Přejít na obsah

tak konečně asi spojka


jirkaK

Doporučené příspěvky

Tak mě taky u nové OII spojka šla tak divně,nikdy se nad tím nepozastavuji jak se rozjíždim,ale u OII prakticky měla záběr v jednom bodě,takže když jsem si nedal majzla tak to bud hrkalo nebo to chcíplo,pak se po pár tisících ten záběr spojky jakoby roztáhl a od té doby v pohodě,už jsem se přehoupnul přes 100.000km a zatím musím zaklepat na dřevo-v pohodě.

Akorát prostě nejde to co jsem u OI 81kw a vlastně všech předchozích diesel.aut dělal běžně a to když jsem třeba vycouvával z garáže tak jsem vůbec nepřidával plyn,jen jsem pouštěl spojku a v pohodičce jsem vyjel,ten motor a spojka si to vzala,ale u TDI-PD to prostě nejde ten si to neveme,hned začne protestovata to má ještě o 10Nm víc než měla 81kw.

No to s tím popojížděním bude spíš převodama, protože FRS, ač PD, tohle skousne.

Jinak to, co tu Romane popisuješ, mi dělá při studeným motoru OII TDi 77kW s DSG - nejde couvat bez plynu. Do mírnýho kopce to je pak děs, pod 2500ot se to nehne... Nepozoruješ to taky?

Taky jsem to zaregistroval,ptal jsem se na to i v servisu a prej to dělá každá.....tak nevim! zezačatku mě to překvapilo,sice jsem před tím než jsem pořídil druhou OII s DSG s automaty velké zkušenosti neměl,ale pamatoval jsem si když jsem se párkrát v něčem takovým svezl že jakmile jsem pustil brzdu tak auto začalo jet a po ránu s DSG jsem stál na místě.

Tak to sem se uklidnil. Před touhle koktou jsem měl MB C 220CDI s automatem klasikou 5st, ale tam to takhle extrémně nedělalo - přidat se muselo, ale jen decentně. Přičítám to teda tý "spojkový" koncepci u DSG.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prochy, neprojevovalo se to do té doby nijak.

Díky za rady, alespoň takové, jak jsi popisoval i vedle v témě.

Většinou se problém projevuje pomalu a pak se to pose.. , ale nejhorší je to po záruce.

Proč jsi nezkusil to tlačit na pozáruční ochrannou lhůtu. Prý se zavolá do Bolky a buď to schválí na záruku nebo ne.

Já měl předtím P307SW 2.0HDi a tam setrvák odešel v 80 tis a druhý po 20 tis. (po 3,5 měsících a to už bylo po 2 leté záruce, ale nebylo to do půl roku od první opravy) a co byl průser, že u Zvolena na SK. Musel jsem zaplatiti skoro 40 litrů za setrvák a spálenou spojku a u nás mi zaplatili nějakých 20. S tím, že spojka se nemusela měnit. Nepomohl ani dopis do Pežouta. Tak do roka jsem to dal rychle pryč a vrátil jsem se k Octavce. Vidím teď, po těch citacích, že problémy budou asi stejné. Hold připravit se na to.

Jiřiku ještě jednou moc díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já jsem to nedal opravit do autorizovanýho, protože tam by mně stáhli z kůže. Nevím přesně, kolik tam stojí kompletní vvýměna spojky se setrvákem, ale určitě tak kolem 40 t.. A po zkušenostech s Bolkou nevěřím, že by zrovna u spojky něco uznali, ausgerechnet po záruce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...
protože již tradičně tady působím jeko průkopník průserů a nepříjemností, tak zase popíšu další závadu a hlavně její diagnostiku. Jde o tu spojku. Jak už jsem napsal, po dojetí s velmi zahřátým motorem se ozýval velice nepříjemný kovový drhnoucí zvuk. Měnilo se to s vyšlápnutím spojky. Po demontáži spojky bylo zjištěno, že setrvák je volný a lamela mírně sjetá k jedný straně. Ale to pořád není ještě ten zvuk. Takže až se to zase někomu stane, tak ten setrvák začne při velkým zahřátí, kdy se materiál roztáhne, škrtat o takovej krycí plech proti bordelu, co je přišroubovanej na víku mezi poloosou a převodovkou. Je to plíšek tak asi 10 cm x 4 cm oválnýcho tvaru. Tím, jak se setrvák začne vychylovat nebo chvět a dojde k tepelnýmu roztažení materiálu, začne to škrtat. Stačí to nechat jen trochu ochladit a je to pryč. Protože mezera mezi plechem a setrvákem je naprosto miniaturní, stačí opravdu málo a ten plech začne fungovat jako indikátor počínajícího problému. Můžu Vám říct, že to místo, kde a co tam vlastně drhne se moc pěkně hledá. Naštěstí je ten můj známej mechoš jednička a měl to za chvíli.

