Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím odborníci, jsem tu už dlouho a všiml jsem si, že je tu pár lidí co rozumí LPG, ale k věci. Před měsícem jsem koupil po starém Favoritu Fabii 1.4 MPi 50 kw rok výroby 2002 najeto 118 000, ovšem mám jeden záhadný problém.

Ujel jsem 4 tisíce bez problému pak jsem měnil jen svíčky, (samozřejmě že svíčky jsem dal ty co tam mají být a výměna proběhla korektně, nedělal jsem to poprvé) ale tak nějak od té doby se to začalo sypat, auto přestalo ráno startovat na benzín, nastartuje jen na plyn (!) ovšem po ujetí pár km přestane motor držet volnoběh a při neutrálu nebo sešlápnutí spojky auto chcípne (mám systém BRC) a začne blikat červená kontrolka benzínu, někdy naopak nastartuji na benzín (zima, vlhko) a volnoběh nedrží ani benzín, automechanici si s tím nevědí rady, jediné na co jsem přišel byl vadný termostat, ale ten problém nevyřešil. Pozítří jdu na seřízení ventilů, protože jsem to měl na diagnostice a házelo to sporadickou chybu někde okolo třetího ventilu. Pořád si ale nemyslím, že to problém vyřeší nenapadá Vás něco?? Nějaké seřízení LPG apod.?? Díky za odpovědi

myslím že tvůj problém nebude souviset s LPG, když ti to blbne i na BA. Potom mě překvapila tvá červená kontrolka benzínu :feve: . Já myslel že je tam jen oranžová (hladové oko), ale že by na benzín byla nějaká červená? ... Leda že by jsi myslel červenou kontrolku na přepínači BA/LPG. Pak pro místní odborníky by jsi rovněž měl specifikovat, zda máš sekvenční vstřikování, nebo podtlak ... ono BRC je nicneříkající. Pak tě bude možná schopen někdo nasměrovat, na co se ještě zaměřit.

  • Autor

Myslel jsem kontrolku samozřejmě na přepínači, nevím o jaký se jedná typ vstřikování našel jsem pouze toto: AGC 01.06-67R-01, ještě jsem zapomněl že jsem spolu se svíčkami vyměnil i vzduchový filtr, nic víc mě už nenapadá...

Hej, bolo by dobre vedieť ako sa volá celý systém. BRC je vyrobca, nie model.

Treba povedať model zariadenia, či aspoň klasika/vstrekovanie. Zrob foto a daj ho sem.

Prepínač je dvohpolohovy či tripolohovy? Obdelnikovy či koliesový?

  • Autor

Není to BRC AT90E??Přepínač třípolohový obdélníkový, ještě jsem projížděl fórum a napadlo mě nemohla by to být zasraná škrtící klapka při tom počtu kilometrů??

Tak to tam je klasika, pravděpodobně Just.

Šk. klapka by teoreticky mohla být zanesená. Jedině shodit a podívat se.

Vidím, že máš rok 2002 nemáš tam náhodou proudovou lambdasondu?

Doporučuju změřit tlak benzínu, to není na dlouho a uvidí se, jestli tam opravdu je. Doufám, že benzín není dlouho v nádrži, tzn. starý.

Taky by byla vhod varianta dát jednoduché svíčky (jednokontaktové) - ona údajně klasika LPG je má raději než např 3bodovky, nicméně viděl sem v klasice i 3 bodovky a zákazník si nestěžoval.

Nicméně, vzhledem k tomu, že je to klasika, je možné že tam ta škrť. klapka může být od toho LPG zaneřáděná - to kolísání a zdechávání by tomu nasvědčovalo...

Upraveno od PauLofWoCC

  • Autor

Tak to tam je klasika, pravděpodobně Just.

Šk. klapka by teoreticky mohla být zanesená. Jedině shodit a podívat se.

Vidím, že máš rok 2002 nemáš tam náhodou proudovou lambdasondu?

Doporučuju změřit tlak benzínu, to není na dlouho a uvidí se, jestli tam opravdu je. Doufám, že benzín není dlouho v nádrži, tzn. starý.

Taky by byla vhod varianta dát jednoduché svíčky (jednokontaktové) - ona údajně klasika LPG je má raději než např 3bodovky, nicméně viděl sem v klasice i 3 bodovky a zákazník si nestěžoval.

Nicméně, vzhledem k tomu, že je to klasika, je možné že tam ta škrť. klapka může být od toho LPG zaneřáděná - to kolísání a zdechávání by tomu nasvědčovalo...

