Přejít na obsah

Jaromírek

Uživatel
  • Počet příspěvků

    13
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Oznámení Jaromírek

Nováček

Nováček (1/14)

0

Popularita

  1. Jaromírek

    Letní pneu

    Michelin to popsal naprosto přesně. S ohledem na bezpečnost je lepší guma na zadku výhodnější. Samozřejmě počítají s tím, že řidič není magor a přizpůsobí rychlost jízdy stavu pneumatik. Od těch předních máte signály okamžitě a vlastně celou dobu jízdy. To, že zadní náprava ztratila kontakt s vozovkou ale poznáte až když silnici vidíte přes jedno z bočních oken a to už může být někdy pozdě.
  2. Měnil jsem je asi na 250k km a byly už dost zničený.
  3. Taky jsem to řešil. Dokud jsem doléval po 100km tak to ještě šlo, ale velmi rychle se to zhoršuje a všude za autem zůstává olejová stopa. Co si pamatuji, nový díl stojí cca. 20k kč, Škodovka ho mění jako X-ový díl za 10k kč a je to běžně neopravitelné. Je to hnus, jedině vrakáč a spolehlivý zdroj. Já ho takhle vyměnil a za rok teklo zase. Nakonec se našel jeden z posledních ještě z automobilky.
  4. Jaromírek

    ZADNI LOZISKO

    Doporučoval bych měnit až začne hučet a jenom to poškozené. Na levém zadním (kotouče) jsem měnil na cca. 200.000, pravé zadní je stále původní, zhruba 350.000 km. Asi nějaký podařený kousek.
  5. Mám teď Kay, ale po cca. 30.000 km to začíná být docela bída. Zatím nejvíc jsem byl spokojen s originálními tlumiči. Alespoň co se týká počtu najetých km. Až zhruba od 50.000 km mi začínaly pomalu odcházet a vydržely tak 70-80.000 km.
  6. Jaromírek

    Houpe se

    Tlumiče, co jiného by to mohlo být. Stačí když odejde jeden. Pokud je vadný, je jedno kolik má najeto km.
  7. Kvůli jedné jízdě za rok po sněhu do kopce bych raději nandal řetězy.
  8. Nj, taky si myslím, že díly které jdou do výroby nemají nic společného s těmi šunty které cpou jako originální díly. Když se vám někdo snaží namontovat na auto dva originální brzdové kotouče, každý od jiného výrobce a oba v originální krabici, je docela na pováženou. Díly do prvovýroby a díly prodávané jako originální nemají stejnou kvalitu ani náhodou.
  9. Billstein jsem měl. Vydrží zhruba polovinu toho co originální tlumiče.
  10. Jezdil jsem pracovně asi čtyři roky na plynu. Teď jezdím asi tři roky na naftě. Některé vaše názory jsou fundované, některé komické a směšné. Směšné je tvrdit, jaká pohoda a malá spotřeba LPG je na motoru 1.6. Směšné je tvrdit, že to na plyn vůbec nejede. Otázka je, o čem je toto vlákno. Je o tom, zda se plyn vyplatí nebo ne. Vyplatí. Někdy. Nicméně nemůžeme porovnávat věci jako výkon, spotřeba a obsah motoru dohromady. To je jako počítat hrušky s jablky a pak říci, že švestky jsou lepší, protože jsou modrý. Kdo chce auto na práci, vezme naftu. Kdo má benzinové auto a chce plyn, ten by měl vědět základní věc, že u srovnatelně výkonného motoru na benzín a na naftu, je cena za palivo na jeden kilometr skoro stejná. Plynu motor spotřebuje za stejných jízdních podmínek asi o 30% více než benzínu. Jestli tedy chce někdo porovnávat 1.9TDI se spotřebou cca. 5.5 litru, musí pro srovnání vzít dostatečně výkonný motorem na benzín. Takový benzínový motor nepojede za pět litrů, nepojede ani za sedm. Pojede tak za deset litrů benzínu. Čili se odhadem dostaneme na 6 L nafty proti 12 L LPG na 100km. Nafta je nafta. LPG je se svou mastnou pořizovací cenou, nutnými revizemi a nutností tankovat každou chvíli opravdu nevýhodné. Logicky je tu i mnoho dalších a drahých součástek, které se mohou rozbít. Pokud však chcete porovnávat benzín a LPG, pak na LPG jezdíte se stejnými náklady na 1 km jako s naftou.
  11. Jaromírek

