Pánové tak jsem zase zpět. 😅
Po té co jsem vzdal seřizování světel v roce 2019 a smířil se s posledním nastavením (dobré co se týče dosvitu lechce zatíženého auta a horší při plném nákladu) mi v létě prasknul světlomet.
Po úspěšné reklamaci (prý výrobní vada, robot napasoval světla moc na těsno) ale zase špatně seřízeno... Takže seřizování zase nanovo a rovnou jsem šel na AS který minule seřídil nejblíž k mé skoro spokojenosti..
Tentokrát dosvit plného i prázdného auta zase cca 25m měřeno v podzemní garáži... V AS byli ochotní to se mnou proměřit a ukázali mi jak na digitálním regloskopu se ustálí sklon -1% ať je auto naloženo (3 chlapi v kufru) nebo prázdné. Tak mi trochu sklaplo, protože jsem si nebyl jistý zda to během 1/2 hodiny čekání znovu neseřídili....
Ano neseřídili, protože v garáži a jízdou v noci se mi potvrdlio cca 25m dosvit a ostrý přechod světlo/tma.
Tak jsem si dojel za 100,- na STK změřit světla a říkám si že se to ukáže tam.... Jenže na STK zase naměřil "perfektně seřízená" světla na -1%. Při dotazu proč to svítí jen cca 25m mi řekl že na O3 světla svítí "xenony" málo a že tam ani nedosvítí. (Což je blbost protože když přejedu horizont tak dosvítí snad 1km).
Co mne zaujalo že když jsem se technika STK zeptal kam nastavuje výškově regloskop MOTEX 7535 tak mi řekl že na "špičku krytu světla" (bod 2). To mne zarazilo protože bych čekal že to nastaví na střed osy LED modulu (bod 1).
Návod na regloskop Motex jsem nikde nenašel ale na videích na konkurenční produkty nastavovaly vždy na bod 1. (kromě toho že upravili tlak pneu, řešili naplnění nádrže a 75kg na sedačku řidiče..... o tomhle v AS a STK asi nikdo nic neví...).
Máte někdo stejnou zkušenost. Je mi divné že 2x AS a jednou STK nikdo neumí nastavit / zkontrolovat světla..... Zkoušet další AS mne už fakt nebaví