Tak se mi bohužel dostavil podobnej problém,při plně ohřátým motoru asi po půl hodině jizdy se mi začnou ozývat podobný zvuky.Slyším to asi při 1700 otáčkách a pak se to ozve asi při 2200 otáčkách,nejvíce na dvojku a trojku.Přirovnal bych to asi ke krátkému břinknutí kotoučové pily ke kusu železa.A jak píše Jirka,stačí aby to na chvilku vychladlo a už je zase klid a pak už se to třeba znovu neprojeví až zas další jízdu.Sice je to trošku jiný projev než u Jirky,ale ať dumám jak dumám,tak to taky vidím na ten setrvák.Navíc při uplně studeným motoru má při záběru spojka snahu kopat.Ona teda už od začátku stojí za prd,je hrozně tvrdá a zabírá v jednom bodě.Když vemu,že auto má najeto pouze 30 tis. a má dva měsíce po záruce (která by tady stejně asi byla na nic),tak mě to pěkně vite co :) No zatím to není nic hroznýho,tak to asi ještě nechám projevit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Tak přispěju taky s trochou do mlýna...Koupil jsem jetou oktu 1,9tdi 77kw, 2005 s 85tis. a už od začátku mi přišla spojka, že jde nějak ztuha, ale říkal jsem si, že je to asi tím, že jsem přesedlal z fábky 1,2 kde šla strašně lehounce. Pořád dobrý, až dneska, kdy jsem jí trochu víc prohnal, mi najednou zůstal vyset chvilku spojkovej pedál. Nejdřív mi přišlo, že se seknul o kobereček, ale pak se to stalo asi ještě dvakrát a spojka začla i drhnout a při každém sešlapnutí už i hučí. Tak jsem dojel s obavama domů a trnu co to všechno asi odešlo... Jinak se linul i od motoru smrad jako by spálené gumy... Nevíte s čím tak můžu asi tak počítat a kolik si mám připravit? Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj,.......na vrakárně ve Vršovicích tě komplet(setrvák,lamela,přítlačák) vyjde na 7.000kč....z ložiskem 7.500kč.Kupoval jsem to tam koncem zimy na jednu mojí OII 1.9TDI 77kw......odešel na ní setrvák,začal rachtat,tak šel rovnou celej komplet novej když už měla přes 300.000km.

To že ti padnul pedál může být ale spojk.válec......u VW to neni nic neobvyklého.Na Passatech mi taky asi u třech odešel kolem 100.000km a projevovalo se to stejně....pedál šel čím dál víc ztuha,zůstaval dole že jsem ho kolikrát nadzvedával nártem apod. ..........

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem volal dneska do dvou servisů škoda kde mi bylo řečeno, že by mi to udělali za cca 14tis. i s prací...(je to bez setrvačníku a myslim i bez ložiska). Říkám si, že když už se to bude dělat, že by bylo vhodné jí asi udělat komplet, ať se zase za x km nevysere něco co se tam nechalo jetýho... Takže se zkusím asi domluvit, ať mi zjistí problém-jestli je to spojka a nebo třeba ten spojkovej válec a já bych jim dodal materiál a zaplatil "jen" práci.. Tak uvidím jak se k tomu postaví. Asi mi řeknou, že mi potom neposkytnou záruku, když dodám svůj materiál... A nebo to zkusím v normálním servise... Jak by jste to řešili vy?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak je hodně autor.servisů který prováděj opravy pouze a jen z vlast.dílů a to ani v případě i když si dodáš díly orig.škoda....(takové jsou např.AutoJarov,oba dva Porsche Praha apod.)

Zkus tento odkaz......Maj tam jen orig.škoda díly za ceny +- stejné jako vrakoviště Vršovice navíc ještě servis.Využil jejich služeb můj brácha ještě když měl OI a max.spokojenost.Já pokud něco náhodou nemaj na Vrakovišti Vršovice tak jezdím tam.Dříve měli sídlo ve Vysočanech a ted se přestěhovali do Malešic..kousek od Malešic.náměstí..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to nakonec skončilo u známého, který dělá auta v garáži a byl zrovna ochotnej a hlavně rychlej. Do škoda servisu jsem to nedal a jiné servisi by to udělali až někdy v týdnu, což bylo pro mě celkem už dost dlouho. Tady mi to v pátek rozebrali a zjistili, že se totálně vysralo ložisko. Já sjel do Prahy (Ukrajinská ulice-MaxiL) pro spojkovej set sachs (setrvák,lamela,přítlačák-8tis. bez paíru) a ložisko jsem koupil normálně v servise za 1tis tzn. komplet za 9tis.. Dneska dáno dohromady a musím říct, že je to fakt super jezdit s opět funkční spojkou :-).

