Přejít na obsah

OpelIns1

Uživatel
  • Počet příspěvků

    200
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

Oznámení OpelIns1

Spolupracovník

Spolupracovník (7/14)

  • One Year In
  • Reacting Well Vzácný
  • Conversation Starter Vzácný
  • One Month Later
  • Collaborator Vzácný

Nedávné oznámení

63

Popularita

  1. OpelIns1

    AirCare

    @čudlR - zjavne podľa zvnútra začmudeného predného okna po týždni jazdenia (ca 1000-1500km) filtrácia vzduchu, resp. riešenie celého systému vetrania v O4 je pomerne slabý bod konštrukcie tohto automobilu. Za pravdu dáva smrad v aute napríklad pri jazde za čmudiacim dízlom - zrejme bod nasávania a aerodynamika karosérie toto nejakým spôsobom podporujú. Predpokladám, že sa to dá zlepšiť používaním AirCare tak ako píše výrobca v marketingovom materiáli. Pokiaľ ti nevadí, že to máš v pľúcach je to každého vec. ušetríš možno 100Kč za filter. V autách iných značiek som sa nikdy nestretol s modravým povlakom na vnútornej časti čelného skla už po pár kilometroch.
  2. OpelIns1

    AirCare

    A to je práve tá úžasná správa od Škodovky - AirCre omezuje pronikání škodlivin do interiéru. Bez AirCare vzduch do auta je filtrovaný nedostatočne, keď vôbec(?). Nepoužívaním AirCare, vydrží zrejme filter za pár korún dlhšie ale všetok ten bordel z okolia je v pľúcach cestujúcich. Pravda, tie sú zadarmo, len sa nedajú vymeniť. U O4 som zo začiatku každý týždeň umýval čelné okno zvnútra - bol na ňom nános prachu a mastnoty. Nechcel som tomu ani veriť, že bez neustáleho zapínania AirCare sedím vlastne u výfukov áut idúcich predo mnou. Toto sa mi u žiadneho iného auta predtým nestalo. Moje terajšie auto vlastním od konca septembra, najazdil som 18000 km. Niekoľkokrát som skúšal či je čelné sklo zvnútra špinavé - nie je.... Žiadne air-care v tomto aute nie je, proste filtrácia vzduchu funguje permanentne najlepšie ako sa dá. Počet častíc PM2,5, ktoré moje auto meria v kabíne aj vonku sa drží neustále na čísle 1. Vonku je v priemere 15-20. Vrele doporučujem AirCare u O4 zapínať po každom naštartovaní, hlavne v mestách.
  3. OpelIns1

