Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Ahoj, chtel jsem se zeptat na turbo k tomuto motoru, zjistil jsem ze zabira od 3000ot.min. zajima me nekolik veci, vim ze nez se zahreje motor, nemel bych jezdit naplno, tudyz kdyz jedu do tech 3000ot. Je to v pohode, nebo muzu i vice. Co se pak tyce vychlazeni a vyonuti motoru. Je to stejne ? Kdyz vlastne jedu do tech max 3000ot. muzu jak zastacim, hned vypnout motor bez obav na turbo ? Mam ho nove repasovane a chci at vydrzi. Dekuji za odpoved

Vloženo

motor určitě po svižnější jízdě hned nevypínat, ale nechat chvilku dochladit turbo, co se týče těch otáček, kecal bych jak je to u benziňáků, ale já třeba u dieselu než se zahřeje motor jedu do 2 tis otáček, 3 už jsou moc, ale u benzínu jsou možná tři v pohodě, jestli teda zabírá turbo tak vysoko jak píšeš, ale to se mi nezdá

Vloženo

já se snažím do 2 km o výjzdu řadit do 2,2tis - když přeřadíš na vyšší r. stupeň ve 2 tis, spadne to na těch cca 1500ot což je v klidu. takto jezdím do zahřátí a pak tak nějak normálně, ale většinou při jízdě 3 tis nepřesáhnu, jen když předjíždím. Jak píše Doktorone, je lepší držet do zahřátí ty 2 tis, o moc víc ne, nejde jen o turbo ale mazání celého motoru

Vloženo

Jasne, po meste to drzim do tech max 2500ot/min ono to pod 2000 vubes netaha oproti meho minuleho auta (honda), turbo ma citelnyzaber opravdu od 3000ot. take se mi to zdalo pozde, ale citim no :-D se zahrivanim motoru to je taky docela des, u minuleho auta bez turba to trvalo tak cca 2km do zahrati na 90ºc, tady s turbem se dostanu i na dalnici (3,5km od baraku) a vono si to drzi stale na 70-80ºC zda tam je problem netusim. Nevite proc se to nechce zahrat ? Nebo je to normalni kdyz je tedka chladneji ? Auto mam tyden, takze jeste moc nevim. Dik za rady ;-)

Vloženo

když je to studený, ani po motoru nechci aby něco tahal, může začít pořádně až bude zahřátej, to je pravidlo. Až bude zahřátej, můžeš klidně i 5000ot, to je jedno, důležítý tomu nedávat na prdel dokud je to studený, když spěcháš vyjeď dřív, resp tím se řídím já. Auto mám zahřátý po cca 2-3km v menším městě, na LPG jedu po 1km, přepínání mám nastaveno na 35st C. Pokud máš problémy se zahřátím ty, zaplni sedačky či si lupni slivovici, motoru stačí vyměnit termostat, kterej je teda pěkně kravsky umístěnej,

Vloženo

když je to studený, ani po motoru nechci aby něco tahal, může začít pořádně až bude zahřátej, to je pravidlo. Až bude zahřátej, můžeš klidně i 5000ot, to je jedno, důležítý tomu nedávat na prdel dokud je to studený, když spěcháš vyjeď dřív, resp tím se řídím já. Auto mám zahřátý po cca 2-3km v menším městě, na LPG jedu po 1km, přepínání mám nastaveno na 35st C. Pokud máš problémy se zahřátím ty, zaplni sedačky či si lupni slivovici, motoru stačí vyměnit termostat, kterej je teda pěkně kravsky umístěnej,

 

 já to nehoním hned ze startu, není to moje první auto. Jen je první s turbem a nechci si ho odrovnat. termostat mám asi týden nový (najeto na něm je kolem 300km (nová je voda, olej atd...) Přehazoval se motor.

Vloženo (editace)

taky mě napad termostat, ale pokud je měněnej tak to je divný, ještě jsme dokonce nedávno řešili, že u těch 1.8 je ten motor velmi rychle ohřátej, tak nějakou zimní clonu

Editováno: , autor: Doktorone
Vloženo

tak to je divný, to neni provozní teplota a termostat jsi tam dal nějakej pořádnej, nebo nebyl to třeba nějakej stareline či něco podobného

 

 

kopoval jsem ho přímo v prodejně škoda auto. takže by měl být originál... Teďka jsem psal mechanikovi co to tam dával, tak počkám na odpověď.

