Přejít na obsah

Vaha vzduchu 1,8 T RS - problem


Ruud

Doporučené příspěvky

Mam problem asi s vahou vzduchu.

Origo vaha zacala na VAGu vypisovat:

17536 - rada 1: prizpusobeni smesi (mult.) System prilis chudy

tak som ju vycistil a na VAGu:

16486 - Meric hmotnosti vzduchu (G70) Signal prilis maly

tak som kupil novu vahu a na VAGu, hned po vymene:

17705 - Spojeni turbodmychadlo-skrtici klapka Pokles tlaku

Samozrejme, ze auto nema vykon ako by malo mat, dokonca mam pocit, ze s povodnou vahou chodilo lepsie ako s tou novou.

Nova vaha vzduchu je znacky Topran, moze mat aj toto vplyv na tu chybu co zacal VAG vypisovat po vymene?

Pred vymenou tato chyba nebola, ostatne chyby zmizli, no stale dookola vyhadzuje

17705 - Spojeni turbodmychadlo-skrtici klapka Pokles tlaku.

Teda otazka: moze to byt neoriginalnou vahou vzduchu Topran, alebo mam zacat patrat po hadiciach a ventiloch?

Kazda rada dobra, dik.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neorigo vaha ????

Kolik stala ? Ve skodovce to resi vymenym zpusobem za nejakych 3500 Kc

a) pouzivat origo dily

B) nasledne pak kontrolovat ostatni veci (hadice, tesneni, sponky a pod)

Jinak co se tyce testovani uniku, videl jsem na jednom foru skvely napad jak to udelat.

Clovek vzal plechovku od psiho zradla, urizl dno a nasadil do ni ventilek.

nasledne oddelal sani s vahou a nasadil tam misto toho tu plechovku a sponku.

Na ventilek pripojil kompresor na pneu a natlakoval na 2-3 bary .... nasledne jiz lehce nasel vsechny derave hadice :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S originalnymi dielmi a priamo Skoda servisom som si uz uzil myslim dost.

Takze som zacal auto servisovat mimo Skoda auto servis. Ta nova vaha sice nie je original Bosch, ale je robena konkretne na 1,8 T RS AUQ, takze neviem.

Otazka je, ci moze vaha vzduchu (aj ked neoriginalna) vobec hlasit chybu "pokles tlaku medzi turbom a skrtiacou klapkou"?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

take z principu nikdy nejezdim do origo servisu, jsou to patlalove.

Ale vzdy se snazim pouzivat orginalni nahradni dily.

konkretne to se tyka vahy vzduchu, dost lidi melo problemy s neogiro vahami.

Ta konkretni chyba totiz vznika tak, ze vaha ukazuje jakousi hodnotu, dal se take meri teplota nasavaneho vzduchu.

Z techto dvou udaju, podle stridy N75, uhlu skrtici klapky, otacek a zatizeni motoru dokaze RJ motoru pomerne presne urcit jaky tlak vzduchu by mel byt za turbem a to porovna s namerenou hodnoutou na cidlu tlaku na intercooleru. Pokud je to mimo rozsah - nepresna vaha - tak to hlasi tuto chybu.

Tot je problem neorigo dilu.

nerikam, ze vse musi byt ogiro, ale jsou urcite veci, ktere by meli byt, jak se pak problemy zacnou kupit.

toz tak :)

Kamil

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S originalnymi dielmi a priamo Skoda servisom som si uz uzil myslim dost.

Takze som zacal auto servisovat mimo Skoda auto servis. Ta nova vaha sice nie je original Bosch, ale je robena konkretne na 1,8 T RS AUQ, takze neviem.

Otazka je, ci moze vaha vzduchu (aj ked neoriginalna) vobec hlasit chybu "pokles tlaku medzi turbom a skrtiacou klapkou"?

