Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím vespolek, blíží se čas kdy budu řešit přestavbu lpg. Už jsem z toho zoufalý, protože nevím který systém nechat namontovat, výběr jsem zůžil na stag300plus a brc. Pro brc hovoří záruka a osvědčená tradice. Stag je o 6-7tis Kč levnější, ale abych ten pořizovací rozdíl do toho nenacpal během těch 100tis km záruky u brc. Na druhou stranu když bych po záruce zmršil vstřiky brc tak jednorázová investice cca 15tis taky nic moc. Na netu jsem našel se stagem i dost drahá auta. Ptal jsem se i na různých jiných forech i zde po sz a nikdo mi stag nevyvrátil ani nepotvrdil. Dají se brc vstřiky v případě maléru vyčistit ? Můžu si filtr plynu vyměnit sám aniž bych s tim musel někam jezdit? Jsou opravdu valteky tak špatné? Autem jezdim hodně. K panu Bartakovi (kam bych daval dělat brc) to mám 130km, do Prahy (stag300PLUS) 60km. Radši bych asi brc, ale zase ten rozdil6-7tsi... Zkuste poradit, děkuji.

Upraveno od Fridrich

....no nevim. Vsude ctu 100 000km zaruka na vstriky BRC a nikde jsem se to v zarucnim listu nedocetl . Jen dva roky a konec.

hele mám Valteky už 190t km a jediné po mechanické stránce co se na nich dělalo byla výměna gumiček při nějakých 90t km. Jinak samo nějaké čištění kvůli blbému plynu(1x za rok). Rok ale u mě znamená 40tkm ;)

Tak já nakonec zvolil STAG 300 Premium. Karel.lpg radil BRC, AGC Strakonice radili STAG.

Prozkoumal jsem reference na webu (CZ, DE, GB), se STAGem běžně přestavěná i náročnější auta (BMW 530i, Peugeot 407, Hyundai SantaFe), spotřeba výborná, někteří najeto hromadu km bez vad vstřikovačů Valtek, případně s revitalizací vstřikovačů repas sadou za 8 € po 80 tkm.

Nakonec jsem kvůli dostupnosti záručního i pozáručního servisu a po dobrých referencích vybral Strakonice, kam to mám blíž. Namontováno profesionálně, pečlivě, pokud umím posoudit, nesrovnatelně pečlivější práce než leckterý autorizovaný servis Škoda.

V podstatě jediné, co mě momntálně vytáčí je otázka spotřeby. STAG300 Premium by měl být schopný i díky zpětné vazbě na diagnostiku benzínové jednotky dosahovat celkem dobrých výsledků pokud jde o poměr výkon-spotřeba. Můj výsledek je ale celkem nic moc - jezdím s dlouhodobým průměrem 10,2 l LPG/100km. To je dost, i na náš hodněměstský provoz, průměr benzínu podle tankování byl kolem 7,8 l BA/100km. To je nárůst o 30% a to mě celkem mrzí. Hlavně proto, že uživatelé se STAG Premium hlásí kolem 15% nárůstu průměrné spotřeby a bez potíží.

Dnes jsem absolvoval garanční prohlídku po necelých 4000 km, dle vyjádření servisního technika je vše v pořádku, nic není potřeba s tím dělat a průměrná spotřeba o 30% vyšší než na BA je podle něj úplně normální.

Tak nevím. Možná nakonec vzdám záruku na instalaci a vyrazím ke karlovi.lpg škemrat o pomoc se STAGem, i když montuje hlavně BRC. Vidím to asi tak, pokud budeš mít hodně rychlou návratnost investice, řekněme 40 tkm/rok s klidným svědomím jdi do BRC a nejlíp u karla.lpg. Pokud nebude návrat investice rychlý a auto je starší (jako já, MR2002) STAG odvede dobrou práci o třetinu laciněji, ale každý v mém okolí kdo ho má (ze Strakonic) jezdí za 10 l/100km.

Štastnou volbu!

Příteli Zlejsku,

mám slabší verzi BRC, SQ24MY07, která se v momentální době dá sehnat na českém trhu. Ta druhá, lepší varianta je SQ P&D.

Jezdím průměrně ekonomicky, můj PP ukazuje 6,2-6,5, podle toho jak jezdím. Nicméně řekl bych, že městského provozu s vlivem na rostoucí spotřebu se vyvaruji.

