Přejít na obsah

82dan82

Uživatel
  • Počet příspěvků

    5
  • Registrace

  • Poslední návštěva

O uživateli 82dan82

  • Narozeniny 18.2.1982

Kontaktní metody

  • Web URL
    http://www.adzi.cz
  • ICQ
    177890956
  • Skype
    risamarsal1

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

Oznámení 82dan82

Bažant

Bažant (2/14)

  • One Year In
  • One Month Later
  • Week One Done
  • First Post Vzácný
  • Conversation Starter Vzácný

Nedávné oznámení

0

Popularita

  1. Omlouvám se za reakci na tak starý příspěvek, ale dnes je otázka snížení spotřeby mnohem více na stole, než před skoro 13 lety, kdy tato diskuze zde začala. Já mám Fabia 1.2HTP 40kW (315000 Km), a jezdím s ní velice spoře. Do kopce samozřejmě podle naložení (většinou jezdím jen já sám + max. 8 - 10 kg věcí v kufru) řadím nahoru až na 3500 otáčkách, kdy už auto řve jako kdyby jelo na 5000 otáček, takže do kopce raději jedu třeba jen na trojku ve 3500 otáčkách, než abych řadil na 4. ale když jedu po naprosté rovině, tak nahoru řadím ve 2000 - 2250 otáčkách s jemným plynem (tedy pokud za mnou není kolona auto, to je situace jiná, a při řazení nahoru, jde noha na plynu hlouběji), naopak podřazování na rovince a z kopce (i když z kopce moc lidí nepodřazuje pokud nechce brzdit motorem, a to za použití meziplynu) podřazuji vždy okolo 2000 otáček, a do kopce o něco více když vidím, že auto to do kopce na 4. nedá, tak na 3 řadím už třeba ve 2500 (i více) otáčkách a s trošku více plynu. Nicméně v kostce je můj standard mezi 2000 - 2250 rovina, nad 3250 do kopce, ale jak tady každý uvádí "je to o mnoha parametrech jako naložení auta, teplota motoru apod.". V manuálu na Fabii je, že se má vyšší stupeň řadit ve 2000 - 2500 ot. ovšem o podřazování se tam číselně nikde nezmiňují, jen píší, že nižší převodový stupeň řadíme tehdy, když jízda přestává být plynulá (?). Přiznám se, že tankuji až tehdy, když se rozsvítí kontrolka nízké spotřeby, ale to hned hledám nejbližší Shellku abych dotankoval. Nicméně průměrná spotřeba dlouhodobá je 4,95 l/100 km. Měřím to podle natankovaného benzínu a ujetých Km na tripu PP, který při tankování nuluji. Vždy tankuji okolo 40 - 41 litrů (tak 4 - 5 litrů při tankování v nádrži vždy je), a na těch 40 litrů vždy ujedu okolo 780 - 790 km v zimě, a okolo 820 - 840 km v létě. Je to hodně o stylu jízdy, ale sám jsem tomu nevěřil, proto jsem si pár nádrží změřil přes mapy google ohledně najetých Km, a rozdíl byl jen okolo 6 - 7 km na nádrž, což mne potvrdilo, že PP má celkem přesné údaje v určité toleranci. Jinak soused má to samé auto, a spotřebou se nedostává pod 6,5 litrů, ale říká, že má hodně často nohu na plynu a dálnici jezdí i 140 km/h což já se držím v pravém pruhu na 100 - 110 km/h, respektive skoro na dálnice nejezdím, protože tam ta spotřeba je opravdu už vyšší a okolo 6 L. R.
  2. Trochu zareaguji na tento starší příspěvek. Já jsem už bohužel 2x omylem tankoval u Shell na místo klasického Shell FuelSafe 95E5 jejich V-Pover Racing 100, a musel jsem tahat bezmála 30 litrů toho 100 oktanoného benzínu hadičkou ven, a dolít pak 33 litry klasické 95, protože to nejelo ! Jen to střílelo a cukalo a skoro nestartovalo, chcípalo to... šílené. Po zředění už to pak jelo zase jak má :-D Scénář se konal u obou přestřelů na Shell. Takže moje Fabia 40kW 1.2HTP těch 100 oktanů nezkousne :-)
  3. Jezdím tím autem denně 100 - 110 km takže tam určitě je vše, nicméně od doby co jsem Fabii kupoval to nešlo na "jedničku" zabrzdit, protože to jelo dál a dál jakmile byl jen malý kopeček. U mne jedině ruční brzda, jinak to není "zabržděné".