    AirCare

    Používate túto funkciu? Nevadí vám, že sa musí zapínať pri každom novom naštartovaní auta (mnohým vadí, že musia vypínať štart/stop motora) ?
  4. Vôbec nepíšeš, čo to je za model - motor, prevodovka, podvozok, výbava. Véééééľmi záleží akú výbavu auta kupuješ: - pokiaľ je to "socka" - bez matrixov, bez senzorov, bez navigácie, bez kessy - tak zrejme so SW nebudeš mať žiadne veľké problémy. Pokiaľ je tam toho napchatého viacej, tak problémy pribúdajú. Ja som toho mal v aute dosť, pretože pôvodne som si ho chystal na odkup po leasingu a zrušil som to. Auto fungovalo až na navigáciu po kúpe celkom dobre, v mojom prípade sa každý uprade SW prejavoval novými a novými problémami. - po mechanickej stránke som mal 1.5TSI M6 - najazdené 150t km - počítam, že zotrvačník by zvládol ešte 20-30t km a potom výmena - u mňa proti kúpe O4 / Golf8 / Leon je jasne nemožnosť nastaviť výduchy klimatizácie = Hlavný dôvod prečo som toto auto zrušil
  5. Tak snáď ste to všetci poriešili. Ja som s tým blikaním jazdil, viac mi prekážalo že svetlá bliknú pri predbiehaní na ľavej krajnici a tiež potrebu vypínať Matrix na diaľnici v pravej zákrute keď oslňujú kamiony v protismere. Ale aj za túto cenu Matrix v porovnaní s klasikou je krok vpred a je potrebné ho BRAŤ Nechcem vás tu nasierať, ale vymenil som aktuálne O4 za auto, ktoré má v "Matrixoch" 2.1 miliona pixelov. Vyrezáva už nie čierne "účka" ako O4, ale samostatné obdlžničky - napríklad ak by mala oslniť odrazka na míľniku pri ceste alebo značky alebo ak by svelá mali oslniť cyklistu v protismere. Technika zase o ligu vyššie. Tak nech vám svietia.
  6. mnoho SW systémov funguje "balíkovým" spôsobom a vybavuje požiadavky vždy po polnoci keď je zrejme menšia HW záťaž na iné funkcie. Tak nech funkcie slúžia podľa tvojich predstáv
  7. @Jao mapy v Columbuse sa aktualizujú automaticky ak máš zaplatený balík služieb infotainmentu. (Neviem už ako sa to volá presne, sú tam dva balíky). Pri kúpe auta v SK boli tieto balíky na rok v cene auta a potom to bolo treba obnoviť spolu za ca 100EUR. Skontroluj si mapy v nastaveniach, mali by mať verziu snáď 09.24. To, že ti nesedia cesty so skutočnosťou neznamená, že mapy nie sú aktuálne ale sú nepresné. Napr. v Bratislave ulica Páričkova vedľa autobusovej stanice Nivy bola dlhé roky v navigácii. Potom vypadla začiatkom roka 2024 a ulica sa tvári ako slepá. Vo verzii 07.24 to bolo opravené. Minulý týždeň som sa viezol O4 posledný raz, mapy aktualizované na 08.24 a ulica je opäť slepá Aktualizácia máp pomocou USB na predFL O4 fungovala vraj, mne sa to nikdy nepodarilo. Mirrorlink je k čomu dobrý? Funguje tam AA aj AppleCar tak nevidím celkom dôvod na Mirrorlink ale nepoužívam nič z toho tak máš možno nejaký dobrý dôvod to použiť.
  8. k čomu by tam bola 48V batéria keby to nebolo na naštartovanie motora? mild hybrid používa generátor v spojení s 48V batériou, ktorý podľa mňa A/ štartuje motor - či už je to pri prvom štarte alebo po každom plachtení - preto je nábeh motora po plachtení jemný bez vibrácii na rozdiel od klasického štartéra 12V B/ potláča "výkonovú dieru" medzi tým než motor skutočne začne mať otáčky a výkon. C/ pomáha motoru pri akcelerácii podobne ako full-hybrid v prvých sekundách, než sa malý 1.5 motor spamätá po pridaní plynu resp. DSG "vykvedlá" správny prevodový stupeň D/ pomáha pri brzdení a šetrí palivo tým, že namiesto bŕzd, ktoré menia mechanickú energiu na teplo mení mechanickú energiu na elektrickú a dobíja 48V akumulátor takže keď skončí 48V baterka s určitosťou si myslím, že sa auto naštartovať nedá. Keďže sa jedná o sieť 48V žiadne káble nepomôžu. aký význam má mild hybrid záleží zrejme od toho, aká je kapacitne veľká batéria 48V a aký výkon má generátor. Kolega, ktorý jazdí takúto eTSI kombi tvrdí, že je to pecka. Ja som mal M6 nehybrid tak neviem posúdiť. ale môžem potvrdiť že elektromotor/generátor má svoj význam, Napríklad v mojom súčasnom aute je benzín 204k a elektromotor 130k a cítiť ho fakt neskutočne. Môžem zmerať G ktoré je tam na palubovke.
  9. @Jao hlavne nepodľahni správam, že je nový SW. Jazdi s tým čo máš a pokiaľ to funguje akceptovateľne tak drž ten SW čo máš. Veľmi závisí od výbavy, ktorú máš. To, že ťa systém odhlási, resp. po zvolení tvojho profilu ti napíše že sa vykoná nastavenie podľa tvojho profilu ale potom sa objaví hláška "ľutujeme, funkcia nie je momentálne dostupná" bolo u mňa posledný polrok celkom bežné. Po 10-15 min už prihlásenie išlo. Výborné na tomto je, že si nachystáš v aplikácii cieľ kam ideš alebo celú trasu, pošleš do auta a nemôžeš to použiť pretože tvoj profil je nedostupný.
  10. Myslím, že reštarty vôbec nezávisia na tom, akú verziu SW máš, ale na tom ktorý unikátny kus O4 sa ti dostal do rúk. Niekomu nová verzia SW polepší, niekomu zase pohorší, holt "O4 1pc limited version". U O4 platí dvojnásobne, Do not touch running system. Pokiaľ infotainment beží aspoň akceptovateľne žiadnu novú verziu nenahrávať.
  11. Začnime otázkou odzadu - koľko teda ročne najazdíš a koľko rokov mieniš prevádzkovať toto auto? Pokiaľ najazdíš 5000km/rok a chceš ho mať 10 rokov tak si myslím, že určite nemusíš riešiť nič. Pravda, otázkou môžu byť tvoje krátke studené cesty do práce - na to myslím by bol vhodný hybrid. No, alebo elektrická kolobežka.
  12. V PC to fungovalo veľmi dobre. Robiť plánovanie trasy v mobile v mapke tejto aplikácie musí byť jedine za trest.
  13. Ahoj, máš v podstate rovnakú konfiguráciu ako ja.

