Přejít na obsah

Rikox

Uživatel
  • Počet příspěvků

    5
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

Oznámení Rikox

Nováček

Nováček (1/14)

  • Conversation Starter Vzácný
  • One Month Later
  • Week One Done
  • First Post

Nedávné oznámení

0

Popularita

  1. Omlouvám se za příspěvek na OT diskuzi, ale já jsme byl na prověření tlaku válců a bylo to 10, 9, 10 a povídali že to je moc dobré, že tam ze je u těchto HTP 6 ventilových 9 - 10 barů úplně v pohodě s velkým nájezdem i po generálce motoru. Takže noví auto má okolo 11-12, ale motor co má najeto 250000 jako můj už má právo na trošku nižší tlaky. Po GO mi to žralo okolo 6,5l / 100 km, teď okolo 4,90 l. Jak se takovýto motor "zajede", sníží se paradoxně spotřeba. Ale ne každá noha a trpělivost tomu dostojí :-)
  2. Dobrý den, je to již rok, co řeším společně s několika autoservisy (mnoho z nich nechce mít s 19 let starou HTP co dočiněním, a servis odmítají) jednu celkem banální avšak podstatnou závadu spojenou se špatnými starty. Ve spojením s níže vypsanou závadou, jsem do oprav a servisu dal od října 2021 až do dnes okolo 13000 - 144000 Kč a stále problém setrvává. Ovšem vzhledem k tomu, že se to projevuje od září do prosince pak je do konce února klid a zase se to objeví na konci února a trvá to do poloviny května kdy je zase do září klid, tak je těžké v létě nebo v zimě s tím argumentovat, neboť v servisu buďto nechtějí s tímto motorem nic dělat, a nebo říkají "pokud to teď startuje dobře, tak co tady děláte ? Příjďte až to bude zlobit!" apod. Podrobnosti o vozidle: Vůz: Škoda Fabia 1.2HTP 40 kW (kod AWY) Nájezd: 248000 km (problémy začaly okolo 210000 km) Kompletní GO motoru + rozvody byly dělané ve 186000 Km (je to rok a půl a bylo to servisu Auto Kelly) Olej se mění každých 13000 - 15000 km a to včetně výměny vzduchových filtrů nad sáním a každých 30000 Km výměna chladící kapaliny. Pozn: S vozem během jediného roku najedu okolo 38000 - 40000 Km Ale nyní tedy k závadě a popisu jejího projevu: Ráno ve 4:30 kdy jedu do práce startuje auto uplně v pohodě (jasně je to 19 let starý 3 válec, takže si trošku zavibruje ale po 10 sekundách se ustálí volnoběh, a je klid), do práce dojedu po cca. 45 minutách plynulé jízdy, a na parkovišti odstavím auto. Když pak v 15:00 odjíždím domů, startování nejde hladce. Někdy naskočí až po druhém startu, někdy dokonce po třetím, ale nikdy na poprvé. První nastartování se třeba 5 sekund protáčí startér a občas je slyšet že motor zabublá ale nenaskočí, když náhodou naskočí, vyskočí otáčky počátečního volnoběhu na 1000 otáček, ale hned spadnou na 750 otáček, motor začne skákat a udusí se. Pokud k tomuto dojde, hned druhý start vyjde na první jiskru a hned odjíždím. Pokud však první start neproběhne ani po 5 sekundách protáčení startéru klíček vypnu a zkusím to podruhé, tam to sice naskočí, volnoběh drží, ale když přidám plyn, motor se začne klepat, otáčky jdou dolu a pokud plyn nepustím, tak se motor opět udusí a chcípne. Pak už následný start je ten, který mi umožní hned s vozem odjet. Co vše jsem ve spojitosti s tímto dělal, nebo nechal dělat v servisu: První co jsem udělal když se to objevilo na konci září nebo začátku loňského říjny bylo, že jsem hned zajel do servisu na SVAG diagnostiku, a tam byly dvě chyby a to: 16556 - Systém dávkování paliva - Systém příliš bohatý 16500 - Snímač teploty chladicí kapaliny - Nesmyslný/Nepřesný signál Verdikt prvního autoservisu: Prý neví co to je za závady, a tento motor je jak kouzelnická hůlka. Auto jsem tam 3 dny nechal. Vyměnili mi kyslíkovou Lambda sondu, čidlo chladící kapaliny + těsnaní čidla u termostatu a vyměnili chladící kapalinu. Za to si nechali říci 3000 Kč (1200 Lambda, 275 Kč čidlo + těsnaní a 525 Kč chladící kapalina + destilovaná voda, 500 Kč diagnostika a 500 Kč práce), říkal jsem si OK, tak snad to bude v pohodě, ale druhý den odpoledne opět špatný start, vyskočila opět oranžová chyba motoru "pečené kuře" a opakoval se scénář znovu. Šel jsem tedy do dalšího servisu, tam si nechali auto 2 dny a za 5000 Kč mi vyměnili 3 zapalovací cívky (divné že každá jiná značka, ale zjistil jsem to až asi 4 měsíce potom) + všechny 3 svíčky (přesto, že jsem si svíčky měnil 3000 km před tímto servisem, ale to je fuk) + diagnostika (opět chyba 16556 a 16500) + endoskopická kontrola ventilů (na stáří motoru prý OK) + proměření tlaku válců s výsledkem cca. 11, 11, 10 (byly tam nějaké desetiny samozřejmě). Pak jen konstatovali, že vše co vyměnili bylo třeba vyměnit, že pokud problém bude přetrvávat, bude závada někde uplně jinde, že mám kdyžtak přijet, a že záruka se opravy se bude vztahovat