé OII kde to vrzalo toto promazání nepomohlo, tam to způsoboval tzv.komínek po kterém se pohybuje spojk.ložisko, což by k promazání znamenalo demont.převodovky...ale jelikož mé auta od rána do večera jsou v pohybu, tak na to nebyl čas a tehdy jsem řekl že to nechám až za pár týdnů budu dělat klasickou prohlídku, tak že se to při to sfoukne...no ani né po 3.týdnech (cca 6-7.000km) to samo odeznělo a už se to díky bohu nevrátilo.

Kamarád u posledního modelu Passata měl to samé a taky mu to časem samo odeznělo.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže Vážení Oktaviáni, asi takhle,

Dnes jsem byl v servisu ohledně vrzání, objednán na 7 hodinu ranní, přijedu do servisu a samozřejmě, že mě technik nechá hodinu čekat a tím pádem motor vychladl a technik musel objet cca 5km kolečko, poté se závada projevila, plnohodnotné vrzání.

Podle nich to měl za vinu pedál, který byl z části demontován, promazán a vrácen zpět, vozidlo předáno jako opravené.

Po ujetí cca 5km slyším opětovně ten samý zvuk, vrzání, takže se vracím do servisu. :aggressive:

Technik mi nyní potvrzuje, že je na tedy na vině onen spojkový váleček nad spojkou. Váleček i já s Oktou jsme objednaní na čtvrtek.

Dle slov technika to již nic jiného být nemůže a tímto by tedy měl být problém ve čtvrtek odstraněn.

Výměna cca do 2 hodin na počkání. ;)

Jinak uvidíme jak to skutečně dopadne ve čtcrtek, ale technik uznává plně závadu na reklamaci, rozhodně to není normální provozní zvuk a bude odstraněn na záruku. lol

Předem doporučuji servis Gerhard Horejsek, Roudnice nad Labem, korektní a slušné jednání, bezvadný přístup a snaha odstranit závadu ne hned měnit díly (viz. promazání pedálu). :palec2:

Tak ve čtvrtek již snad bez vrzání, je to hnus velebnosti :smich:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

No tak nejprve přijměte moji omluvu, že jsem se neozval ihned po výměně ;) ale až po 2 měsících, prostě jsem na to neměl po výsledku opravy náladu a tu popravdě řečeno nemám ani dnes, neboť uplynuly 2 měsíce a auto stále vrže :aggressive:

Jak jsem byl objednán na výmenů toho spojkového válečku nad spojkou tak to vypadalo asi takto, přijel jsem ráno na sedmou a technik se mi omluvil s tím, že mě nemůže přijmout, neboť mu poslali ten druhý u pedálu, no co se dá dělat :kuk: pokud budu věřit, že on to objednal dobře, tak to zmršili ti v Bolce s náhradními díly. No budiž. Přijel jsem druhý den, to už přišel správný váleček. Byl vyměněn a po testovací jízdě se zvuk nezměnil, zůstal, ale odjel jsem s tím, že se to může ještě usadit. Dejme tomu, nový díl, může si sednout, ale bohužel ne. Auto vrže stále :disgust::076

A co teď dál ?????? :help:

Technik samozřejmě nechce slyšet nic o tom, že by jsme vyměnili ještě ten u pedálu, prostě chce tam auto nechat minimálně den na diagnostiku

(a samozřejmě tam zůstane přes noc, protože pokud na závadu přijdou, tak nebudou mít nový díl a přijde až druhý den) :feve: Já samozřejmě chápu servis, že nemůže objednávat jen tak díly a zkoušet co pomůže a vracet auto do 1 hodiny, ale mě je zase proti srsti nechat celý den nebo dva mimo můj dosah. Možná jsem puntičkář, ale mě jde pouze o 1 věc. Pokud něco demontuju, vrátím zase vše zpátky? Tak jak slyším tady na fóru, ne vždy tomu tak je.

Nemáte nějaký VELMI slušný servis a hlavně s odborníkem na slovo vzatým ????? :specool:

A ještě 1 otázka, většina z Vás mi tady tvrdí, že při opravě auta si u něho stojí, ale jak to řešíte, když Vám to servis z bezpečnostních předpisů zamítne. Neříkejte mi, že si to nějak vydupete? Nehledě na to, když to trvá víc jak např. 3 hodiny, tak u toho stále stojíte? :huh::feve:

Pokud bych plně věřil servisu, tak nemám problém tam nechat auto i týden. :palec2:

A ještě mi neříkejte, že všichni co máte toto vrzání, tak jste spokojeni a prostě to přecházíte bez povšimnutí, chápu, že po záruce to nemá smysl, pokud to jenom vrže, ale funguje to, tak do toho nebudete strkat vlastní peníze, ale zatím vím tady na Webu pouze o 1 človíčkovi, který to vyřešil výměnou spojkového válečku.