I sešlapnutí spojky je už mnohem lehčí, téměř srovnatelné se starou fábijkou 1.2, spojka zabírá opět víc nahoře, nezahučí při každém zařazení a hlavně funguje!

Přidány fotky starý a nový spojky pro ilustraci.

Jinak by se pravděpodobně dala použít i ta stará spojka, ale řikal jsem si, že když už se to dělá, tak ať je klid a dal radši komplet nový...

Tímto chci taky poděkovat vám všem (hlavně u mě konkrétně WRCCKOvi a KARLOS3ovi), kteří jste mi(nám) dali tipy kde dobře nakoupit a ušetřit si tak nemalé penízky, ještě jednou DĚKUJI!!!

Tak ať nám hlavně ty naše škodověnky jezdí a neserou se...!!!

post-3129-1216665904_thumb.jpg

post-3129-1216665917_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cau vsem, tak ja jsem taky uz den po vymene spojky a setrvaku, nevim teda presne co si myslet ale auto me pri rozjizdeni divne cuka (jako kdyby auto chtelo chcipnout ale nechcipne) jedine co pomuze tak rychla prace spojky plyn ale nejake lehci rozjizdeni bez toho cukani nehrozi. Indeticky to same na zpatecku nedejboze rozjizdet se jen pres spojku. Servis me tvrdi ze si to musi sednout muzete me to nekdo potvrdit ?

Prijde me ze jsem slapnul do ho*** menila se preventivne spojka kvuli setrvaku ktery delal bordel, a predtim ta spojka zabirala skvele a dalo se stim rozjet uplne jemne a plynule tady to opravdu pripomina zlehcene traktor jakmile je uz auto v pohybu tak to funguje normalne. Zacpy v Praze jsou ted opravdu zazitek. Kdyby mel nekdo tip cim to muze byt zpusobeno (spatna montaz ? vadny dil ? ) budu rad za kazdou reakci.

Editováno: , autor: treid
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U nových aut ty spojky jsou takový divní,obvzláště u TDI-PD...než se roztáhne ten bod záběru si člověk musí dát trochu majzla.To vždy když sednu do funglovky tak je ostrá a zabírá prakticky v jednom bodě,po najetí nějakých km se ten bod záběru roztáhne a už se s tim dá jezdit normálně....ale zas žádná tragédie to neni,je to spíš zvyk.

Sice to neni častý,ale stát se může že ten přítlačák nemusí být o.k. i jako nový...........známému před pár lety takhle vyměnily kompletní spojku včetně setrváku na Superbu 1.9TDI 96kw(materiál byl origo) a taky si od té výměny stěžoval na to že se mu s tim blbě rozjíždí že si připadá jak debil....jezdil s tim asi 5000km a nepřestávalo,tak to jel reklamovat asi 2x až to nakonec rozebral ten maník co mu to měnil a zjistily že je vadná talířová pružina v přítlačáku,tak vyměnil ten přítlačák a pak už to byla balada.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cau vsem, tak ja jsem taky uz den po vymene spojky a setrvaku, nevim teda presne co si myslet ale auto me pri rozjizdeni divne cuka (jako kdyby auto chtelo chcipnout ale nechcipne) jedine co pomuze tak rychla prace spojky plyn ale nejake lehci rozjizdeni bez toho cukani nehrozi. Indeticky to same na zpatecku nedejboze rozjizdet se jen pres spojku. Servis me tvrdi ze si to musi sednout muzete me to nekdo potvrdit ?

