Přejít na obsah

Jak posoudit turbo


Liapor

Doporučené příspěvky

Ahoj kluci,poprosím vás o radu.Příští týden si mám jet pro ojetou O II 1.9 - 77 KW r.v 2004 .Přečet jsem si tady různé věci o turbu a jelikož jsem do ted s Oktávkou nejezdil a dokonce ani s autem s turbem (nyní mám SDI) chtěl bych se zeptat, sednu do auta a jek nejjednodušeji nebo nejlíp zjistím že turbu není úplně v pořádku.

Mám si nechat stažený okna??Je zmiňované houkání slyšet i na volnoběh nebo jen při zátěži??Při teplém nebo studeném motoru?? Je to jen ve zmiňovaných otáčkách do 2000 ot/min. nebo i vyšších?

Čím se mám řídit nebo dá mi někdo jinou radu??

Děkuju

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Každopádne opticky skontrolovať, či na hadiciach okolo turba nevidno mastnotu. Keď turbo začne púšťať olej, už to má za sebou. Potom skúsiť zrýchľovať z nízkych otáčok až do vyšších pod plynom. Ak by nefungovala regulácia plniaceho tlaku, auto stratí náhle ťah a do vypnutia zapaľovania bude motor v núdzovom režime a bude mať citeľne menší výkon. Ale toto je rozpoznanie iba konečných fáz turba, teda už nevyhnutne ich treba riešiť.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Urcite zkontroluj spoje hadic, trubek.  Ja kdyz si kupoval auto tak melo uplne zaolejovany alternator, klimakompresor a ta trubka nad tim altikem byla uplne zamastena, ale jelikoz to byla vyhodna koupe, tak jsme to stejne vzal ze pripadne dam nove turbo no a zatim porad jezdi, ale trosku hold propousti. Doted jsem zadny ubytel vykonu nepoznal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Urcite zkontroluj spoje hadic, trubek.  Ja kdyz si kupoval auto tak melo uplne zaolejovany alternator, klimakompresor a ta trubka nad tim altikem byla uplne zamastena, ale jelikoz to byla vyhodna koupe, tak jsme to stejne vzal ze pripadne dam nove turbo no a zatim porad jezdi, ale trosku hold propousti. Doted jsem zadny ubytel vykonu nepoznal.

Mne keď začalo turbo púšťať olej, tak netrvalo dlho, a začala zlyhávať regulácia plniaceho tlaku, takže motor pravidelne prechádzal do núdzového režimu a neraz sa mi to stalo počas predbiehania, takže jedine rýchlo vypnúť a zapnúť zapaľovanie dopredbiehať opatrnejšie. A potom mi vystrelilo výstupnú hadicu z turba a prešúchala ju remenica. Takže to potom chodilo ako keby to malo len 35 kW. Tak sa mi zrepasovali turbo, všetky hadice boli odmastené, tá prederavená sa musela vymeniť a bol pokoj.

Editováno: , autor: Diamant
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já ho musel kupovat v CH pač tady pracuju a musím ho tu mít auto přihlášený :-( Paní která ho prodávala žila 3 roky v Anglii.Jinak si myslím že se auta z CH moc nevyplatí..nejen kvůli clu ale přijde mi to tady poměrně dražší než u nás.Je pravda ze jsou dobře servisovaný,ale pokud je auto levnější má už okolo 200 tis km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo protáhni :-))).........paní mi kladna na srdce at s tím jedu podle předpisů protože auto bylo ještě dneska mapsaný a pojištěný na ni.Tím mi obrovsky vyšla vstříc!!!.....Dokonce jsem měl v kupní smlouvě že dnešní pokuty jdou na mne :-))..Takže 120 bylo maximum :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a na kolik penez te toauto vyslo v tom CH jestli to neni tajny? jinak podle foto celkem slusna vybava, jestli se nepletu tak to ma i xenony? jinak o tom clu jsem to tusim pred casem cetl ve Svete motoru, ale kdyz ho budes mit pres pul roku tak pak si ho muzes privezt domu a uz nebudes platit za nej clo, nebo se mylim?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To já neví...to clo jsem tak detailně nestudoval.

Auto vyšlo na 260 tis záleží jak bereš frank.....k tomu jsem dostal ještě 4x alu s letními pneu.

Ovšem paní ni slevila 50tis oproti původně požadované ceně!! Takže původní cena byla někde kolem 300 tis :-(

Koncernový auta VW tu jsou opoznání dražší než třebas francouzská konkurence

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...