  4. Je to hodně OT příspěvek, ale vyřešil jste to nějak čím to je ? Já když zastavím vozidlo, zařadím "jedničku", tak s ním mohu jezdit jako nic, prostě to jezdí jako by tam rychlost nebyla :-) Předtím jsem se s tím nikdy nesetkal. To, že to i se zařazenou rychlostí má nějakou vůli okolo 10 - 15 cm to je asi normální, ale abych do nej strčil, a i s rychlostí jelo dál a dál po rovince je hodně divné.
  5. Dobrý den, řeším teď jeden problém u mé Fabie (Fabia 1,2HTP 40kW - AWY (r.v. 12/2002 v provozu od 2/2003), najeto: 247000 Km) a to sice to, že se začalo projevovat špatné startování při těchto jarních teplotách (v noci okolo 5°C a přes den pod 20°C). Každé ráno to startuje v pohodě nebo jen tak lehce cuká při hodně studeném startu, ale když nechám auto stát cca. 3 a více hodin (tedy motor tak nějak zcela zchladne) a pak se snažím nastartovat, tak se prvotní start povede sice hned, a nebo jen s kratším protáčením (1 - 2 sekundy), po nastartování vyběhnou otáčky jen na 800rpm, a po dalších 5 - 6 sekundách se motor začne na 750 otáčkách třást (ale ne jako kdyby jel na 2 válce, toto je jiné - vím jaké to je když shoří svíčka, jak to třese, toto je opravdu jiné), a další sekundu už motor sám zhasne. Toto se stane třeba 2x a pak jeden start normálně při startu na 1100 otáček a drží na 900 otáčkách a mohu po pár sekundách odjet. Ve velkých mrazech to nedělá a v létě taktéž ne. Viděl jsem podobný příspěvek tady asi před půl rokem, ale nikdo tam na to nereagoval, tak proto jsem zkusil založit nový dotaz. Jinak ještě auto třeba při couvání nebo otáčení na místě či při malých manévrech tak nějak jakoby "chrochtá" a chrastí, světla mírně zhasínají a otáčky při tomto projevu lezou pod 650rpm. Dělá to občas i při zabrždění na světlech, při parkování nebo při kroucením volantu když jen pomalu jedu bez motoru na malý manévr. Je jedno zdali je motor teplý třeba po hodině jízdy, a nebo studený krátce po nastartování. Dělá to kdykoliv, ale ne vždy ! - GO motoru bylo děláno ve 215 000 (takže najeto už je více jak 30000 km než to začalo dělat). - Rozvody byly dělány taktéž při generálce motoru - Tlaky na válcích jsou všechny okolo 14 - 14,5 bar - VAG ukazuje "Příliš bohatá směs - 1 řada válců" (měnily se svíčky + všechny tři cívky - problém nevyřešen, a při druhém nebo třetím startu zase vyskočilo "kuře" a ve VAGu stejná chyba nebo jako 65535 nebo tak něco), a ještě chybu "Chybná nebo nesprávná hodnota teploty čidla chladící kapaliny" (to bylo měněné dokonce 3x pokaždé jiné čidlo ale... problém nevyřešen, a chyba tam skočí tak do 5 minut po smazání chyb). S tou teplotou ještě jedna poznámka: V servisu dělali živá data od startu do zahřátí motoru, a při uplně studeném motoru to hlásilo na odporu převodem na teplotu okolo 60°C, asi po 10 minutách na volnoběhu tam bylo okolo 85 - 95 °C, pak spadla ručička na teplotním ukazateli uplně dolu, a teplota přitom ukazovala 85 - 95°C, a po chvilce zase vyskočila na provozní teplotu. Také když se zahřátý motor vypnul a změřila se teplota po opětovném nastartování třeba za 30 sekund po vypnutí, hned to psalo třeba jen 30°C i když motor žhnul, že by se na něm dali dělat volská oka. Zajimavé však je, že když jsou v létě parna, nedělá ani jeden z těchto problémů, a to samé když je v zimě třeba -10°C ráno a -5°C odpoledne, tak startuje a jezdí jak nové. V servisu jak vidí HTP AWY, hned od toho dávají ruce pryč, že oprava by byla zcela určitě více jak koupě bazarového vozu stejného ročníku (2002/2003 tedy první kusy HTP AWY). Třeba se s tím někdo setkal, a třeba tady někdo odpoví :-) Moc děkuji, Dan
×
×
  • Vytvořit nový...