Prijde me ze jsem slapnul do ho*** menila se preventivne spojka kvuli setrvaku ktery delal bordel, a predtim ta spojka zabirala skvele a dalo se stim rozjet uplne jemne a plynule tady to opravdu pripomina zlehcene traktor jakmile je uz auto v pohybu tak to funguje normalne. Zacpy v Praze jsou ted opravdu zazitek. Kdyby mel nekdo tip cim to muze byt zpusobeno (spatna montaz ? vadny dil ? ) budu rad za kazdou reakci.

tak já ti naopak řeknu, že si to podle mě nesedne. tohle mi přesně dělá od výměny už asi 50tis km. prostě cuká při rozjezdu, jediný čim tomu pomůžu je rozjíždět se přes víc plynu. jinak cuká tak, až mi rezonuje zadní plato...už jsem si na to zvyk, ale kámošovo 2.0TDI ještě s původní spojkou se rozjíždí úplně jinak...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak já ti naopak řeknu, že si to podle mě nesedne. tohle mi přesně dělá od výměny už asi 50tis km. prostě cuká při rozjezdu, jediný čim tomu pomůžu je rozjíždět se přes víc plynu. jinak cuká tak, až mi rezonuje zadní plato...už jsem si na to zvyk, ale kámošovo 2.0TDI ještě s původní spojkou se rozjíždí úplně jinak...

Je pravda že takové to vyložené poskakování si teda asi nesedne.....to znám ještě z Passatu kdy mi na jednom z nich kolem 250.000km taky odešel setrvák a co rozjezd tak to bylo poskakování a to i když si dal člověk hodně záležet při rozjezdu.

Když je nová spojka se setvákem,tak jsem spíš myslel to že je ostrá a že zabírá v jednom bodě,takže než se ten bod záběru roztáhne,tak se člověku lehce může stát že když jí rychle pustí jako u zajeté spojky,tak to zahrká a nerozjede se zrovna plynule..

Oni se ty dvouhmot.setrváky taky rády jen zasekávaj......známej měl dřív stejný problém u Forda Focuse TDCI...ten už tenkrát laboroval kde a za kolik by mu to vyměnily a najednou z ničeho nic mu to zas přestalo.....tak se pak ptal nějakého mechanika a ten mu řekl že se to stává....pak s tim jezdil dalších cca 80.000km než to prodával a už v pohodě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nazdar hoši, taky si myslím, že si nic nesedne a bude to cukat dál. Mimo to mi ale přijde těch špatných spojek na OII nějak moc, nemyslíte !? Když si vzpomenu na OI, tak tam jsem ani nevěděl, co to spojka je a to měly obě auta najeto kolem 200 t. km.

Ono ani nejde tak o to jestli to je OII,OI apod.,ale o TDI-PD......tam ty spojky často odcházej...podle mě to je tím jak ty TDI-PD v nástupu výkonu nakopávaj,tak ta spojka dostává nášup.

Na OII 1.9TDI mi nikdy neodešla tak že by začla klouzat,ale u jedné co měla už přes 300.000km začal rachtat setrvák,tak jsem to koupil rovnou komplet.....U těch 2.0TDI mi setrvák odešel u každého z nich za více jak 200.000km 2x.

Vím že u Passatů když nastupovali TDI-PD v roce 99 tak tam ty spojky(hlavně setrváky) odcházeli dost často.......tenkrát kolega pořídil ještě nefacelift B5 v 99roce 1.9TDI-PD 85kw a tomu za 60.000km vyměnily spojku ze setrvákem 2x...řikal že mu technik v servisu VW řikal že to jsou totiž spojky z klasiky TDI 81kw a u TDI-PD to prostě nevydrží...až při té druhé výměně kompletu v 60.000km mu tam dali nějakou inovovanou a ta už mu držela až do 250.000km.

Ono ale co jsem poslouchal druhého kolegu co je vysazen na Peugeoty,tak např.u prvních HDI nevydrželi ani 80.000km a šli do řiti a dnes to neni o moc lepší..ten měl dřív 405,605 z klasikou TD a o spojce taky nikdy nevěděl až do HDI.......další dva kolegové mají Fordy(Mondeo,Focuse) a ty měli taky už problémy se spojkami,setrváky a to do najet.100.000km....takže¨to je asi dnes problém více automobilek....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

Tak mě spojka zabírá normálně, klidně se rozjedu i bez plynu ale potíž je v tom že když jí sešlápnu tak něco začne dost slyšitelně klepat, jak jí pustím tak to přestane.

A ještě mi přijde že když řadím nahoru a padaj otáčky např. z 2500ot tak to tak nějak zahučí či zadrnčí, mimo to jak jsem už psal dříve jinde tak přesně v 1900ot. jsou znát takové malé vybrace, víc i míň ot. je v klidu.

Přečetl jsem poctivě celé téma "spojka" a soudím že mě asi čeká výměna, mimo spojky pravděpodobně i setrváku, je to 1,9 77kw mr05, naj. něco přes 70 tis.

Klepalo ta taky někomu, případně kolik jste zaplatili za opravu ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...