pjezek Vloženo 12. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 12. Srpen 2010 Chtěl bych se zeptat, jestli je klimatizace v Octavii II (Ambiente) už plně regulována jen výkonem kompresoru. Jedná se mi o to, když nastavím regulátor teploty na víc stupňů než je minimum, tak jestli náhodou nedochází k ohřívání předtím náročně ochlazeného vzduchu na požadovanou teplotu. Protože k tomu u starších klimatizací docházelo, doporučovalo se (při zapnuté klimatizaci) nechat regulátor teploty na minimum a teplotu interiéru regulovat jen množstvím vháněného vzduchu (otáčkami ventilátoru). Cíl je jasný, chlazení interiéru za cenu co nejméně zvýšené spotřeby paliva. Octavia II Ambiente (2009), 1,6TDI CR DPF Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tragedie_v_JZD Vloženo 12. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 12. Srpen 2010 Mam - li se priznat, nerozumim tve otazce. Manualmi klimatizaci montovala skodovka masoveji naposledy snad uz hodne davno - a do Octavek II snad nikdy. A krom manualni klimatizace, ktera byla snad jen v Touru, uz montuje jen "Climatic" a "Climatronic". A tam tocitkem nastavujes cilovou teplotu v interieru a o vic se (ohledne teploty) nemusis starat. Proc by melo dochazet k ohrivani vzduchu? A nebo jsem jen nepochopil , na co se ptas. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pjezek Vloženo 12. Srpen 2010 Autor Sdílet Vloženo 12. Srpen 2010 Proc by melo dochazet k ohrivani vzduchu? A nebo jsem jen nepochopil , na co se ptas. Zní to sice nelogicky, ale skutečně to tak dřív fungovalo (mám dílenskou příručku pro felicii). Prostě zřejmě kompresor klimatizace nebyl dostatečně regulovatelný, takže když se nastavila vyšší teplota, tak kompresor nesnížil výkon, ale teploty se dosáhlo proháněním už ochlazeného vzduchu přes topení! Nevím, jak to funguje teď, proto se ptám. Ale co se třeba stane, když bude klimatizace zapnutá (AC on) a regulátorem nastavím třeba 30st.? Bude kompresor skutečně vypnutý a zapne jen topení, nebo kompresor poběží (tj. bude odebírat výkon motoru) a zároveň bude topení topit? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rolbař Vloženo 12. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 12. Srpen 2010 (editace) ono není ani jinak možné ten vzduch zase dostat na požadovanou teplotu. Vstup vzduchu jde na výparník, kde se ochladí na cca min. 8°C a pak se část vzduchu prožene přes radiátor, kde se smíšením docílí požadované teploty. Takto to má každá klimatizace... u OII je jen jedna změna a ta, že výparním může mít teplotu od 1-11°C díky regulaci kompresoru Editováno: 12. Srpen 2010, autor: rolbař Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pjezek Vloženo 12. Srpen 2010 Autor Sdílet Vloženo 12. Srpen 2010 ono není ani jinak možné ten vzduch zase dostat na požadovanou teplotu. Vstup vzduchu jde na výparník, kde se ochladí na cca min. 8°C a pak se část vzduchu prožene přes radiátor, kde se smíšením docílí požadované teploty. Takto to má každá klimatizace... u OII je jen jedna změna a ta, že výparním může mít teplotu od 8-18°C díky regulaci kompresoru Domácí klimatizace určitě vzduch neohřívá! Prostě když chci chladit jen málo, kompresor pracuje na nižší výkon (a míň žere). A takto bych si to představoval i u autoklimatizace. Prostě když je v autě zapnuté chlazení, aby nechladila na maximum, ale na zvolenou teplotu. A zároveň aby vzduch při zapnutém chlazení nikdy neprocházel přes topení. Chlazení by mělo být plně řiditelné výkonem kompresoru, nikoli přihříváním! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rolbař Vloženo 12. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 12. Srpen 2010 každá klimatizace v autě.... jinak to, že jde vzduch přes výparník a pak radiátor je taky dobrá věc hlavně na podzim, kdy je potřeba topit, a je vlhko, klima vysuší vzduch a nepotí se okna... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tragedie_v_JZD Vloženo 13. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 13. Srpen 2010 Domácí klimatizace určitě vzduch neohřívá! Prostě když chci chladit jen málo, kompresor pracuje na nižší výkon (a míň žere). A takto bych si to představoval i u autoklimatizace. Prostě když je v autě zapnuté chlazení, aby nechladila na maximum, ale na zvolenou teplotu. A zároveň aby vzduch při zapnutém chlazení nikdy neprocházel přes topení. Chlazení by mělo být plně řiditelné výkonem kompresoru, nikoli přihříváním! Ale tak nemluvíme o klime doma, ale v aute. Moc to resis. Odvlhcovaci efekt klimy je třeba, a přímým primichavanim vzduchu z venčí bys to jenom komplikoval. Navíc, hledač úspory tam, kde to není úplne nutné. Pokud zrovna klima (aspoň v moji octe) nejede na maximum - např. Při příchodu do vyhrazeno auta na sluníčko, je vliv klímy na spotřebu zanedbatelný.takže ano - výkon kompresoru se reguluje v závislosti na potřebě chladit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marek Vloženo 13. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 13. Srpen 2010 já hospodárně využívám climatronic tak, že ho mám pořád nastavenej na 21,5°C.....léto zima.......a neřeším spotřebu a ani nic jiného....hold za komfort se platí ........ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.