    Zimní pneu

    Zima se opět pozvolna blíží. Po horách jezdím asi osm let s taxikem. Co se týká dvoukolové 1.9 Tdi 81Kw Octavie, je to pro jízdu na sněhu velmi žalostné auto. V podstatě pokud jezdíte ve dne na upravených silnicích, je asi jedno jakou zimní gumu zvolíte. Pro jízdu v noci a podobných extrémních podmínkách je už výběr o dost složitější. Rozměr v šíři 195 je nesmyslně široký. Netuším jakého pošuka tento rozměr pro Octávii napadl, ale bude mdlého rozumu, protože všechna srovnatelná auta mohou použít užší gumu. Kroutící moment je také problém. V okamžiku, kdy skutečně potřebujete cit na plynovém pedálu, když se potřebujete rozjet do kopce v nějakém extrému, když musíte jet mezi 1000 až 1700 otáčkami, jste v háji. Na 1200 se to dusí a čekáte jestli motor chcípne nebo ne, no a jakmile vám nastoupí turbo tak se protočí kola. Musíte ubrat, kola se chytí, jenže zase už tam máte 1200 otáček a polomrtvej motor. Taková jízda do slušného kopce při 20 cm nového sněhu je tak docela opruz. Rozjedete na jedničku, vytočíte motor do 3000 otáček, kopnete tam dvojku a máte přesně něco nad 1000 otáček a skoro stojící auto. Samozřejmě, že pokud to pár kilometrů naložení lidmi takhle rvete, musíte i zastavit, jinak se vám přehřívá motor. Mohu z vlastní skušenosti doporučit Savu, ale měkčí směs, solidně ubývá při jízdě po asfaltě. Další dobré kousky jsou protektory od Vraníka. Jezdil jsem je dvě zimy a budu další. Mají Continental vzor, drží v břečce, na ledu, nemusíte se bát čerstvého sněhu. Výkonem jsou srovnatelné se Savou. Stojí pakatel, vydrží velké množství kilometrů i po asfaltu a jsou to gumy, které na zadní nápravě dokáží přežít v pohodě dvě zimy. To jest cca. 50.000 km. Mají však i nevýhody. Ta hlavní je, že je to protektor a co si budeme povídat. Nová guma je nová guma. Mají problémy na jediném zimním povrchu. To když napadne vrstva prašanu, taková, která se vám lepí i na lopatu. Tam jste s Vraníkem v háji. Hučí jako piliňáky. Když jsem je tam obul prvně, měl jsem dojem, že mi odešla všechna ložiska v kolech. Nicméně pokud se motáte celou zimu někde po horách či poblíž, tedy ne Praha-Brno, pokud přes zimu po sněhu a vysolených silnicích najedete nějakých 30.000 km, pak jsou protektory od Vraníka překvapivě dobrá volba.
  12. Pánové, já na předních kotoučích, které byly na autě najel cca. 170 tic. km. Byly sice trochu slabší, když jsem pospíchal auto jsem nešetřil, ale žádný kopání nikdy nebylo. Vyměnil jsem kotouče, originál díly + originál destičky a kope to jak svině. Problém není v křivém kotouči, ale v tom, že kousek kotouče brzdí a kousek ne. Další destičky jsem dal Bosch a mohu jen doporučit. Ty destičky to zkously a kopání přestalo - tedy skoro. Cítím to lehce pouze při rychlém brzdění z větší rychlosti. Nevím zatím jaká životnost destiček bude, nicméně je to opruz. Všechno stojí ranec a kvalita, že by se člověk zeblil.
  13. Jo, také mám dotaz. Jaká značka tlumičů je prodávána pod "originálním dílem"? Ty od Škodovky jsou nejlepší, ale chtějí za ně pěkně velké peníze. Protože je od někoho překupují, bylo by lepší Škodovku vynechat. Je to skutečně Monroe?? Jinak mám Octávii, jezdím taxislužbu v Krkonoších. Výdrž originálních tlumičů - přední 70-80 tis. km, zadní 100-110 tis. km. Sachs a Bilstein jsou šmejdy. Přední - 30-40 tis. km, zadní nezkoušeno, ale pravděpodobně cca. 70 tis. km.
×
×
  • Vytvořit nový...