Tak jen sdělím své zkušenosti.
V cca 130 000 km jsem nechal preventivně vyměnit sadu rozvodů, i když se uvádí bezúdržbový řetěz. Zjistili jsme, že protažení samotného řetězu a opotřebení ostatních komponent není téměř žádné. Jediné co bylo špatné, bylo gufero na klice, které se vyměnilo taky.
V cca 141 000 km mi občas začalo při studených startech chrčení, klasicky 2-5 sekund naprosto příšerného zvuku a poté krásné sametové předení.
V cca 143 000 km jsem měnil olej, na který bylo najeto 13 313 km, za ten který tam byl vždy 5W-30 Shell Helix Ultra Extra VW 504 00. Chrčení neodeznělo. Začínalo to občas a časem to chrčení bylo téměř pravidelné. Samozřejmě mě to strašně štvalo a po přečtení X vláken jsem byl rozhodnutý nechat vyměnit přestavovač vačkové hřídele, který to údajně způsobuje, za cca 13-18tis kč.
Nakonec jsem si v cca 151 000 km řekl, že zkusím vyměnit olej za jiný, který bude mít vyšší "letní" číslo, tedy horší čerpatelnost za studena a když je teda hustší, tak by nemusel vytékat z těch částí, které po startu rachotí do té doby, než se tam natlakuje olej. Vyměnil jsem olej za Shell Helix HX7 10W-40, který ovšem nesplňuje normu dle servisní knížky VW 504 000, 503 00 a 503 01, ale má použití pro benzínové motory (atmosféry i přeplňované). Asi 3 dny po výměně jsem stejně občas zarachotil a pak se stal zázrak. Dalších cca 1000 km naprosto krásné starty a úsměv na tváři.
Neberte to jako návod, ani jako hlavní řešení tohoto problému, byl to jen můj pokus v zoufalství, který se povedl . Uvidíme, jak to bude dál a pokud se to vrátí, tak auto půjde z baráku.