Přejít na obsah

Brzdové kotouče a destičky - výměna


Pítr

Doporučené příspěvky

Zdravím,

kdo z Vás a v kolika km už měnil brzdové obložení popř. kotouče ? Může být chvění do volantu při intezivním brždění v rychlostech nad 120km/h způsobeno opotřebovanými kotouči? Příjízdě Ok, bez chvění...kola vepředu vyvážená...vzadu nevim....nemůže na to mít vliv i nevyvážení kol vzadu....nikdy jsem auto s kotoučema vzadu neměl....

Pítr

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já jsem je na předku měnil při cca 100 t. km. Kotouče byly ale zcela o.k.. Ty vibrace ovšem od špatně najetých kotoučů pocházet můžou a asi taky pochází. A zadní kola sice tolik roli nehrajou, ale cítit můžou být taky. Pomoc je snadná, zkus je nechat převážit a hned poznáš, jestli to byly kola. Já myslím, že ne.

Jinak se zdá, že OII má mnohem lepší kotouče, než měla OI, která na tohle byla dost choulostivá. Kotouče "kopaly" už třeba při 50 t. km. Tam mě to dost pilo krev.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím,

kdo z Vás a v kolika km už měnil brzdové obložení popř. kotouče ? Může být chvění do volantu při intezivním brždění v rychlostech nad 120km/h způsobeno opotřebovanými kotouči? Příjízdě Ok, bez chvění...kola vepředu vyvážená...vzadu nevim....nemůže na to mít vliv i nevyvážení kol vzadu....nikdy jsem auto s kotoučema vzadu neměl....

Pítr

kotouce to jsou zcela urcite asi nejaka levna varianta ze by POLSKO?? :p

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já jsem je na předku měnil při cca 100 t. km. Kotouče byly ale zcela o.k.. Ty vibrace ovšem od špatně najetých kotoučů pocházet můžou a asi taky pochází. A zadní kola sice tolik roli nehrajou, ale cítit můžou být taky. Pomoc je snadná, zkus je nechat převážit a hned poznáš, jestli to byly kola. Já myslím, že ne.

Jinak se zdá, že OII má mnohem lepší kotouče, než měla OI, která na tohle byla dost choulostivá. Kotouče "kopaly" už třeba při 50 t. km. Tam mě to dost pilo krev.

Kola jsem nechál převážit ale jen předek....zlepšilo se to ale pořád to není ono.....teď mám fakt pocit jakoby to šlo zezadu....

a co to obloźení kdys ho měnil....a jaká je min tloušťka?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kola jsem nechál převážit ale jen předek....zlepšilo se to ale pořád to není ono.....teď mám fakt pocit jakoby to šlo zezadu....

a co to obloźení kdys ho měnil....a jaká je min tloušťka?

píšu, že ve 100 t. km (někdy v létě před dovolenou) a pokud mají destičky signalizaci, ozve se to samo. Nevím, jestli se někde uvádí min. tloušťka, ale vidím to tak na 4 mm. Pokud bys to nechal úplně na doraz, mohlo by to v končný fázi úplně odletět z plechu a to jsou pak napínavý chvíle, protože se to zpravidla stává při nějakým intenzivním brždění, kdy ty brzdy zatraceně moc potřebuješ. Takže pravidlo je, že na brzdách se nešetří a mění se to raději dříve, než později. A ty zadní si nech určitě převážit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pozor s tou signalizací, ona není na všech kotoučích, ale snad křížem nebo jak, protože mě třeba zadní desky nehlásily vůbec nic a tisíc km před prohlídkou v 90tis km jsem je dojel a ojebal zadní kotouč, takže výměna zadních kotoučů a desek v 90tis km.

pokud jde o přední, tak ty jsem měnil snad v 17tis km, myslim celé kotouče, protože začly vibrovat tak jak píšeš a desky se měnily v 60tis km...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dělaj, u nás na saloně maj porovnání asi třech vzorků kotoučí a desek na takový tabuli a člověk kouká, jak dopadaj ty levný šmejdy

na OI jsem si jednou nechal dát levný desky z druhovýroby. Poprvé a naposled. Nejenže to pískalo, jak šílený, ale když se ohřály, tak to přestávalo brzdit. Letěly po chvíli do šrotu a šly tam zase originály. Takže to jsem tehdy opravdu "ušetřil". Vřele to NEDOPORUČUJU dělat. Je to vysloveně hazard.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

na OI jsem si jednou nechal dát levný desky z druhovýroby. Poprvé a naposled. Nejenže to pískalo, jak šílený, ale když se ohřály, tak to přestávalo brzdit. Letěly po chvíli do šrotu a šly tam zase originály. Takže to jsem tehdy opravdu "ušetřil". Vřele to NEDOPORUČUJU dělat. Je to vysloveně hazard.

