Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

1,4 Tdi - při 50 - 60km/h na 5 ku na rovince rezonance drnčení. Nevíte o co jde?

Doporučené odpovědi

Diferak by to mohl byt, ale dle mne se toho neda zbavit, proste to je prirozeny zvuk. Mam to tam od zacatku, co jsem to auto koupil (21000 km), takze to opravdu resit nebudu.

  • Autor

mc2uba: Pane, prvně díky za svezení a čas!

Ale prosím, jen jsem ti to ukazoval, já v žádném případě motor nepodtáčím, jezdím zásadně ve městě na 3ku, protože na rozdíl od tebe na 4ku to často drnčí, takže já jako ty na 4ku po městě jezdit nemůžu a to hlavně při teplých dnech. Musím říct že je to závislé na teplotě. Při teplotách do 20C to dělá výrazně méně, při teplotách při 25 a více to dělá o moc víc i řazení a přáce se spojkovým pedálem je lehce slyšet v převodovce.

Například dnes - sitauace, která mi zase motá hlavu co by to mohlo být.

Jízda z kopce se zaplou klimoou na 4ku, mízné brždění motorem rychlost cca 70 km/h!!! opakuju, není to chyba 70km/h, tedy otáčky kolik? 2500? nevím přesně a do pravé zatáčky i při brždění motorem to už chrastilo i v tomto režimu, do levé zatáčky skoro nic. V pondělí až bude 20 bude zase všechno skoro v pohodě, tak to mě poser co?:)

V uterý to jdu ukazovat jednomu si mysloí celkem slušnýmu a zkušenýmu klukovi z autorizovanýho škoda servisu tak sem zvědav a v pátek hurá plně naloženej do itálie, takže tam si to v parnech zase užiju.)

Podle me to dela tenhle zvuk dycky, kdyz jede auto bez plynu nebo ho jen lehce solichas, je jedno jestli tam mas 1200 nebo 3000 otacek, prijde mi to normalni .. uz jsi menil na aute stabilizacni tycky na predni naprave? Me je menili po 4 letech na prvni stk, najeto asi 60000 km..

Ale ak to robi hodne, tak myslim, ze to skutocne bude diferakom. V garazi mam jednu prevodovku z 1.4 tdi 59 kW, odrovnany diferencial, mala najazdene 150 000. Na aute to tiez podobne chrastelo, len podstatne viac. Stacilo zhodit poloosi a pri pohybe s unasacom to v tom diferaku pekne chrastelo....

Je mozne, kedze to nema dvojmotak, ze je prevodovka podstatne viac (u 3valca tdi) namahana a teda skor skonci?

  • Autor

Tyčky měneny. Ještě mě napadla rezonance vyfuk a nějaký třeba ten krycí plech - protože mi nejde do hlavy, že to dělá při zatáčení víc. Proč?

Včera jsem to zkoušel na svým znova i s klimoškou a měl jsem to tam taky .. nízké a vyšší otáčky. Je to takovej ten zvuk, prostě když jedeš s lehkou nohou nebo bez přidání plynu. Dělá mi to nejvíc, když třeba brzdím řazením, kde nepřidávám plyn, jen podřadím a pustím spojku, tak tam je to slyšet nejvíc. A možná při zatáčení proto, že ty kola mají větší odpor, při tom zatočení. Jakmile ale sešlápnu víc plyn, tak je ticho. Rezonance od výfuku? To si nejsem úplně jistý. Něco tam rezonuje, chtělo by to ještě jednu Fabku se stejným motorem, jestli to dělá taky.

  • Autor

Vim o klukovi co je z toho hotovej, v utery kuli tomu vyndava prevodovku. Jeho bracha ma taky 1,4tdi (nebo to je sluzebni to nevim) a ta to prej nedela. 1,9 tdi to taky nedelaj at uz v cemkoliv. To ale neni směroplatný, pač prece jenom 1,9 tdi (v ochcávkách a seatech atd.) maji casto dvouhmotu a to muze byt zasadni rozdil pak

Upraveno od Kostia

  • Autor

Ale ak to robi hodne, tak myslim, ze to skutocne bude diferakom. V garazi mam jednu prevodovku z 1.4 tdi 59 kW, odrovnany diferencial, mala najazdene 150 000. Na aute to tiez podobne chrastelo, len podstatne viac. Stacilo zhodit poloosi a pri pohybe s unasacom to v tom diferaku pekne chrastelo....

Je mozne, kedze to nema dvojmotak, ze je prevodovka podstatne viac (u 3valca tdi) namahana a teda skor skonci?

Covece znam i odsud fabky s 1,4tdi co maji kolem 200tisíc km i víc a bez problemu. Na youtube je polo se stejnym motorem a ma pres 600tisíc km a týpek píše že s tím moc problémy nebyly - měnil synchrony. No když tak nad tím uvažuju tak vlastně pro mě by to byl problém jak prase, ale 600tisíc? :)

Upraveno od Kostia

  • Autor

Myslím, že bude fér, když podám info co kamarád o kterém jsem se zmínil, že vyndavá převodovku, zjistil. Převodovka zatím není venku, ale zjištěma zatím vůle na vnitřním homokinetickém kloubu + nečietoty v převodovém olji - převodovka jde na rozboruku, takže další info za týden. Pic.

  • 3 týdny později...