Já bych si to vysvětloval asi takto: Máš dvě závady najednou. Zanesená váha vzduchu a díra v sacím potrubí mezi turbem a čidlem tlaku v sání. Když jsi váhu zkoušel vyčistit, tak jsi ji pravděpodobně pohřbil (stává se to). Proto to napsalo příliš malé napětí. Nová váha už byla dobrá, ale zase nasávala množství vzduchu, které se po cestě k čidlu tlaku v sání ztrácelo, tak ti to napsalo ztráta tlaku. Stará váha by to taky možná hlásila, ale skutečné hodnoty vzduchu nemusela ukazovat správně a rozdíly ještě vykompenzovaly adaptace, které už byly tak vysoké, že to nahlásilo 17536 - rada 1: prizpusobeni smesi (mult.) System prilis chudy. Každopádně bych se podíval na těsnost celého sání a udělal bych měření: otáčky/tlak požadovaný/skutečný/množství vzduchu požadovaný/skutečný. Podíval bych se taky na všechny ventily na sání zvláště na decelerační ventil, ventil odsávání klikové hřídele.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejspolehlivější metoda zjišťování závad tohoto typu je osciloskop. Podtlaky v hadičkách, váhu, N75, tlaky v sání ti změřím za pár minut a máš 100% jistotu, kde je chyba. Všechno co tu všichni říkají včetně mě jsou jenom doměnky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych si to vysvětloval asi takto: Máš dvě závady najednou. Zanesená váha vzduchu a díra v sacím potrubí mezi turbem a čidlem tlaku v sání. Když jsi váhu zkoušel vyčistit, tak jsi ji pravděpodobně pohřbil (stává se to). Proto to napsalo příliš malé napětí. Nová váha už byla dobrá, ale zase nasávala množství vzduchu, které se po cestě k čidlu tlaku v sání ztrácelo, tak ti to napsalo ztráta tlaku. Stará váha by to taky možná hlásila, ale skutečné hodnoty vzduchu nemusela ukazovat správně a rozdíly ještě vykompenzovaly adaptace, které už byly tak vysoké, že to nahlásilo 17536 - rada 1: prizpusobeni smesi (mult.) System prilis chudy. Každopádně bych se podíval na těsnost celého sání a udělal bych měření: otáčky/tlak požadovaný/skutečný/množství vzduchu požadovaný/skutečný. Podíval bych se taky na všechny ventily na sání zvláště na decelerační ventil, ventil odsávání klikové hřídele.

Dik vsetkym za nazory. Tento nazor zdielam aj ja, ze bol problem aj vo vahe a asi aj v hadici. Ked sa dala nova vaha, tak zacal detekovat stratu tlaku. Kazdopadne v pondelok som objednany v servise, tak uvidime co tomu naozaj je, resp. ak sa zadari problem diagnostikovat, tak sa uvidi.

Pytal som sa aj znameho, a vravel, ze by to mohlo byt aj samotne turbo, pretoze mi uz asi az prilis oleja prudi do intercooleru (vidno olej pod intercoolerom), ale vsetko sa uvidi v pondelok...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

olej po intercoolerem ? po rozpojeni hadice nebo to tece jen tak samo ? I kdyby byl intercooler plnej oleje, tak by to nikde tect nemelo, musi to byt dokonale utesneny.

jak jsem psal vyse, dobre je natlakovat potrubi za vahou vzduchu na 2 bary, tim se odhali veskere spatne hadice, spoje, pripadne dira v intercooleru.

Dobrej servis by to mel umet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takze verdikt:

v servise skontrolovane vsetky hadice. Rozobrane hadice od turba az po skrtiacu klapku, vymyty intercooler. Vsetko bolo v poriadku, takze v hadiciach to nebolo.

Podozrenie zostalo na neorigo vahe vzduchu, aj ked som nechcel verit, ze by to mohla byt ona. A aj tak bolo, prehodene za originalnu vahu a auto je bez chyby na riadiacej jednotke...

A aj jazdi vyzera, ze ako ma, no este ho budem sledovat. ;-)

Dik vsetkym za nazory.

Editováno: , autor: Ruud
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 let později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...