jardakoc Vloženo 2. Září 2010 Vloženo 2. Září 2010 Nazdar chlapi, potřebuji poradit před výměnou předních kotoučů u Fábie. Mám najeto asi 30.000 km a letos v zimě jsem dva měsíce nemohl jezdit a pravidelným bržděním udržovat kotouče v perfektním stavu. Po této pauze jsem sedl do auta a po zabrždění mi hned bylo jasné, že jsou kotouče vyžrané rzí a pomůže jedíně přesoustružení. Jsem rozhodnut si koupit nové, které lépe odolávají rezavění a ty staré si po přesoustružení schovat. Nemá někdo přehled, které kotouče lépe odolávají rezavění ? Díky za informaci Citovat
PROCHY603 Vloženo 2. Září 2010 Vloženo 2. Září 2010 Hod foto. Kotuce po 30 000km nemozu zhrdzaviet a este k tomu ked si nejazdil. Citovat
Radomír Vloženo 2. Září 2010 Vloženo 2. Září 2010 Pro Jardakoc. Příteli okřídleného šípu, jediné kotouče, které nekorodují jsou keramické. Pokud se nepletu, tak pro Fabii se nevyrábějí. Rada, aby kotouče nekorodovaly pokud vozidlo nejezí je suchá garáž. Pokud však nemáš tuto možnost nemáš a vozidlo musí stát déle venku, lépe ochrání před nepřízní počasí plechový disk nežli disk litý. Nakonzervovat brzdový kotouč prostředky, které jsou mastné nedoporučuji! Radek. Citovat
cartmanko Vloženo 2. Září 2010 Vloženo 2. Září 2010 presne tak. jedine ktore nekoroduji som keramicke. vsetko ostatne je cisty kov a ten bez mastnej ochrany zhrdzavie. ale keramiky by boli luxus. Citovat
dudusk Vloženo 18. Duben 2011 Vloženo 18. Duben 2011 Co tak koupit nové kotouče a pozinkovat. Mám možnost galvanického zinkování. Má někdo zkušenost? Citovat
jarin57 Vloženo 19. Duben 2011 Vloženo 19. Duben 2011 Já bych koupil rovnou celozinkové,pro jistotu Citovat
dudusk Vloženo 19. Duben 2011 Vloženo 19. Duben 2011 Nevim, ale ještě jsem neviděl že by šlo něco takového koupit. Ale když se koupí nové auto liťákama, tak má kotouče buď stříklé s barvou, nebo pozink, ale stejně to srezne. Citovat
jarin57 Vloženo 19. Duben 2011 Vloženo 19. Duben 2011 Pokud by si vůbec nebrzdil,tak to vydrží dlouho.Ale kotouč se bržděním opotřebuje,ztenčuje,tak asi nepomůže ani barva ani zinkování.Prostě může reznou při nepoužívání.Samo,že celozinkové se nedělají Citovat
speed.mb Vloženo 19. Duben 2011 Vloženo 19. Duben 2011 Jee konecne debata na urovni..:-) mozna by misto zinku nebyl spatny chrom....a tuneri by meli lehci praci..:-) Citovat
pinoccio Vloženo 19. Duben 2011 Vloženo 19. Duben 2011 To "debata na urovni" ma dostalo... dufam, ze to nebolo myslene na pozinkovane kotuce Nemusim byt odbornik na metalurgiu a suvisiace vedy, ale uvazovat o pozinkovanych a chromovanych brzdovych kotucoch by ma vo sne nenapadlo Pani, uvazovat nad metodami, ktore spominate, je pre brzdy uplne zcestne... to su iba povrchove upravy kovu, bezne v hrubke mikrometrov, nepouzitelne pre opotrebovavany brzdovy kotuc. Ten sa svojou cinnostou prirodzene ztensuje a takato vrstva by vydrzala mozno par km. Celozinkovy radsej nekomentujem :'> Moznost by bola priamo nejaka ocelova zliatina (nieco ako nerez), ktorej primesi by zarucovali odolnost proti korozii a sucasne by splnala narocne fyzikalne/mechanicke naroky. Taka ocel mozno aj existuje, ale zohnat ju a robit z nej brzdy by bolo asi ekonomicky neunosne - nikto by tak drahe brzdy nekupoval, a uz vobec nie na Fabiu. To si radsej prerobte podvozok a dajte tu keramiku jardakoc: hodilo by sa foto... fakt si neviem predstavit ako mozu byt relativne nove brzdy po tak kratkej dobe zhrzdavene natolko, ze sa nedaju pouzivat. Musi stacit par km opatrneho brzdenia (ako s novymi) a po kratkej dobe sa vrstva hrdze zbrusi. Ak je to fakt zle, potom ten sustruh... Citovat
psurn Vloženo 20. Duben 2011 Vloženo 20. Duben 2011 Moje známá má Ibizu asi deset let starou, kotouče původní neboť málo jezdí, ale i když auto na zimu zcela odstaví, tak kotouče oproti fábii prakticky nereznou. Jedná se nejspíš o antikorozní ocel. Možná by pasovaly i na fábku, nevím. Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.