Přejít na obsah

hooopy

Uživatel
  • Počet příspěvků

    7
  • Registrace

  • Poslední návštěva

O uživateli hooopy

  • Narozeniny 3.5.1979

Oznámení hooopy

Nováček

Nováček (1/14)

2

Popularita

  1. hooopy

    Vyjíždění okna

    sice po dvoch rokoch, ale snad to niekomu pomoze. Problem s vytahovanim okna, kedy sa v istej polohe okno zastavi a samo vrati do spodnej polohy je dosledkom poskodeneho ozubenia na bielom plastovom ozubenom koliesku v prevodovke samotneho motorceka. Typickym prejavom je navrat okna z vysky priblizne jednej tretiny chodu. Tym, ktorym sa podari tuto vzdialenost pri zatvarani okna prekonat manualne, alebo krokovym zatvaranim, hrozi dalsie vratenie okna do otvorenej polohy cca o dalsiu tretinu chodu vyssie. Tieto vzdialenosti su dane prave otacanim ozubenia v prevodovke motorceka, presnejsie, jedna tretina chodu okna je jedno otocenie prave poskodeneho kolieska. Prave preto sa zavada objavuje v presnych intervaloch chodu okna. Zaroven je tento prejav viac menej preukazatelnym poskodenim ozubenia. Malou kontrolou, kedy oknu pomahame pri pohybe smerom hore, doslova ho tym smerom tahame rukou, si mozeme overit tuto zavadu. Ak oknu pomahame, znizi sa zatazenie motorceka, znizi sa odoberany prud a zaroven motorcek lahko prekona poskodene miesto na prevodovom koliesku, okno vyjde do zavretej polohy bez zastavenia. Mechanizmus je to lahko rozoberatelny, a pokial poskodenie nie je silne, staci zuby obnovit tenkym pilnikom. Vacsinou dojde k poskodeniu ozubenia preskocenim sneku na oske motorceka, ktory je kovovy, cim poskodi plastove ozubenie na koliesku. Zuby sa tym padom na cca 1cm useku zdeformuju. Pri pohybe oknasmerom hore, kedy motorcek prekonava este aj vahu okna, sposobuje toto poskodenie zvysenie odberu prudu, co vyhodnoti riadiaca jednotka okna ako prekazku a tym padom okno vrati do spodnej polohy (hoci by malo zliest len o par cm). V autorizovanom servise tento problem riesia vymenou celeho motorceka aj s riadiacou jednotkou v cene cca 300euro. po rozobrati prevodovky motorceka, ocistite biele plastove ozubene koliesko od vazeliny a dokladne, naozaj dokladne na dobrom svetle prezrite zuby. Prevodovka sa sklada z nahonu stahovacieho mechanizmu, je to tisic-hran, ktory spaja stahovacku vo dverach a prevodovku motorceka, pod nim je uz spominane biele ozubene koliesko. Medzi nahonovym tisic-hranom a bielym plastovym ozubenym kolieskom je vlozeny tlmic narazov. Samotne biele ozubene koliesko je kryte gumovym tesnenim, s funkciou gufera, ktore netreba demontovat zvlast, staci proste plochymi kliestikmi stiahnut ozubene koliesko z osky. Pojde aj s tesnenim, ktore sa da nasledne dole. V ramci BA, MA, viem pomoct osobne. Podrobnosti vo vyssie uvedenom videu, aj s fotkami v texte pod videom.
  2. Andre dik. S 5w30 LL koncim. O tom som rozhodnuty uz davnejsie. Dik za utvrdenie mojho nazoru. Co sa tyka paliva, mozem skusit. Sam som zvedavy. Ale ci je to riesenie samotnej priciny, to nie som presvedceny
  3. Nema to nic spolocne s dymivostou....teda aspon si myslim. Ale mozno sa najde niekto, kto to ma podobne.
  4. Suri, kludne sa vyjadri, cakam na vsetky nazory.
  5. ahoj. vymena krytu rozvodov mi bola zdovodnena jeho mechanickym opotrebovanim zvnutra sposobene volnou retazou. k dymeniu. ak by to bolo po ranu, nevadi mi. ale dymi to vzdy, aj po 50km na dlianici, aj pred vypnutim motora.. aj ked je motor zohriaty, vzdy. a to nie je dobre.
