Ahojte, potrebujem poradiť. Pred cca 4tis. km / mesiacom a pol (konkrétne v nájazde 59,5tis. km) som nechal vymeniť olej + filter v DSG (mám DQ381, S3FL 140kW TDI 4x4 MY2020).
Pred výmenou mi bolo sľubované, že to bude radiť lepšie a hladšie, že také sú vraj skúsenosti ostatných. No opak vyzerá byť pravdou. Už po výmene som pozoroval, že cukanie a škubanie je začínať cítiť akosi viac než obvykle, no nechcel som sa po výmene hneď unáhliť, hovorím si že DSG sa asi ešte adaptuje, tak som tomu nechal ešte ten +/- mesiac.
A cukanie a škubanie je práve teraz viac a viac zreteľné, a všímam si to, že niečo nie je v poriadku. Prejavuje sa to hlavne na 1-2-3-4, a začalo cukať aj v R, čo mi predtým nerobievalo. Pri tom cukaní je počuť taký jemný kovový zvuk, nedokážem to popísať, najviac sa to podobá na akési (za)cvaknutie, ktoré neprebehne hladko.
Hľadal som, veľmi podobné prejavy ako ja niekto zmieňoval na Passat forách, ale čo som našiel ďalej - viď. odkaz dolu.
Kolega zmieňuje, že sa mu to začalo diať po výmene oleja. U mňa to isté len oproti nemu rozdiel, že chyby senzorov resp. akékoľvek chyby v jednotke DSG tam zatiaľ vyslovene nemám. Software mám verziu 2405.
Otázka čo s tým - bojím sa, že je to časovaná bomba a rozoserie sa to úplne.
Auto zatiaľ jazdí na všetky kvalty, ďalej otázka, či bola "spúšťačom" výmena oleja a mám to reklamovať kde som to menil (neautorizák), alebo je to vada z výroby a skusiť Škodu / AS - predĺženú záruku mám tuším do leta 2025. Fakt neviem.
Volal som aj do jedného pražského servisu prevodoviek a pýtal som sa na ceny výmeny čidiel resp. celej mechatroniky DQ381 - no, vyšších pár desiatok tisíc Kč.
Čo myslíte?