Ještě 1 taková otázka, toto jsem vysledoval po 2 měsících jízdy s vrzajícím pedálem:

1) Vrzání klesá s vnější teplotou

2) Vrzání se projevuje značněji po delších trasách bez řazení ( při popojíždění po městě kupodivu moc ne)

3) Při přeřazení z vyššího stupně na nižší a tak vyvolání brzdného účinku motoru z kopce není téměř možné přeřadit bez mírného cuknutí auta, prostě

spojka je již v záběru, ale po úplném vyšlápnutí auto mírně cukne. Skutečně to není nohou řidiče, pokud budu spojku pouštět sebepomaleji, stejně to cukne.

4) Pokud auto stojí v noci "na mrazu", tak ráno při prvním rozjezdu nechce spojka zabrat plynule, auto sebou mírně cuká, další rozjezdy již OK.

Nejhorší je, že mě všichni děsí, že to asi bude "přítlačák" na spojce, což by znamenalo převodovku ven !!! :wallbash::wallbash:

Je pravda, že pokud by se musela vyjmout převodovka, tak musí z auta ven komplet i s motorem???? prý se to takhle dělá, ale nevím co je na tom pravdy. :feve:

Fakt nevím jak na to, už mě nebaví přijet do garáže a tam testovat úroveň vrzání !!! :ble:help:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A ještě 1 otázka, většina z Vás mi tady tvrdí, že při opravě auta si u něho stojí, ale jak to řešíte, když Vám to servis z bezpečnostních předpisů zamítne. Neříkejte mi, že si to nějak vydupete? Nehledě na to, když to trvá víc jak např. 3 hodiny, tak u toho stále stojíte?

Niektoré servisy to riešia tak, že dajú podpísať zákazníkovi vyhlásenie, že bol poučený o bezpečnosti a rizikách. Niekde to ide aj bez podpisu. Servisy, ktoré nechcú zákaznika pri oprave asi veľmi dobre vedia prečo ;).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

No nic Vážení,

Vzhledem k těm mínusovejm teplotám to nevrže :smich: , respektive to není slyšet, tak počkáme do jara a uvidíme, ale vsadím se, že při mé smůle to bude "přítlačák".

Jinak je fakt pěkný, že podepíšu papír a budu při opravě stát u auta, ale co když zůstane přes noc, tedy v případě "přítlačáku" to bude na 100% na 2 dny, mám tam snad přenocovat :kuk:

Problém je, že mám známého, který auta spravuje a troufám si tvrdit, že by to zvládl, ale co záruka :feve: ?

Jo a trochu se taky bojím, abych nezničil spojku, protože skutečně při podřazení auto sebou mírně cukne, proto musím spojku pouštět pomalu a zdlouhavě.

Máte nějaké zkušenosti, že by Oktávka měla tak citlivou spojku ????? nebo je to jenom ta moje a souvisí to s vrzáním??

Prostě někdo vyzkoušejte, nejlépe s 1.6 (1.9 má jinou spojku) při cca 60km/h z kopce přeřadit z 4 na 3 a dejte mi vědět zda při uvolňování sebou auto mírně škubne, nejedná se mi o efekt zpomalení, ale jakoby dvojí záběr spojky, prostě takové poskočení :help:

Možná si to jenom namlouvám a je to tím, že jsem zvyklej na tahače a autobusy, které mají daleko větší a dimenzovanou spojku a nechají si daleko víc líbit a neškubou sebou při podřazování.

