Přejít na obsah

Koroze předních kotouču Fábie


jardakoc

Doporučené příspěvky

Nazdar chlapi, potřebuji poradit před výměnou předních kotoučů u Fábie. Mám najeto asi 30.000 km a letos v zimě jsem dva měsíce nemohl jezdit a pravidelným bržděním udržovat kotouče v perfektním stavu. Po této pauze jsem sedl do auta a po zabrždění mi hned bylo jasné, že jsou kotouče vyžrané rzí a pomůže jedíně přesoustružení. Jsem rozhodnut si koupit nové, které lépe odolávají rezavění a ty staré si po přesoustružení schovat. Nemá někdo přehled, které kotouče lépe odolávají rezavění ? Díky za informaci

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro Jardakoc.

Příteli okřídleného šípu,

jediné kotouče, které nekorodují jsou keramické. Pokud se nepletu, tak pro Fabii se nevyrábějí. Rada, aby kotouče nekorodovaly pokud vozidlo nejezí je suchá garáž. Pokud však nemáš tuto možnost nemáš a vozidlo musí stát déle venku, lépe ochrání před nepřízní počasí plechový disk nežli disk litý. Nakonzervovat brzdový kotouč prostředky, které jsou mastné nedoporučuji! Radek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

To "debata na urovni" ma dostalo... :smich: dufam, ze to nebolo myslene na pozinkovane kotuce :D

Nemusim byt odbornik na metalurgiu a suvisiace vedy, ale uvazovat o pozinkovanych a chromovanych brzdovych kotucoch by ma vo sne nenapadlo :t

Pani, uvazovat nad metodami, ktore spominate, je pre brzdy uplne zcestne... to su iba povrchove upravy kovu, bezne v hrubke mikrometrov, nepouzitelne pre opotrebovavany brzdovy kotuc. Ten sa svojou cinnostou prirodzene ztensuje a takato vrstva by vydrzala mozno par km. Celozinkovy radsej nekomentujem :lol::'>

Moznost by bola priamo nejaka ocelova zliatina (nieco ako nerez), ktorej primesi by zarucovali odolnost proti korozii a sucasne by splnala narocne fyzikalne/mechanicke naroky. Taka ocel mozno aj existuje, ale zohnat ju a robit z nej brzdy by bolo asi ekonomicky neunosne - nikto by tak drahe brzdy nekupoval, a uz vobec nie na Fabiu. To si radsej prerobte podvozok a dajte tu keramiku lol

jardakoc: hodilo by sa foto... fakt si neviem predstavit ako mozu byt relativne nove brzdy po tak kratkej dobe zhrzdavene natolko, ze sa nedaju pouzivat. Musi stacit par km opatrneho brzdenia (ako s novymi) a po kratkej dobe sa vrstva hrdze zbrusi. Ak je to fakt zle, potom ten sustruh...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moje známá má Ibizu asi deset let starou, kotouče původní neboť málo jezdí, ale i když auto na zimu zcela odstaví, tak kotouče oproti fábii prakticky nereznou. Jedná se nejspíš o antikorozní ocel. Možná by pasovaly i na fábku, nevím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...