Michal Fišer1 Vloženo 1. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 1. Listopad 2010 Ahoj, mam takový problém, mém Fabii 1,4 16V 55Kw AUA a když nastartuju motor tak mi sepne alternátor až v 3000 otáčkách, pak už zůstane seplý i když mi to třeba při rozjezdu spadne na 500 otáček.Už jsem se s tím jednou setkal u Leona taky mu to dělalo, alt jsem měl u jednoho pána na opravu a je prý v pořádku.Nemáte s tím někdo skušenost? Děkuji. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jíra_82 Vloženo 2. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 2. Listopad 2010 Myslím, že se nedá přímo mluvit o "sepnutí" alternátoru. Ten by se měl chovat tak, že v závislosti na otáčkách motoru zvyšuje dodaný výkon, tzn., že odebírá od motoru přibližně konstantní točivý moment. (kvůli volnoběhu) Je ale fakt, že plného výkonu by měl dosáhnout přibližně při 3.000 ot/min. Pokud začne dobíjet až nad tuto hranici, může být vadný regulátor. Stejně se alternátor chová, i když od něj odpojíš dvoupólový černý konektor, (nebo přerušíš vodiče k tomuto konektoru) - takže zkontroluj i průchodnost kabelového svazku, je tady na toto téma. Modrý vodič 0,35 vede k BSG, hnědo/rudý vodič 0,35 vede k ŘJ motoru. Jíra Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Michal Fišer1 Vloženo 2. Listopad 2010 Autor Sdílet Vloženo 2. Listopad 2010 (editace) Děkuju za odpověď, kabely skouknu, regulátor by měl být údajně v pořádku, ono to "sepnutí" je normálně vidět na budíkách i na světlech, rozsvítí se o mnohem víc, ale potom už to zůstává v pohodě seplé po celou dobu jízdy, to mě na tom právě trošku zaráží.Jinak spíná přesně asi v 2900 otáčkách. Skusim se na to o víkendu podivat a dam vědět. Dík. Editováno: 2. Listopad 2010, autor: Michal Fišer1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.