Nádrž mám na doporučení karel.LPG 51L(aby se mi nezvedla podlaha), reálně se mi tam vleze max 39,9L plynu. Na tu nádrž najedu i s benzínovými starty (doba do přepnutí na LPG), 500km minimálně vždycky, velice málokdy najedu 520-530km. Z toho spočteš, že moje spotřeba se pohybuje průměrně 8-8,5L LPG.

Pokud bych měl být detailista, tak palubní ukazuje momentálně 6,4L. 10 procent(jak se říká) navrch je 0,64L. Tímpádem teoreticky spotřeba LPG je 7,04L ..... ukaž mě někoho, kdo jezdí za čistých 7 litrů LPG s 1,6L 75kW ???

Ne že bych se s tebou přel, já bych taky rád kdyby to byla pravda ;)

Ale auto sem si sám montoval a byl sem i při seřizování. Když kouknu na čtečku (teda teď mám špatnou lambdu), ale než byla špatná, tak čtečka ukazovala celkem přesné dávkování, tzn. kvalitní naladění.

Odpověď vyčerpávající ale spíš na můj pláč ohledně spotřeby a ne na kolegovo základní dotaz jestli STAG nebo BRC :) . Já tím mým románem chtěl naznačit, že obojí je celkem v klidu když se to dobře namontuje a nastaví, toť asi v krátkosti.

Spousta spokojených uživatelů na několika diskuzích jezdí se STAGem v autech za které bych pokoupil i čtyři moje octy :) (třeba jako jeden pán v Německu, který si nechal dát STAG300 Premium do Porsche CayenneS, což mě tedy přijde už trošku přehnaný šetření)

Mě to dobře namotovali ale asi celkem nijako moc nenaladili, tudíž a proto se vztekám ... Bylo by supr, kdyby se technici i jiných montážních firem chovali jako karel.lpg místo toho aby mi po 5ti minutách volnoběhu v dílně řekli, že komplet nastavení je OK a že cituji "taková je realita, jestli se vám to nelíbí můžete jezdit za 7 na benzín". Když pominu to, že něco takovýho si nemůže dovolit říct zákazníkovi, kterej u nich utratil hromadu peněz ... Chování technika jsem prodiskutoval i chlapíkem v kanclu, ale nic moc navíc jsem z něj nedostal, prohlásil, že systém si určitě ještě "sedne" což jsou dle mého pěkné kecy. Budu zkoušet nějakou protekční cestu přes bývalého spolužáka.

Já do nádrže když je do dna (= samo přepne na BA) natankuju 41 l a na to najedu 400 km max. Opakovaně, potvrzeno. Das ist wenig!!

Na základě toho všeho doporučuji kombinaci karel.lpg + BRC a já si jdu nalít víno, páč jsem se zas naštval ...

Upraveno od Zlejsek

když to tak chlapi čtu, tak su fakt rád za to co mám, občas mě napadaly myšlenky mít něco silnějšího, ale fakt su rád že mám ten všemi odsuzovaný a haněný tříhrnek. Když se neurvu tak dálniční dojezd počítám vždy 550km na nádrž a okresky vím že 620km není problém. Jo a když se fakt snažím, motor nevytáčím, hodně předvídám, tak už jsem najel na 44l i 720km :palec2: .

Zlejsek:

mne ta tvoje spotreba neprijde vubec nejaka tragicka. vzhledem k tomu, ze nevim kolik v tom mas mesta a jak moc je to mesto zasekany, jak jezdis rychle a v jakym terenu atd. tak je to spotreba uplne v norme ( 8 - 12)

Já s mojí 1.4 16V 55kw najezdil 1000km na BA v průměru za 6,2 a teď se STAGEM na LPG 1000km za průměrných 6,9-7. A to jezdím o krapet rychleji... Město 20%, zbytek okresky...

