Publikováno Leden 25, 201015 r Ahoj, mám OII 1.9 TDI DSG a zajímalo by mě, zda při parkování zatahovat ruční brzdu nebo ne? Myslím tím, že pokud vůz nestojí prakticky v absolutní rovině, tak si vždycky bez zatažené ruční brzdy "sedne" na kvalt při zařazení stupně P. Někde jsem se dočetl, že se moc nedoporučuje, aby se nechávalo auto v DSG stát takto na kvaltu a je lepší před tím zatáhnout ruční brzdu a nechat to držet ručkou a pak dát teprve P. Zajímalo by mě, jaké máte zkušenosti nebo jaký je váš názor? Nebere to, když vůz stojí na rovině a jen se to na to P trošku zhoupne, ale myslím tím, když je vůz v ne úplně rovné poloze (ne samozřejmě větším svahu) a pak si bez ručky sedne na ten kvalt, tak zda to nějak převodovce nebo čemukoliv jinému nevadí? Za rady a poznatky předem děkuji
Leden 26, 201015 r Zdravim ... u jiných automatů jsem ručku nedával, protože po zařazení P to vetšinou už moc nepopojelo.. Ale u DSG už dávám pořád ručku, protože když je to z kopce, tak to popejede o velkej kus při zařazení P a dostane to docela drbu, než se to uplně zastaví... Takle se právě kurví i setrvačník ... Takže já doporučuji dávat ručku, aspoň Ti nezarezne... ..protože u ostatních automatů jsem ručku nepoužíval a tak po čase vůbec nebrzdila
Leden 26, 201015 r Navod jasne rika pouzivat rucku. Na druhou stranu jsem jednou omylem za pomale jizdy zaradil P, kola se zasekla a v pohode to prezilo, takze to asi neni uplna hrachovina. Setrvak se podle mne nijak nenici, protoze v poloze P je prevodovka uplne odpojena od motoru. Upraveno Leden 26, 201015 r od 5icz
Leden 26, 201015 r Setrvák se samozřejmě vůbec neničí a pokud nestojíte vyloženě ve svahu,ručku třeba dávat není.je to klasický"Rohatka-západka,tedy frézované kolo a do něj zapadá kovový zub.
Leden 26, 201015 r Autor Díky za vysvětlení a Cosbymu za obrázek, který to jasně popisuje i pro lajka. Tak nějak jsem si to i myslel, ale jde mi o to, že i když stojím prakticky v rovině tak zajede ta západka do kola a zhoupne se to až někdy docela cukne a proto jsem měl strach, aby se tam někdy něco nevychodilo nebo nepokazilo přímo v převodovce. Takže lajcky vzato, by to nemělo ničemu uškodit, když si to sedne na tu zápatku, pokud to samozřejmě nestojí v nějakém prudkém kopci a nedrží to pouze ta zápatka?? A na ten setrvák to teda nemá žádný vliv? případně na převodovku? A doporučujete spíše tam rvát ručku i při mírně nakloněné rovině nebo P? Ještě jednou díky všem
Leden 27, 201015 r ja bych rucni brzdu v zime radis nepouzival. Teda na nejake zatahnuti treba na pul hodky proc ne, ale pres noc ji nezatahuji ani v lete, nazoz tak v zimne kdyz je venku - 20
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.