Přejít na obsah

malcolm

Uživatel
  • Počet příspěvků

    60
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Oznámení malcolm

Nováček

Nováček (1/14)

0

Popularita

  1. "Objektivně píšou a všechny motorizace vyzkoušeli" náhodou jen ti, kteří mají stejný názor jako ty
  2. Tak jsme se tu nakonec objali Ještě bych dodal, že 74kW šestnáctiventil spojuje některé výhody htp a 55kW verze - díky kratším převodům je příjemná po městě a dostatek výkonu má i za ním, až na tu krátkou pětku, která není na dálnici moc příjemná - i když proti htp to ve vyšších rychlostech při kraválu a vyšší spotřebě alespoň jede Což je ovšem akademická debata, na trhu jich moc není a tudíž na ní tazatel jen těžko natrefí. Jako velmi příjemný kompromis mi přijde 55/59 kW verze, se kterou jsem pár set km taky najel ve starší verzi. Ve městě jede i přes delší převody v pohodě a pár set RPM na dálnici dolů je velmi příjemných. Kdybych neměl jako hlavní auto Stilo s dálničním rychloběhem 6q, chtěl bych do Fabky právě ten motor.
  3. Chtělo by to trochu respektu k diskutujícím s odlišným názorem - co je tak nepochopitelného na tom, že někomu (tj. svižněji jezdícímu řidiči) ten motor nemusí sednout? První dva (necitované) odstavce tvého příspevku byly rozumné (ačkoliv fleety v Praze jsou plné htp a pochybuju, že jinde je to jinak) a pak to shodíš argumentem "htp kritizují jen ti, co to viděli maximálně z dálky", což je irelevantní, zejména když podle následného znění příspěvku je jasné, že mé příspěvky jsi četl a tudíž ti musí být jasné, že jsem Fabii I s tímto motorem vlastnil, najel s ní docela dost km. Tím docházíme k druhému citovanému odstavci - zapomněl jsi na položku "Jsou lidé, kteří HTP měli, řadit umí a mysleli si, jak to jezdí, než měli příležitost řídit silnější motorizaci, která k autu a jeho relativně slušnému podvozku sedí mnohem líp, a proto htp vyměnili za lepší motor". To je přesně můj případ, výsledek výměny vidíš v mém podpisu. Přesto jsem v případě tohoto vlákna vzhledem k popisovanému jízdnímu stylu doporučil htp, pro klidnou jízdu převážně ve městě a krátké cesty za něj je to dobrý motor. O tom, že nám hrozíš za agresívní příspěvky banem, a přitom se vyjadřuješ ještě hůř a se zjevným despektem k jakémukoliv odlišnému názoru ani nemluvě.
  4. Aneb co všechno vyplodí člověk, aby si obhájil (ekonomickou) volbu motoru. Tedy znovu od začátku: motor mi sedl - když jsem nevyjížděl za město. Byl ve skvělé kondici (nové auto, dobře zajeté), až na jednu malou vadu: chybí mu výkon (na předjetí a na dálnici), což je naprosto logické, je to základní dvanáctistovka. Ve městě dobré, za městem také, ale pro velmi klidné řidiče, kterým nevadí, že se zbytečně táhnou několik km za náklaďákem, který mohli mít se silnějším motorem předjetý, nebo že to točí při dálniční rychlosti 4000 ot., ale díky nedostatku výkonu to stejně ani v mírném stoupání moc nezrychlí. Problém nebude v motoru nebo rozdílnosti jednotlivých kusů, ale v některých (!) majitelích, protože většině opravdu vyhovuje a nemusí nikde přesvědčovat sebe i okolí, že mají místo komára velblouda. A pak se někdo z donucení spokojí s málem a je schopen do úmoru obhajovat, že je to ideální... Ať už je to motorizace nebo cokoliv dalšího si lze představit (třeba vzdělání).
  5. To je opravdu projev hodný dospělého inteligentního muže
  6. Tangerin: kvůli takovým příspěvkům, jako je ten tvůj, mají na internetu majitelé htp pověst, jakou mají. Jakožto bývalý majitel FI 12V naprosto souhlasím s tvrzením kolegy huomra. Už ve 130 to je bída, výkonová rezerva žádná, ve 150 pak doslova utrpení, nedejbože aby tě někdo byť jen v mírném stoupání zbrzdil. Podřazení je díky specifické křivce výkonu motoru neefektivní, zatímco u většího motoru logicky (!) smysl má. Prostě ano, HTP není do Fabie špatný základní motor, ale proč z něj dělat něco, čím ani zdaleka není? V případě této diskuze bych se klonil k tříválci, tady postačí. 16V bych bral jen v případě, že by se objevil za srovnatelnou cenu.
  7. Můj současný kus dal 200 tacho na rovince. Dal by možná i o něco víc, ale už jsem se bál... Jo, a samozřejmě to bylo v Reichu
  8. Projevila. Dnes se na spotřebě projevilo i něco jiného, jel jsem delší úsek za necelých dvanáct na sto - na dálnici při 180-200 kmh tacho
  9. Kdyby si pánové před jízdou sundavali z hlavy klobouk, jistě by se na takovou spotřebu nedostali. Jak už jsem uvedl, jezdil jsem s "úsporným" 12V ve FI za 6,5 až 7 kombinované spotřeby, zatímco teď jezdím s "užranou" 16V v červené barvě za 6,5 až 7 kombinovaných ve stejném režimu, jen o něco málo svižněji - zejména ve fázích předjíždění
  10. Ono u té 1,2 to nen o moc lepší, možná jsem jenom zmlsaný z Fiatu, kde je to hodně jemné.
  11. Nejlepší je vzít si z toho poučení a příště koupit hned auto s motorem.
  12. U 1,4 16V 74 kW mi zasahuje omezovač přesně v 6600 otáčkách dost nevybíravým způsobem, u FI 1,2 12V to bylo už v 6000 otáčkách.
  13. Mám 1,4 16V a ve 100kmh točí 2500 otáček. Na šestku... Ve Fabce na bůra ve 100kmh lehce nad 3000 ot./min. BTW ony mají některé Fabky tacho jen do 200 kmh?
  14. Co dělat? Jeď do servisu a řeš to. Známému tentýž problém (pokud to bude ventil) vyřešili i po záruce na kulanci.
  15. pokud je to pdf, zkus novější reader
×
×
  • Vytvořit nový...