Tak už asi vim co tě trápí, dnes při brzdění motorem na čtyřku a rychlosti cca 40, jak jsem zatočil, tak divný zvuk, vypnul jsem rádio a zas jak jsem zatočil, tak takový klepání, nic příjemného, tak snad se to nebude zhoršovat. Otáčky motoru byly asi 1100 a jak píšu, tak bez plynu, i tak to klepalo.

  • Autor

Zatím věc neřeším, za 45tisíc km pečlivé a starostlivé údržby se to nezhoršuje. Nicméně kolega z moravy demontoval vše včetně rozborky převodovky, vymenil spojku, nechal prohlédnout převodovku, poloosy s klouby. A na nic se nepřišlo. Ted řeší zda by to nemohl dělat diferenciál. Ovšem mě nejde do hlavy proč je to horší jen v pravé zatáčce, při zapnuté klimě a nízkých otáčkách - to mi hlava nebere jak by to mohlo mít vliv na diferenciál - klimatizace atd:)Tímpádem se čím dál tím víc přikláním k variantě, že jde možná o nějakou vlastnost, byť v některých případech nepříjemnou.

  • Autor

Jinak taky řeknu že to slyším já, moje přítelkyně mi na to řiká "já nic neslyším":)

Podle mě na to klimoška vliv má, páč je rozdíl, když jedeš v 1100 otáčkách bez klimatizace a s klimatizací, klimoška bere cca 7 kW výkonu motoru, takže vlastně v 1100 otáčkách s klimou je to, jako bys jel bez klimošky třeba v 900 otáčkách, tím motor nemá takový výkon a proto to je při klimatizaci více slyšet. Já jsem se naučil s autem tak, jak jsem ho dostal, mělo najeto 21000 km, tím pádem jsem si řekl, že zvuky které vydává v těchto km, tak jsou v pořádku a nic se za celou dobu razantně nezhoršilo, proto to prostě neřeším. Bylo to X krát v servisu na prohlídkách a žádnému z mechaniků to nevadilo, takže to prostě neřeším. A radím i ostatním aby to neřešili, jinak se zblázníte a budete měnit všechno, bude to drahé a evidetně zbytečné. Prostě to je zvuk toho auta a je to.

Řešit to rozhodně nehodlám :) Je to asi vlastnost, ono technologie PD, tři válce a jednoduchý setrvák, tak pak při skoro volnoběhu se to asi rozkmitá a klepe to..

Přesně tak, nejvíc se klepe při lehkém rozjezdu, to je peklo, ale jak se rozjede, tak už to není tak strašný :) každopádně je to nejvíce hlučný a nejvíce vibrující motor, který škodovka snad vyráběla :D ale jezdí výborně za prd spotřebu, proto ho miluju :D

  • Autor

Otázka ale zní, proč to některé 1,4tdi dělají a jiné ne (dle jiných uživatelů), 1,9 tdi to nedělá taky údajně. kdyby to byla vlastnost dělají to všechny. Pak je to vlastnost jen u některých 1,4tdi takže jsou jen dvě vysvětlení, bu´d jsme všichni posluchači a jiní to neslyší anebo skutečně nám to chrastí a jiným ne.

Ke klimě. Jak zaplá klima má vliv na diferenciál? To je má otázka, samozřejmě je mi jasný jak má klima vliv na motor, ale na diferenciál? tak to bylo myšleno.

Tak samozřejmě, že jsou lidi, kteří tyhle zvuky slyšet nemusí a když si tam sedneš ty, tak to slyšíš :) taky záleží na výkonu motoru, je tam jiná převodovka, takže to s ní dělat třeba nemusí :)

No vliv to má takovej, že motor dává méně, to se přenáší na přední differák, páč tam se vede výkon a tím pádem to v nižším výkonu víc dělá :)

  • Autor

To dává smysl a ještě proč to dělá jen do zatáčky?

Protože v zatáčce to má větší zátěž, není to přirozený stav kol :) působí na to víc síly, protože auto plynulostí chce jet rovně, ale kola ho vedou do strany a tím se na jednu strana kola tlačí síla :) a určitě se zeptáš, proč zrovna pravá strana, zřejmě proto, že na té straně sedíš ty a je tam větší váha vozu, ať už bůh ví kvůli jaké součastce :)

Možná to vlastnost není, ale u mě těžko soudit, auto bude mít za chvilku 200tkm najeto... Co jsem vysledoval, tak motorem je dobrý brzdit do shruba 1300 ot, níž začínají být cítit vibrace a chod tříválce, to co se mi stalo už bylo právě v tomto pásmu, takže nepodtáčet :)

  • Autor

Dobře, i když o tomto vysvětlení dost pochybuju (na diferenciál by žádná síla neměla působit pokud je náprava cajk. Ale nevysvětluje to, proč to je jen v malých otáčkách. Jde mi jen o to, že to je opravdu záhada skoro:)

Jako takhle.. ono když auto stojí na místě, tak to mechanik asi nepozná, to by se to muselo zvednout a jet s tím autem, ale to zas podle mne nebude ta správná zátěž, jako když auto stojí na kolech :) a nikoho pod auto nedáš za jízdy, aby viděl/lépe slyšel místa, ze kterých to vychází :)

Pak opravdu už je jenom tam možnost postupných výměň, ale to se dost prodraží :)

  • Autor

to souhlas:) hokus pokus metóda:)

A nestresuj mě!! Za 11 hodin odjíždím pryč :D tak chci mít klid :D

  • Autor

bud v klidu, to se neposere, jak sem rek, do italie sme jeli tri auta a dojela jen fabka má:)

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.