+ benal na starty, na to nezapominat

Zlejsek, a máš to vše dobře složené zpět? Nemyslím jen ten systém LPG, ale i to ostatní - hadice, konektory atd. Já to mám taky dělané ve Strakonicích a taky jsem se nazlobil. Sice spotřeba docela dobrá, žere mi to 8,25 l/LPG + 0,25 l/NA95, takže cca 8,5 l, před tím 7,2 litrů benzínu, takže spotřeba dobrá, ale když jsem si převzal auto po montáži, tak jsem po pár km zastavil a šel to do motoru okouknout, prostě zvědavej a chyběl mi tam kryt motoru, tak jsem jel zpět pro něj, kdy jsem si od technika vyslechl, že to bez toho krytu určitě vůbec nejelo, že mi ho tam dají a pak to bude jezdit líp a rychlejc atd., prostě pěknej hulvát. Ještě že u toho byl ten příjmací technik, ten je super a dá se s ním mluvit. Pak jsem po několika dnech, kdy mi něco stále klepalo v motoru zjistil, že není vůbec přišroubované baterka, šroub tam byl, ale jen nasazenej, aspoň jsem ho neztratil. Po cca 3 tisících km jsem byl na doštelování, kde mi hlavně udělali volnoběžné otáčky, na ty se to trochu hádalo. Po asi půl roce jsem jel po dálnici 130tkou a došel mi plyn, auto zapípalo, přeplo do benzínu a rachot a jel jsem na tři válce - já se fakt vylekal. Nemohl jsem napřed zjistit proč, ale nakonec jsem zjistil, že se vyklepala svorkovnice z benzínového vstřikovače, jak nejsou origo, tak když se zapojily, tak ten drátek co to měl zajišťovat se smáčkl a já neměl žádnou svorkovnici zajištěnou, takže když jsem byl po roce na revizi, tak mi to upravovali, ale jak to tak bývá, urvali při tom ten trychtýř na měrku oleje, což jsem zjistil druhý den. Kabely ke vstřokovačům na LPG šli před revizí za trychtýřem a po před ním, takže to museli urvat oni, ale když jsem ho měnil, tak praskal jak nic, asi byl hodně tím teplem narušenej, takže to jim ani moc nezazlívám, ale říct mi to aspoň mohli. Tímto jen chci říci, že tam na něco mohli třeba zapomenout, stát se to může.

A taky když jsem se tak rozepsal, ohledně těch Strakonic, trochu jsem byl zklamanej při tom přebírání vozidla, kdy mi vysvětloval jak to funguje - tady to bliká, tak to jede na benzín, svítí, tak to jede na plyn. To asi bylo vše. Já netušil, že to umí víc, to jsem si zjistil až na stránkách výrobce, třeba že to bliká dvojím způsobem - rychlostí a hlavně i to, že se dá v nouzi startovat rovnou na LPG, což se může někdy hodit.

Zlejsek, a máš to vše dobře složené zpět? Nemyslím ........

.........A taky když jsem se tak rozepsal, ohledně těch Strakonic, trochu jsem byl zklamanej při tom přebírání vozidla, kdy mi vysvětloval jak to funguje - tady to bliká, tak to jede na benzín, svítí, tak to jede na plyn. To asi bylo vše. Já netušil, že to umí víc, to jsem si zjistil až na stránkách výrobce, třeba že to bliká dvojím způsobem - rychlostí a hlavně i to, že se dá v nouzi startovat rovnou na LPG, což se může někdy hodit.

... ohledně startování rovnou na plyn... na to opatrně. Systém to skutečně umožňuje (BRC Seq 24 i BRC Plugrive, i Stag od verze tušim 4, 300+ a 300 Premium, taky Lovato, tušim že i Tartarini... ), ale je to skutečně nouzovka. Pokud je chladno (třeba jen +5), nemusí to držet volnoběh, reduktor začne přimrzat. Pokud bude pokles teploty větší, něž postupné ohřívání reduktoru chladicí kapalinou, reduktor přimrzne např i v otevřené poloze, a pak může docházet k uvolňování poměrně velkého množství plynu... Počet nouzových startů je SW omezen na tuším max 5 pokusů, a pak už to nejde vůbec. Pokud jsi si to např. 2x vyzkoušel, přišel jsi o dvě možnosti. Takže doporučuju s tim nelaborovat. Pokud to jinak nejde (např. odešlo BA čerpadlo, nebo došel benzin, pokusit se nastartovat rovnou na plyn, v mírně zvýšených otáčkách (cca 1500) lehce ohřát motor (zejména reduktor musí alespoň trochu začít vlažit). Pak bez vypínání motoru k pumpě nebo do servisu.... Po opravě benzinu doporučuji návštěvu LPG servisu, aby technuik v SW vymazal počet nouzových startů na LPG a opět nastavil max. počet pokusů. Osobně to taky zákazníkům neuvádím. Je to zkušenost - co Čech, to koumák. A když bude skutečně potřebovat, bude mít vyčerpané možnosti. Navíc, pokud auto přijde k problému, většinou zákazník volá, a možnost nouzového nastartování probereme telefonicky. Ale v zimě při teplotách pod nulou bych tomu stejně moc nevěřil (nezkoušel jsem, ale vstřikovače a filtr plynné fáze jsou na dokonalé splynování propanbutanu dost citlivé).