Vloženo

Bud mas spatny cidlo teploty, ma 2 vyvody, jeden do r.j motoru a druhej do budiku. Casto kdyz je k.o. cidlo, stane se ze do jednotky r.j. ukazuje dobre ale druhy okruh do budiku je spatny. Zjisti diagnostikou, jestli se cca shoduje s ukazatelem na pristrojovce. Jinak je spatnej termostat a mechanik ti tam dal nejakou svini. To poznas, popr muzes reklamovat, pokud jsi koupil od nich a i montaz byla tam zajistena.

Vloženo

jak psal michal, prvně diag a zkontrolovat teplotu co to bude psát a co ti ukazujou budíky, když to nebudou stejné hodnoty, tak ti nejspíš jen špatně snímá čidlo teploty, stojí mám pocit cca 250,- , a je k němu fakt přístup na nic, i když u 1.8 to možná bude lepší

Vloženo

já než jsem měnil termostat tak jsem ho doma fláknul do vařící vody abych ověřit jeho funkci.Pak šel teprve na auto.Z důvodu že u 2,5TDi je to schované až v té nejčernější prdeli.Tak abych to pak nemusel zase rozdělávat.Což se stejně nakonec stalo protože jsem ho tam dal nepřesně a tekl :kol-28:

Vloženo (editace)

Takze diagnostika je v pohode, termostat nejspis taky. Tak jsme zvedli kapotu a vono ejhle. Pry vysko spojka se toci a chaldi vice nez by mela. Cim vice otacek mam a rychleji jedu, tak tim vice se toci, dle otacek. Tim padem nemam sanci nejak zahrat motor na pozadovanych 90ºC pri jizde, leda na neutralu, ale jak jedu, zase se rychle chladi...

 

Odpoledne to natočím a hodím to tu, mám ještě jeden problémek. Na neutrálu se mi někdy třese auto, myslel jsem že je to motorem, ale dneska jsem přišel nato že by to mohl být výfuk. Nevíte čím by to mohlo být ?? 

Video : http://www.youtube.com/watch?v=a9CmdOG8WyA

Editováno: , autor: angel.CZ
Vloženo

tak visko spojka by snad měla točit v závislosti na otáčkách motoru ne?Neumím si představit,že by se dokázala točit rychleji.Ale možná se pletu.

Vloženo

Ještě taková jedná věc, čím bych se to mohl dozvědět. Jeden mechanik mi říká že vysko spojka, druhý že termostat atd.... Teďka mi poradil ještě jeden nezavyslí mechanik že, jak ZASTUDENA nahodím motor, neměl by se mi točit větrák na chlazení, je to pravda ? A že i kdyby se roztočil, měl bych ho chytnou normálně rukou a zastavit, pokud nepůjde, je to vysko spojka. Prože být to termostat, ukáže se to na diagnostice. Mohl by to prosím někdo zkusit stím studeným motorem, zda se mu točí, či né ? Díky

Vloženo

Vzdy se bude tocit, protoze se toci motor, vsak prstem jej v klidu zastavis. Co se tyka toho, ze bys poznal KO termostat diagnostikou, je to nesmysl. Termostat je ciste mechanicka zavada a nema s elektrikou nic spolecnyho. Pokudti tohle radi tvuj mechanik, okamzite zmen servis. Tohle je do nebe volajici lez.

Vloženo

Tohle neni primo muj mechanik. Jen jsem jezdil po servisech a ptal se. Nej-jednodusi bude tedy asi vzit novy termostat a prohodit ho tedy jo ? Zitra zajedukouoit a potom prohodit. Snad to stihnu pred sichtou.

Vloženo

Ja bych ho vydelal a dal do teple vody a zahrival ji a pozoroval, kdy se zacne otvirat. Pokud ten cas nemas, kup jinej a prohod je, je to otazka par korun. Ventilator taky zabrzdis prstem? Zkousel jsi

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...