kadlec Vloženo 28. leden 2010 Sdílet Vloženo 28. leden 2010 chlapi nemáte někdo představu jakej topnej kabel je v sedadlech? jakej to má tepelnej odpor na metr kabelu? jestli někdo nemáte dečky a na kabelu by to mohlo být napsaný jak mám sportovní sedačky, tak pod prdelí to hřeje, ale na těch bocích ne a nepříjemně to ted studí, tak bych to dodělal jako to jde u O2 ale potřebuju znát tu hodnotu odporu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
notobi Vloženo 28. leden 2010 Sdílet Vloženo 28. leden 2010 tak to nevim jestli se někde dočteš na dečkách s vyhříváním si nejsem jistej že by něco bylo mimo čísla dílu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
octaviaman Vloženo 29. leden 2010 Sdílet Vloženo 29. leden 2010 zkus nějakou prodejnu s elektroinstalacema a řekni prostě že chceš odporovej drát,tolik a tolik a na co to chceš oni už ti pomůžou,pak si jen ze svorky přitáhneš štávu a je ne? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
notobi Vloženo 29. leden 2010 Sdílet Vloženo 29. leden 2010 nemuže tam mít hned ten drát musí to mít v tý dečce ten materiál neni jen tak liší se to i podle toho jestli je sedačka v látce nebo v kůži budeš se muset smířit s tim že vyhřívá jen prostředek sedáku a opěry Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kadlec Vloženo 30. leden 2010 Autor Sdílet Vloženo 30. leden 2010 no není problém sehnat topnej kabe, ale každej má jinej tepelnej odpor na metr a pak by to mohlo hřát inak než ta origo dečka Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Adnots Vloženo 12. Únor 2010 Sdílet Vloženo 12. Únor 2010 (editace) chlapi nemáte někdo představu jakej topnej kabel je v sedadlech? jakej to má tepelnej odpor na metr kabelu? jestli někdo nemáte dečky a na kabelu by to mohlo být napsanýjak mám sportovní sedačky, tak pod prdelí to hřeje, ale na těch bocích ne a nepříjemně to ted studí, tak bych to dodělal jako to jde u O2 ale potřebuju znát tu hodnotu odporu Kluci, trochu jsem se po tom pídil a dopídil pár věcí, co by mohlo zabrat. Jeden výrobce uváděl, že v jeho přídavných dečkách na sedák je 45W topení. Asi jedno sedadlo - pravděpodobně dvě dečky: P = cca 45W I = cca 3,2A při 14V R = cca 4,5 Ohmu - celkový odpor deček v jedné sedačce (bez ohledu na délku topných drátů) Pak podle mě stačí nakroutit třeba provázek a nasimulovat trasu, kam chcete vložit odporový drát aby jste věděli délku celého drátu v sedačce a pak koupit podle toho tak dlouhý odporový drát, aby měl na tu délku ve finále celkovou hodnotu minimálně 4,5 Ohmu. Můžete použít více topných okruhů a zapojit je paralelně na přívodní 14V. Výhodou je to, když jeden okruh přestane fungovat, druhý ještě pojede. Pro dva okruhy platí: Pokuď by měl jeden okruh cca 4,5 Ohmy a paralelně k němu druhý okruh 4,5 Ohmy výsledná je 2 Ohmy tzn. proud 7.15A tudíž dvojnásobný příkon než u jednoho okruhu (celkem 102W). To pak musíte teda koupit odporový drát s odporem cca 9 Ohmu na délku kterou použijete vždy v jednom okruhu, aby výsledný příkon v sedačce byl kolem 50W. Pokuď budete mít různě dlouhé okruhy, musíte koupit různé odporové dráty. Pro sedačku s příkonem cca 45W: 1 okruh - 4,5 Ohmu 2 paralelní okruhy - jeden okruh 9 Ohmu + druhý okruh 9 Ohmu 4 paralelní okruhy - jeden okruh 18 Ohmu + druhý okruh 18 Ohmu + třetí okruh 18 Ohmu + čtvrtý okruh 18 Ohmu Tyto hodnoty jsou celkové hodnoty vždy jednoho okruhu - bez uvažování délky okruhu. A neznamenají hodnoty, které uvádějí u odporových drátů na metr. To by všechny vaše okruhy musely mít vždy jen 1 metr délku (od napájecího napětí 14V). Skutečnou hodnotu odporového drátu Ohm na metr musíme přepočítat dle délky topného okruhu v sedačce. Pozor na průřez drátu aby odpovídal - poteče tam max. (přehnaně) 5A zkrz jednoho drátu a taky si na ten drát budete sedat, aby se někde nepřetrhnul pod vahou vašich kg. Věc druhá vybrat drát aby řekněme do 60st. neměnil svůj odpor. Topný drát by to chtělo zavléct pěkně rovnoměrně a od sebe do nějakého textilního rastru co vydrží aspoň 60st. třeba jako jsou na vyšívání z bavlny, protože, kdyby se nechtěně někde spojil v trase, jeho celková délka by se zmenšila a jeho odpor by se zmenšil a tím by protékal v okruhu daleko