Jinak trychtýřky olejových měrek VW skutečně neuvěřitelně křehnou, a občas při pokusu o vysunutí z bloku prasknou. Tím neomlouvám Strakonické mechaniky, když praskne, musím vyměnit, upozornit, ... a všimnout by si toho asi měl... Ostatně máme v regálu asi 3 trychtýřky, ale když nějakej praskne, je to vždycky na potvoru ten typ, kterej v regále neleží...

A já bych právě to info o startování ocenil. Když mi to jela jak jsem psal na tři válce, startovat to byla na bentín za trest, tak jsem to po natankování LPG startoval rovnou, abych to netrápil na tři válce.

Ty malto a na co ti to jezdí? :D Spotřeba 7litrů no ty možeš být jenom rád a šůpat nohama.

Jinak ohledně startu na plyn, jsem měl pouze 1 zákazníka který to potřeboval a vlastně sám ten zákazník se při předávačce na to ptal.

A to zkoušel (resp potřeboval, když mu odešlo opětovně čerpadlo benzínu) při 15°C s tím, že sem mu tehdá při předávačce řekl, ať to nechá 4-5minut blafkat na volnoběh. Jinak jednalo se o obyčejný Stag300.

Upraveno od PauLofWoCC

Tartarini má tři pokusy ... naštěstí jsem to potřeboval zatím jen u Feldy (kleklo paliv.čerpadlo, chvíli jelo, chvíli nee a pak už vůbec ne), takže bez toho bych neodjel. Bylo to ale v říjnu a fakt se tomu moc do otáček nechtělo. Naštěstí Felda "topí" rychle, tak se reduktor ohřál rychle.

teď si vlastně vybavuji ... i Fábie už jednou startovala nouzově na LPG, ale to se nestalo mně, ale polovic. Tehdy s ní jezdila pravidelně do Brna, no a při jedné z cest odjížděla z Brna, bylo to taky na podzim, takže jela ještě na benzín, když jí došel. Naštěstí už byl motor docela ohřátý, takže start byl bez problému, ale jak já to tehdy schytal :blbec:, že jí došel benzín, to si nedokážete ani představit lol

  • Autor

Tartarini italské používá valteky (mě přijde že ano, alespoň vzhledově) nebo má svoje vlastní vstřikovače?

Zlejsek, a máš to vše dobře složené zpět?.....

Já myslím, že to jo, já jsem si vršek motoru cvičně znovu rozebíral už po přestavbě, protože jsem si měnil svíčky, kabely a EGR ventil, který byl zašprajcnutý, žádný problém jsem nenašel, na BA to jezdí pořád dobře a stejně.

Zpět ke Strakonicím a STAGu - podle německého a britského LPG fóra s tím mají velmi dobré zkušenosti. jezdí tam hóodně STAGařů, jak jsem psal i Cayenu to ma nějakej nadšenec, BMW, Daimler, úplně běžně, i malé vysavače jako Matiz ... Nijakou závažnou kritiku jsem neobjevil vyjme jediné věci - vstřiků GIAC. Ty snad nějaký čas byly v setu od AC Autogas, (nebyly to Valteky), na GIAC tam opravdu plivou síru a plameny :) Valtek Type 34 - většina co má jezdí a problémy (zatím?) nemá.

Nejsem specialista, jen jsem dlouho hledal :palec2:

Dnešní tankování: 36,8l - 392km - 9,4l/100km (Tomegas u Madety v ČB, 13,6Kč/l) 50-50% město-okreska

Upraveno od Zlejsek

Chudák Fridrich - chtěl poradit, zda Stag nebo BRC, a semlelo se tu všechno... Fridrich - nějak jsem nenašel co máš za auto - napiš prosím ještě jednopu auto, RV, typ a výkon motoru. Napíšu svůj názor na přestavbu a doporučení typu LPG zařízení.