Najeto mám 69 000, výbava Elegance...ale fakt nevim jestli tam signalizace opotřebení je nebo není.....podle mne by se dala pčesně výbava zjistit dle toho šíleného kódu v servisní knížce....pokud by to někdo uměl dekodovat....ještě necham převážit ty zadní kola.....a uvidim.....ještě pro info kolik stojí výměna komplet obložení a a ev. výměna orig. předních kotoučů?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nemám úplně přesnou cenu a bude záležet taky na prodejci nebo servisu, kam pojedeš. Počítej ale s tím, že sada orig. destiček na předku bude stát cca 2 500,- Kč a jeden kotouč cca 2 000,- Kč. Dneska se roztrhnul pytel s brzdovými centry ATE, tak se v některým z nich zastav. Jsou skoro všude.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nemám úplně přesnou cenu a bude záležet taky na prodejci nebo servisu, kam pojedeš. Počítej ale s tím, že sada orig. destiček na předku bude stát cca 2 500,- Kč a jeden kotouč cca 2 000,- Kč. Dneska se roztrhnul pytel s brzdovými centry ATE, tak se v některým z nich zastav. Jsou skoro všude.

Jo v servise mohou stát origo desky ty 2500,-, ale úplně stejné desky v origo obalu VW group se dají koupit i kolem 1200 v prodejnách s autopříslušentvím a jsou to ty samé desky. No asi si ve škodovce pěkně mastí kapsu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kola jsem nechál převážit ale jen předek....zlepšilo se to ale pořád to není ono.....teď mám fakt pocit jakoby to šlo zezadu....

a co to obloźení kdys ho měnil....a jaká je min tloušťka?

Zezadu ??? Pokud by si měl podezření na křivé kotouče vzadu, tak to jednoduše jde zjistit, rozjeď se třeba na 70 km/hod. a pak zkoušej zatahovat ruční brzdu, pokud budou cítit vibrace, nepravidelné brždění, tak je to zadek. Já měl ze záruky přední kotouče měněné v 17 000 a pak kolem 30 mi šly vibrace od brzd zase, byl jsem vytočený a myslel že předky jsou zase v pr..... ale nakonec se zjistilo, že křivé jsou zadky. No asi žena po nějakém intenzivním brždění neudělala na křižovatce nic rozumějšího, než dorvala ruční brzdu a pak se to může klidně trochu pokřivit, popř. pod deskou zůstane kotouč přehřátý a pak stačí po rozjezdu více zabrzdit a kotouč je "hotov"

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo v servise mohou stát origo desky ty 2500,-, ale úplně stejné desky v origo obalu VW group se dají koupit i kolem 1200 v prodejnách s autopříslušentvím a jsou to ty samé desky. No asi si ve škodovce pěkně mastí kapsu.

že si Škodovka mastí dobře kapsu myslím netřeba zdůrazňovat, ale za 1 200,- Kč to bude přeci jen spíš ta kategorie, co víc píská, než brzdí. Kdyby to byly originály, co by pak musely stát ty noname ? Za 1 200,- Kč jsem je teď kupoval desky na Fabii.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zezadu ??? Pokud by si měl podezření na křivé kotouče vzadu, tak to jednoduše jde zjistit, rozjeď se třeba na 70 km/hod. a pak zkoušej zatahovat ruční brzdu, pokud budou cítit vibrace, nepravidelné brždění, tak je to zadek. Já měl ze záruky přední kotouče měněné v 17 000 a pak kolem 30 mi šly vibrace od brzd zase, byl jsem vytočený a myslel že předky jsou zase v pr..... ale nakonec se zjistilo, že křivé jsou zadky. No asi žena po nějakém intenzivním brždění neudělala na křižovatce nic rozumějšího, než dorvala ruční brzdu a pak se to může klidně trochu pokřivit, popř. pod deskou zůstane kotouč přehřátý a pak stačí po rozjezdu více zabrzdit a kotouč je "hotov"

máš pravdu, že kotouče si zpravidla zkřiví řidič sám. Po zkušenostech s OI už si dávám moc dobrej pozor, jak brzdím a určitě se to vyplatilo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

že si Škodovka mastí dobře kapsu myslím netřeba zdůrazňovat, ale za 1 200,- Kč to bude přeci jen spíš ta kategorie, co víc píská, než brzdí. Kdyby to byly originály, co by pak musely stát ty noname ? Za 1 200,- Kč jsem je teď kupoval desky na Fabii.

No ty no name stojí opravdu pakatel. :feve: Kámoš je koupil tady a jsou docela dobrý. Má na nich najeto už 19000 :)

http://www.easy-shop.cz/automika/shop/scri...ber_uroven_k_3=

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale je fakt, že na auto za 3/4mega bych si je já osobně teda nedal, šel bych do originálů.

Co se týká pokřivení zadních kotoučů je to jak píše rostama. Po intenzivním brzdění zatažená ručka a je to v pr... . Výměna zadních kotoučů+desek jasná. :p

přesně, jak říkáš. A nechtěl bych toho tvýho kámoše mít za sebou při nějaký taškařici na dálnici, kdy musíš brzdit, jak šílenec.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...