  6. Uz asi tri mesiace vlastnim octaviu , 1,8 TSI, r.v.2010 (modelovy rok 2011). Odvtedy co som to kupil, sa s nou len trapim. Auto som si doviezol z nemecka, s plnou historiu. Zacalo to vymenou napinaku, ( kulancia 70%, skoda nemala problem s kulanciou). Vymeney napinak, retaz a kryt rozvodov (S tym som ratal, je toho plny net). Po vymene som sa bol stazovat na zvysenu hlucnost. Mal som podozenie ze to nezlozili dobre. Opat kontrola, nic sa nenaslo. Trvalo tri tyzdne a bol som tam znova, zakmity otacok pri studenom starte, trhave kmity celeho vozidla. Samozrejme ma presviedcali ze je to normalny prejav TSI, ohanali sa TPI, ale nemylim, zem moj problem sa da za TPI schovat. Neviem ci je s tym suvis, ale aj spotreba oleja sa mi zda vysoka. Na 5000km je to cca 1liter. Motor je suchy. Olejovy unik nikde nevidim. Ale , auto som na zdvihaku nemal. Len som bol pod nim. ( snad to nemizne v turbe, spojitost s bielym dymom? Vid nizsie) Za posledne dva dni som si vsimol dalsi problem, a to je zvysena dymivost. Biely dym, na zohriatom vozidle. Auto vyuzivam na dochadzanie do prace. 40-50km, z toho 80%, dialnica 115km/hod) Pred vypnutim motora ide z vyfuku biely dym, ako aj pocas cele cesty. Pri studenom starte to az tak nie je vidno, ale neda sa povedat, ze by to nedymilo. Voda sa mi nestraca ani mililiter. Olej to zerie od zaciatku co to mam, no dymivost vnimam iba posledne dva dni. Motor bol jemne spinavy po obvode odlucovaca oleja, a pri snimaci otacok vackoveho hriadelu. preto som to vsetko umyl, a skledujem ci to niekde neslzi. Ale neslzi. Je to nadalej cistucke a suche. Mal som rozobraty aj odlucovac oleja, vratane membrany vnutri. Bol cisty. Tak som to zlozil znova a vratil do povodneho stavu. Prikladam video startu, kde je vodno tie zakmity otacok a nie velmi kvalitne video dymenia.toi dymenie je natocene rano, vonkajsia teplota 4stupne, ale natacane to je po prichode do prace, 40km jazdy. (Teplota oleja 92, chladiacej kvap 90), pred vypnutim motora. Celkovo jazdim slusne, dlhodoba spotreba 6,5l/100km. Auto ma DSG. Autorizovanemu servisu uz nejako nedoverujem a nemyslim, ze by mali chut to so mnou riesit. Vcera sa mi bol na auto pozriet kamos, podla vsetkeho dobry diagnostik. Ale nenasiel nic. Jedna vec, ze sa nam nepodarilo nasimulovat zakmity otacok pri prvom starte, holt smola, robi to pocas 8 z 10startov, no vcera sa to nepodarilo. ( hned nasledny druhy start je bezproblemovy, tak sa to neda nasimulovat hned, ale az po vychladnuti, respketive s casovom medzerou cca 6hodin). Zapisana bola len jedna chyba a to cislo 005386 (engine off timer). Neviem co to znamena a ani on nevedel. Auto ma najazdene 71tis. Pocas jazdy necitim ziadne abnormality. Auto taha, necuka. Ziadna kontrolka nesvieti. Vzduchovy filter je meneny pred troma dnami, sviecky povodne. ( nove su na ceste, zajtra ich mam doma, chystam sa vymenit). Posledny olej ma najazdene 6tis km (menili ho po vymene napinaku) Pred tym bolo auto servisovane s premenlivym intervalom, castrol 5W-30 LL, co sa chystam ignorovat a menit olej kazdych 10-15tis max, turbo je turbo) nejake rady, postrehy, niekto s podobnym propblemom? dakujem.
×
×
  • Vytvořit nový...