jen na použité komponenty které servis vyměnil. Druhý den odpoledne, jak jinak než opět špatný start, 5 minut na to vyskočila chyba motoru a problém se opakoval dál, a navíc se přestala skoro hýbat ručička teploty chladící kapaliny, nebo vylétla jen do 1/4 a jen za volnoběhu na místě vyjela na pomyslných 90°C do půlky. Do žádného servisu jsem jej už po říjnu 2021 nedával, pak přišly mrazy koncem listopadu a vše zase startovalo jak po másle, na konci února nebo začátkem března se to zase projevovalo, tak jsem ještě zkusil koupit novou baterii (Varta BLUE 62Ah za 1800 Kč) která měla už hraniční voltáž okolo 12,4 - 12,6V, vyměnil jsem repasovaný alternátor (Valeo 70A, tedy ale stejný originál ze stejného vozu z Vojkovického vrakoviště za 1200 Kč), vyměnil filtry nad sáním a.... pak přišel konec dubna, květen a vše bylo zase jako nové, a starty svižné, na první jiskru a vše se znovu objevilo až teď na konci září. Mám už obavy z toho, že servis ze mne vytáhne další prachy a auto stejně nebude startovat jak má. Setkal jste se s tímto už někdo prosím ? Rád bych zase měl v auto takovou důvěru, jakou by měl řidič mít ke svému vozu, že s ním vždy pro problémů odjede, a domů jej vždy doveze. Nové zatím kupovat nechci, STK mám nové, a ty necelé 2 roky do 9/2024 bych s ním rád dojezdil, ale dobře zase startoval. Pozn: Jak jsem již psal, problémy se projevují vždy a pouze když jsou větší rozdíly teplot, tedy ráno +5°C a přes den +25°C na sluníčku nebo do 20°C ve stínu (většinou však parkuji na sluníčku), když je ráno -15°C a přes den -5°C problém se neprojevuje stejně tak jako když je ráno +15°C a přes den +25°C Moc děkuji. Richard
  3. Dobrý večer. Je to už pár měsíců, tak se chci zeptat, zdali, a jak se to vyřešilo, nebo co bylo příčinou. Mám podobný problém s Fabia 1.2HTP 40kW (AWY), ale zlobí to spíše jen když je ráno poměrně chladno ( cca. +5 až +10°C) a vlhko, a odpoledne poměrně teplo tj. tak nad +18°C a více. Z pravidla to začne dělat na konci února nebo začátkem března, problémy skonči na konci května, a celé léto je klid až tak do poloviny září, kdy to začne zase a trvá to do prvních mrazů. Pak od prosince do února je zase klid a je jedno, zdali je -20°C nebo ne, prostě to na první jiskru nastartuje a hned jede. Jinak to startuje jako když se dusí, první 2 starty jen tak bublají okolo 500 otáček a motor to neroztočí do volnoběhu a chcípne, když v tomto přidám plyn, hend se motor zastaví. Podruhé nebo potřetí to už nastartuje jako nic. Vyměnil jsem svíčky, novou baterii, čidlo teploty vody, všechny hadičky jsem vyměnil co přimíchávají vzduch + vyčištění klapky, vyměnil jsem obě lambda sondy a nový palivový filtr a zlobí to dál každý podzim a jaro. Nekoukám se raději na to, že auto jsem před 4 lety kupoval za 35000, a poslední rok a půl co zlobí, jsem do těch oprav nasekal více jak 25000 :-( Servis ? "Nic jsme nenašli, všechno funguje jak má, je to starší auto tak tam něco bude, ale diagnostika nic neukázala" Přitom když se vymaže chyba motoru na palubní desce (pečené kuře), tak při prvním takovém "špatném startu" do 4 minut "kuře" svítí. Někdo povídal že je špatný katalizátor, že když je ráno chladno, tak se tam udělají usazeniny které během dne ztuhnou a jak je tepleji přes den, tak se z toho stane tuhý maz, který uspává průchodnost tak nevím... Pak ještě prý možná termostat, ale věřím, že termostat co stojí 1000 Kč, by snad kompletně vyměnili v servisu (pravdou je, že ručička teploty vody nikdy nevyjede na 1/2 tj. 90°C, ale je vždy dole nebo v 1/4). Děkuji za odpověď. Richard
  4. Omlouvám se, ale vyhledával jsem fultextem v Google, a našlo mi to tento příspěvek, který seděl na 1000% k mé chybě. Dával jsem dotaz před měsícem, tady na fóru, ale nikdo neodpověděl, a uplně stejnou chybu, jsem tady na foru nenašel.
  5. Dobrý den. Už je to krapet OT (tak 7 let koukám), ale problémy starších aut se moc nemění. Mám Fabia 1.2HTP 40kw AWY. Zlobí mne přesně to, co autor příspěvku psal. Auto startuje za studena tak napodruhé nebo potřetí, když nastartuje tak nemohu hned jet, ale až třeba za 2 nebo 3 minuty, protože jakmile třeba 10 sekund po nastartování zařadim jedničku a šlápnu na plyn, auto hned začne kuckat, když přidám plyn, tak za velkého otřesu chcípne. V servisu mi měnili celý termostat včetně čidla chladící kapaliny, lambda sondy (obě) a stále to samé. Po vynulování chybové hlášky (oranžové kuře), se to hned při prvním špatném startu do asi 5 minut rozsvítí opět. Začínám být bezradný, a tak jako původní autor dorazu, ani já nemám teď zbytečných 25000, abych si mohl koupit "novou" starou Fabii. Děkuji za reakce. R
×
×
  • Vytvořit nový...