větší proud a mohlo by dojít třeba k hoření sedačky nebo nejméně by vám to za jízdy spálilo pozadí a vyhodilo by vás to ihned ze sedla :-). Pro příklad: pokuď bude drát mít v sedačce celkovou hodnotu 8,7 Ohmu topné dečky budou mít jen 22W a topnými okruhy v sedačce bude protékat proud 1,6A - bude topit méně než ta 45W a bude jí déle trvat než nahřeje sedák. Ale já osobně bych pod 4,3 Ohmu radši nešel. Pozor na to, nezapomenout na ovládání deček! Přímo k odporovému drátu přimontovat pojistný vypínací bimetalový člen na cca 50 stupňů !!!!! Aby se vám ze sedačky nikdy nezakouřilo kdyby se třeba zničilo ovládání topení. Bimetal slouží k vypínání při maximální teplotě topného systému, něco jako pojistnej ventil, Pro vyhřívání je potřeba dále navrhnout ovládací systém, aby se dala dečka popřípadě ztlumit, když už by byla prohřátá za delší čas a podobně. Někde je určitě schema pomocí logického členu, potenciometru, tranzistoru, čidla a jiných pomocných součástek. Teoreticky by stačilo jakékoliv ovládání pro kotel na topení v bytě, které by mohlo být napájeno 14V, spínat 5A a mělo by externí čidlo, které by se dotýkalo (nevodivě) topného drátu. Regulaci samotný bimetalový člen nedokáže, ten jen vypne, když je drát maximálně ohřátý (porucha na ovládání) aby se vám nezačalo nic spalovat v sedačce a když poklesne teplota o cca 5-10st., zapne. Na stávající ovládání originálních deček které fungují pomocné topné systémy připíchnout nemůžete. Změnily by se hodnoty celého zařízení, co tam máte a tím by celý systém nefungoval jak má. Víc nepovím, to chce dobře promyslet, spočítat a bedlivě vyzkoušet - hlavně opatrně na věc. Teplota a proud dobrý sluha, ale špatný to pán !!! Asi bych nejdříve zkusil vytvořit dečky, strčit je pod deku a sledoval bych jak rychle a jak hodně topí - hlídal bych teplotu. Poté bych změřil maximální teplotu drátu při snesitelné teplotě potahu pro sezení a na to konto bych šel koupit bimetalový člen jako pojistný ventil. Pak bych navrhnul ovládání - el. regulace topení a po zkoužkách bych teprve rozdělal sedáky a nainstaloval systém do sedaček. Můj příspěvek berte spíš jako teorii, nevím kolik by se vám hodilo Wattů a nevím kam by jste to chtěli připíchnout na jaké ovládání, ale vím jistě, že je to trochu hazard navrhovat si vlastní topné systémy a jejich ovládání se zabezpečením, pokuď není znalost elektriky. Může nastat patová situace, kdy si do klína nalejete tekutinu za jízdy nebo necháte někde brblat bez dohledu dlouho auto se zapnutýma topnýma systémama a všechno může být pak jinak, pokuď není instalován dobrý ovládací systém a zároveň zabezpečovací systém proti přehřátí a vybití baterie. Editováno: 19. Říjen 2010, autor: Adnots Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Adnots Vloženo 17. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 17. Listopad 2010 (editace) chlapi nemáte někdo představu jakej topnej kabel je v sedadlech? jakej to má tepelnej odpor na metr kabelu? jestli někdo nemáte dečky a na kabelu by to mohlo být napsaný jak mám sportovní sedačky, tak pod prdelí to hřeje, ale na těch bocích ne a nepříjemně to ted studí, tak bych to dodělal jako to jde u O2 ale potřebuju znát tu hodnotu odporu Nebylo by nakonec jednodušší koupit originál dečky popřípadě originál ovládání Škoda? A nebo mě napadá taková náhražka za tisíc Kč, kterou jistě ocení nejen řidič, ale i zimuřivý spolujezdec. Rozhodně bych to ale necpal do sedáků jako origo dečky :-) Jukněte zde: http://www.zdravi-cz.eu/vyhrivana-prikryvka-do-auta-dkcb-p-194.html Editováno: 17. Listopad 2010, autor: Adnots Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kadlec Vloženo 5. Prosinec 2010 Autor Sdílet Vloženo 5. Prosinec 2010 tady nešlo o dodělávání deček, ale jen dodělání vyhřívání na bocích sedaček aby to hřálo tam, kde to normoš nehřeje Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Adnots Vloženo 13. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 13. Prosinec 2010 tady nešlo o dodělávání deček, ale jen dodělání vyhřívání na bocích sedaček aby to hřálo tam, kde to normoš nehřeje neva, moje poznatky s topnými dráty můžeš naaplikovat i do boků sedaček. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.