-
Spojkový pedál - záludnost
Na Rapidu 1,4 TDI mám najeto aktuálně cca 10.500 km. Při návratu z dovči za jízdy to najednou udělalo "cvak" a pod nohami se mi objevil jakýsi plastový nesmysl a spojkový pedál se zvedl o cca 10 cm nad úroveň ostatních pedálů. Po chvilce hledání jsem přišel na to, že se jedná o jakousi plastovou "závlačku", která spojuje pístek spojkového válce s pedálem. Samozřejmě, že po jeho vrácení na místo tam nedržel a vypadával, takže jsem to vyřešil omotáním pedálu s touto závlačkou náplastí a v pondělí vyrazím do servisu. Jednak překvapení pro mne, že má Rapid hydraulické ovládání spojky a také rozčarování jak toto nesmyslné řešení dokáže otrávit život u 2 měsíce starého auta. Šetří se všude a na všem .... má někdo podobnou zkušenost?
-
Často spíná ventilátor chlazení 1,4 TDI
Je fakt, že by to mohlo být tou regenerací DPF ... jen je mi divné, že se mi to s 1,6 TDI nikdy nestalo ... možná vliv Dieselgate v praxi
- Spojka a vše kolem ní
-
Často spíná ventilátor chlazení 1,4 TDI
Máte někdo zkušenost nebo info, jestli je to standardní situace ... po cca 60 km svižnější jízdě s pohodovým dojezdem cca 5 km z kopce se mi v garáži sepnul ventilátor chlazení. Nebo při poskakování v zácpě po Praze se mi také spíná ventilátor chlazení. Venkovní teplota kolem 20 stupňů. Je pravda, že se tento motůrek rychle ohřívá, ale nikdy se mi nestalo např. u motoru 1,6 TDI aby někdy sepnul ventilátor při jakékoliv zátěži. Trochu mi to vrtá v hlavě, jestli je to OK. Díky za Vaše podněty a zkušenosti.
- Pozná servis domácí výměnu oleje
-
Přísady do benzínu
Plácá nesmysly VIF do nafty je letní a zimní. Do benzínu je opravdu jen jeden "celoroční". Mám toho moc a s nafťáky jezdím víc. Tak se omlouvám. Nicméně na mých zkušenostech s ním to až tolik nemá vliv. Použití v benzínu je spíš pro dobrý pocit (motor jsem nerozebíral, abych zjistil, jestli jsou čistější ventily nebo jestli vstřikovače radostněji vstřikují), v naftě jsou účinky více patrnější na zvuku motoru a na životnosti vstřikovačů. Používám jej asi 8 let. Jinak potvrzuji, že je lepší použít "standardní" palivo + VIF než koupit palivo údajně více aditivované bez přídavku VIF
-
Přísady do benzínu
Do "benzínu" přidávám VIF spíš pro dobrý pocit, že se eliminuje negativní vliv biosložky. Žádné zázraky se spotřebou se nedostavily a ani jsem žádné takové neočekával. Přidání VIF do "nafty" má daleko větší efekt ... zejména co do snížení hlučnosti a zjemnění chodu motoru ... pravděpodobně se jeho vlivem opravdu něco "děje" s cetanovým číslem nafty. Obě (čtyři :-) zimní i letní) varianty VIFu kupuji v AUTOKELLY za cenu kolem 180,- Kč za 0,5 l plechovku.
-
Rapid vs. Fabia III
Ano ... je to "služebák". Pokud někdo najede 50 - 60 tis. km za rok, tak není moc pravděpodobné, že by tak činil jen pro radost ... třeba bez "cesťáků", příspěvků na dopravu nebo podnikatelské aktivity :-) Ta 1,6 TDI 85 kW v Rapidu je nový motor, rozdílný od 1,6 TDI 81 kW v Oktávce ... prý s lepší akustickou pohodou a s velmi příjemnými výkonovými parametry na velikost a charakter auta, i když má stále jen 5 stupňovou převodovku. U nových aut je cenový rozdíl mezi Rapidem a Oktávkou s těmito motory min. 50 tis. Kč ... a podle mne Oktávka v této úrovni motorizace zase tolik přidané hodnoty pro běžné využití oproti Rapidu nenabízí. Pokud nepočítám x jízdních asistentů. Abych nekřivdil ... Oktávka má širší přední sedačky. Před Rapidem 1,4 TDI jsem používal Fábii 1,6 TDI 55 kW. Jezdím podobné rychlostní průměry na podobných trasách a rozdíl ve spotřebě je 1 litr ve prospěch Rapidu ... to nekecám. Nicméně ... trochu mi ten čtyřválec chybí
-
Rapid vs. Fabia III
V rámci dilema jestli Rapid nebo Fabii III bych za sebe doporučil RAPID. Důvod ... je to trošku větší auto s lepší aerodynamikou. Co do volby motorů ... čtyřválec 1,6 TDI nejlépe verze 85 kW . Jsem 14 dnů uživatelem nového RAPIDu s motorem 1,4 TDI. Za tu dobu jsem najel 2,5 tis. km s dlouhodobou spotřebou 4,2 l/100 km (nové nezajeté auto). Tento motor je příjemným společníkem zejména na pohodovou jízdu s "plachtěním" mimo město (to mi zelené lístečky v palubním počítači jen a jen rostou ) , ale nemá problém ani s rychlejšími přesuny po dálnici. Má příjemný kroutící moment 230 Nm a "náklaďákovou" charakteristiku (točit nad 3.500 ot/min. nemá smysl). Tolik pozitiva. Tříválec je znát zejména při rozjezdech, kdy je potřeba si zvyknout na charakter motoru ... v tomto ohledu není nad čtyřválec. Dále mám trochu obavy, jak budou vypadat v zimě rozjezdy na kluzké silnici do kopce. Na vyjádření ke spolehlivosti motoru je opravdu brzy ... ale rozhodně bych přešel na pevné intervaly výměny oleje (bohužel nemůžu). Tak asi tak.
Kladik
Uživatel
-
Připojeno
-
Poslední návštěva