Ok, díky za odpověď, benzín starý určitě není, tříbodové svíčky jsem tam dal i z toho důvodu, že tam byli předtím, ve čtvrtek nechávám seřídit ventily, nechám udělat i tu klapku a pak dám určitě vědět, zatím díky za rady ;)

Ještě jedna věc, nemám si dát u tohoto systému na něco pozor?Nějaké známé vady atd..?

Upraveno od Kořas

Nechci kecat, ale nato seřízení ventilů bych moc nesázel, vždyť na motoru jsou hydraulický

zdvihátka, takže nějaké případné seřizování se dělá pouze při větším zásahu např. výměna

těsnění pod hlavou po kterém uděláš pouze základní nastavení. Tedy pokuď není skutečně

poškozený některý ventil.

Škr. klapku bych určitě být tebou vyčistil, lepší je to shodit ne pouze prostříkávat sprejem.

P.S. Pokuď jsi do výměny svíček neměl problém, tak bych je pro jistotu znovu zkontroloval - typ,

a případně znovu vyměnil. Nikde není řečeno, že co je nové je bez chyby.

Svíčky jsou v DP pro kód AQW doporučené dva typy - Champion RC 89 PYC a Brisk DR 15 TC.

Upraveno od Sudetak

  • Autor

Seřízení ventilů je hlavně z toho důvodu, že diagnostika vyhazuje nějakou sporadickou chybu u jednoho ventilu, tak proto to seřizování, (i to by mohl být celý problém) svíčky mám ty co jsi uvedl od Brisku

Uvidím co se stane po těch ventilech a klapce, potom otestuju jiné svíčky a pak už to shodím ze stráně

Upraveno od Kořas

Předejít asi ne...

Resp mě nic nenapadá, nicméně ty 1,4 8ventilové Fabie nemají s tou klasikou nějaký závratný problém.

Sem tam se při řešení potíží objeví malý problém pokud je tam OBD emulátor (pokud máš šikoropásmovou lambdasondu).

proboha, nehledejte závady kde nejsou... pokud je tam podlak a je to auto s euro 4/dvousondové/, tak jsi udělal 2 věci, vyměnil svíčky+vyměnil filtr, to první je OK, pokud není náhodou vadná svíčka, kolikrát se daly nové a po 50 km přestala gungovat/to ta sporadická/, výměna filtru je špatně, musí se okamžitě po výměně fitru nastavit plyn, jelikož jsi autu ublížil vlastně tím, že je motor chudý-projde víc vzduchu, tím může být rozhozená mapa benzínu, proto to blbě startuje, nic jiného to není, když auto před tím jezdilo....příště to nech odborníkům, ušetříš si peníze a nervy.

  • 1 měsíc později...
  • Autor

Tak jsem dal na Vaše rady a dojel do v servisu LPG, zjistil že tam mám nějakej Just, na to jak se ten mechanik tvářil tak asi nic moc, připojil to na diagnostiku, kde mu svítila kontrolka špatný lambda sondy v tom je ten problém, taky konstatoval, že už mám špatný membrány, že už to vidí jak mi tam něco vytejká, že mi to bouchne a kdesi cosi a ať si nejdřív seřídím benzín a pak přijedu na ty membrány, prozatím mi nějak pootočil či přenastavil membránu přestalo to chcípat, míň to jede a někdy třetí válec vynechá.(ale jsem pochopitelně radši než když to chcípalo) Jak je, ale možné že při klasické diagnostice v servisu, když jsem tam byl s touto závadou neviděli problém u lamda sondy, pouze sporadickou chybu u třetího válce. A jak zjistím, která lambda je špatná, jsou tam dvě? Nebo mám koupit obě?

Upraveno od Kořas

  • 2 týdny později...
  • Autor

Nikdo neví?Ještě mě napadlo nestačilo by vyměnit vlnovec mám takový podezření, že je někde prasklý?Může ta netěsnost ovlivnit lambda sondy či kontrolku motoru?

Vlnovec se normáně mění vyříznutím a navařením nového...

Nikdo neví?Ještě mě napadlo nestačilo by vyměnit vlnovec mám takový podezření, že je někde prasklý?Může ta netěsnost ovlivnit lambda sondy či kontrolku motoru?

může

no ja si myslim ze to moc komplikujes. nic take ako vlnovec a lambda sonda to podla mna nie je. ale je to len doondiate ze si dal autu cisty vzduchovy filter a teraz ma moc vzduchu takze treba len nastavit bohatost zmesi. to je nazor pata a mata a oni tomu kua rozumeju :palec2:

vlnovec sa riesi az jed je deravy a vyfuk az ked odpadne :palec2:

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.