Publikováno Srpen 12, 201015 r Chtěl bych se zeptat, jestli je klimatizace v Octavii II (Ambiente) už plně regulována jen výkonem kompresoru. Jedná se mi o to, když nastavím regulátor teploty na víc stupňů než je minimum, tak jestli náhodou nedochází k ohřívání předtím náročně ochlazeného vzduchu na požadovanou teplotu. Protože k tomu u starších klimatizací docházelo, doporučovalo se (při zapnuté klimatizaci) nechat regulátor teploty na minimum a teplotu interiéru regulovat jen množstvím vháněného vzduchu (otáčkami ventilátoru). Cíl je jasný, chlazení interiéru za cenu co nejméně zvýšené spotřeby paliva. Octavia II Ambiente (2009), 1,6TDI CR DPF
Srpen 12, 201015 r Mam - li se priznat, nerozumim tve otazce. Manualmi klimatizaci montovala skodovka masoveji naposledy snad uz hodne davno - a do Octavek II snad nikdy. A krom manualni klimatizace, ktera byla snad jen v Touru, uz montuje jen "Climatic" a "Climatronic". A tam tocitkem nastavujes cilovou teplotu v interieru a o vic se (ohledne teploty) nemusis starat. Proc by melo dochazet k ohrivani vzduchu? A nebo jsem jen nepochopil , na co se ptas.
Srpen 12, 201015 r Autor Proc by melo dochazet k ohrivani vzduchu? A nebo jsem jen nepochopil , na co se ptas. Zní to sice nelogicky, ale skutečně to tak dřív fungovalo (mám dílenskou příručku pro felicii). Prostě zřejmě kompresor klimatizace nebyl dostatečně regulovatelný, takže když se nastavila vyšší teplota, tak kompresor nesnížil výkon, ale teploty se dosáhlo proháněním už ochlazeného vzduchu přes topení! Nevím, jak to funguje teď, proto se ptám. Ale co se třeba stane, když bude klimatizace zapnutá (AC on) a regulátorem nastavím třeba 30st.? Bude kompresor skutečně vypnutý a zapne jen topení, nebo kompresor poběží (tj. bude odebírat výkon motoru) a zároveň bude topení topit?
Srpen 12, 201015 r ono není ani jinak možné ten vzduch zase dostat na požadovanou teplotu. Vstup vzduchu jde na výparník, kde se ochladí na cca min. 8°C a pak se část vzduchu prožene přes radiátor, kde se smíšením docílí požadované teploty. Takto to má každá klimatizace... u OII je jen jedna změna a ta, že výparním může mít teplotu od 1-11°C díky regulaci kompresoru Upraveno Srpen 12, 201015 r od rolbař
Srpen 12, 201015 r Autor ono není ani jinak možné ten vzduch zase dostat na požadovanou teplotu. Vstup vzduchu jde na výparník, kde se ochladí na cca min. 8°C a pak se část vzduchu prožene přes radiátor, kde se smíšením docílí požadované teploty. Takto to má každá klimatizace... u OII je jen jedna změna a ta, že výparním může mít teplotu od 8-18°C díky regulaci kompresoru Domácí klimatizace určitě vzduch neohřívá! Prostě když chci chladit jen málo, kompresor pracuje na nižší výkon (a míň žere). A takto bych si to představoval i u autoklimatizace. Prostě když je v autě zapnuté chlazení, aby nechladila na maximum, ale na zvolenou teplotu. A zároveň aby vzduch při zapnutém chlazení nikdy neprocházel přes topení. Chlazení by mělo být plně řiditelné výkonem kompresoru, nikoli přihříváním!
Srpen 12, 201015 r každá klimatizace v autě.... jinak to, že jde vzduch přes výparník a pak radiátor je taky dobrá věc hlavně na podzim, kdy je potřeba topit, a je vlhko, klima vysuší vzduch a nepotí se okna...
Srpen 13, 201015 r Domácí klimatizace určitě vzduch neohřívá! Prostě když chci chladit jen málo, kompresor pracuje na nižší výkon (a míň žere). A takto bych si to představoval i u autoklimatizace. Prostě když je v autě zapnuté chlazení, aby nechladila na maximum, ale na zvolenou teplotu. A zároveň aby vzduch při zapnutém chlazení nikdy neprocházel přes topení. Chlazení by mělo být plně řiditelné výkonem kompresoru, nikoli přihříváním! Ale tak nemluvíme o klime doma, ale v aute. Moc to resis. Odvlhcovaci efekt klimy je třeba, a přímým primichavanim vzduchu z venčí bys to jenom komplikoval. Navíc, hledač úspory tam, kde to není úplne nutné. Pokud zrovna klima (aspoň v moji octe) nejede na maximum - např. Při příchodu do vyhrazeno auta na sluníčko, je vliv klímy na spotřebu zanedbatelný.takže ano - výkon kompresoru se reguluje v závislosti na potřebě chladit.
Srpen 13, 201015 r já hospodárně využívám climatronic tak, že ho mám pořád nastavenej na 21,5°C.....léto zima.......a neřeším spotřebu a ani nic jiného....hold za komfort se platí ........
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.