Přejít na obsah

Vibrace při studeném motoru


Migen

Doporučené příspěvky

Ahoj, jsem novým majitelem 1.8 TSI a přečetl sem toto forum. S oktavkou jsem velice spokojenej. Jediny co mi trošku vadi, je popisovaný problém s cukáním motoru za studena. Včera jsem nechal přahrát SW řídící jednotky, ale dnes rano to pocukavalo znovu. Chova se to přesně jak popisuje někdo nademnou. Otačky vyletí na 1200 pak na chvili klesnou, pak se zase zvýší na 1200 a pak se během 10 sekund ustálí na 800 a cukání zcela zmizí. Chci se zeptat, jak by se dalo zjistit, jestli mi opravdu nahrali software, který tento problém řeší, nebo jestli to někomu taky dělá i po přehrátí softu. Mám od nich protokol o diagnostice a mimo jiného je tam kolonka Verze a v ní je uvedeno: V 18.00.00 21/04/2010 9.00.006. Dělali mi to v KEI Brno. Mam strach, že v zimě to bude dělat víc.

Popřípadě není tady někdo, kdo by dokázal zjistit jaký soft tento problém řeší, a jaký tam mám opravdu nahraný? díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Muze mi nekdo doporucit nejaky servis v okoli Brna nebo v Brne, kde umi na 100% prehrat novy software ridici jednotky motoru 1.8 TSI? Mam stale obcasny problem s cukanim motoru za studena, i jiz zde na foru popisovane zhoupnuti vykonu pri cca 2000ot/min (vse jen kdyz je motor uplne studeny). Dale by me zajimalo, jake se pouzivaji zapalovaci svicky do tohoto motoru. Mam najeto 75 tisic a casem bych je chtel vymenit. Diky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...
  • o 10 měsíců později...
  • o 1 rok později...

Na CDAA z 4/2010 jsem při výměně svíček narazil na cívce válce 4 (nejblíže k převodovce) na vyjiskřený pružný kontakt uvnitř objímky, který má zajistit dokonalý kontakt cívka-svíčka. Původní svíčka také nesla stopy ojiskření na kontaktní "matici", jiskřiště pro spalovací prostor byl OK. Bylo to jasně vidět při pohledu do cívky, ale ještě lépe to ukázala jasná vůle při nasazení cívky na svíčku drženou v ruce, respektive samotné šroubovací svíčkové matice na dlouhém šroubu jako jasný test pro omezení vlivu kontaktu izolátor svíčky-guma cívky. Cívka tedy neměla 100% kontakt se svíčkou, ale auto jezdilo bez problémů, diagnostika bez závad. Jediné, co nebylo zcela OK bylo chování po studeném startu, kolísání otáček bylo občas otřesné, opravdu skoro jak 3-válec ...

Cívku jsem zatím neměnil, ale zajistil jsem, že má kontakt se svíčkou, stejně jako zbývající 3 cívky, které maj pružný kontakt OK. Můžu subjektivně říci, že nyní při studeném startu je stále znát zahřívací fáze se zvýšenými otáčkami, ale otáčkoměr už neskáče a chod motoru je skoro stejně kultivovaný jako při normálním volnoběhu. Je pravda, že jsem také kouknul a přečistil klapku, ale v 88000km byla téměř čistá, takže tomu vliv moc nepřikládám.

Mrkněte na ty cívky, až budete měnit svíce a nebo i dřív jako prevence. Napětí si sice přeskočí, ale lepší je nechat mu skok až na jiskřiště B)

 

Edit: teprve vymazání adaptací a několik studených startů a jízd to vyřešilo na 100%.

 

Stav svíček na foto viz. link, na první z prava je na připojovací matici vidět to ojiskření/el.koroze, černý fleky.

 

Editováno: , autor: rayx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě jsem studoval, to cukání po startu je dáno tzv. HOSP fází (Homogeneous split, nebo uváděno i jen jako HSP), kterou Bosch implementoval do ECU jednotky motoru. Stručně, díky stabilizačnímu vlivu (no v reálu víme, že to je stabilní nic moc...) druhého vstřikování při kompresním zdvihu pístu lze velmi zpozdit zapalování a díky zpožděnému hoření tedy rychle zahřát katalyzátor. Více zde v materiálu od Bosch.

 

Tady se podle mě tedy projeví každý nedostatek na motoru, horší stav = horší projev

 

a tady je detail přímo od VW z SSP pro 4.2 FSI , pro TSI to bude v principu stejné až na pár detailů

 

After start - HOSP = homogeneous split
Application:
–   Heating the primary catalytic converters to 300 °C in approx. 12 sec.; lambda value 1.05
–   Intake manifold flap position: closed
–   Throttle valve position: wide open  (by mě zajímalo, jestli je klapka naplno otevřená i u našich TSI, teď vím že není)

Injection:
–   First injection approx. 300° before ignition TDC
–   Second injection of small amount of fuel approx. 60° before ignition TDC, retarded ignition timing
–   Mixture combusts very late
–   Exhaust valve already open

As a result, the cat reaches its operating temperature very quickly.

Editováno: , autor: rayx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...