Jinak Tartarini používalo Valtec typ 30 (i když připouštím, že s nápisy Tartarini), nyní používají převážně nové vstřikovače Tartarini EVO 07.

Pravda je, že v Německu začal velkej plynovej Boom (tak před jedním až dvěma lety). Jsou tam přestavby jak se Stagama, tak i BRC, a už jsem tu měl i auto z Německa se sekv. vstřikem StagGas. Takže německo je velká země, a uchytí se tam jak italské klasika, tak polský standart. Čeho dělaj nejvíc nechci posuzovat, ale asi je to všehochuť.

Vstřikovače GIAC neznám - nebudu posuzovat.

Čest

Dnešní tankování: 36,8l - 392km - 9,4l/100km (Tomegas u Madety v ČB, 13,6Kč/l) 50-50% město-okreska

krasa ;)

  • Autor

Tartarini evo 07 vstříků se navrtávají jako valteky? Nevycházejí trochu z nich?

Ve srovnání tartarini vs brc plug@drive jak to vidíte ?

Nikde na netu nemůžu najít třeba konkrétní sadu tartarini...

Díky

Jest faktem že konstrukce a teoreticky uplně všechno bylo na Tartarini oproti Valtek uplně to samé. Nicméně musím tady přibrzdit, protože vstřiky od Tartarini oproti Valtekům se míň kazili....i když to bylo to samé....zvláštní...

EVO 07 neznám ale rád poznám

Se vstřikovači GIAC sem měl hodně opletaček....poněkud zbytečných, ale důvěru si u mě moc nezískali...

Tartarini evo 07 vstříků se navrtávají jako valteky? Nevycházejí trochu z nich?

Ve srovnání tartarini vs brc plug@drive jak to vidíte ?

Nikde na netu nemůžu najít třeba konkrétní sadu tartarini...

Díky

Tartarini Evo 07 výrobce chválí, ale nedovoluje je rozebírat, repasovat, čistit... Zvenku vydapaj všechny vstřiky podobně, ale Tart Evo07 je vevnitř jiný, konstrukčně a provedeném to má být rychlý vstřikovač s velmi rychlým pohybem "jadýrka" a to i při zavírání - tudíž i velmi přesný. ( Podobný je vevnitř Valtec 34 - ale jen podobný, Evo07 je složitější - ale teď co je výhoda..., někdy bývá v jednoduchosti krása). Ale po nějaké době provozu jsem slyšel (neviděl na vlastní oči, nevím jak často se to stává, ale stává se to....) ale slyšel jsem od letitého kamaráda, kterej se odstěhoval přes půl republiky a Tartarini dělá stále, (takže ne stylem "jedna pani povídala"), že se to stalo, vstřikovač byl zalepenej nečistotama z plynu a váznul. Takže ani EVO07 není zázrak - pouze dobrej, kvalitný a přesnej vstřikovač. Tvrdit kterej vstřikovač nebo celá seda BRC P&D a Tart Seq je lepší, to bych nechtěl. Myslim, že oboje je kvalitní zařízení. Každý má trochu jiný možnosti nastavení a úprav. Navíc Tart už přes dva roky nedělám standartně, pouze sporadicky nějaký nastavení nebo kontrolu, když mě někdo ukecá... Takže nechci soudit, ale vím, že Tartarinim je kvalitní léty ověřenej systém.

  • Autor

mě plynař povidal, že evo07čistit lze.

Jdu do Tartarini, mockrát děkuju Všem za postřehy.

mě plynař povidal, že evo07čistit lze.

Jdu do Tartarini, mockrát děkuju Všem za postřehy.

.....jo, to jo, vstřikovače Tart Evo07 jsou rozebiratelný, taky proto vim jak vevnitř vypadaj... Ale dle dovozce fy Novagas výrobce nechce aby se se vstřikovačema jakkoli manipulovalo. Před dvěma týdny u nás skončilo jedno auto s Tartarinim (montováno jinde...), odešla jedna cívka vstřikovače (evidentně, byla vyteklá přes izolaci ven..) a dovozce nám poslal celou lištu na záruční výměnu - ne jen jednu cívku. Asi proto, aby poslal Taliánům vadnou lištu, a neměl s nima hoňku, kdo a proč to v Čechách rozebíral... Hlava mě to nebere, ale je to tak.

A jak jsem psal, Tartarini určitě dobrá značka, držim palce.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.