Přejít na obsah

Neustále se sjíždí pravá přední guma - vnější okraj gumy


Joppien

Doporučené příspěvky

Opět zdravím, mám Feldu combi, r.v. 1999, 1.3 MPi, 50 kW, 177 400 km. Mám na ni tu zvláštnost, že se mi vždycky sjíždí letní pravá přední guma, sjíždí se mi tam vnější okraj gumy. Dělá to vždy jen na letních litých origo škodováckých kolách, kdežto na zimních plecháčích nesjíždí. Samozřejmě jsem i ta kola zpřeházel, jestli to nebude těma litejma kolama a nebylo to tím, chová se to vždy stejně a vždy jen na letních litých kolách. Auto mi netáhne doprava ani doleva, jezdí hezky rovně. Už sem byl dvakrát na geometrii i tam, kde mají moderní zařízení na geometrii kol a bylo to vždy v pořádku. Může mít na to vliv opotřebovaný tlumič (to by spíš ta guma musela být hrbolatá, což já ji nemám), nebo silentblok u vodní pumpy, který se mi rozpadává (mám občasnou vůli motoru přenesý nárazema, spíš takové lupnutí, do volantu při svižném rozjezdu i svižném brždění, nebo na extra hrbolatých silnicích)? Silentblok budu měnit při celkové garancče 60 000 km při 185 000 km. Nebo to může dělat kulový čep? Auto ani za jízdy neskáče a neplave. Známý říkal s humorem, že to bude asi tím, že asi jezdím rychle do zatáček :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nesmíš tolik řezat zatáčky :)

Můžu říct pouze svůj názor, tlumič by neměl mít vliv na sjíždění okraje (no nevím). Na sjíždění okrajů by snad mohla mít vliv jen sbíhavost, ale ta by způsobovala sjíždění obou stran nejspíš. To se zdá být nesmysl, takhle se to dá sjet tak opravdu řezáním zatáček. Sám mám taky tak sjeté gumy a to víc na pravé straně, asi je to dané tým, že se u nás jezdí v pravo a tím pádem vychází ostřejší zatáčky na jednu stranu. Já vždy jezdím rychleji do levotočivé než pravotočivé zatáčky.

Dříve se ti to nestávalo? Začalo to něčím?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Noneac: Dělá mi to celou dobu, co to auto vlastním, ale aspoň mi vydrží na předních na letních každé dva roky, než to vyměním za nové. Zadní jsou úplně v pohodě. Do zatáček sice jezdím dost rychle, to je fakt. No po zimě uvidím, jak dál vydrží nové letní gumy, nebo během léta se koupí dvojice předních, neboť jsou už pomalu opotřebovaný a zachvíli se to dotkne mezních hrbolků hloubky profilu, značící nutnou výměnu gum. Což to bude možná ještě teď v létě, neboť jezdím s tím skvělým autem denně a o víkendech hodně často daleko i mimo ČR.

Smajda, Diagnostik: Na geošce maj moderní paprskový zařízení, měří úplně všechno i ten odklon kola a je to prý v pořádku, přímo ve značkovém spolehlivém škodováckém servise. Dá se nějak zjistit vůle ramena na stojícím místě? Jak? Pohybem ruky určitě ne, že? Jinak mám vůli v levém předním kole, ale nejsem si jistý, jesti to bude středovou maticí, nebo pérováním. Nedávno sem řešil tady téma za kámoše, co měl obě dvě zadní kola volná a na radu jednoho se ukázalo, že to bylo středovejma maticema. Běhoun zatím nedřel i když je fakt, že jezdím extra zatíženej málokdy. Jezdím většinou prázdnej až středně naloženej. Jinak mám stabilizátor řízení, neboli přesněji vzpěrnou tyč, co je na předních nápravách, ta se mi zdá v pořádku, úplně skvělá věc v zatáčkách. Je originální škodovácká z výroby. Nebo na tohle bych se měl konkrétně podívat? Jinak každopádně jsem zvědav, jestli budu mít nadále lupání ve volantu po výměně pomalu se rozpadávajícího silentbloku u vodní pumpy, uvidíme a dám vědět, jestli lupání bylo způsobeno starým silentblokem a nebo bylo k tomu něco navíc ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...