Omlouvám se za reakci na tak starý příspěvek, ale dnes je otázka snížení spotřeby mnohem více na stole, než před skoro 13 lety, kdy tato diskuze zde začala.
Já mám Fabia 1.2HTP 40kW (315000 Km), a jezdím s ní velice spoře. Do kopce samozřejmě podle naložení (většinou jezdím jen já sám + max. 8 - 10 kg věcí v kufru) řadím nahoru až na 3500 otáčkách, kdy už auto řve jako kdyby jelo na 5000 otáček, takže do kopce raději jedu třeba jen na trojku ve 3500 otáčkách, než abych řadil na 4. ale když jedu po naprosté rovině, tak nahoru řadím ve 2000 - 2250 otáčkách s jemným plynem (tedy pokud za mnou není kolona auto, to je situace jiná, a při řazení nahoru, jde noha na plynu hlouběji), naopak podřazování na rovince a z kopce (i když z kopce moc lidí nepodřazuje pokud nechce brzdit motorem, a to za použití meziplynu) podřazuji vždy okolo 2000 otáček, a do kopce o něco více když vidím, že auto to do kopce na 4. nedá, tak na 3 řadím už třeba ve 2500 (i více) otáčkách a s trošku více plynu.
Nicméně v kostce je můj standard mezi 2000 - 2250 rovina, nad 3250 do kopce, ale jak tady každý uvádí "je to o mnoha parametrech jako naložení auta, teplota motoru apod.".
V manuálu na Fabii je, že se má vyšší stupeň řadit ve 2000 - 2500 ot. ovšem o podřazování se tam číselně nikde nezmiňují, jen píší, že nižší převodový stupeň řadíme tehdy, když jízda přestává být plynulá (?).
Přiznám se, že tankuji až tehdy, když se rozsvítí kontrolka nízké spotřeby, ale to hned hledám nejbližší Shellku abych dotankoval.
Nicméně průměrná spotřeba dlouhodobá je 4,95 l/100 km.
Měřím to podle natankovaného benzínu a ujetých Km na tripu PP, který při tankování nuluji.
Vždy tankuji okolo 40 - 41 litrů (tak 4 - 5 litrů při tankování v nádrži vždy je), a na těch 40 litrů vždy ujedu okolo 780 - 790 km v zimě, a okolo 820 - 840 km v létě.
Je to hodně o stylu jízdy, ale sám jsem tomu nevěřil, proto jsem si pár nádrží změřil přes mapy google ohledně najetých Km, a rozdíl byl jen okolo 6 - 7 km na nádrž, což mne potvrdilo, že PP má celkem přesné údaje v určité toleranci.
Jinak soused má to samé auto, a spotřebou se nedostává pod 6,5 litrů, ale říká, že má hodně často nohu na plynu a dálnici jezdí i 140 km/h což já se držím v pravém pruhu na 100 - 110 km/h, respektive skoro na dálnice nejezdím, protože tam ta spotřeba je opravdu už vyšší a okolo 6 L.
R.