
emge
Uživatel-
Počet příspěvků
19 -
Registrace
-
Poslední návštěva
Oznámení emge
-
Re: škrabi - tiež budem na jar meniť, takže ma každý tip zaujíma. "Prémiové" pneumatiky sú dosť drahé, pomerom cena/kvalita nie som som si celkom istý. A na Micheliny som počul (čítal) aj dosť kritiky. Ten vyšší km výkon je vraj "vyvážený" horšími jazdnými vlastnosťami. S Barumkami a Matadorkami som mal svoje skúsenosti a stále si nezískali moju dôveru. Verím tomu, čo napísal ben06. Beriem ich ako low-end, kde je prvoradá cena. Zaujíma ma hlavne "stredná trieda", kam by som zaradil napr. Uniroyal, Semperit, Nokian... kto má aké skúsenosti v tejto kategórii? Ja som už spomínal dobré skúsenosti s Uniroyalmi. Za prvoradé považujem vlastnosti na mokrej vozovke a hlavne brzdnú dráhu.
-
Na suchej vozovke nie sú medzi pneumatikami príliš veľké rozdiely, ale na mokrej áno. Pôvodne som mal na Felicii pneumatiky Barum Brillantis a mal som s nimi zlé skúsenosti. Stačilo, keď trochu popršalo, a auto bolo problém ubrzdiť. Pneumatiky majú veľký vplyv na bezpečnosť a to bez ohľadu na to, či niekto jazdí veľa, alebo nie. Človek nemusí kupovať hneď najdrahšie, prémioié značky, ale priplatiť pár korún za kvalitnejšie pneumatiky sa určite vyplatí.
-
Re: ben06 Čím si premazal tie tiahla radenia? Čo je k tomu vhodné? Je to predsa len vystavené nečistám, vode...
-
Vybrať vhodný prevodový olej nie je vôbec jednoduché. Ten Transmission BV 75W-80 je určený hlavne pre prevodovky Peugeot a má dosť nízku viskozitu pri prevádzkovej teplote (8 mm2/s pri 100 st. C a 49 pri 40 st.C), čo sa mi pre prevodovku Felicie nezdá byť ideálne. Od Total by som za vhodnejší považoval Transmission SYN FE 75W-90 (nemám odskúšané). Tu je možné pozrieť technické listy: Total TL Ja osobne používam tento olej Ravenol a som s ním spokojný. Radenie s ním je lepšie, ako bolo s pôvodným (originálnym) olejom: Ravenol Tento olej spĺňa aj koncernovú normu VW 501.50, ktorá síce pre Feliciu nie je vyžadovaná, ale rozhodne to nie je na škodu.
-
Ak je benzín natlakovaný, tak motorček čerpadla nemá točiť. Takže problém nemusí (ale môže) súvisieť s palivovým čerpadlom. Ak neštartuje teplý motor, tak to môže súvisieť s nejakým snímačom. Odporúčal by som skontrolovať všetky snímače (hlavne snímač teploty chladiacej kvapaliny a teploty a tlaku nasávaného vzduchu) a tiež skontrolovať všetky kontakty na konektoroch snímačov. Niečo by mohol prezradiť aj VAG.
-
Tiež ma čaká na jar výmena. Doteraz som používal pneumatiky Uniroyal Rallye 680 a bol som s nimi veľmi spokojný, hlavne s ich brzdnou dráhou na mokrej vozovke. Do výberu nových pneumatík určite zaradím aktuálny typ - Uniroyal RainExpert, a to je tiež môj tip pre Teba: Uniroyal RainExpert Pneumatiky sa tento rok dali kúpiť za celkom dobrú cenu.
-
Zimné pneumatiky je potrebné nahustiť na vyšší tlak: Tlak hustenia zimnýh pneumatík Zenu jazdných vlastností môže ovplyvniť aj kvalita pneumatík.
-
Pre Felicie sa predával aj uhlíkový filter (v minulosti som ho párkrát kúpil v predajni Škoda). Ten je čierny z nenasiakavého materiálu a má pomerne veľké póry, takže kladie menší odpor pri prúdení vzduchu. Dokázal znížiť prašnosť a nový pohlcoval aj zápach, hlavne z výfukov. Ale v súčasnosti už bude asi problém niekde ho zohnať. Možno by sa dal použiť podobný filter z iného typu auta, ktorý by sa podľa potreby vyrezal.
-
Pri chybnej autobatérii auto neštartuje. Ale ak naštartuje a potom zhasne, alebo sa dusí, tak s autobatériou nebude súvisieť.
-
To je z blata do kaluže. Obidve pneumatiky patria do low-end kategórie, môžeš si hodiť korunou. Ak mám niečo odporúčať, tak pozrieť sa do vyššej kategórie. Pneumatiky majú veľký význam pre bezpečnosť, stačí neubrzdiť a škoda je oveľa vyššia, ako pár ušetrených korún pri kúpe pneumatík. Za dobrú cenu sa dajú kúpiť napr. Uniroyal MS Plus 66, Semperit Master Grip, alebo Nokian W+. V minulosti som tiež jazdil na Barumkách a Matadorkách, ale potom som prešiel na Uniroyal MS Plus 5 (zatiaľ na nich stále jazdím) a bol to podstatný posun vpred v jazdných vlastnostiach.