    checl by som ťa upozorniť na nevhodnosť jazdy v nízkych otáčkach - mám 145 000 km a asi 5000 km dozadu začal zvonivý zvuk zotrvačníka - najprv len pri radení 3 -> 4, teraz už je to v podstate takmer každé preradenie.

    Mal som tento problém niekde v 2005 na Opli Vectra - ale teda až po 200 000 km. Odvtedy som všetky autá jazdil vždy cez 2000 ot/min.

    Je pravda, že 1.5TSI jazdí pekne už pri 1500 a celkom slušne zrýchľuje, ale zjavne to nesvedčí zotrvačníku.

    Ďalší problém bude určite 2-válcový režim, to je podľa mňa smrť na celé pohonné ústrojenstvo.

     

    Tak nech sa darí a auto poslúcha.

  14. áno, reťaze na 205/55/R17 mám vyskúšané. Z tohto dôvodu mi LeasePlan musel kúpiť zimáky aj s diskami, pretože na mojom Sportline sú 18" letné z výroby a reťaze sa tam nezmestia. V Maďarsku kam jazdím dosť sú reťeze povinná výbava auta v zimnom období, takže nemali kam uhnúť. Aké sú ale disky neviem, zimné pneu sú uložené v pneuservise tak sa pozrieť na ne nedá. Celkom si neviem predstaviť ako ráfik 7J alebo 6,5J môže ovplyvniť montáž reťazí ak je pneumatika rovnaká. Ráfiky som teda nikdy neriešil, reťaze som mal na posledných 10 autách vždy.
  15. aby som zase len nehanil - tento týždeň štvrtok komplet kolaps v Brne ešte aj v takých bočných uličkách kde človek ani nechápe prečo tade autá chodia. Columbus spoľahlivo našiel zázračnú cestu Třebíč - Heršpice a potom Heršpice -> D2 na Bratislavu. nemal som čas skúšať čo na to Waze alebo Google. - Švédsko ono sa zdá, že prázdna krajina - pravda mimo väčších miest. otvorím Waze -> "štyria wazeri vo Vašom okolí" Columbus riešil bez problémov všetky rozkopávky v Malmo a v Stockholme. Zaváhal len v Orebro na rozkopávke kde sa nedalo odbočiť vľavo ale inak veľmi dobre. Dtto potom cestou nazad Luebeck, Berlin. inak Škandinávia bývalá bašta Škodovky - O4 som za týždeň v SE a DK videl len 5ks. Staršie typy vidno na cestách dosť.
×
×
  • Vytvořit nový...