Woodbine Vloženo 4. leden 2010 Sdílet Vloženo 4. leden 2010 Zdravím vespolek, jak známo, od 45. KT 2009 nelze u OII FL vypnout ESP. Po stisknutí tlačítka s těma dvouma "hadama" se vypne pouze ASR. Moje otázka zní - jde to nějak obejít, aby se vyplo i ESP jako u aut vyrobených před tímto datem? Zkusil jsem trochu pohledat tady na fóru, ale nic kloudnýho jsem nenašel (i když je to možná jenom mojí nešikovností). Díky za každou radu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DavidSK Vloženo 4. leden 2010 Sdílet Vloženo 4. leden 2010 Neni to naopak? Že vypneš ESP a ASR ostane zapnuté. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
paldous Vloženo 4. leden 2010 Sdílet Vloženo 4. leden 2010 Zdravím vespolek,jak známo, od 45. KT 2009 nelze u OII FL vypnout ESP. Po stisknutí tlačítka s těma dvouma "hadama" se vypne pouze ASR. Moje otázka zní - jde to nějak obejít, aby se vyplo i ESP jako u aut vyrobených před tímto datem? Zkusil jsem trochu pohledat tady na fóru, ale nic kloudnýho jsem nenašel (i když je to možná jenom mojí nešikovností). Díky za každou radu. podle toho co sem nekde cetl tak VW koncern to ma nastaveno tak ze se ti sice rozsviti ESP OFF ale stale ten system zustava aktivni jen je o dost mene citlivy...podobne to ma tusim taky BMW jen ted si nevzpomenu jak se to u nich oznacuje to tlacitko na pristrojovce Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vorlajz Vloženo 4. leden 2010 Sdílet Vloženo 4. leden 2010 omg... proč to ESP nejde vypnout... to nechápu... u našich předfejsu to naštěstí jde... SIMPLY CLEVER Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
davidek.c Vloženo 4. leden 2010 Sdílet Vloženo 4. leden 2010 (editace) nevim jestli je to stejne u octavie jako u jinych znacek,ale kamarad co mel mazdu rx8,tak kdyz zmackl tlacitko eps a hned pustil,tak system byl jako vypnut,ale fungoval jen v mensi mire,ale kdyz tlacitko podrzel dele jak cca 5ekund,tak se esp vyplo uplne.. Editováno: 4. leden 2010, autor: davidek.c Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mates_XIV Vloženo 4. leden 2010 Sdílet Vloženo 4. leden 2010 Todle jsou nejaký nový brzdy a už se u nich nedá komplet vypnout ESP. Vypne se je ASR a senzory pricneho zrychleni porad funguji. Uz to melo myslil i předface auta nektery. Superby a Yeti to ma taky. Ale jak to vypnout??? Co udělá když vytáhneš pojistku ESP? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vorlajz Vloženo 4. leden 2010 Sdílet Vloženo 4. leden 2010 no tak teď mě docela dost zajímá, jak zjistím, že má moje auto vypnutý ESP či nikoliv? podle mě u mýho auto je po zmáčnkutí tlačítka ESP ... ESP vypnutý... chová se to úplně jinak než při zapnutém tl. ESP... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dandiel Vloženo 4. leden 2010 Sdílet Vloženo 4. leden 2010 Zkus se rozjet 50 a prudce to soupnout dorava a uvidis kdo je ridic kdyz mas vyple ESP:)) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
davidek.c Vloženo 4. leden 2010 Sdílet Vloženo 4. leden 2010 no tak teď mě docela dost zajímá, jak zjistím, že má moje auto vypnutý ESP či nikoliv? podle mě u mýho auto je po zmáčnkutí tlačítka ESP ... ESP vypnutý... chová se to úplně jinak než při zapnutém tl. ESP... mam sice rok 04 a kdyz mam zaple ESP a v jedu rychle do prudke zatacky tak me to autamaticky ubere vykon ikdyz mam plyn na podlaze a nektere kola se automaticky pribrzdi a kdyz vypnu tak auto pretocim do smyku....jde to urcite vypnout uplne...audi A5 rok 09 a vypnout to jde,tak to pujde i octavie Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vorlajz Vloženo 4. leden 2010 Sdílet Vloženo 4. leden 2010 Davidku, tak to je u mého auta stejné.