Jo a ještě jedna věc, pravda je, že i přes tento neduh bych zatím Oktávku nevyměnil, je to supr auto :palec2:

Trucker

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj Truckere, koukám že řešíš problém se spojkovým válečkem s kterým jsem měl stejný potíže jak ty popisuješ. Nakonec to víš, když jsi někde o mě psal že se "mi" to podařilo vyřešit. Ano od doby co mi vyměnili spojkovej váleček za nový, je už po problému, ten původní (mám auto MR2006, vyrobeno květen 2005) měl jednu část s nějaké "špatné" gumy, která po čase steřela a dělala ty zvuky (vcelku hnusné, jak 20 let stará 105ka) Poprvé v servisu pouze promazali spojkoví váleček a bylo po problému asi tak na týden, pak to začlo nanovo, takže druhá návštěva servisu a rovnou výměna za nový váleček, který je už přepracovaný a vyrobený z jiného materiálu. Od té doby naježděno cca. 40 000km a v klidu ťuk ťuk!! Výměna válečku je vcelku rychlé, pouze demontují krabici pro autobaterii, vyhodí ven starý váleček, připojí nový, nasadí zpět krabici na baterku a pak zapojí baterku a jedeš...

Co se servisu týče, tak mě to udělali v servisu Auto Hlaváček Olomouc (www.hlavacek.cz) u nich jsem auto kupoval a jsem doposud s nima spokojený a na dílně vždy můžu být u auta a taky toho využivám dost často.

PS: nedávno jsem o tom psal tady na fóru taky někomu, takže je dost možný že tobě, už si to nepamatuji, nicméně podle toho co píšeš to je přesně ten problém který jsem měl já, takže bych i skusil váleček koupit na vlastní náklady a nechal ho vyměnit a pak jen doufal, že to pomůže :-)) (ale vůbec netuším kolik taková malá cipovina do motoru může koštovat, díval jsem se do ETKY, ale nenašel jsem ho tam a vím určitě že když jsem ten problém řešil, tak jsem ten váleček tam našel :-/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky Mario,

ale právě díky tobě jsem si výměnu spojkového válečku vydupal a doufal, že to bude OK a OK to není, tedy pokud ho skutečně vyměnili. Ne, že bych nechtěl věřit servisu, ale šrouby na plastovém krytu baterie a plastu pro nasávání vzduchu jsou netknuté, rozuměj tomu tak, že se jich šroubovák nedotkl, tedy to musel technik zvládnout bez demontáže těchto krytů, ale dejme tomu, prostor tam je.

Bohužel pazvuky přetrvávají, faktem je, že nyní v zimě jsou téměř neslyšné, takže by to bylo fajn, kdyby to tak zůstalo, ale obávám se, že jakmile bude léto, je to zpátky.

Ovšem oni se přidávají další problémy, začínám pociťovat, že na spojku musím šlápnout větší silou než dříve, při studeném motoru a prvních rozjezdech nechce zabrat plynule a mírně škube a při podřazování znatelně cukne, nejlépe z 4 na 3.

Prostě se obávám:

1) ložisko

2) samotná lamela spojky

3) přítlačák

4) komínek spojky, ve kterém se pohybuje ovládání spojky

Toto vše znamená: demontáž spojky.

Dnes jsem si všiml, že mám ohnutý, zešikmený onu gumovou plošku na pedálu spojky, ale to s tím asi nebude mít nic společného.

Pravděpodobně jsem se servisem dohodl, že vymění znovu onen spojkový váleček, poté spodní pracovní válec a celé vedení a pokud toto vše nepomůže, tak demontáž.

Ach jo.

Martin Trucker

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Oktávku sice nemám, ale dělá mi to u fábie. Na ní bylatuším i svolávací akce. Vrže tam ten "sráč" co tlačí na vypíncí páku. Třeba je to to samé.

U mě se to projevovalo nejvíce v létě - to vrzalo skoro hned, v zimě/kolem nuly/ - jen při delších tratích když je to hoodně ohřátý, při větší zimě vůbec - nebo jsem si nevšim.

Pedál šel pocitově víc "ztuha", a s tím plynulým rozjezdem - třeba v koloně - souhlasím,moc to nešlo - cuklo to.

Někde jsem na to měl i v PDFku popis přímo od škodovky, bylo to někde i zde na fóru...ale pro Fábku.

Editováno: , autor: NNNTomas
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neboj Mario, uhánět a reklamovat se bude, není reálné to takto nechat, ale záruku mám až do září a v tomto počasí to není ani moc reálné, neboť to moc nevrže a pokud ano, tak to je do 5 minut pryč. Takže by mechanik ani nestihl otevřít haubnu.

