Jop. Auto bylo týden v servise. Najelo pár set km. reklamováno mimo jiné traktor u ohřátého a občasný špatný start u studeného (cukání, kolísání otáčkoměru apod.). Servis údajně provedl na základě nařízení výrobce, na základě video záznamu (pořídil sám servis), rozborku a kontrolu. Vše údajně zcela v pořádku, tak to složili zpět. Při předání mi bylo řečeno, že se bude pořizovat foto dokumentace dílů, pošle se výrobci a ten rozhodne. Dále měli provést přehrátí řídící jednotky, jelikož je pro tyhle popelnice k dispozici novější SW.
Od přehrátí nemám absolutně žádný problém se starty (dělalo od novoty). Auto se zase chová jako předchozí, které mělo stejný motor. Takže spokojenost. Nechápu, proč ten SW nenalejou všem automaticky. V servisu jsem byl v průběhu roku 8x...
Traktor u teplého zůstal. Dle slov servisu vše rozdělali, zkontrolovali dle pokynů a žádný problém nenalezli. Týden na to jsem měnil doma olej a ve vaně byl původní šroub z výroby, těsnění, vana suchá, nikdy z toho olej nebyl vypouštěn (ok, mohli vysát). Na vaně a jejím okolí ovšem není jediná známka manipulace. Všechny šrouby netknuté, neohmatané apod. Vzhledem k jiným okolnostem jsem musel do daného servisu ještě jednou a mimo jiné jsem se jich ptal ještě zpětně na tu opravu. Potvrdili rozsah prací. Na mou otázku, zda můžu vidět nějakou dokumentaci z opravy, následovalo ticho a poté komentář, že bylo vše v pořádku a proto se ani nezdržovali s fotkama. Nyní řeším přes zákaznickou linku. Někdo tu buď lže nebo krade.
V jiném autorizáku jsem se ovšem bavil se servisákem a říkal, že tohle řešili. Prý to dělají palivová čerpadla a je to vlastnost. Dá se to prý údajně ověřit tak, že by ten hluk měl zmizet při lehkém přidání plynu. Už to asi nebudu řešit. U studeného, při teplotách kolem nuly, zase rachtá spojka na neutrál. Taky je to prý VW vlastnost. Holt si musíme asi zvyknout na to, že studené a teplé nemůže auto stát nastartované na volnoběh.