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Woodbine Vloženo 4. leden 2010 Autor Sdílet Vloženo 4. leden 2010 DavidSK: Ne, je to jak píšu. Vypne se pouze ASR, ESP zůstává i nadále funkční, i když asi zasahuje pozdějš. vorlajz: No, po shlédnutí tvého snow drift videa bych řekl, že máš na 100 % vypínací ESP. Ono dřív na tom tlačítku bylo ESP OFF, ne? Teď už je tam jenom symbol smyku a OFF. Moje laická domněnka je, že by to mohlo být nastaveno někde v elektronice, tzn. že by to šlo změnit kódováním? Nebo je to jinak? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vorlajz Vloženo 4. leden 2010 Sdílet Vloženo 4. leden 2010 Woodbine... jj... máš recht! a jsem rád, že se na to video občas někdo mrkne díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Woodbine Vloženo 5. leden 2010 Autor Sdílet Vloženo 5. leden 2010 vorlajz: No jo, viděl jsem kdysi všechny tvoje sněžný videa a jsou gut. A k tomu ESP - ví teda někdo, jestli je to jenom SW záležitost nebo i HW? Osobně doufám, že pouze nějaký ing. z vývoje nebo tam odněkud překódoval funkci toho tlačítka a nějaký druhý ing. nechal změnit ikonku na něm. Tzn. až místní mistři na kódování toto rozluští, půjde to "spravit". Samozřejmě nejsem zastáncem toho, aby se v běžným provozu jezdilo s vypnutým ESP, pokud už ho auto má. Ale když si pak člověk zajede na nějakej opuštěnej plácek, tak tahle vychytávka mu začne lehce kecat do snahy o efektní smyk, nedej bože jízdu bokem. Asi jako kdyby vám manželka tahala za volant a šlapala pedály, že se bojí... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dodo-Kolín Vloženo 5. leden 2010 Sdílet Vloženo 5. leden 2010 Jo je to tak jak píšete. Na tlačítku mám ESP OFF a při jeho zmačknutí se systém ESP vypne a tlačítko svítí. Rovněž mi svítí smyk na palubce. Jak píšeš o tom plácku tak před týdnem jsem řádil.... Není nad to ESP vypnout a hrabat a hrabat Proč nechali zaplé senzory příčného zrychlení ví Bůh..... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
alvisio Vloženo 6. leden 2010 Sdílet Vloženo 6. leden 2010 Zdravím vespolek,jak známo, od 45. KT 2009 nelze u OII FL vypnout ESP. Po stisknutí tlačítka s těma dvouma "hadama" se vypne pouze ASR. Moje otázka zní - jde to nějak obejít, aby se vyplo i ESP jako u aut vyrobených před tímto datem? Zkusil jsem trochu pohledat tady na fóru, ale nic kloudnýho jsem nenašel (i když je to možná jenom mojí nešikovností). Díky za každou radu. Niekde som sa dočítal, že ESP sa síce vypne, ale zostáva naďalej aktívny, to znamená, že by mal aj naďalej vyhodnocovať všetky údaje to všetkých senzorov ako pri zapnutom ESP s tým, že sa ESP znova aktivuje až pri kritickej sitácií (čo je to kritická situácie však netuším). Osobne som to ešte nekúšal, ale predpokladám, že pri tejto situácií sa znova aktivuje aj funkcia DSR, takže na pohyboch volantu by sa to malo dať ihneď spoznať Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vorlajz Vloženo 6. leden 2010 Sdílet Vloženo 6. leden 2010 že ESP sa síce vypne, ale zostáva naďalej aktívny, to je asi nesmysl.... když je něco vypnuté, tak to nemůže být aktivní ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
alvisio Vloženo 6. leden 2010 Sdílet Vloženo 6. leden 2010 to je asi nesmysl.... když je něco vypnuté, tak to nemůže být aktivní ... Úplne to tak nie je, lebo aj keď je ESP vypnuté, tak riadiaca jednotka (RJ) ESP, ktorá je prepojená s čidlami ABS, ASR, MSR, DSR, atď, a tieto údaje vyhodnocuje. Je pravda že O2, resp. O II facelift má až 9 RJ, takže niektoré RJ môžu byť vypnuté, ale ESP je nadradená všetkým asistenčným bezpečnostným programom a podľa toho sa asi nevypne nikdy, aspoň mne to tak logicky vychádza ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vorlajz Vloženo 6. leden 2010 Sdílet Vloženo 6. leden 2010 ehm... ok ok ... díky za vysvětlení... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rolbař Vloženo 6. leden 2010 Sdílet Vloženo 6. leden 2010 Úplne to tak nie je, lebo aj keď je ESP vypnuté, tak riadiaca jednotka (RJ) ESP, ktorá je prepojená s čidlami ABS, ASR, MSR, DSR, atď, a tieto údaje vyhodnocuje. Je pravda že O2, resp. O II facelift má až 9 RJ, takže niektoré RJ môžu byť vypnuté, ale ESP je nadradená všetkým asistenčným bezpečnostným programom a podľa toho sa asi nevypne nikdy, aspoň mne to tak logicky vychádza ... trošku to opravím, RJ ABS osahuje - ESP, ASR, HHC, TMP, MSR atd a jde jen o jednu jednotku z těchto funkcí funguje do poslední chvíle jen ABS, pokud s emu nepoškodí čidla (ASR a ESP se vypíná při chybách motoru atd) s tím ESP je to tak, že reaguje pomaleji, původně bylo zamýšleno něco jako u většiny AUDI s ESP, kde jde vypnout jen ASR Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kully Vloženo 6. leden 2010 Sdílet Vloženo 6. leden 2010 Ale nechapu proc by se dalo ESP "vypnout" a samo se zapne v kriticke situaci (smyk), kdyz se prave vypnutim ESP chcete dostat do kriticke situace (smyk). Takze mi toto vypnuti s automatickym zapnutim postrada smysl Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Václav Š. Vloženo 6. leden 2010 Sdílet Vloženo 6. leden 2010 (editace) Já mám modelový rok 2009, na tlačítku ESP OFF a vypnout to jde jenom když jedu krokem. Nevím, jestli se vypíná jen ASR nebo všechno. Možná tak do rychlosti 20 km/h to jde vypnout, když jedu rychlejc, nemám šanci abych to vypnul. Ještě se chci zeptat: je normální, když mám ESP zapnutý, aby se mi při rozjezdu na ledu kola točily jak blbý a kontrolka neblikala? Když při jízdě zrychluju třeba na trojku na sněhu na plný plyn, tak to bliká a cítím, že to pracuje. Ale právě při těch rozjezdech to nefafčí. Editováno: 6. leden 2010, autor: Václav Š. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kully Vloženo 6. leden 2010 Sdílet Vloženo 6. leden 2010 Me jde vypnout ESP i pri vyssi rychlosti (i 160 Km/h) a nezapne se ani pri 180 Km/h, ale asi to bude tim, ze mam RS Jinak melo by to i pri rozjezdu regulovat prokluz kol a ne jen pri zrychlovani Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Woodbine Vloženo 6. leden 2010 Autor Sdílet Vloženo 6. leden 2010 Tak s prokluzem kol nemá ESP zas tak moc společnýho, ne? Resp. tak trochu má, protože spolu s ním funguje i ASR, což je funkce omezující prokluz kol, ale jsou to dva různé systémy s různou funkcí. Řekl bych, že určitý prokluz kol to povolí a zasáhne až následně. Jednak asi proto, že potřebuje nějaký čas na vyhodnocení situace (což ale nejspíš bude minimum), a pak možná i kvůli tomu, aby omezením výkonu hned při rozjezdu motor nechcípl třeba? A nebo je to tak nastavený schválně, no. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
alvisio Vloženo 7. leden 2010 Sdílet Vloženo 7. leden 2010 Pri rozjazde to asi bude trocha problém s tým obmedzením preklzu, ale pravdepodobne len pri manuáloch a to preto, lebo ASR reaguje len pri zapnutej spojke a keďze pri rozbiehaní s manuálnou prevodovkou je spojka zozpojená (stlačená) a systém by len ťazko predvídal akým spôsobom vodič spojku uvolní, no a v tomto prípade RJ nevie posúdiť prenos krútiaceho momentu na kolesá pri rozopnutej, resp. čiastočne spojenej spojke. Iné to bude asi pri automatoch, tam RJ dokáže podľa všetkeho správne vyčítať údaje z automatu a joho RJ a keďže ten dokáže veľmi citlivo prenášať točivý moment na kolesá tak aj preto vie ASR veľmi korektne zasiahnuť a reaguje ihneď po uvolnení brzdy, že áno ..., ak sa mýlim, tak ma prosím opravte Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Woodbine Vloženo 10. leden 2010 Autor Sdílet Vloženo 10. leden 2010 Nikdo nic? Zadarmo bych to samozřejmě nechtěl... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.