Takže na vyřešení tohoto vrzání si musím počkat do léta ......... :p

Trucker

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Tak jsem zase zpátky lol

Takže uplynula nějaká doba, mám vyměněny oba spojkové válečky a auto vesele vrže dál :076

Nehledě na to, že k vrzání se přidává i mírné zadrhávání pedálu.

Takže mi nezbývá nic jiného, než demontáž převodovky, kontrola spojky a výměna čepu, po kterém se pohybuje vypínací páka spojky, podle všeho je na to svolávací akce a moje převodovka do ní pravděpodobně spadá.

A to mírné zadrhávání spojky vypadá na již poškozenou spojku, takže uvidíme kolik toho nakonec vymění a zda všechno uhradí Škodovka.

Jsem z toho docela mimo, protože už vidím kolik toho zase poškodí a kolikrát budu muset zpátka po jejich demontáži, že zase něco nefunguje, stačily mi ty dva válečky, kolem spojky mám několik škrábanců, atd ....

Ať žije ŠKODA

:skoda:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, přesně tak, je to podle kódu na převodovce, ten musí souhlasit s danou dobou nějaké série, poté je přímo uvedena závad = vrzání spojkového pedálu, nelze to zjistit podle VIN, ale jen podle kódu převodovky, stačí zajít do jakéhokoliv autorizovaného servisu, nechat si přečíst kód z převodovky a oni posoudí, zda do toho spadáš nebo ne, ale platí to zekména pro motorizaci 1.6 MPI.

Jinak pokud by to škodovka neuznala platíš pouze za práci, protože ten čep či co stojí tak kolem 200Kč a práce za montáž a demontáž cca 3000Kč.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemáte tady náhodou někdo zkušenosti, pokud možno dobré se servisem GERHARD Horejsek, Roudnice nad Labem ?

Když už tam mám nechat vykuchat převodovku, tak by mě zajímalo, jak si stojí? Zda tam již někdo z Vás něco nechal dělat a jak byl spokojen?

Případně i nějaký jiný typ na servis ve středočeském kraji, který by byl v pohodě.

Díky Trucker.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

ahoj, tiez mam podobne problemy so spojkou na 1.6MPI,maj.2005, hlavne teraz v lete, ked je teplo,tak ide spojka tazko a vrzga.Zacalo to ale az po 2rokoch,takze som reklamaciu neriesil, po prehliadkach to bolo chvilu ok ale tochto roku som uz pomaly rozhodnuty vymenit celu spojku tak ma to se... plati ta akcia na vymenu aj pre rocnik 2005 ? vidim ze mas 2009 ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sláva :) konečně je po problému lol , otázkou je ovšem na jak dlouho, zatím sem najel cca 1000km a to při současných teplotách cca 35 °C a více a pedál ani nehlesne a hlavně lze sešlapovat daleko lehčeji než předtím, možná je to, ale jen subjektivní pocit, auto při podřazování neškube a noha nepociťuje žádné zadrhávání.

Byl to ovšem boj, nechat auto 2 dny bez dohledu v servisu a vědět, že jde převodovka ven :o

Takže po demotáži převodovky zkontrolovali spojku, podle nich OK, poté onen jakýsi kloub po kterém se pohybuje vypínací páka a taky OK, ale pro jistotu daly nový, vše smontovali a hle nic nevrže.

Ještě mi asi trochu hnuli s řadicí pákou, respektive s lanovody, takže nyní mi to připadá ještě jako daleko přesnější řazení.

A hlavně nic nepoškrábali a nezničili, alespoň jsem nic nenašel B)

Takže je to skutečně boj, ale dopadlo to dobře, teď ještě záleží zda to vydrží alespoň cca 1000000000000000 ....... km a více.

-_-

:band

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo ještě k té svolávací akci, bylo mi vysvětleno, že to není přímo "svolávačka", ale něco jako dný postup pokud to vrzání nevyřeší výměna spojkových válečku pro daný typ a ročník převodovky.

Stejně podle nich tam byl ten správný typ kloubu, ale hlavně, že ho vyměnili za nový, možná ovšem pomohlo jen to, že ho hlavně namazali.

lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo a ještě dotaz na Vás všechny :help:

Podle servisu není důvod nechat dělat geometrii, tedy její kontrolu, podle všeho jí demontáží převodovky nemohli rozhodit, co vy na to?

Nechali by jste si gemotrii nechat udělat nebo na to kašlali, pokud není žádný problém se řízením.

Díky za reakci. Trucker

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...