Cituji
Maximum není až po hrdlo
Vozy koncernu Volkswagen mají jako jednu z položek palubního počítače dojezd na AdBlue. Pod číslem v kilometrech (když klesne pod 2400, zobrazí se hláška automaticky) píšou množství k doplnění – například 5 až 12 l. Těch pět je minimum, které systém rozpozná. Když dáte méně, systém zmatete, jak je psáno v odstavci výše. Těch 12 l je maximum. Jestliže se budete s pistolí hodně snažit, opakovaně ji mačkat po samočinném vypnutí, různě povytahovat a znovu to zkoušet, natlačíte do systému s jistotou víc. „Čidlo, které má vidět hladinu, ji nevidí, protože je už pod ní. A systém nahlásí závadu, na jejíž odstranění vám z homologačních předpisů nesmí dát víc než 800 km. Přijedete do servisu, kde musíme AdBlue zcela vyprázdnit, dolít předepsané množství, čidlo znovu na diagnostice nastavit a smazat chybu,“ vysvětluje Daniel Říha z Autostylu Trutnov.
Naše rada: U vozů, které píšou maximální množství k doplnění, si jej na počítadle stojanu ohlídejte a pistoli vypněte manuálně o chvilku dříve. Nečekejte, až se vypne sama. U vozů, které maximální množství nepíšou, tankujte do prvního vypnutí pistole.