Zdroj: https://audiklub.cz/forum/tema/407334-sq7-2021-z-havex-auto
Co bych zmínil s obrovským vykřičníkem je VERVA100. Do RS6 i motorky jsem netankoval nikdy nic jiného, ale bohužel, EU, respektive EK se rozhodla posrat nám autíčkářům život už opravdu velkolepě. Už přes rok se míchá Verva s biosložkou ETBE, ale teprve od Q3/2023 se podstatná část české distribuce domíchává nově v Kralupech a tady bohužel začíná ten průser. Dokud pravidelně jezdíš a auto nestojí, tak není problém. Jakmile Ti ale auto začne víc stát, než jezdit, nastává průser. U mě stačilo, aby auto týden stálo, pak 2 dny jelo, pak 5 dní stálo, 1 den jelo, atd.. ETBE se pomalu vysráží na dně nádrže do podoby mazlavého žluto-hnědého šlicu, který se následně další jízdou dostává do soustavy. V mém případě následně začal krystalizovat na vstřikovačích a auto začalo být lehoulince přidušené a v -10 za studena občas i škublo.
Zachránil mě přípravek od BG na vyčištění benzínové palivové soustavy, začal jsem tankovat OMV100 a je po problému.
Takže bacha na biosračky a bacha na karbonizaci, nemá to rádo krátké vzdálenosti a poskakování v kolonách
..
..
- tankujem len 100okt Slovnaft, je tam E5, takze 5% biosajrajtu
- additiva (VIF) od druhej RS6 nemiesam, zistili sme, ze na katalyzatoroch sa vytvara zvlastny povlak
.
.
.
OMV 100 by malo byt bez biozlozky, ale kedze na moj email neodpovedali, nemam to potvrdene ...
takze zaver,
lieh je zlo,
biolieh tiez,
ETBE tiez,
ked benzin stoji dlhsie (ako PAR DNI) tiez,
aditivum tiez,
takze riesenie je diesel ?