Přejít na obsah

alfox

Uživatel
  • Počet příspěvků

    12
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Oznámení alfox

Nováček

Nováček (1/14)

0

Popularita

  1. Škoda Felicia 1,3 - Seřízení ventilové vůle (PDF - 0,45 MB) U upraveného motoru se vůle seřizují za tepla, na hodnoty doporučené úpravcem. Například tedy, sání: 0,40 mm / výfuk: 0,45.
  2. Ano, je to zkorodovaným žlutým kabelem na startéru. Při akceleraci cvaká x relé. Když kablík upadne, tak mimo jiné nejdou hlavní světlomety, stěrače, ventilátor topení a startér. Ilustrační foto!
  3. alfox

    Řazení přes zuby

    Pokud je při řazení jakékoliv dopředné rychlosti, při jakýchkoli otáčkách motoru slyšet, jak si o sebe škrtnou zuby převodových kol, tak se jedná o závadu. Počkejte si, jestli si to sedne = zbytečné zatěžování převodovky - při včasné výměně se zbytek "zdravé" převodovky neopotřebovává kovovými pilinami. Mění se synchonizační spojka na příslušné "zlobivé" rychlosti a případně i přesuvník. Výrobci luxusních automobilů mění převodovku jako celek - nevyplatí se jim obtěžovat zákazníka nějakou delší opravou. Je blbost, aby vám někdo určoval, při jakých otáčkách motoru budete řadit - to by mi mohl zkusit někdo v autorizovaném servisu říct! Pokud v návodu k automobilu není výslovně zakázáno, že se něco nesmí, tak se to může! Například BMW nedoporučuje běžně dlouhodobě jezdit na hranici omezovače otáček motoru.
  4. Myslím, že by to mohl být omezovač dveří! Mě to konkrétně dělalo jen, když jsem ho promazal. Ve dveřích cvakalo po prudším přidání nebo ubrání plynu. Zajímavá závada. Pro test ho tedy zkus vymontovat a projet to.
  5. Řeším stejný "problém" s Felicia 1.3 MPI, 40kW, r.v 1999. Motory 40kW a 50kW by údajně, konkrétně u tohoto roku výroby, měly být mechanicky shodné, kromě vačkového hřídele a softwaru řídicí jednotky. Je ale divné, že se všude uvádí rozdílný kompresní poměr! 40kW=9,5:1 a 50kW=10:1. To by znamenalo, že musí být jiný spalovací prostor! Ví někdo, jak to tedy přesně je?
  6. Podle všeho by tyto vibrace měly pocházet od kloubů na poloosách - nejčastěji vnitřních (u převodovky). Doporučuji nejdřive zkusit vyměnit tukovou náplň vnitřních kloubů (používá se speciální vazelína na vnitřní klouby poloos). Pokud by vazelína nepomohla, tak klouby vyměnit. Předpokládám nepoškozená a vyvážená kola a zkontrolovanou nápravu (uložení ramen, vůle všech čepů, a podobně).
  7. alfox

    Motorový olej

    Nezapoměň, že těch sto tisíc je v jednom tahu - jednou se nastartuje a pak se jede těch sto tisíc v kuse. Tohle snad dneska vydržej všechny oleje... Jasně, jezdit na olej 100000 km s Felicií bych si nedovolil.
  8. alfox

    Motorový olej

    Já testuji ve své 1.3 MPI Aral Super Tronic 0W-40 už třetí rok a zatím v pohodě. Změna oproti 10W-40 je ta, že motor je mírně hlučnější (při poslechu v motorovém prostoru). Jezdím každý den zhruba 40 km, olej měním po 13000 až 20000 km. Při výměně dávám přesně mezi rysky a po celý proběh olej nedolévám. http://www.aral.cz/automobilove-oleje/Osob...onic-0W-40.html Kluci z Aralu říkali, že v testovacích podímínkách jim bez problémů jejich kvalitní oleje vydrží proběh 100000km (stotisíc kilometrů).
  9. alfox

    Nejde řadit

    Opravdu zvláštně ojedinělý způsob popisu závady.
  10. alfox

    jede na 3 valce

    Ještě by jsi mohl zkusit vyčistit zapalovací modul. Sundej modul ze svíček a do jednotlivých pryžových bodek nalij čistící přípravek Perchlor/Trichlor (seženeš v drogérii). Tím se vyčistí jak vnitřek modulu, tak i kovové pružinky, které dosedají na kontakty jednotlivých svíček. Očisti pryžové bodky, použitý přípravek nech vykapat a celý modul řádně vyschnout. Tohle mi pomohlo, když motor 1.3MPi v nižších otáčkách (okolo dvou tisíc) při ubírání plynu občas vynechával.
×
×
  • Vytvořit nový...