-
Stotožňujem sa s odporúčaním Ekkara a tiež by som odporúčať skrátiť výmenný interval oleja. Dnes rozhodne neplatí to triedenie na minerál a polosyntetiku podľa viskozity oleja. Pre olej je rozhodujúca jeho výkonnostná trieda (API, ACEA), tá vyjadruje čistiace vlastnosti oleja, nie viskozitná trieda. Oleje 15W-40 aj 10W-40 môžu mať rovnakú výkonnostnú triedu a teda podobné čistiace vlastnosti. Olej 10W-40 je výhodnejší pre motor pri studených štartoch a rovnako kvalitný olej je výhodnejší aj cenou, ako 15W-40. Takže na olej 15W-40 rovno zabudni a vyberaj olej, ktorý spĺňa aj VW normu podľa výrobcu auta.
-
Skús skontrolovať ešte kontakty na všetkých snímačoch a prípadne ich ošetri nejakým prípravkom na kontakty. Ja som nedávno riešil podobný problém, auto naštartovalo, ale po pridaní plynu sa dusilo a zhasínalo. Po rozbehnutí už išlo bez problémov. Všetky kontakty snímačov som prestriekal Kontoxom a mechanicky som očistil kontakty na snímači tlaku vzduchu, na ktorom bolo vidieť miernu koróziu. Od vtedy je všetko OK.
-
Re: MirekV V dnešnej dobe to delenie na minerálne, polosyntetické a syntetické oleje podľa viskozitných tried neplatí. Nedá sa veriť ani údajom výrobcov, tí aj minerálne oleje vyrábané lepšou technológiou (hydrocrack) označujú ako syntetické. V tomto článku sa píše, že aj značkový olej 5W-40, ktorý výrobca označuje ako syntetický, je v skutočnosti čisto minerálny: http://www.oleje.cz/index.php?left=main&page=clanky_mytus3 Mylné sú tiež názory, že olej 15W-40 je hustejší, ako olej 10W-40. Rozdiely v hustote, presnejšie vo viskozite sú len pri nízkych teplotách. Pri olejoch xW-40 je viskozita pri 100 st. C cca 14 až 14,5 mm2/s. Údaje sa dajú nájsť v technických listoch výrobcov motorových olejov - niektorí údaje uvádzajú priamo pri popisoch jednotlivých olejov: http://www.ravenol.de/products?part=118 http://www.ravenol.de/products?part=62 U niektorých treba trochu hľadať: http://www.valvolineeurope.com/english/technology__38__innovations/pi_sheets http://www.castrol.com/castrol/displaysdstdsscreen.do?categoryId=3205 Určité rozdiely vo viskozite sú pri jednotlivých typoch (značkách) olejov. Vo všeobecnosti sú však pri prevádzkovej teplote redšie oleje xW-30 a hustejšie xW-50. Pri nízkych teplotách a studených štartoch však majú oleje 10w-40 jednoznačnú výhodu oproti olejom 15W-40, dokážu rýchlejšie premazať motor. A v súčasti v ich prospech hovorí aj cena, porovnateľne kvalitné oleje 10w-40 sú často lacnejšie, ako 15w-40. A hlavne pri Feliciách s motorom 1.6 má význam uvažovať o olejoch 5w-40. Ja používam vo Felicii 1.3 MPI (tiež Cimbu) takmer od začiatku olej 10w-40 ACEA A3 (prvú náplň nepoznám a pri prvej výmene mi dali v servise 15W-40) a s problémom s tlakom oleja pri voľnobehu som sa ešte nestretol. Ak sa to stáva, chybu treba hľadať inde. A ak po naštartovaní dlhšie svieti kontrolka mazania, spôsobuje to väčšinou nekvalitný olejový filter, ktorý má zlý spätný ventil.
-
V servisnej knižke sa uvádza, že výmenný interval oleja (15.000 km) sa má skrátiť pri častých jazdách na krátke vzdialenosti, pri nízkych teplotách... V Tvojom prípade (15.0000 km za 2 roky) je nevyhovujúca aj výmena po 15.000 km. A dlhšie ako rok by som olej v aute nenechal - olej oxiduje, vytvára sa v ňom voda, kyseliny.... http://www.oleje.cz/index.php?left=main&page=clanky_vlastnosti_oleju7 http://www.oleje.cz/index.php?left=main&page=clanky_vlastnosti_oleju4
-
Ten prvý problém s vyššou teplotou bude asi súvisieť s nižšou účinnosťou chladenia. Odporúčal by som vyčistiť chladič z vonku a hlavne z vnútra. Môžu v ňom byť usadeniny, sú k tomu určené čističe - napr.: http://www.liqui-moly.sk/detail/pro-line-cistic-chladicov http://www.mahrlo.sk/BCG-Automobilova-technika/bcg-cistic-chladicov-a-motorov Nepoznám špecifiká LPG, ale pri druhom probléme by mohol byť problém s nejakým snímačom. Odporúčal by som VAG test, možno poukáže na konkrétnu chybu. Častým problémom je snímač teploty a tlaku nasávaného vzduchu (na nasávacom potrubí pod škrtiacou klapkou), ktorý môže byť zanesený (zanesená môže byť aj škrtiaca klapka) a možno pomôže jeho vyčistenie.